Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 18:39
Verwijderd
Kwam ineens in mij op: heeft er hier iemand al een expositie gedaan? Was het solo of in groep? Wat voor werk maak je, waar was de expositie en hoe heb je die geregeld? Heb je eventueel zelfs iets verkocht? Kortom.. ervaringen graag.

En als je dat nog niet gedaan hebt: zou je het ooit willen doen, en wanneer dan? (Op de moment dat je denkt dat je schilderijen of wat dan ook daar 'goed genoeg' voor zijn?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 19:16
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Ik heb meegedaan aan een tentoonstelling van 80 fotografen. Nouja ik werd gevraagd ofzo, maar eigenlijk stelde jhet niet zo veel voor denkik
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 13:16
Verwijderd
Ik heb aan 3 exposities meegedaan tot nog toe.

De 1e: Kunst bestaat niet. Eind september/begin oktober 2004. Een paar jongeren uit Breda en Baarle en omstreken organiseerden een tentoonstelling. Uiteindelijk hebben ze mij ook gevraagd. Ik exposeerde hoofdzakelijk met visuele poëzie en abstractere werken. Een kopie van mijn kijkgedicht Schaap is verkocht en ik had kopers en geïnteresseerden voor meerdere werken.

2e: Expo01 , een initiatief van SmalltownUnderground en de Heemkundekring Amalia van Solms. Januari 2005. Jongeren betrekken bij heemkunde. Vrij project, het moest geïnspireerd zijn door de heemkundekring, voor de rest mocht je doen wat je wou. Ik had het schilderij En ook Wij ingezonden, maar er was ook keramiek, glaswerk, design, videoproject en fotografie.
Topic over En ook Wij met foto's.

Door de 1e expositie ben ik in contact gekomen met een professionele kunstenares uit het dorp: Josje Schroot en zij wou me graag verder helpen. Zo is de 3e uit de bus gekomen: meedoen aan de Week van de Amateurkunst. Zij heeft voor mij geregeld dat ik in die week in de ABN AMRO mocht hangen. Daar hebben Alfred's Mare, Zwart zonder titel en Zij opgehangen (werken terug te vinden op mijn Deviantart en deels al op mijn site). Erg positieve reacties ontvangen en ik mocht dan ook nog 2 weken langer hangen dan afgesproken.
Mijn ballerina had een geïnteresseerde (van de bank die uit mijn werken wou kiezen) en As ook (dat in de winkel ingelijst stond te wachten tot ik het zou ophalen. Mooi toch?

Het is erg leuk om te doen en je krijgt altijd verrassende reacties. Ik had bijvoorbeeld weinig op met mijn eigen werken, vooral omdat ik was afgewezen aan de Academie van Antwerpen en de rest van de exposerende personen veel langer, beter en professioneler bezig was. Maar mijn gedichten hadden aanspraak, vooral ook de visuele uitwerking ervan en blijkbaar had mijn werk iets dat mensen graag wilden zien en aansprak. Ik heb heel veel positieve reacties van mensen gehad die ik toch wel hoog achtte in kennis op dat gebied. De eerste avond zat ik helemaal trillend en overdonderd op een stoel, mensen wilden werken kopen en ik had daar nog nooit bij stilgestaan. Kun je en wil je je werken afstaan?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:30
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen.

Ik vroeg het maar omdat ik eigenlijk zelf ooit (maar nu nog niet) wel eens aan een expositie zou willen meedoen en ik heb dus niet echt een idee hoe je zoiets doet
Er heeft eens iemand gezegd dat ik eens met mijn werk naar een galerie zou moeten stappen, al ben ik niet zeker of dat serieus bedoeld was. Maar kun je dat zo doen, gewoon een galerie binnenlopen en ze je werk laten zien?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 08:27
Verwijderd
Geen idee eigenlijk. Wat je wel kunt doen, is je met een aantal mensen bij elkaar gooien en zelf iets organiseren. Die 1e expo is door mensen van 15 tem 25 georganiseerd en we hebben ze gedaan in onze standaard hangplek (Plusetage dat voor wel meer van dat soort dingen hun ruimte leent).
Dan kun je natuurlijk rondhoren waar je werken kunt ophangen, eventueel in een bank, de dokter hier verandert ook regelmatig van expositie in de wachtruimte, als aankleding van een etalage enz enz.
En contacten leggen ^^ Zoek een Josje Schroot bij jou in de buurt, in Tilburg hebben ze iets als Punck't (ik schrijf het altijd fout), die organiseren regelmatig projecten met jonge kunstenaars enz.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 12:27
brinta
brinta is offline
Ik las dit net:
http://www.boek2.nl/Index.htm
"Naast de 2e hands boeken, exposeren wij kunst van Petra Sneijder. Zij maakt kleurrijke olieverf schilderijen in de prijsklasse 25 tot 299 euro. Mocht u zelf ook iemand kennen die kunst maakt en graag gebruik zou willen maken van deze expositie mogelijkheid, dan horen wij dat graag van u."

Het werk dat er nu hangt was niet van een heel hoog artistiek niveau, dus het lijkt me voor andere (jonge) schilders best een toegankelijke expositiemogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 18:22
Soron
Avatar van Soron
Soron is offline
Heb eens op een expositiefestival van school gestaan met wat van mn fotografie. Exposure 2005 in theater Romein in Leeuwarden. Heb daar ook de award gewonnen voor fotografie. Zo heel groot was het niet... maar ach.. was wel stoer
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 15:46
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Ik werd gevraagd voor een expositie in Bulgarije, samen met wat andere jonge kunstenaars, maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik er (nog?) niet klaar voor ben.
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 17:33
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
in de herfst moet ik ergens wat werk exposeren met de optie op verkopen. Ik moet dan 2 a 3 tekeningen meenemen. K ben wel benieuwd.
__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 13:23
brinta
brinta is offline
Ik ben benieuwd of jullie weleens werk verkopen? Wat vinden jullie de beste methode hiervoor?

Ik heb zelf een aantal portretten en schilderijen in opdracht verkocht. Qua opbrengst varieerde het van €60-€150 voor werk waar ik gemiddeld 1 a 2 werkdagen aan uren in heb zitten.

Ik denk erover om wat schilderijen op Marktplaats te zetten, maar daar staat zoveel en komt per dag zoveel bij (het meeste is wel Erg Lelijk ) dat ik me afvraag of het de moeite waard is.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 13:27
brinta
brinta is offline
Citaat:
hansolo schreef op 15-07-2005 @ 18:33 :
in de herfst moet ik ergens wat werk exposeren met de optie op verkopen. Ik moet dan 2 a 3 tekeningen meenemen. K ben wel benieuwd.
Klinkt leuk!
Ga je er werk voor maken of tekeningen die je al hebt gebruiken?
Hoe ben je aan deze expositie gekomen?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 15:51
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
http://stud.cmd.hro.nl/0757199/mains...%20(Large).JPG

ik wil deze sowieso exposeren en mischien verkopen als ze genoeg bieden. Het klinkt egoistisch, maar voor minder dan €250 wil ik hem niet kwijt ik heb er echt enorm veel tijd en moeite ingestoken en ben er ook wel een beetje aan gehecht

hij is a2 formaat
__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 15:54.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 20-07-2005 @ 14:23 :
Ik ben benieuwd of jullie weleens werk verkopen? Wat vinden jullie de beste methode hiervoor?

Ik heb zelf een aantal portretten en schilderijen in opdracht verkocht. Qua opbrengst varieerde het van €60-€150 voor werk waar ik gemiddeld 1 a 2 werkdagen aan uren in heb zitten.

Ik denk erover om wat schilderijen op Marktplaats te zetten, maar daar staat zoveel en komt per dag zoveel bij (het meeste is wel Erg Lelijk ) dat ik me afvraag of het de moeite waard is.
Ik laat de koper eerst zelf zeggen wat hij in gedachten had. Maar je moet iig een lijst meerekenen als het op papier is, het werk, de grootte. Als het professioneel bedoeld is, zit je al snel op een prijsje.
Je kunt ook op www.exto.nl een gallerij oprichten en verkopen.

Hierboven, 250, A2. Op zich. Maar je moet de liefhebber tegenkomen. Ik zal hier geen 250 voor willen geven, maar dat is omdat ik zoiets niet zou ophangen, dat betekent niet dat hij dat niet waard is. Je moet het juiste publiek vinden.

Maar prijzen inschatten is moeilijk. Ik ga hier nu niet mijn methode uit de doeken doen, ik heb mij laten informeren door verschillende mensen die er wat meer verstand van hadden en daarop baseer ik mij. Maar als ik prijzen ga zeggen en wat ik geboden heb gekregen, dan zijn hier vast mensen verontwaardigd en daar heb ik geen zin in.
Laten we zeggen dat ik nooit werk heb gemaakt met doel te verkopen. Als dan blijkt dat het goed verkocht kan worden, hell, why not. Ik vind het jammer om dingen weg te doen, maar uiteindelijk kun je toch niet alles bijhouden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 16:11
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
brinta schreef op 20-07-2005 @ 14:27 :
.*knip*
zeg ik ben benieuwd naar jou werk, heb je t ergens op internet staan?
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 11:26
brinta
brinta is offline
handige site:
http://www.beroepkunstenaar.nl/default.asp?flash=true

@ninnoc:
dit is werk dat ik de afgelopen twee maanden voor mijn opleiding heb gemaakt:
http://www.student.hro.nl/0750299/we...erk.blok4.html
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 12:19
lozow51
Avatar van lozow51
lozow51 is offline
Ik heb 1 expo gehad.

Dat was met een culting dag in Harderwijk, via via was degene die het organiseerde op mijn site gekomen en werd ik gevraagd of ik in een soort van bardancing discotheekje me werk wilde ophangen, was samen met 3 andere.
iedereen kon naar binnen lopen om te kijken en hier en daar in de stad werd in winkels en stands geéxposeerd.
was wel erg gezellig.
en ben via daar in contact gekomen met een man die beelden maakte en die mijn werk bij zijn beelden vind passen en die vroeg mij of ik binnekort samen met hem wil exposeren.
preciese datum is nog niet bekend.

en 3 september is er een soort van kunstmarkt in putten weet niet precies wat er die dag allemaal te zien en te doen is maar ook daar ben ik uitgenodigd om me werk te exposeren en ondertussen bezig te zijn met een schilderij om te laten zien hoe zo'n werk tot stand komt.

ik zelf was nog niet echt bezig met exposities etc maar omdat ik werd uit genodigd vond ik het toch wel erg leuk om te doen, en erg leuk dat je zo via via steeds meer van zulke dingen krijgt.
__________________
www.lorenzoq.nl
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 22:48
Verwijderd
Pas geleden nog een solo expositie gehad...



Ik heb veel bewonderaars gehad en natuurlijk ook werken verkocht.

Ik heb bij mijn expo ook visitekaartjes uitgedeeld en sindsdien veel opdrachten binnen gekregen! En wat kan ik verder vertellen... In ieder geval dat het toch wel eng is van tevoren, maar als het eenmaal zover is, geeft het een fantastisch gevoel!

Dit is een tekening van mij:

Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 12:31
brinta
brinta is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 22-07-2005 @ 23:48 :
Pas geleden nog een solo expositie gehad...

Waar heb je dan geëxposeerd?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-07-2005, 16:52
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Sawna schreef op 15-07-2005 @ 16:46 :
Ik werd gevraagd voor een expositie in Bulgarije, samen met wat andere jonge kunstenaars, maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik er (nog?) niet klaar voor ben.
Als jij niet goed genoeg bent? Wie dan wel?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 23-07-2005 @ 13:31 :
Waar heb je dan geëxposeerd?
Valkenswaard
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 10:28
Ninnoc
Ninnoc is offline
@ brinta dank je wel , niet geheel mijn smaak maar wel goed
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 14:03
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Citaat:
Myuki schreef op 23-07-2005 @ 17:52 :
Als jij niet goed genoeg bent? Wie dan wel?
Hihi
Het is gewoon een gevoel he
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 12:13
brinta
brinta is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 23-07-2005 @ 20:06 :
Valkenswaard
In welke context? Wat voor ruimte?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 25-07-2005 @ 13:13 :
In welke context? Wat voor ruimte?
Leg het woord context even uit? Ik ken het niet... *voelt zich dom*

En de ruimte; het was een openlucht expo, aan de rand van een parkje.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 15:00
brinta
brinta is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 25-07-2005 @ 20:12 :
Leg het woord context even uit? Ik ken het niet... *voelt zich dom*

En de ruimte; het was een openlucht expo, aan de rand van een parkje.
context: ik bedoel: wat voor soort expositie was het, wat voor organisatie? Hoe kwam je eraan? (bvb zoals lozow51 het uitlegt, ben nieuwsgierig)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Met een kat naar de dierenarts zonder mandje
Verwijderd
65 25-10-2015 10:55
De Kantine Appreciatietopic/waardeertopic.
Verwijderd
500 10-08-2009 14:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Achterlijke cultuur"
Gatara
24 28-07-2002 10:46
Lifestyle Kuffiyeh
^Lolita la Vampira^
79 14-05-2002 19:14
ARTistiek even mezelf exposeren
Kore
8 11-04-2002 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.