Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 20:38
Mark87
Mark87 is offline
Hiya!

Ik merk dat ik van verschillende soorten wiet anders ga reageren. Van skunk krijg ik eerder een lachkick en van PP ga ik meer beetje trippen met 2D visualisaties. En zulke verschillen merk ik vaak, als ik bijvoorbeeld eens silver pearl neem. Ook zijn ze te combineren, de effecten. Bijvoorbeeld toen ik purple haze en PP nam, kreeg ik best wel sterke visuals en voelde ik m'n lichaam trillen op de muziek, dus net als die kringen in water als er een druppel op viel.

Ik had ooit eens gehoord dat er meerdere soorten THC waren, ligt het daar aan?

Zit dit tussen m'n oren of hebben verschillende wiet soorten, verschillende werkingen.

Owhja, ik heb de verschillende wiet geprobeert (gevaporized) in m'n eentje om de verschillen te ervaren, en ik voelde me gewoon hetzelfde, dus rustig en met drum&bass muziek op. Ik draaide dezelfde nummers en het was gewoon mooi weer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2003, 21:00
Spanker
Spanker is offline
Citaat:
Mark87 schreef op 22-04-2003 @ 21:38:
Hiya!

Ik merk dat ik van verschillende soorten wiet anders ga reageren. Van skunk krijg ik eerder een lachkick en van PP ga ik meer beetje trippen met 2D visualisaties. En zulke verschillen merk ik vaak, als ik bijvoorbeeld eens silver pearl neem. Ook zijn ze te combineren, de effecten. Bijvoorbeeld toen ik purple haze en PP nam, kreeg ik best wel sterke visuals en voelde ik m'n lichaam trillen op de muziek, dus net als die kringen in water als er een druppel op viel.

Ik had ooit eens gehoord dat er meerdere soorten THC waren, ligt het daar aan?

Zit dit tussen m'n oren of hebben verschillende wiet soorten, verschillende werkingen.

Owhja, ik heb de verschillende wiet geprobeert (gevaporized) in m'n eentje om de verschillen te ervaren, en ik voelde me gewoon hetzelfde, dus rustig en met drum&bass muziek op. Ik draaide dezelfde nummers en het was gewoon mooi weer.

euhm heb een vraagje
wat staat voor PP? ik ben het vergeten, weet ut niet meerz
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:01
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
ik neem een stukje over uit mijn Cannabible

The only way to really judge a cannabis strain's potency is to sample it. I've seen strains that had plenty of resin glands but were weak when smoked or vaporized. I've also seen strains with very few resin glands that were fantastic. The lesson learned here is that all resin glands do not contain the same amount of THC. For example, Skunk No. 1 resin glands contain much more THC than Ruderalis resin glands. To make matters even more confusing, the THC content does not necessarily provide an accurate indication of the plant's potency.

I have sampled varieties that tested low for THC that were very psychoactive. I have also, however, smoked strains containing high quantities of THC that seemed weak and unimpressive. This could be due to the ratio of cannabidiol (CBD) and cannabinol (CBN) to THC. (CBD and CBN are accessory cannabinoids, which probably interact with THC to alter its effect, although this is not know for sure.) To repeat, sampling the herb is the only real way to know it.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:44
Mark87
Mark87 is offline
powerplant
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:45
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 22-04-2003 @ 22:01:
ik neem een stukje over uit mijn Cannabible
...
Ja, ok, , Maar echt duidelijk wordt het niet, ik ervaarde hele andere effecten van verschillende soorten, echt niet te vergelijken, misschien zijn het wel verschillende niveau's van stoned zijn, besef ik me net.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:47
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Van thai word ik altijd erg high.

Terwijl ik van skunk juist zwaar en trippie word

Er zit echt verschil in hoor. Je merkt het vooral als je puur rookt. Dan is de ene high heel anders als de ander
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 02:12
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef op 22-04-2003 @ 22:47:
Van thai word ik altijd erg high.

Terwijl ik van skunk juist zwaar en trippie word

Er zit echt verschil in hoor. Je merkt het vooral als je puur rookt. Dan is de ene high heel anders als de ander
Ikzelf ben niet echt een liefhebber van thai, maar het is wel de eerste wiet waarbij ik het merkte. Vroeger smookte ik alleen skunk en super skunk. Maar toen ik later andere soorten ging proberen, merkte ik wel verschil. En het is natuurlijk ook logisch, want waarom zou je wiet allemaal verschillende namen geven als er toch geen verschil inzit.

Maar nog een laatste tip: Koop is Citral (als er een koffieshop in de buurt is die het verkoopt). Van Citral ga je lekker space-en. Echt heel leuk in je eentje en dan gaan computeren, dan ga je er helemaal in op .
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:59
GiTkuA
GiTkuA is offline
Het ligt gewoon aan het THC gehalte van het wietje. Nederland staat bekend om de grote gehaltes van THC in de wiet. Kgloof dat de sterkste zo'n 23% THC was.

Doordat al die kwekertjes giga-super-fertilize-mest gaan gebruiken met allemaal chemische shit erin, worden die THC gehaltes steeds hoger en hoger (dope he?)
__________________
--== God Intends To Kill Us All
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 16:23
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Het effect van verschillende soorten wiet wordt veroorzaakt door de verschillende concentraties en verhoudingen psychoactieve stoffen in weed.

(delta 9) THC is er daar een van (en ook de belangrijkste), maar weed bevat zeker 20 andere stoffen die als psychoactieve stof bekend staan. De verschillende verhoudingen daartussen, en de hoeveelheid van die stoffen, bepalen het effect dat een soort geeft.

Die verhoudingen enzo worden voor een groot deel bepaald door de soort weed (de genetische kenmerken dus) maar ook door de omgeving waarin de plant groeit, de hoeveelheden licht, water en voedingsstoffen, binnen/buitenkweek, en de bloeitijd van de plant.

Tot zover het technische gedeelte van het verhaal. Ik hield zelf niet van die hele sterke soorten, had ik al snel te veel van waardoor het niet zo'n prettig effect geeft (puur)...

Wat betreft Hash hield ik erg veel van het effect van Nepalese Tempelhasj, en sommige andere (duurdere) zwarte soorten. Maar dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Buitengewoon schreef op 28-04-2003 @ 17:23:
Die verhoudingen enzo worden voor een groot deel bepaald door de soort weed (de genetische kenmerken dus)
Ow shit! Ik wil wiet genetisch manipuleren!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Over Pulp Fiction
Bongalientje
298 02-05-2007 11:10
Eten & Drinken Pure pure chocolade
Erik-JB
43 03-02-2007 01:12
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe, waarom en wanmeer ontstond verschil in sekse?
Diary of Dreams
44 26-09-2006 21:35
Lichaam & Gezondheid Copd
Badschuim
6 21-03-2004 14:32
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.