Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2004, 23:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
'Bekeerde moslims beleven geloof intenser'
Is wel grappig eigenlijk.
Advertentie
Oud 01-12-2004, 23:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-12-2004 @ 00:08 :
Is wel grappig eigenlijk.
njah, beetje verkeerd zo neergezet denk ik tis meer dat bekeerlingen eerder geneigd zijn zich stricter te conformeren naar de regels van een religie waartoe ze bekeerd zijn.
In dat opzicht wordt de religie intenser beleefd. Wat dan weer wat anders is dan of het geloof zelf intens beleefd wordt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-12-2004, 23:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
njah, beetje verkeerd zo neergezet denk ik tis meer dat bekeerlingen eerder geneigd zijn zich stricter te conformeren naar de regels van een religie waartoe ze bekeerd zijn.
In dat opzicht wordt de religie intenser beleefd. Wat dan weer wat anders is dan of het geloof zelf intens beleefd wordt.
Ik begreep wel wat ze bedoelden. Ik vond het alleen vaag dat bekeerlingen zich beter houden aan de regels van de Islam, dan mensen die ermee opgroeien.
Oud 01-12-2004, 23:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-12-2004 @ 00:40 :
Ik begreep wel wat ze bedoelden. Ik vond het alleen vaag dat bekeerlingen zich beter houden aan de regels van de Islam, dan mensen die ermee opgroeien.
fanatiekheid de gexckste
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 06:23
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik vond Submission wel een coole film
alleen dat gelach wat het geheel sarcastisch maakt maakt het misschien beledigend maar voor de rest...alleen omdat je de achtergrond kent, je weet waarom ze het gemaakt heeft
maar als je het onbevooroordeeld kijkt kun je het gewoon zien als een verhaal van een vrouw.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 02-12-2004, 08:59
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Waarom zou iemand bedreigd moeten worden voor de waarheid?
Van mij mag ze ook een film over het christendom maken, want die extrimisten van het christendom doen ook geen nette dingen.

Godsdiensten, ze maken je kapot.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 02-12-2004, 09:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-12-2004 @ 09:59 :
Waarom zou iemand bedreigd moeten worden voor de waarheid?
Van mij mag ze ook een film over het christendom maken, want die extrimisten van het christendom doen ook geen nette dingen.

Godsdiensten, ze maken je kapot.
individuen maken je kapot.
Alsof atheisten nooit wat fouts doen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 09:10
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2004 @ 10:04 :
individuen maken je kapot.
Alsof atheisten nooit wat fouts doen
helemaal vergeten, idd die maken je ook kapot.
Je kan het beter zo stellen, wat maakt je niet kapot?

maar jah...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 02-12-2004, 09:56
Mujahideen
Mujahideen is offline
Moszkowicz eist verbod op vervolg film Submission

RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Vorige week werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.


Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend.

nu.nl
Oud 02-12-2004, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-12-2004 @ 10:56 :
Moszkowicz eist verbod op vervolg film Submission

RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Vorige week werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.


Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend.

nu.nl
Er word nu tenminste wel actie ondernomen maar ik betwijfel of ze de film kunnen tegenhouden.
Aan de andere kant is het wel weer goed dat Islamitische organisaties van zich laten horen
Oud 02-12-2004, 10:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-12-2004 @ 10:56 :
Moszkowicz eist verbod op vervolg film Submission

RIJSWIJK - Advocaat R. Moszkowicz eist namens een aantal islamitische cliënten een verbod op het uitbrengen van een vervolg op de film Submission van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh. Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.

Vorige week werd bekend dat de ondergedoken VVD-politica werkt aan een vervolg op Submission. Deze film van haar en Van Gogh ging over de mishandeling van moslimvrouwen. Het thema van het tweede deel van Submission is de manier waarop volgens Hirsi Ali de islam het individu onderdrukt.


Het kort geding waarin het verbod wordt gevraagd, wordt naar verwachting bij de rechtbank in Den Haag behandeld, zegt Moszkowicz. Dat was volgens hem de laatste bekende woon- en verblijfplaats van Hirsi Ali. Een datum is nog niet bekend.

nu.nl
hah,.. wat een challenge voor de Nederlandse rechtsspraak.

De aanklacht is imo achterlijk: een verbod op een film wat nog gemaakt moet worden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2004 @ 11:00 :
hah,.. wat een challenge voor de Nederlandse rechtsspraak.

De aanklacht is imo achterlijk: een verbod op een film wat nog gemaakt moet worden
Ach ik zie het als een symbolische daad
Oud 02-12-2004, 10:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:01 :
Ach ik zie het als een symbolische daad
prachtig als die symbolisch daad finaal de grond in geboord gaat worden door de rechter.

zal weinig goeds betekenen voor de moslimgemeenschap
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2004 @ 11:02 :
prachtig als die symbolisch daad finaal de grond in geboord gaat worden door de rechter.

zal weinig goeds betekenen voor de moslimgemeenschap
Nu komen ze tenminste naar buiten als een organisatie of de zaak ontvankelijk word verklaard of niet doet daar niks van af

Weinig goeds?In ieder geval laat het zien dat niet iedere moslim naar geweld neigt
Oud 02-12-2004, 10:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2004 @ 11:00 :
hah,.. wat een challenge voor de Nederlandse rechtsspraak.

De aanklacht is imo achterlijk: een verbod op een film wat nog gemaakt moet worden
Als je de historie van Hirsi Ali als politica bekijkt, heeft ze niets anders gedaan dan moslims aanvallen. Afgaande op het eerste deel moet het tweede deel ook een provocerende werking op moslims hebben. Dus ik vind die aanklacht nog niet eens zo'n gek idee. Het lijkt me ook beter als ze zich ook echt als een politica gaat gedragen, wil ze nog ooit veilig over straat.
Oud 02-12-2004, 10:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:05 :
Nu komen ze tenminste naar buiten als een organisatie of de zaak ontvankelijk word verklaard of niet doet daar niks van af

Weinig goeds?In ieder geval laat het zien dat niet iedere moslim naar geweld neigt
dat wel natuurlijk, maar dat hadden ze beter pas kunnen doen als de film was uitgebracht of op zn minst in de maak was en er een paar stukken uit bekend waren.

nu is het een hele bruiloft organiseren terwijl je nog geen partner hebt - idee.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 10:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-12-2004 @ 11:05 :
Als je de historie van Hirsi Ali als politica bekijkt, heeft ze niets anders gedaan dan moslims aanvallen. Afgaande op het eerste deel moet het tweede deel ook een provocerende werking op moslims hebben. Dus ik vind die aanklacht nog niet eens zo'n gek idee. Het lijkt me ook beter als ze zich ook echt als een politica gaat gedragen, wil ze nog ooit veilig over straat.
ik vind het niet gek dat ze het via de rechtsspraak willen trachten haar in te dammen qua uitspraken en uitingen, maar de timing is imo slecht en zal weinig instemmende reacties vanuit de niet-moslim wereld veroorzaken, denk ik.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2004 @ 11:07 :
dat wel natuurlijk, maar dat hadden ze beter pas kunnen doen als de film was uitgebracht of op zn minst in de maak was en er een paar stukken uit bekend waren.

nu is het een hele bruiloft organiseren terwijl je nog geen partner hebt - idee.
De timing is niet perfect maar afgaande op de vorige film waarop die is gebaseerd kan de rechter eventueel zich er al een beeld van vormen.

offtopic dat laatste heb ik trouwens al eens meegemaakt in somaliland
Oud 02-12-2004, 10:11
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2004 @ 11:09 :
ik vind het niet gek dat ze het via de rechtsspraak willen trachten haar in te dammen qua uitspraken en uitingen, maar de timing is imo slecht en zal weinig instemmende reacties vanuit de niet-moslim wereld veroorzaken, denk ik.
Moslims hebben natuurlijk alleen maar rechten als het qua timing goed is
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 02-12-2004, 10:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2004 @ 11:09 :
ik vind het niet gek dat ze het via de rechtsspraak willen trachten haar in te dammen qua uitspraken en uitingen, maar de timing is imo slecht en zal weinig instemmende reacties vanuit de niet-moslim wereld veroorzaken, denk ik.
Moslims kunnen toch niks meer goed doen dus wat maakt het uit.
Oud 02-12-2004, 10:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-12-2004 @ 11:11 :
Moslims hebben natuurlijk alleen maar rechten als het qua timing goed is
Haha nee, het is hun goed recht om dit te doen

Ik zeg alleen dat de timing slecht is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 10:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:11 :
De timing is niet perfect maar afgaande op de vorige film waarop die is gebaseerd kan de rechter eventueel zich er al een beeld van vormen.
misschien dat de rechter beslist dat de film niet verboden wordt, maar er een productiewachttijd van 10 jaar op komt te staan ofzo.

met waarschijnlijk t gevolg dat de film sowieso niet meer gemaakt wordt.

Weet eigenlijk niet of dit mogelijk is wat ik nu zeg
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 10:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat een onzin; waar die Bram Moskovitc zich mee bezig houdt. Kan hij niet beter de laatste roddels doornemen met Beau en Albert? Dat is nuttiger dan dit onzinnige gezeik. Deze film is ook een vorm van vrije meningsuiting en ik dacht dat we die met z'n alleen ná de moord op Van Gogh zo enorm belangrijk vonden.
Oud 02-12-2004, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 11:21 :
Wat een onzin; waar die Bram Moskovitc zich mee bezig houdt. Kan hij niet beter de laatste roddels doornemen met Beau en Albert? Dat is nuttiger dan dit onzinnige gezeik. Deze film is ook een vorm van vrije meningsuiting en ik dacht dat we die met z'n alleen ná de moord op Van Gogh zo enorm belangrijk vonden.
Een politicus hoort zich met nuttigere dingen bezig te houden dit is slechts stemmingmakerij
Oud 02-12-2004, 10:25
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:23 :
Een politicus hoort zich met nuttigere dingen bezig te houden dit is slechts stemmingmakerij
En dat bepaal jij? Hirsi Ali probeert iets aan de kaak te stellen (oei, ik speel hier nu even advocaat van de duivel). Dat is haar goed recht. Dat ze dat op provocerende en m.i. foutieve wijze doet, is treurig, maar eveneens haar goed recht, net zoals dat Theo van Gogh's goed recht was.
Oud 02-12-2004, 10:27
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:05 :

Weinig goeds?In ieder geval laat het zien dat niet iedere moslim naar geweld neigt
Nee, nu gaan "de moslims" over op censuur. Het zal het beeld dat veel mensen van moslims hebben niet verbeteren, ben ik bang.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 02-12-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 11:25 :
En dat bepaal jij? Hirsi Ali probeert iets aan de kaak te stellen (oei, ik speel hier nu even advocaat van de duivel). Dat is haar goed recht. Dat ze dat op provocerende en m.i. foutieve wijze doet, is treurig, maar eveneens haar goed recht, net zoals dat Theo van Gogh's goed recht was.
Ik vind dat het haar functioneren als kamerlid en geloofwaardigheid in de weg.

Kijk (onderbouwde) kritiek is niet verboden maar wat zij doet is een hetzij tegen moslims creeren dat is wel een stapje verder dan vrije meningsuiting.
Oud 02-12-2004, 10:31
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:30 :
Ik vind dat het haar functioneren als kamerlid en geloofwaardigheid in de weg.

Kijk (onderbouwde) kritiek is niet verboden maar wat zij doet is een hetzij tegen moslims creeren dat is wel een stapje verder dan vrije meningsuiting.
Dus het zou niet zo kunnen zijn dat ze de waarheid spreekt over moslims, islam of wat er ook verband mee houdt?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 02-12-2004, 10:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:30 :
Ik vind dat het haar functioneren als kamerlid en geloofwaardigheid in de weg.

Kijk (onderbouwde) kritiek is niet verboden maar wat zij doet is een hetzij tegen moslims creeren dat is wel een stapje verder dan vrije meningsuiting.
Een 'hetze'... dat maken moslims die niet tegen kritiek kunnen ervan.
Oud 02-12-2004, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-12-2004 @ 11:31 :
Dus het zou niet zo kunnen zijn dat ze de waarheid spreekt over moslims, islam of wat er ook verband mee houdt?
Nee haar kritiek is volledig ongefundeerd maar helaas is er nu alleen aandacht voor haar kant van het verhaal
Oud 02-12-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 11:31 :
Een 'hetze'... dat maken moslims die niet tegen kritiek kunnen ervan.
Ja hoor kritiek die niets te maken heeft met de Islam en voor alle bevolkingsgroepen van toepassing is.

Vrouwenonderdrukking en vrouwenbesnijdenis staan volledig los van de Islam.

Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 10:39.
Oud 02-12-2004, 10:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:36 :
Ja hoor kritiek die niets te maken heeft met de Islam en voor alle bevolkingsgroepen van toepassing is.

Vrouwenonderdrukking en vrouwenbesnijdenis staan volledig los van de Islam
Hahahaha! Ik hoor toch echt heel andere dingen. Vrouwenonderdrukking is júist één van de grootste kritiekpunten m.b.t. de Islam. Haar kritiek heeft dus wel degelijk te maken met de Islam. Alleen jammer dat er geen moslims te vinden lijken te zijn, die wél aan zelfkritiek doen en die niét blind zijn voor de minder mooie kanten binnen hun Koran.

Dit soort praat had ik trouwens verwacht van RealMoslim of Mujahideen, maar niet van jou, aangezien jij juist zo heerlijk gematigd overkwam.
Oud 02-12-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 11:39 :
Hahahaha! Ik hoor toch echt heel andere dingen. Vrouwenonderdrukking is júist één van de grootste kritiekpunten m.b.t. de Islam. Haar kritiek heeft dus wel degelijk te maken met de Islam. Alleen jammer dat er geen moslims te vinden lijken te zijn, die wél aan zelfkritiek doen en die niét blind zijn voor de minder mooie kanten binnen hun Koran.

Dit soort praat had ik trouwens verwacht van RealMoslim of Mujahideen, maar niet van jou, aangezien jij juist zo heerlijk gematigd overkwam.
Ik zie anders geen verband tussen die twee aangezien dat ook in niet islamitisch landen voorkomt.Maar wellicht kan jij me uitleggen wat jou daarvan overtuigd.

*zucht* alsjeblieft zeg alsof moslim zijn betekend dat je niet tegen kritiek kunt wie generaliseert ernou?!
Oud 02-12-2004, 10:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:44 :
Ik zie anders geen verband tussen die twee aangezien dat ook in niet islamitisch landen voorkomt.Maar wellicht kan jij me uitleggen wat jou daarvan overtuigd.

*zucht* alsjeblieft zeg alsof moslim zijn betekend dat je niet tegen kritiek kunt wie generaliseert ernou?!
Vrouwenonderdrukking komt niet voor in Islamitische landen? Iran, Irak, Afghanistan, Saudi-Arabië? Moet ik nog even doorgaan?

Ik moet de eerste moslim die tegen kritiek kan nog zien, ja. Ik dacht dat jij dat wel kon, maar blijkbaar had ik het mis.
Oud 02-12-2004, 10:55
peace58
peace58 is offline
agg ayaan hirsi ali..het enige wat ze doet is praten over een geloof(islam),Volgens mij kan ze geen onderscheid maken tussen haar cultuur en de islam. En dan is nou het probleem bij haar... en die film was schandalig.. belachelijk voor woorden man...
Oud 02-12-2004, 10:55
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 11:54 :
Vrouwenonderdrukking komt niet voor in Islamitische landen? Iran, Irak, Afghanistan, Saudi-Arabië? Moet ik nog even doorgaan?
volgens mij bedoelt ze dat het ook in niet islamitische landen voor komt en er daarom geen vervand is
Oud 02-12-2004, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 11:54 :
Vrouwenonderdrukking komt niet voor in Islamitische landen? Iran, Irak, Afghanistan, Saudi-Arabië? Moet ik nog even doorgaan?

Ik moet de eerste moslim die tegen kritiek kan nog zien, ja. Ik dacht dat jij dat wel kon, maar blijkbaar had ik het mis.
Leer bijgrijpend lezen

En waarom hamer je steeds op mijn moslim zijn alsof dat het er mee te maken heeft
Oud 02-12-2004, 11:06
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Lekker veel aandacht voor die film zo.
__________________
Czech us out
Oud 02-12-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 02-12-2004 @ 12:06 :
Lekker veel aandacht voor die film zo.
Ze verwachten weer naakte vrouwen
Oud 02-12-2004, 11:08
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 12:07 :
Ze verwachten weer naakte vrouwen
__________________
Czech us out
Oud 02-12-2004, 11:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 11:57 :
Leer bijgrijpend lezen

En waarom hamer je steeds op mijn moslim zijn alsof dat het er mee te maken heeft
Aha, ja, nou zie ik het. Tja, het kan wel zo zijn dat het ook in niet-Islamitische landen voorkomt, maar dat neemt niet weg dat in Islamitische landen en in niet-Islamitische landen, zoals ons eigen Nederland, de Islam/de Koran wordt gebruikt om de vrouwen eronder te houden.

Ik hamer er niet op, ik vermeld het alleen. En het heeft er wel degelijk mee te maken, want het toont aan dat moslims niet tegen (zelf)kritiek kunnen.
Oud 02-12-2004, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 02-12-2004 @ 12:08 :
daarom gaan ze natuurlijk kijken
Oud 02-12-2004, 11:12
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 12:09 :
daarom gaan ze natuurlijk kijken
Ik sla deze film wel over.
__________________
Czech us out
Oud 02-12-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 12:09 :
Aha, ja, nou zie ik het. Tja, het kan wel zo zijn dat het ook in niet-Islamitische landen voorkomt, maar dat neemt niet weg dat in Islamitische landen en in niet-Islamitische landen, zoals ons eigen Nederland, de Islam/de Koran wordt gebruikt om de vrouwen eronder te houden.

Ik hamer er niet op, ik vermeld het alleen. En het heeft er wel degelijk mee te maken, want het toont aan dat moslims niet tegen (zelf)kritiek kunnen.
Dat heeft meer met sociale achterstand te maken. Het feit dat veel jonge moslims trouwen met een vrouw/man uit het land van herkomst waarmee ze niet goed kunnen communiceren omdat hij/zij niet aan de gebruiken rechten in Nederland op de hoogte zijn.

Je bedoeld kritiek op het geloof want zelfreflectie vind ik een belangrijk goed die vooruitgang garandeert
Oud 02-12-2004, 11:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-12-2004 @ 12:18 :
Dat heeft meer met sociale achterstand te maken. En het feit dat veel jonge moslims trouwen met een vrouw/man uit het land van herkomst waarmee ze niet goed kunnen communiceren omdat hij/zij niet aan de gebruiken rechten in Nederland op de hoogte zijn.

Je bedoeld kritiek op het geloof want zelfreflectie vind ik een belangrijk goed die vooruitgang garandeert
Blabla 'sociale achterstand'. Bedek het maar weer (Ja, ik ben heel eventjes aan het verrechtsen, ja ).

Kritiek op het geloof, ja, dat bedoel ik ook. Dat gebeurt nog veel te weinig.
Oud 02-12-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 11:54 :
Vrouwenonderdrukking komt niet voor in Islamitische landen? Iran, Irak, Afghanistan, Saudi-Arabië? Moet ik nog even doorgaan?

Ik moet de eerste moslim die tegen kritiek kan nog zien, ja. Ik dacht dat jij dat wel kon, maar blijkbaar had ik het mis.
Er zal ongetwijfeld vrouwenonderdrukking voorkomen in dergelijke landen, netzoals het ongetwijfeld voorkomt in andere (Westerse) landen.
De vraag is nu, waarom moet zij zogenaamde verbanden leggen, tussen de Islam en vrouwenonderdrukking?

Als zij werkelijk onderdrukte vrouwen wilt helpen, zal zijn dat zeker op een andere manier moeten doen. Ik geloof dan ook niet dat dát haar doel is.
In plaats van, mét onderdrukte vrouwen te praten, praat zij óver hen. Komt zij met concrete oplossingen on de onderdrukking te stoppen? Nee. Het gaat haar namelijk ook niet om de onderdrukte vrouw, maar om de aandacht en om islam zwart te maken. Hierdoor houdt zij juist de deur voor die vrouwen dicht.

Als je kritiek uit, doe dat dan op een goede manier. Als je met onjuistheden komt, is het logisch dat je daar niet open voor staat.
Oud 02-12-2004, 11:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
dat ze de islam zwart wilt maken komt alleen uit de woorden van moslims die tegen haar zijn en niet die met haar zijn en uit ayaans eigen mond.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-12-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-12-2004 @ 12:22 :
dat ze de islam zwart wilt maken komt alleen uit de woorden van moslims die tegen haar zijn en niet die met haar zijn en uit ayaans eigen mond.
Ja, wie legt hier verbanden met de Islam?

precies..
Oud 02-12-2004, 11:26
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 02-12-2004 @ 12:21 :
Er zal ongetwijfeld vrouwenonderdrukking voorkomen in dergelijke landen, netzoals het ongetwijfeld voorkomt in andere (Westerse) landen.
De vraag is nu, waarom moet zij zogenaamde verbanden leggen, tussen de Islam en vrouwenonderdrukking?

Als zij werkelijk onderdrukte vrouwen wilt helpen, zal zijn dat zeker op een andere manier moeten doen. Ik geloof dan ook niet dat dát haar doel is.
In plaats van, mét onderdrukte vrouwen te praten, praat zij óver hen. Komt zij met concrete oplossingen on de onderdrukking te stoppen? Nee. Het gaat haar namelijk ook niet om de onderdrukte vrouw, maar om de aandacht en om islam zwart te maken. Hierdoor houdt zij juist de deur voor die vrouwen dicht.

Als je kritiek uit, doe dat dan op een goede manier. Als je met onjuistheden komt, is het logisch dat je daar niet open voor staat.
Zogenaamde verbanden? het is niet zogenaamd. Het is een feit dat de meeste vrouwen die in Blijf van mijn lijf-huizen zitten Islamitisch zijn. Het is een feit dat een Islamitische vrouw 10 meter achter haar man moet blijven lopen. Het is een feit dat Islamitische mannen de Koran gebruiken om de vrouw eronder te houden.

Het gaat er niet om de Islam zwart te maken. Dat is echt zo'n non-argument. Wat voor baat zou ze daar bij hebben? Ze probeert ergens de aandacht op te vestigen.

Ik begin alleen dat Calimero-syndroom van de moslims zo zat te worden. Er mag op geen enkele manier kritiek zijn, want dan is het weer 'provocerend en alleen om de Islam zwart te maken'. Boo fucking hoo. Doe niet zo zielig maar doe eens wat met de terechte kritiek van Hirsi Ali.
Oud 02-12-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-12-2004 @ 12:20 :
Blabla 'sociale achterstand'. Bedek het maar weer (Ja, ik ben heel eventjes aan het verrechtsen, ja ).

Kritiek op het geloof, ja, dat bedoel ik ook. Dat gebeurt nog veel te weinig.
Niks blabla het heeft er wel degelijk mee te maken want je ziet dit meestal bij sociaal achtergestelde voorkomt.
En je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord over het causaal verband tussen de Islam en vrouwenonderdrukking

Omdat geloof nou eenmaal diep geworteld is dit komt niet alleen bij moslims voor maar bij elke levensovertuiging
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rohit
501 26-12-2005 19:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.