Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 19:14
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Hoi allemaal,

Ik had een vraagje. Ik ben al lange tijd op zoek naar informatie over de mogelijkheid om de laatste twee studiejaren van het VWO in 1 jaar te doen. Zodat ik 17 ben wanneer ik slaag, en ik nog een jaar over heb als het ware om te reizen etc.
Maar nu is mijn vraag, weten jullie misschien sites waar ik informatie kan vinden?
Ik heb al op google etc. gezocht, maar ik kon niet echt iets vinden.
Misschien kennen jullie zelf iemand die dit heeft gedaan? Of nog beter, heb je het zelf gedaan?

Alvast bedankt.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Advertentie
Oud 12-01-2004, 19:21
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Mag ik jouw een tip geven? Reis in je zomervakantie !
5 + 6 vwo is echt heel erg zwaar, duur, en als je iets anders doet dan gamma, is het vaak niet eens in een jaar te halen. Bovendien heb je nu geld over, om interrails tickets te kopen voor in je zomervakantie
Oud 12-01-2004, 19:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Het ROC heeft die dingen meestal, dus je moet bij het ROC zijn...
Ik denk in Nijmegen of Den Bosch.
Oud 12-01-2004, 19:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 12-01-2004 @ 20:21:
Mag ik jouw een tip geven? Reis in je zomervakantie !
5 + 6 vwo is echt heel erg zwaar, duur, en als je iets anders doet dan gamma, is het vaak niet eens in een jaar te halen. Bovendien heb je nu geld over, om interrails tickets te kopen voor in je zomervakantie
Ze doet E&M met Frans-2 en maatschappijleer-2 (zie profiel).
Dan is het denk ik best te doen.
Oud 12-01-2004, 19:24
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
waarom wil je perse gaan reizen als je 17 bent? Kan makkelijk als je 18 bent hoor.
__________________
Can’t live in yesterday!
Oud 12-01-2004, 19:30
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 12-01-2004 @ 20:24:
waarom wil je perse gaan reizen als je 17 bent? Kan makkelijk als je 18 bent hoor.
Ik wil die zomer dus reizen en dat jaar naar australië of amerika.
Zodat ik op m'n 18e (net zoals bijna iedereen) aan de universiteit kan beginnen.
Dat was mijn plan.

Maar ik zal even kijken op die sites van het ROC.
Bedankt voor de tip.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Oud 12-01-2004, 19:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 12-01-2004 @ 20:24:
waarom wil je perse gaan reizen als je 17 bent? Kan makkelijk als je 18 bent hoor.
Misschien heeft ze geen zin om nóg een jaar aan dat saaie VWO te besteden als het ook sneller kan.

Sommige mensen kunnen goed leren. Ik geloof dat dat bij de topicstarter ook het geval is.
In dat geval is mijn advies: DOEN!
Oud 12-01-2004, 19:33
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik was het van plan maar ik kreeg negatief advies (het kan bij ons op school (www.denieuweveste.nl meer info), gewoon instromen in 6v met extra lessen met 5v) dus nu doe ik 5v. Ik ben er blij om. Ik denk neit dat ik het had gered, nu gaat het ook al niet zo best. Tja, gut, wat wil je weten, ik kan veel info geven maar geen persoonlijke ervaringen. Daarnaast is het op elke school/instelling weer anders, de opzet.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 12-01-2004, 19:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 12-01-2004 @ 20:30:
Ik wil die zomer dus reizen en dat jaar naar australië of amerika.
Zodat ik op m'n 18e (net zoals bijna iedereen) aan de universiteit kan beginnen.
Dat was mijn plan.

Maar ik zal even kijken op die sites van het ROC.
Bedankt voor de tip.
er zijn vrij veel leerlingen die bijna 19 zijn als ze naar de universiteit gaan:
alle oude leerlingen (dus in september, oktober, november geboren) en iedereen die is blijven zitten. Bovendien stappen er ook nog veel mensen over naar een andere studie na het eerste jaar, dus ook die zijn al ouder.
het is dus onzin om te stellen dat bijna iedereen op z'n 18e naar de universiteit gaat.
maar ik heb geen informatie over waar je 5 en 6v in één jaar kan doen. Het lijkt me alleen bijzonder zwaar!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-01-2004, 20:23
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Ik doe Vwo 5 en 6 in 1 jaar, op Da Vinci (.nl ofzo).
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 12-01-2004, 20:38
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 12-01-2004 @ 21:23:
Ik doe Vwo 5 en 6 in 1 jaar, op Da Vinci (.nl ofzo).
hey, is dit nou een realistische schets van de situatie ?

"Best te doen" staat garant voor lessen van acht tot half zes, lessen in blokken van drie tot vier uur, leraren die dagen maken korter dan de jouwe, een laag slagings percentage, en drie weken vakantie in een heel school jaar.
Oud 13-01-2004, 04:52
Prudentulo
Prudentulo is offline
Of je neemt een paar boeken mee op reis en doe je staatsexamens bij terugkomst
Oud 13-01-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 12-01-2004 @ 20:37:
er zijn vrij veel leerlingen die bijna 19 zijn als ze naar de universiteit gaan:
alle oude leerlingen (dus in september, oktober, november geboren) en iedereen die is blijven zitten. Bovendien stappen er ook nog veel mensen over naar een andere studie na het eerste jaar, dus ook die zijn al ouder.
het is dus onzin om te stellen dat bijna iedereen op z'n 18e naar de universiteit gaat.
maar ik heb geen informatie over waar je 5 en 6v in één jaar kan doen. Het lijkt me alleen bijzonder zwaar!
Inderdaad. Het is niet te zeggen wat de gemiddelde leeftijd is van eerstejaars studenten. Er zijn redelijk veel middelbare schoolverlaters, maar ook mensen die al (tig) andere studies hebben geprobeerd, er pas later aan begonnen zijn (like me), mensen die al ouder zijn en je zit ook samen met mensen die het eerste jaar niet genoeg punten gehaald hebben..al met al een mix van mensen en het maakt dan echt niets uit of je op je 18e of 19e gaat studeren, lijkt me.
Oud 13-01-2004, 12:38
the tourist
the tourist is offline
Je bent in mei jarig, dus je hoort sowieso al bij de jongsten van je klas. Er zijn veel mensen die zijn blijven zitten of om een andere reden pas als ze 19 of ouder zijn naar de universiteit gaan. Waarschijnlijk ben je op de universiteit dus ook niet ouder dan de gemiddelde eerstejaars.
De meeste studies duren 4 of 5 jaar, dus zou je op je 22e of 23e gelijk al aan het werk willen? Ik heb het idee dat de meeste studenten van die leeftijd nog helemaal niet aan het werk willen... Dan kan je eventueel ook nog gaan reizen, of er tijdens je studie een jaar tussenuit gaan. Bla.

Maar om je vraag te beantwoorden (): ik weet er niets over.
Oud 13-01-2004, 13:14
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 12-01-2004 @ 21:23:
Ik doe Vwo 5 en 6 in 1 jaar, op Da Vinci (.nl ofzo).
ik ook. Ik zit op 't davinci in dordrecht, en ik vind het eerlijk gezegd nogal erg zwaar. ik heb het NG profiel met NT vakken erbij, en voor elk vak moet je elke week bijna een heel hoofdstuk afhebben. Ik kan het echt niet, maar bij mij komt het door persoonlijke problemen...
maar als je bereid bent om hard te werken en tot laat op school te zitten, dan moet het wel lukken.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 13-01-2004, 13:18
Sithan
Sithan is offline
Geniet van je middelbare schooltijd zou ik zeggen, waarom zou je het korter maken...
Bij studeren boeit het geen moer hoe oud je bent als je begint, wat wel een feit is, is dat wanneer je dat doet op je 18e je gegarandeerd de jongste bent. Tja als je dat graag wilt?

T lusac, zo'n hele dure school of zo, doet dat volges mij ook...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 13-01-2004, 15:17
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 12-01-2004 @ 20:30:
Ik wil die zomer dus reizen en dat jaar naar australië of amerika.
Zodat ik op m'n 18e (net zoals bijna iedereen) aan de universiteit kan beginnen.
Dat was mijn plan.

Maar ik zal even kijken op die sites van het ROC.
Bedankt voor de tip.

ik weet niet of je van plan bent alleen maar te reizen of ook in die landen te werken, want als je in australie ook wilt gaan werken moet je een speciaal visum aanvragen, en dan moet je minimaal 18 zijn.
Oud 13-01-2004, 17:01
@Moon
@Moon is offline
Toen ik in de 6e zat was er ook iemand in de 5e die de 5e en 6e in een jaar had gedaan. Dat was gewoon een gymnasiumschool. Ik vroeg me toen echt af waarom ze dat had gedaan. Want t was voor haar volgens mij niet bepaald een pretje om soms bij ons te zitten. Ze kende ook niemand en t lijkt mij ook behoorlijk zwaar. Maar ja ze had t gehaald.
Ads door Google
Oud 13-01-2004, 19:14
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Mensen, ik vind het fantastisch dat jullie de tijd nemen om te reageren en er ik heb al veel tips gehad.
Maar het gaat hier om tips/ideeën waar ik eventueel een opleiding kan doen waar atheneum 5 en 6 in 1 jaar gedaan kunnen worden.
Ik heb totaal geen gehoefte aan meningen van mensen die me vertellen wat de gemiddelde leeftijd is van een beginnend universitair student. Leuke informatie, vast ook goed bedoeld, maar helaas daar vroeg ik niet om.
Ik wilde inderdaad graag een (half)jaar in het buitenland gaan werken en de wereld zien. Op m'n gemak.
Maar daar gaat het nu even niet om.
Verder nog tips over zulke soort opleiding iemand?
Please do share that.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Oud 13-01-2004, 19:16
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
je moet 18 zijn om daar te mogen reizen..

en maak je vooral niet druk, je kan best een jaartje ouder zijn als je begint met studeren, niemand die je daarom zal haten..

mijn broet is eerst naar australie gegaan, vervolgens heeft hij een verkeerde studie gekozen, en toen is ie op zijn 20 weer eerstejaars geworden, ik heb hem nooit horen klagen..

hoe dan ook lijkt vwo 5 en 6 in een jaar me een goed plan.. ik verveel me een konijn na de 5e had ik het wel gezien :/
Oud 13-01-2004, 19:17
Verwijderd
Hier ergens in Leiden is een school daarvoor, en ik geloof ook het Luzac, maar die zitten overal.
Oud 13-01-2004, 19:17
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
trouwens, heb je niet ooit al een klas over geslagen ofzo, aangezien je verwacht dat het mogelijk is dat te doen? want het zou wel op hetzelfde neerkomen.. had je op de basisschool moeten bedenken

nogmaals, je mag niet reizen en werken op je 17e

Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 19:21.
Oud 13-01-2004, 21:12
loverboy18xs
loverboy18xs is offline
...Ik had ook versneld, maar dat was in de brug-, tweede en derde klas. Ik heb dus 1 jaar gedaan over de basisvorming
Daarna was ik van plan om 5 en 6 vwo in 1 jaar te doen, maar ik had toen van mn vrienden gehoord dat het erg zwaar is omdat het laatste jaar zo kort is wegens centrale examens die plaatsvinden in mei.. Ik kon het echt niet, maar bij mij kwam het door persoonlijke problemen...
maar als je bereid bent om hard te werken en tot laat op school te zitten, dan moet het wel lukken.
__________________
Love ya Haki :bloos:
Oud 13-01-2004, 21:16
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
loverboy18xs schreef op 13-01-2004 @ 22:12:
...Ik had ook versneld, maar dat was in de brug-, tweede en derde klas. Ik heb dus 1 jaar gedaan over de basisvorming
Daarna was ik van plan om 5 en 6 vwo in 1 jaar te doen, maar ik had toen van mn vrienden gehoord dat het erg zwaar is omdat het laatste jaar zo kort is wegens centrale examens die plaatsvinden in mei.. Ik kon het echt niet, maar bij mij kwam het door persoonlijke problemen...
maar als je bereid bent om hard te werken en tot laat op school te zitten, dan moet het wel lukken.
dus jij hebt het vwo in 4 jaar gedaan?
__________________
I like to say what I want to say
Oud 13-01-2004, 22:45
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
waarom zit mijn quote ineens bij de van loverboy? vreemd hoor.
Maar wat ik wou zeggen: Ik deed versneld VWO op het volwassenenonderwijs, dus daar moet je 18 voor zijn. 17 kan wel, maar dan moet je meer betalen volgens mij...
Ik weet niet hoe het zit met andere scholen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Advertentie
Oud 14-01-2004, 10:02
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Je kan ook gaan reizen als je op de universiteit zit, stages enzo. Ik wilde eerst ook na het vwo een jaar naar Amerika, maar dat is niet te betalen voor iemand als ik (incl. mijn ouders).
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Oud 14-01-2004, 18:47
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Noekie schreef op 13-01-2004 @ 14:14:
ik ook. Ik zit op 't davinci in dordrecht, en ik vind het eerlijk gezegd nogal erg zwaar. ik heb het NG profiel met NT vakken erbij, en voor elk vak moet je elke week bijna een heel hoofdstuk afhebben. Ik kan het echt niet, maar bij mij komt het door persoonlijke problemen...
maar als je bereid bent om hard te werken en tot laat op school te zitten, dan moet het wel lukken.
Ik zit er ook aan te denken 5 en 6 vwo in 1 jaar te gaan doen. Volg je een voltijd opleiding of niet? Zo ja, hoeveel kost dat ongeveer? Op de site staan namelijk alleen de kosten per vak als je deeltijd onderwijs wil volgen.
Ik zit er nog wel een beetje over te twijfelen, dit jaar zit ik 5 havo, dat gaat wel lekker, niet lastig ofzo, maar zit te twijfelen of het niet te lastig zal worden 5 en 6 vwo in 1 jaar te gaan doen. Kwam je zelf ook van de havo en is het dan echt veel moeilijker of valt dat wel mee als je je best doet?
Oud 14-01-2004, 22:12
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Liss schreef op 14-01-2004 @ 19:47:
Ik zit er ook aan te denken 5 en 6 vwo in 1 jaar te gaan doen. Volg je een voltijd opleiding of niet? Zo ja, hoeveel kost dat ongeveer? Op de site staan namelijk alleen de kosten per vak als je deeltijd onderwijs wil volgen.
Ik doe een voltijd opleiding, en de kosten...tsja die zijn best hoog. zo'n 1000 euro als je alle vakken doet, en dan moet je je boeken ook nog kopen. (ik kocht ze allemaal nieuw, was bijna 900 euro kwijt. ) maar gelukkig heb ik ouders die dat voor me betalen...en als je 18 bent krijg je ook elke maand 93 euro studiegeld ofzo (weet niet precies hoe dat heet).
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 15-01-2004, 13:35
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Noekie schreef op 13-01-2004 @ 14:14:
ik ook. Ik zit op 't davinci in dordrecht, en ik vind het eerlijk gezegd nogal erg zwaar. ik heb het NG profiel met NT vakken erbij, en voor elk vak moet je elke week bijna een heel hoofdstuk afhebben. Ik kan het echt niet, maar bij mij komt het door persoonlijke problemen...
maar als je bereid bent om hard te werken en tot laat op school te zitten, dan moet het wel lukken.
Haha, ik doe het ook in Dordrecht
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 15-01-2004, 13:40
Verwijderd
Mij lijkt het persoonlijk maar niks. Als het je zo makkelijk af gaat, is dat toch mooi? Ga buiten school lekker andere dingen doen waar de meeste klasgenoten geen tijd voor hebben. Straks, na de middelbare school, heb je ook nog wel tijd om te reizen, bovendien heb je dan waarschijnlijk ook iets meer geld en meer gelegenheid aan geld te komen. Na de universiteit is het afgelopen met lekker naar school gaan en moet je binnen niet al te lange tijd toch een echte baan gaan zoeken, nu kan je nog lekker relaxen en hoef je niet te werken, daar zou ik als ik jou was van genieten.

Ik zou het dan ook niet doen om die redenen, het kost trouwens nog een smak geld ook.

"Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk."
Oud 17-01-2004, 14:05
loverboy18xs
loverboy18xs is offline
Citaat:
alpha schreef op 13-01-2004 @ 22:16:
dus jij hebt het vwo in 4 jaar gedaan?
Jah, klopt. ...een bijzondere marokkaan ben ik.. .. he??
__________________
Love ya Haki :bloos:
Oud 18-01-2004, 23:58
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
VWO 5 en 6 in één jaar kan op het Erasmus College in Eindhoven, Haarlem, Maastricht of Rotterdam.
Zie http://www.erasmuscollege.com.
Oud 19-01-2004, 17:13
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sithan schreef op 13-01-2004 @ 14:18:


T lusac, zo'n hele dure school of zo, doet dat volges mij ook...
klopt ja.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 19-01-2004, 19:31
amz
amz is offline
Zoiets wilde ik ook, maar ben toch wel blij dat ik het niet gedaan heb. 6e is best pittig hoor
Oud 19-01-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
loverboy18xs schreef op 17-01-2004 @ 15:05:
Jah, klopt. ...een bijzondere marokkaan ben ik.. .. he??
en ook nog marokkaan... tssk, ga eens de vooroordelen bevestigen ipv zo je best te doen, anders raken de nederlanders in de war
Oud 20-01-2004, 14:58
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Er was een jongen op school die de 6VWO in de zomervakantie heeft gedaan, en dan ook nog eens examen gehaald. Het is dus mogelijk, maar ik weet niet hoe..

edit: ik denk dat hij in de 5e al bezig was met stof uit de 6e, anders lijkt me wel heel erg zwaar
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Ads door Google
Oud 21-01-2004, 22:01
loverboy18xs
loverboy18xs is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-01-2004 @ 20:53:
en ook nog marokkaan... tssk, ga eens de vooroordelen bevestigen ipv zo je best te doen, anders raken de nederlanders in de war
Goed van jou dat je vooroordelen zegt, maar dat kan ik juist bevestigen door mijn best te doen en te bewijzen dat het anders is dan wat de meeste nederlanders denken over marokkanen. Bijv. de zogenaamde VMBO-zwaarte scholen, als je deze naam hoort denk je misschien ook gelijk aan allochtonen ( onder andere marokkanen)...de waarheid is anders en de media maakt er gewoon een kunstwerk van.......etc.......
__________________
Love ya Haki :bloos:
Oud 22-01-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
loverboy18xs schreef op 21-01-2004 @ 23:01:
Goed van jou dat je vooroordelen zegt, maar dat kan ik juist bevestigen door mijn best te doen en te bewijzen dat het anders is dan wat de meeste nederlanders denken over marokkanen. Bijv. de zogenaamde VMBO-zwaarte scholen, als je deze naam hoort denk je misschien ook gelijk aan allochtonen ( onder andere marokkanen)...de waarheid is anders en de media maakt er gewoon een kunstwerk van.......etc.......
Het is volgens mij best verwarrend voor 'de Nederlander' om een Marokkaan te zien die 'anders' is dan wat ze normaal gewend zijn. Maar je hebt wel gelijk verder, het is alleen zo dat 'slechte marokkanen' alleen in het nieuws komen natuurlijk.

En het is een andere cultuur, blabla... you know.
Oud 22-01-2004, 13:53
Laen
Avatar van Laen
Laen is offline
Ik doe havo 4 en 5 in 1 jaar in Deventer.
Ik vind dat het prima te doen is. Heb niet hele lange dagen, zit meestal gewoon om 4 uur weer thuis (vaak eerder). Alleen op woensdag heb ik 's avonds les, maar ik heb overdag maar 1 vak. We hebben geen lessen van 1 uur maar allemaal blokuren. Zo heb ik wiskunde maar 1 keer in de week, maar dan wel 3 uur achter elkaar. Dat is wel heel prettig want zo ga je wel echt wat doen (je gaat geen 3 uur nix doen toch).
Hier op school kan je ook VWO doen, heb nooit echt verhalen gehoor dat het niet te doen is.
Je moet er wel voor gemotiveerd zijn, anders redt je het niet. Als je er gewoon voor gaat zul je er niet veel moeite mee hebben denk ik.
Verder is deze mogelijkheid op heel veek MBO scholen (ROC). Misschien vindt je meer als je ook onder de sector 'educatie' zoekt. Succes!
__________________
Negers & tompoucen zoenen met testout.com | <*)_>< "Onmogelooflijk!"
Oud 23-01-2004, 10:39
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Het kan inderdaad gewoon op het ROC. Daar kan je ook havo 4 en 5 in een jaar doen. Ik doe nu op die manier nog twee vakken (biologie en scheikunde) en het is heel erg zwaar. Ik zou het absoluut niet aanraden als je het alleen doet om eerder klaar te zijn. De stof wordt normaal gesproken niet voor niets in twee jaar gegeven en binnen één jaar is het gewoon teveel. Je zou dit wel kunnen doen als je bijvoorbeeld al gezakt bent voor je VWO-examen en maar een paar vakken hoeft te doen. Dan ken je ook de stof al een beetje.
Oud 23-01-2004, 14:31
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Ik vraag me af waarom je dat zo graag zou willen: je uit de naad werken en van school af gaan terwijl je er ook een jaar langer over kunt doen met een sociaal leven erbij. Dat laatste lijkt me persoonlijk aantrekkelijker... Ik denk niet dat het zo'n ramp is als je pas op je 18e een jaar ertussenuit gaat hoor. En volgens meerdere andere reacties hier 'mag' dat niet eens voor je achttiende (het zal wel ). Jij denkt misschien dat het fijn is om die twee jaar in 1 te doen, maar als ik dat zo lees over die lange schooldagen en daarnaast ook nog hard werken, terwijl je sociale leven er zeker niet op vooruit zal gaan (dat is ook een belangrijk aspect in je leven, moet je niet onderschatten!), lijkt het me eerlijk gezegd niet zo'n superidee...
Oud 24-01-2004, 19:04
FoxyRoxy
Avatar van FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Weet je hoeveel je al in die twee jaar moet doen? Hoe wil je dat ooit in 1 jaar doen alleen maar om te reizen? Je kunt ook op je 19e gaan studeren hoor!
Oud 24-01-2004, 22:25
Laen
Avatar van Laen
Laen is offline
Waarom haar van d'r idee af willen praten?
De vraag die ze stelt is:

Citaat:
Maar nu is mijn vraag, weten jullie misschien sites waar ik informatie kan vinden?
Misschien kennen jullie zelf iemand die dit heeft gedaan? Of nog beter, heb je het zelf gedaan?
__________________
Negers & tompoucen zoenen met testout.com | <*)_>< "Onmogelooflijk!"
Oud 28-01-2004, 14:48
Lijnie
Avatar van Lijnie
Lijnie is offline
YOOOOOOOOO GEKKE MENSEN!

doe lekker rustig, in 2 jaar kan het ook hoor! kheb nu gewoon 5 vwo en lekker uit int weekend, btje werken door de weeks, kan ik lekkah op vakantie! moet nog wel leuk blijven, reizen kan je altijd nog, en als je per se nu wil reizen ga dan internationale studie in buitenland doen ozo

ENJOY!
__________________
To the world you me be one person, but to one person you may be the world
Oud 31-01-2004, 23:35
probleem
probleem is offline
Ik ben ook geinteresseerd in dit onderwerp, alleen al die scholen waar het mogelijk is om versneld vwo te studeren (atheneum) zijn ver van Amsterdam! Waar kan ik dit doen in AMsterdam? (of in de buurt van Amsterdam)?
Oud 05-02-2004, 17:03
mooook
mooook is offline
Ja en nu wil ik ook even mijn mening kwijt!
Wat heeft iedereen veel commentaar op dit meisje!
Iedereen heeft t over het feit dat ze haar studie best op latere leeftijd kan gaan beginnen enz.. en dat ze nog te jong is om te gaan reizen. Maar jullie vergeten het feit dat dit meisje ook wel uitdaging moet kunnen vinden in haar opleiding anders is er toch niks an?!! Vaak doen mensen zo'n versnelde opleiding. Omdat ze het gevoel hebben dat ze al aan een volgend stadium toe zijn.. Ze hebben geen uitdaging meer op school.. ze voelen zich volwassener dan hun mede leerlingen en hebben t gewoon niet naar hun zin. Dan kun je zeggen... ja geniet dan gewoon van je relaxte leventje en zoek je activiteiten buiten school.. Maar vergeet niet dat school ontzettend veel tijd kost. En als je zeker weet dat je weg wilt van die middelbareschool omdat je het gezien hebt. En daar een jaar hardwerken voor over hebt.. Dan zeg ik .. Why Not?! Just do it! Als je dr voor gaat! Haal je dat papiertje zeker! En zul je een jaar minder dingen buiten school kunnen doen.. en je sociale leven kan er onder lijden.. maar toch zeg ik :''doen!'' Want na 1 jaar blokken hebt jij t leventje waar jij naar verlangde.. en wat bij jouw op dat moment past! Dus ga dr gewoon voor!!
Een vriendin van mij is er nu mee bezig. En t bevalt haar erg goed! Ik zit er ook over na te denken. Ik hebt t middelbare leven wel gezien. 2 jaar is echt lang!

Heel veel suc 6!

Mook10 paars
__________________
:d:d(F)(F):D:D
Oud 05-02-2004, 18:25
Prudentulo
Prudentulo is offline
Citaat:
mooook schreef op 05-02-2004 @ 18:03:
Ja en nu wil ik ook even mijn mening kwijt!
Wat heeft iedereen veel commentaar op dit meisje!
Iedereen heeft t over het feit dat ze haar studie best op latere leeftijd kan gaan beginnen enz.. en dat ze nog te jong is om te gaan reizen. Maar jullie vergeten het feit dat dit meisje ook wel uitdaging moet kunnen vinden in haar opleiding anders is er toch niks an?!! Vaak doen mensen zo'n versnelde opleiding. Omdat ze het gevoel hebben dat ze al aan een volgend stadium toe zijn.. Ze hebben geen uitdaging meer op school.. ze voelen zich volwassener dan hun mede leerlingen en hebben t gewoon niet naar hun zin. Dan kun je zeggen... ja geniet dan gewoon van je relaxte leventje en zoek je activiteiten buiten school.. Maar vergeet niet dat school ontzettend veel tijd kost. En als je zeker weet dat je weg wilt van die middelbareschool omdat je het gezien hebt. En daar een jaar hardwerken voor over hebt.. Dan zeg ik .. Why Not?! Just do it! Als je dr voor gaat! Haal je dat papiertje zeker! En zul je een jaar minder dingen buiten school kunnen doen.. en je sociale leven kan er onder lijden.. maar toch zeg ik :''doen!'' Want na 1 jaar blokken hebt jij t leventje waar jij naar verlangde.. en wat bij jouw op dat moment past! Dus ga dr gewoon voor!!
Een vriendin van mij is er nu mee bezig. En t bevalt haar erg goed! Ik zit er ook over na te denken. Ik hebt t middelbare leven wel gezien. 2 jaar is echt lang!

Heel veel suc 6!

Mook10 paars
Hey, d'r hebben meer mensen last van een prelifecrisis . Je beschrijft daar vrij exact mijn motivatie om ermee te stoppen. Het liefst zou ik op een school willen zitten met gemotiveerde mensen, een prestatiesfeer en een ietsjepietsje hoger intellectueel niveau .. Dan hoef je ook helemaal niet meer tijd aan 2 jaar in 1 kwijt te zijn. Ik was veruit de meeste tijd kwijt aan het niets doen ..
Nagoed, voor mij is het anders gelopen maar redt jezelf zolang het nog kan
Oud 07-02-2004, 16:01
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
je moet je nix van die mensen aantrekken hoor meisje! het is best te doen. Trouwens, een vriendin van mij zit op het Luzac in Amsterdam. en het bevalt haar goed! Zij doet 5 en 6 Vwo in 1 jaar! Ik ben van plan dit volgend schooljaar ook te doen. In Amsterdam. Niet omdat ik dan extra snel met school klaar ben. Maar ik haal zowat de hoogste cijfers van m'n klas. Gemiddeld sta ik een 7,7. Ik vind het ook niet zo super op mijn school. En ik ben best wel gemotiveerd. En ik het kan > waarom niet? Dus ik wil tegen jou zegen > drinks@myplace > als je het zo graag wil. doe het gewoon! Er zijn genoeg mensen om op terug te vallen. En het is een kleine scholengemeenschap. zodat je je schoolgenoten heel snel leert kennen. Je zit wel van 09.00 tot 18.00 op school. Maar dit betekent wel dat je je huiswerk altijd op school doet. M'n vriendin zegt dat ze vaak niet eens boeken mee naar huis neemt.
Ow my god.. nu praat ik wel heel veel

maare. oowz ja > dit is die site www.luzac.nl

En hopelijk zie ik je volgend jaar wel

kusje nina
Oud 07-02-2004, 16:32
Verwijderd
Bij een school hier, in Hoorn, kan je na 5havo je vwo-diploma halen in 1 jaar. Misschien kan het ook wel dat ze je daarop toelaten als je een jaar gereisd hebt. Maar dat weet ik niet zeker.
Oud 09-02-2004, 11:22
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
dat klopt volgens mij wel ja
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiekeuze: Dierenarts of biologie en route ernaartoe
panpoen.
3 04-05-2016 17:22
Algemene schoolzaken Versneld vwo ( 5+6)
Lucius Commodus
12 09-12-2006 13:06
Algemene schoolzaken Mondriaan / ROC / twee jaar in een.
Touché
10 03-04-2005 12:18
Algemene schoolzaken Versneld vwo.
Liss
22 05-05-2004 12:21
Psychologie Samenvatting
Sweet_Hadar
3 14-01-2004 17:22
Algemene schoolzaken (tijdelijk) stoppen met school?
SilentFairy
22 08-12-2003 13:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.