Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2005, 11:48
Verwijderd
Hah!

't is toch gelukt.. denk ik. Met behulp van een zooitje wrapper divs en padding etc. Alleen: IE ondersteunt het css attribute 'min-height' niet?

edit: al gelukt met een hack.


Goeie site waarom IE suckt (vanuit een developers pov):
http://www.howtocreate.co.uk/wrongWithIE/

Laatst gewijzigd op 12-06-2005 om 12:12.
Advertentie
Oud 12-06-2005, 14:24
Verwijderd
Citaat:
FuckTheFashion schreef op 12-06-2005 @ 10:22 :
Welk internetprogramma gebruik je? Ik raad Mozilla of Opera aan, moest je nog gewoon Internet Explorer hebben. Download een ander internetprogramma en probeer met dat programma dan eens op die site's te gaan. Misschien ligt het gewoon aan je instellingen... Dat je ze per ongeluk met een sneltoets verandert hebt, kan ook, dus check ook dat even.

Hoop dat je het vindt!
Ik gebruik nu IE, maar als ik Mozilla probeer te downloaden of iets anders komt er steeds dit te staan:
''de huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand wordt gedownload''.

Wat moet ik nu doen?
Oud 12-06-2005, 14:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Extra, Internetopties, Beveiliging.

Daar alle 4 de zones terug zetten naar het standaard niveau.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 12-06-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 12-06-2005 @ 15:31 :
Extra, Internetopties, Beveiliging.

Daar alle 4 de zones terug zetten naar het standaard niveau.
Dankjewel, nu doet hij het weer.
Oud 13-06-2005, 15:40
Earphone
Earphone is offline
Ik wil een image van 400x400 in het midden van de pagina zetten. Zowel horizontaal als verticaal dus centraal. Hoe doe je dat in nette, propere code?
Verder hoeft er niets op de html-pagina te komen, al wil ik er graag nog een tekst onder zetten.
Oud 14-06-2005, 11:03
Verwijderd
Hoe kun je met Javascript een selectbox zijn selectie laten veranderen?
Ik vind wel wat dingen, maar krijg het niet werkend
Oud 14-06-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 14-06-2005 @ 12:03 :
Hoe kun je met Javascript een selectbox zijn selectie laten veranderen?
Ik vind wel wat dingen, maar krijg het niet werkend
document.getElementById( 'bla').value = 8
Oud 14-06-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 14-06-2005 @ 13:28 :
document.getElementById( 'bla').value = 8
Hmm..
Dit had ik al geprobeerd en werkte toen niet..
Nu wel
Oud 14-06-2005, 14:37
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
ik wil voor mijn navigatie aan de zijkant van de site dat steeds als je iets aanklikt er een submenu verschijnt. maar nou vraag ik mij af of dit wel handig is omdat er best ver door gelinkt moet worden (informatica -> samenvattingen -> hoofdstuk 3 bijvoorbeeld) als ik dit er allemaal inzet en van alles een heel rijtje wordt het erg groot. Iemand misschien een tip hoe ik dit het beste kan doen?

en nog een vraagje, over m'n frames, van welke resolutie kan ik het beste uitgaan om het in te stellen, want ik ben vaak bezig op m'n vaders werk en daar past alles dan mooi en hier thuis niet...

tnks vast
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 15-06-2005, 15:13
sjakodrako
sjakodrako is offline
IK ben zelf met een webpagina bezig, (mijn eerste, ik weet het kben een noob) en krijg telkens dezelfde fout.

stack overflow at line: 73

ik heb mijn site gehost bij t35.com (gratis, om te proberen, je weet wel)

wie weet wat dit is, als ik een preview in mijn standaard browser bekijk doet hij het wel goed,

zie ik iets over het hoofd??????????????????

help aub!!!!!!!!!!!!!!!

gegroet, sjakodrako

*edit* als ik op ok druk, krijg ik wel de site te zien *edit*

mijn site is hier

dit is een crosspost, sorry had dit subforum niet gezien, de andere kan op slot
Oud 16-06-2005, 10:53
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
hanneke~15 schreef op 14-06-2005 @ 15:37 :
ik wil voor mijn navigatie aan de zijkant van de site dat steeds als je iets aanklikt er een submenu verschijnt. maar nou vraag ik mij af of dit wel handig is omdat er best ver door gelinkt moet worden (informatica -> samenvattingen -> hoofdstuk 3 bijvoorbeeld) als ik dit er allemaal inzet en van alles een heel rijtje wordt het erg groot. Iemand misschien een tip hoe ik dit het beste kan doen?
Als je heel veel links hebt (zoals jij zo te zien), dan is een dropdown menu op zich best wel compact. Je kunt ook alle links direct op je pagina zetten, maar dat neemt veel meer ruimte in beslag. Verder zou je ook nog kunnen doen dat je steeds door kunt klikken naar een nieuwe pagina en dat daar dan weer nieuwe links op staan. Of een combinatie. Bijvoorbeeld dat je eerst in dat dropdown-menu naar informatica -> samenvattingen gaat en als je daar op klikt, kom je op een pagina met een lijst van alle hoofdstukken.

Citaat:
hanneke~15 schreef op 14-06-2005 @ 15:37 :
en nog een vraagje, over m'n frames, van welke resolutie kan ik het beste uitgaan om het in te stellen, want ik ben vaak bezig op m'n vaders werk en daar past alles dan mooi en hier thuis niet...

tnks vast
Volgens mij is 1024x768 het meest voorkomend, maar helaas moet je ook nog altijd rekening houden met mensen die een 800x600 resolutie hebben. Ook zijn er natuurlijk mensen met nog hogere resoluties, maar die hebben er volgens mij over het algemeen niet zo'n last van als een site voor een lage resolutie is gemaakt.

Je kunt eigenlijk een paar dingen doen:
- Zorgen dat je site er op alle resoluties goed/redelijk uitziet.
- Aparte lay-outs maken voor een aantal resoluties.

Ik zou het eerste doen.

Hier kun je trouwens ook zien wat de meeste mensen gebruiken:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

@sjakodrako: Ik zie je probleem niet, maar volgens mij heeft het iets te maken met je javascript. Ik geloof dat dit probleem soms op kan treden als er oneindige loops of recursie in je JS zitten.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 16-06-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Jordi schreef op 16-06-2005 @ 11:53 :
Volgens mij is 1024x768 het meest voorkomend, maar helaas moet je ook nog altijd rekening houden met mensen die een 800x600 resolutie hebben. Ook zijn er natuurlijk mensen met nog hogere resoluties, maar die hebben er volgens mij over het algemeen niet zo'n last van als een site voor een lage resolutie is gemaakt.
Je moet niks. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee wanneer een site is gemaakt voor een te grote/kleine resolutie. Opera heeft een geweldig goede zoom functie.
Citaat:
Jordi schreef op 16-06-2005 @ 11:53 :

Je kunt eigenlijk een paar dingen doen:
- Zorgen dat je site er op alle resoluties goed/redelijk uitziet.
- Aparte lay-outs maken voor een aantal resoluties.

Ik zou het eerste doen.
Ik ook. Het gebruik van percentages ligt hier het meest voor de hand.
Citaat:
Jordi schreef op 16-06-2005 @ 11:53 :

Hier kun je trouwens ook zien wat de meeste mensen gebruiken:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Niet representatief voor de gemiddelde surfer. Bezoekers van bijvoorbeeld tweakers.net zullen over het algemeen een hogere resolutie hebben.
Oud 16-06-2005, 14:28
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
ik heb nu dus eeen dropdown-menu maar omdat ik met frames werk valt die niet over de hele pagina maar alleen in de header, erg vervelend omdat daar dan een scrollbalk komt of dat ik die veels te groot moet maken. Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 16-06-2005, 15:37
Verwijderd
Een menu vinden dat wel rekening houdt met frames of geen frames gebruiken.
Oud 16-06-2005, 20:35
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
maar ik wel zo'n menu dat naar beneden rolt. en ik heb geen idee waar ik die anders kan vinden.
heeft iemand anders een script voor mij ofzo?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 16-06-2005, 22:41
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
eddie schreef op 16-06-2005 @ 11:58 :
Je moet niks. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee wanneer een site is gemaakt voor een te grote/kleine resolutie. Opera heeft een geweldig goede zoom functie.
Natuurlijk moet je niets. Als jij een website wilt maken die niet in elke browser en bij elke resolutie mooi is, dan moet je dat helemaal zelf weten. Ik vind het trouwens prachtig dat Opera blijkbaar een goede zoomfunctie heeft, maar volgens mij heeft Internet Explorer dat niet en als IE het wel heeft, ben ik vast niet de enige die dat niet weet.
Hoewel het natuurlijk niet moet, zou ik toch wel aanraden om een site een beetje mooi te maken bij elke resolutie en in principe ook met elke browser. Ik hou me daar zelf niet helemaal aan, want 800x600 is toch echt wel de minimale resolutie die mensen moeten hebben om mijn sites goed te kunnen zien.


Citaat:
eddie schreef op 16-06-2005 @ 11:58 :
Ik ook. Het gebruik van percentages ligt hier het meest voor de hand.
Ja. Of een lay-out die bij hogere resoluties maar een deel van de breedte inneemt zoals de lay-out van dit forum of bijvoorbeeld FOK. Dat doe ik meestal.

Citaat:
eddie schreef op 16-06-2005 @ 11:58 :
Niet representatief voor de gemiddelde surfer. Bezoekers van bijvoorbeeld tweakers.net zullen over het algemeen een hogere resolutie hebben.
Klopt. Maar zelfs bij de link die ik postte zag je dat nog iets van 30% van de mensen 800x600 heeft. En dat terwijl ik toch zou verwachten dat mensen die websites maken (en dus op die site komen) meer interesse in computers hebben en dus wellicht gemiddeld ook betere computers met hogere resoluties hebben. Dat zou dan weer inhouden dat er nog meer mensen met een lage resolutie zijn.

Citaat:
Bootsman123 schreef op 16-06-2005 @ 16:37 :
Een menu vinden dat wel rekening houdt met frames of geen frames gebruiken.
Bestaan die? Volgens mij gaat een dropdown-menu toch echt niet buiten zijn eigen frame treden als dat nodig zou zijn. Eén van de vele redenen om geen frames te gebruiken...
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 17-06-2005, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Jordi schreef op 16-06-2005 @ 23:41 :

Bestaan die? Volgens mij gaat een dropdown-menu toch echt niet buiten zijn eigen frame treden als dat nodig zou zijn. Eén van de vele redenen om geen frames te gebruiken...
http://www.usingit.com/products/java...al_frames.html

Werkt weliswaar niet in Firefox, maar ze bestaan dus wel.
Oud 17-06-2005, 10:31
Verwijderd
Beste mensen,

Ik heb enkele zeer eenvoudige websites gemaakt (staan nog niet online) en er staat op iedere site ook een soort rekenmachine alleen werkt deze niet helemaal enzelf kan ik de site niet ontdekken. Is er hier misschien iemand die even een blik zou willen werpen? Als je dan ff pmt, reageert of je mail geeft dan stuur ik je de sites.
Oud 17-06-2005, 12:37
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 17-06-2005 @ 08:30 :
http://www.usingit.com/products/java...al_frames.html

Werkt weliswaar niet in Firefox, maar ze bestaan dus wel.
Dan zou ik het uit principe dus al niet gebruiken. Bovendien vind ik het nog niet echt optimaal werken, want stel dat het nieuwe frame niet direct onder (naast) het menu begint. Dan is het echt super lelijk...

Ik vermoed trouwens dat dit ook wel voor FireFox te maken is, maar ik heb geen zin om er naar te kijken (mede doordat ze alles in dat js-bestand op 1 regel hebben gepropt).
__________________
Mommy, that salesman's on TV!

Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 12:40.
Oud 17-06-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Jordi schreef op 17-06-2005 @ 13:37 :
Dan zou ik het uit principe dus al niet gebruiken. Bovendien vind ik het nog niet echt optimaal werken, want stel dat het nieuwe frame niet direct onder (naast) het menu begint. Dan is het echt super lelijk...

Ik vermoed trouwens dat dit ook wel voor FireFox te maken is, maar ik heb geen zin om er naar te kijken (mede doordat ze alles in dat js-bestand op 1 regel hebben gepropt).
Je hoef mij echt niet te overtuigen van hoe slecht het script wel niet is. Ik zou sowieso al nooit frames gebruiken en ten tweede al nooit een menu dat het niet minimaal doet in Firefox, IE, Opera en Netscape.
Oud 18-06-2005, 21:15
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
nouja, anders zet ik 't wel even voor voorlopig neer en dan wacht ik tot ik wat beters vind, beter iets dan niets en hoe ik 't nu heb is helemaal lelijk
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 18-06-2005, 21:35
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
ik heb de code bekeken en durf 't toch niet aan. 't ziet er wel heel eng uit
maar als iemand deze code duidelijker kan maken of een ander script heeft, graag!
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 22-06-2005, 14:52
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
niemand?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 24-06-2005, 09:00
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
ik heb een website voor school gemaakt, maar daarin moet ik wat <HTML> als tekst afdrukken....(plain text) , maar hij denkt dat het een scriptregel is, logisch. Maar hoe kan ik hem 'omleiden' dat hij <HTML> gewoon als tekst laat zien??

Alvast bedankt

Stefan
Oud 24-06-2005, 10:08
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
in 't begin van een pagina zet je altijd <html>
dus gewoon die tag afsluiten of hoe je dat wil noemen (</html>) en je kan tekst typen wat je wilt.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-06-2005, 00:13
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Lil' Stef schreef op 24-06-2005 @ 10:00 :
ik heb een website voor school gemaakt, maar daarin moet ik wat <HTML> als tekst afdrukken....(plain text) , maar hij denkt dat het een scriptregel is, logisch. Maar hoe kan ik hem 'omleiden' dat hij <HTML> gewoon als tekst laat zien??

Alvast bedankt

Stefan
Als het enige wat in dat bestand staat die HTML-text is, dan kun je het bestand gewoon opslaan als .txt ipv .html en dan geeft hij gewoon het tekstbestand weer.
Als je HTML-tekst in een bepaalde pagina wilt zetten, dan moet je volgens mij alleen alle <'s vervangen door &lt; en alle >'s door &gt;.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 27-06-2005, 15:05
sjakodrako
sjakodrako is offline
nogmaals een vraagje:

ik heb een site gebouwd, met links een menu.
nu wil ik onderin een linkje naar nedstat toevoegen,
netjes aangemeld daar enzo, code ingevoerd.

maar nu wil ik het linkje helemaal onderin het menu krijgen, hoe krijg ik dat voor elkaar?

nu heb ik :

home
menuoptie1
menuoptie2
menuoptie3
nedstat plaatje

en ik wil dus:

home
menuoptie1
menuoptie2
menuoptie3
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
nedstat plaatje

telkens een <br> toevoegen lijkt me niet echt handig
Oud 27-06-2005, 15:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je zou CSS, position: absolute kunnen gebruiken, dus zoiets tussen de <head> tags:
Code:
<style type="text/css">
div#nedstat {
	position: absolute;
	bottom: 5px;
	left: 5px;
}
</style>
En dan:
Code:
<div id="netstat">
<!-- Netstat code -->
</div>
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 27-06-2005, 15:20
sjakodrako
sjakodrako is offline


thanks M@rco
Oud 29-06-2005, 14:49
Mois
Mois is offline
Script 1 keer laten uitvoeren

Ik heb dit script in de head van mijn webpagina gezet:

Code:
<script language="JavaScript" type="text/javascript"> 
<!-- Begin 
var bestwidth = 1024; 
var bestheight = 768; 
if (screen.width != bestwidth || screen.height != bestheight) { 
alert("Deze site is het beste te bekijken met Microsoft Internet Explorer en een beelschermresolutie " 
+ "van " + bestwidth + "x" + bestheight + ". " 
+ "De instelling die je gebruikt is " + screen.width + "x" 
+ screen.height + ". Deze instelling is te veranderen door met de rechter muisknop op het bureaublad " 
+ "van windows te klikken. In het snelmenu kies je eigenschappen. In het scherm dat je nu te zien krijgt " 
+ "kies je het tabblad instellingen en zet je de beelschermresolutie op " + bestwidth + "x" + bestheight + ". Druk als je dit hebt ingesteld eventueel op F11. - - - - - - - - - - - Het laden van de site duurt even. - - - - - - - - - - - ")
} 
// End --> 
</script>
Nu wil ik dit maar 1 keer laten uitvoeren.
Als je dus in het begin op de 'Home' pagina komt.
Niet als je van bv. 'Vragenlijst' weer op 'Home' drukt.
Nu gebeurd dat nog wel.

Iemand een idee hoe ik het script 1 keer kan laten uitvoeren?
Iets met cookies ofzo?

BVD!


P.s. Ben nog niet zo heel lang bezig met website's bouwen en dus ook niet met html en php...

N00b op bepaald terrein...

Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 15:18.
Oud 29-06-2005, 21:46
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Als je PHP gebruikt zou je een session of cookie kunnen maken die bijhoudt of dat al een keer is gecheckt.

Anders zou ik het denk ik in een speciale pagina stoppen. Dat is dan de pagina die het het eerst ziet als je jouw URL intoetst en dan moet je bijvoorbeeld op een logo klikken om naar de echte site te gaan. Vervolgens kom je nooit meer op die eerste pagina terug (als het goed is).
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Oud 30-06-2005, 08:38
Mois
Mois is offline
Ja, dat lijkt mij ook beter eigenlijk.
Bedankt voor je hulp en je tip!
Oud 07-07-2005, 11:38
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb een probleempje met een site. In Firefox doet ie het prima, in IE uiteraard niet.

Het gaat om http://fotoschipper.nl/newest

In Mozilla heb ik daar (op het cremekleurige) nog een transparant achtergrondje. Hoe frutsel ik dat in IE?

Verder: Home ziet er in IE normaal uit, maar als je bijv. op 'digitale camera's' klikt, dan wordt het niks.

Begrijpt iemand waarom sommige het wel doen en sommige niet?
Kan iemand helpen?

Alvast bdankt!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 07-07-2005, 11:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
ekki schreef op 07-07-2005 @ 12:38 :
Ik heb een probleempje met een site. In Firefox doet ie het prima, in IE uiteraard niet.

Het gaat om http://fotoschipper.nl/newest

In Mozilla heb ik daar (op het cremekleurige) nog een transparant achtergrondje. Hoe frutsel ik dat in IE?
Je bedoelt dat geneuzel met opacity in je stylesheet?
Beter gebruik je dat gewoon niet, de helft van de tijd werkt het niet in IE (als ik me niet vergis moet je er per sé een tabel nbij gebruiken) en -moz-opacity is eigenlijk bedoeld voor gebruik bij themes (niet voor op websites).

Misschien een raar idee, maar als je nou gewoon deze neemt:
http://fotoschipper.nl/newest/images/Roer.jpg

En daar met Photoshop oid de opacity van verandert...
Zelfde effect, maar dan ben je niet afhankelijk van wat iemand's browser doet.
Citaat:
Verder: Home ziet er in IE normaal uit, maar als je bijv. op 'digitale camera's' klikt, dan wordt het niks.

Begrijpt iemand waarom sommige het wel doen en sommige niet?
Kan iemand helpen?
Hm...
Misschien helpt het als je de hoogte en breedte van het logo opgeeft. Beetje een gok, maar ik kan even niets anders bedenken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 07-07-2005, 12:40
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
M@rco schreef op 07-07-2005 @ 12:59 :
Je bedoelt dat geneuzel met opacity in je stylesheet?
Beter gebruik je dat gewoon niet, de helft van de tijd werkt het niet in IE (als ik me niet vergis moet je er per sé een tabel nbij gebruiken) en -moz-opacity is eigenlijk bedoeld voor gebruik bij themes (niet voor op websites).

Misschien een raar idee, maar als je nou gewoon deze neemt:
http://fotoschipper.nl/newest/images/Roer.jpg

En daar met Photoshop oid de opacity van verandert...
Ja, kan ook, geloof ik. Is wel zo makkelijk denk ik (ik had dat gedaan, maar ik weet eigenlijk niet waarom dat toch niet echt iets was... ff opnieuw proberen).

Citaat:
Hm...
Misschien helpt het als je de hoogte en breedte van het logo opgeeft. Beetje een gok, maar ik kan even niets anders bedenken.
Verder is er niks te vinden, he? Ik probeer het ff.

Werkt helaas niet... .
Andere suggesties?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 12:42.
Oud 07-07-2005, 12:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hm...
Geef dan iig div#header een hoogte mee

(En je hebt de hoogte voor het plaatje verkeerd opgegeven, dat "px" hoort daar niet.)




P.S. Waarom gebruik je ouderwetsche <font>-tags? Lettergrootte e.d. kun je juist mooi opgeven in #contenttext
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 12:50.
Oud 07-07-2005, 12:53
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
ja, die font tag was om te kijken of dat hielp (omdat dat ergens anders ook zo was en het er daar wel goed uitzag). maar die mag nu idd weg .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 07-07-2005, 12:57
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Een gedeelte is opgelost: ik had padding-top enzo ingesteld in css. Dat heb ik weggehaald en nu doeg iig die header het.

Alleen bij sommige teksten is de tekst verdwenen nog (alleen bij reloaden komt de tekst terug) in de div content ...?
Waarom bij sommigen wel en bij sommigen niet?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 07-07-2005, 14:54
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
De CSS is op deze manier valid en de html ook (tenminste, de content niet meegerekend, die heeft de klant in sommige gevallen alvast ingevuld ). Bijv. http://fotoschipper.nl/newest/?id=5, waar het probleem onder andere zit, is valid html .

Ik snap er echt niets van...
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 08-07-2005, 13:01
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
niemand?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 08-07-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 07-07-2005 @ 15:54 :
De CSS is op deze manier valid en de html ook (tenminste, de content niet meegerekend, die heeft de klant in sommige gevallen alvast ingevuld ). Bijv. http://fotoschipper.nl/newest/?id=5, waar het probleem onder andere zit, is valid html .

Ik snap er echt niets van...
Voor zover ik het hier kan zien, lijkt het mij een refresh-bug in IE (versie 6). Bij het verversen (F5) is de tekst zichtbaar, evenals wanneer je het scherm buiten het beeld (en weet terug) sleept, of een ander scherm over het IE scherm sleept.

Bij http://fotoschipper.nl/newest/?id=2 gebeurt het niet; waarschijnlijk omdat je hier de font-tag gebruikt (<font size="4">).
Oud 08-07-2005, 13:18
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 07-07-2005 @ 15:54 :
De CSS is op deze manier valid en de html ook (tenminste, de content niet meegerekend, die heeft de klant in sommige gevallen alvast ingevuld ). Bijv. http://fotoschipper.nl/newest/?id=5, waar het probleem onder andere zit, is valid html .
Ik kan ook valid html maken met HTML 4.01 loose
Gebruik gewoon HTML 4.01 strict...
Oud 08-07-2005, 13:43
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
eddie schreef op 08-07-2005 @ 14:16 :
Voor zover ik het hier kan zien, lijkt het mij een refresh-bug in IE (versie 6). Bij het verversen (F5) is de tekst zichtbaar, evenals wanneer je het scherm buiten het beeld (en weet terug) sleept, of een ander scherm over het IE scherm sleept.

Bij http://fotoschipper.nl/newest/?id=2 gebeurt het niet; waarschijnlijk omdat je hier de font-tag gebruikt (<font size="4">).
Had ik ook gedacht, maar dat is dus niet het geval. Als ik die toevoegde, werkte het ook niet.

Het ligt iig aan clear: both. Als ik dat weghaal, verschijnt de tekst wel (alleen dan is de layout weer verneukt).
Als ik float: left aan #content toevoeg en margin-left: 260px weghaal, werkt het ook. Alleen als dan de tekst te lang is (zoals bij 'Wie zijn wij'), dan flikkert ie de tekst onder het menu . In Firefox dan, want in IE doet ie het dan goed. En ik wil dat ie doorgaat tot het eind van de pagina (ik wil dus geen width meegeven). Is daar nog een truucje voor?

Dat strict, heb ik gedaan, zou dat iets moeten helpen? Zo te zien iig niet.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 08-07-2005, 13:47
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 08-07-2005 @ 14:43 :
Dat strict, heb ik gedaan, zou dat iets moeten helpen? Zo te zien iig niet.
Strict zorgt ervoor dat IE zich wat beter gaat gedragen. Het vreemde gedrag wat ik eerder heb beschreven is nu iig weg (maar dat kan ook liggen aan het feit dat je nu overal een font-tag hebt in gezet )
Oud 08-07-2005, 13:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Nee, dat komt dus door wat ik hierboven beschreef (nog niet overal staat de font-tag in).

Alleen in Firefox doet ie het nu dus niet als je te lange zinnen hebt (zoals bij 'wie zijn wij').
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 08-07-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 08-07-2005 @ 14:43 :
Het ligt iig aan clear: both. Als ik dat weghaal, verschijnt de tekst wel (alleen dan is de layout weer verneukt).
Als ik float: left aan #content toevoeg en margin-left: 260px weghaal, werkt het ook. Alleen als dan de tekst te lang is (zoals bij 'Wie zijn wij'), dan flikkert ie de tekst onder het menu . In Firefox dan, want in IE doet ie het dan goed. En ik wil dat ie doorgaat tot het eind van de pagina (ik wil dus geen width meegeven). Is daar nog een truucje voor?
Ah, juist. float...

Zie http://www.positioniseverything.net/.../peekaboo.html

[edit]
En
http://www.communitymx.com/content/a....cfm?cid=C37E0

Genoeg informatie zo te zien...

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 13:55.
Oud 08-07-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 08-07-2005 @ 14:50 :
Nee, dat komt dus door wat ik hierboven beschreef (nog niet overal staat de font-tag in).

Alleen in Firefox doet ie het nu dus niet als je te lange zinnen hebt (zoals bij 'wie zijn wij').
Een font tag is niet netjes (en deprecated); je zou hiervoor CSS moeten gebruiken.
Oud 08-07-2005, 14:00
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
eddie schreef op 08-07-2005 @ 14:56 :
Een font tag is niet netjes (en deprecated); je zou hiervoor CSS moeten gebruiken.
ja, ik weet het, maar dat doet de klant. die vult de content in (van de eerste 2 dingen tot nog toe). ik heb al gezegd dat ze dat niet moeten doen, maarja... klanten... (daarom ook die lelijke layout, wilden zij... ).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 08-07-2005, 14:04
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Maareh... met dat float doet ie het juist wel in IE, maar niet in Firefox (dan komt de tekst als ie te lang is onder het menu, terwijl ik daar niet om heb gevraagd).

Maar ik zoek nog ff.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Webdesign & sitechecks topic - [Deel 3]
M@rco
276 19-06-2009 07:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.