Oud 16-04-2005, 13:49
piepje
piepje is offline
Heey..

Wie weet wat je nou precies moet leren voor kunstgeschiedenis?
Advertentie
Oud 16-04-2005, 17:56
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Je kan er vrij weinig voor leren. Je moet gewoon leren hoe je kunst moet analyseren, hoe je je vaardigheden kan toepassen. Het is geen kwestie van stampen want er wordt niet naar feiten gevraagd
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Oud 18-04-2005, 11:34
Below_Zero
Avatar van Below_Zero
Below_Zero is offline
Heb je dat dan nog niet gehad?

kijk hier:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1141803
__________________
Biting my tongue, tryin' not to schoot back!
Oud 20-04-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
OceanEye schreef op 16-04-2005 @ 17:56 :
Je kan er vrij weinig voor leren. Je moet gewoon leren hoe je kunst moet analyseren, hoe je je vaardigheden kan toepassen. Het is geen kwestie van stampen want er wordt niet naar feiten gevraagd
Dan is het dit jaar heel erg veranderd?
Ik heb vorig jaar eindexamen Havo gedaan, en bij Kunstgeschiedenis werd juist wel naar feiten gevraagd. Of in ieder geval; de feiten uit het boek dat je moet leren moet je kunnen toepassen, je moet de feiten dus wel degelijk weten.

En dat was dus vorig jaar.
Oud 21-04-2005, 12:57
God's Lemonade
Avatar van God's Lemonade
God's Lemonade is offline
Wij moeten de Gothiek & de Renaissance + 19e & 20e eeuw.
__________________
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Oud 23-04-2005, 09:33
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Sophie schreef op 20-04-2005 @ 15:28 :
Dan is het dit jaar heel erg veranderd?
Ik heb vorig jaar eindexamen Havo gedaan, en bij Kunstgeschiedenis werd juist wel naar feiten gevraagd. Of in ieder geval; de feiten uit het boek dat je moet leren moet je kunnen toepassen, je moet de feiten dus wel degelijk weten.

En dat was dus vorig jaar.
idd, dat was bij mij ook, 2 jaar geleden.
Oud 25-04-2005, 09:53
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
wij hebben gewoon cijfers voor ckv2 en 3 en that's it, geen 6 of 27 april vaag
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Oud 25-04-2005, 09:59
saturday
saturday is offline
Citaat:
God's Lemonade schreef op 21-04-2005 @ 12:57 :
Wij moeten de Gothiek & de Renaissance + 19e & 20e eeuw.
Ja wij ook.
Oud 28-04-2005, 14:56
Verwijderd
wij moeten uit het boek leren, Ziender Ogen Kunst (ZOK) en je moet ongeveer weten welke storming in welke periode was en welke belangrijke kunstenaars ongeveer leefden en zo. ook hebben we de afgelopen 2 jaar kei veel stencils gehad en die moeten we ook kennen en we moeten de begripen en stijlkenmerken kennen en zo. het is iig kei veel en je moet echt veel leren, dus het word nog veel oefenen *zucht*
Oud 30-04-2005, 14:42
Sneaksie Thief
Avatar van Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Citaat:
Super Eend schreef op 28-04-2005 @ 14:56 :
wij moeten uit het boek leren, Ziender Ogen Kunst (ZOK) en je moet ongeveer weten welke storming in welke periode was en welke belangrijke kunstenaars ongeveer leefden en zo. ook hebben we de afgelopen 2 jaar kei veel stencils gehad en die moeten we ook kennen en we moeten de begripen en stijlkenmerken kennen en zo. het is iig kei veel en je moet echt veel leren, dus het word nog veel oefenen *zucht*
Ja we moesten ook wat dingetjes uit dat kutboek leren... en nog veel aantekeningen die we hadden gekregen over alle kunststromingen...

Ik heb het examen al gehad; je moest gewoon een stuk of 12 afbeeldingen beschrijven en erbij zetten wat voor stroming dat is... en verder nog wat vragen over Pop-Art en Bauhaus en blahblahblah...
__________________
''Yous stinksie human! Go washies yousselves...''
Oud 01-05-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Sneaksie Thief schreef op 30-04-2005 @ 14:42 :
Ja we moesten ook wat dingetjes uit dat kutboek leren... en nog veel aantekeningen die we hadden gekregen over alle kunststromingen...

Ik heb het examen al gehad; je moest gewoon een stuk of 12 afbeeldingen beschrijven en erbij zetten wat voor stroming dat is... en verder nog wat vragen over Pop-Art en Bauhaus en blahblahblah...
maar dat is kei moeilijk ik ben hier namelijk echt slecht in ik leen gewoon nog een paar examens van school en oefen daarmee. daar zitten echt kei veek vragen bij. in totaal iets van 60 of zo (waarschijnlijk meer) en dat gaat vaak elke keer over een afbeelding ja. iig dat zei onze lerares en die kunststromingen kan ik dus NIET onthouden maar goed... het moet en zal me lukken en ik moet een 5,3 of 5,6 halen wil ik nog een 7 staan (6,5... en dat komt omdat ik wat beter kan tekenen )
Oud 04-05-2005, 13:23
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Je moet gewoon alle beelden begrippen kennen. Verder stromingen e.d. krijg je weinig kan je gewoon doorbladeren. Je moet vooral dingen die je ziet goed kunnen omschrijven .
__________________
Fe este dia que hora
Oud 04-05-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Vanilia schreef op 04-05-2005 @ 13:23 :
Je moet gewoon alle beelden begrippen kennen. Verder stromingen e.d. krijg je weinig kan je gewoon doorbladeren. Je moet vooral dingen die je ziet goed kunnen omschrijven .
klopt, ik heb wel met examens al geoefend en je moet veel aspecten kunnen beschrijven en zo en soms de stroming benoemen maar niet zo veel ... hoop dat het gaat lukken
Oud 06-05-2005, 15:49
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
God's Lemonade schreef op 21-04-2005 @ 12:57 :
Wij moeten de Gothiek & de Renaissance + 19e & 20e eeuw.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Oud 08-05-2005, 22:44
Verwijderd
Ik moet alle kunstgeschiedenis leren vanaf de grieken tot nu, hoera.
Oud 10-05-2005, 16:52
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 25-04-2005 @ 09:53 :
wij hebben gewoon cijfers voor ckv2 en 3 en that's it, geen 6 of 27 april vaag
ja hier ook.
__________________
■▲■▲■▲
Oud 10-05-2005, 17:23
bram87
bram87 is offline
Voor het CSE kunstgeschiedenis moeten we, zoals eerder al gezegd is, het onderdeel gotiek en het onderdeel renaissance leren, plus alle stromingen tussen 1850 en nu. Ik heb in de vorige toetsweek al een toets over de CSE-stof gehad en ik had een 9.4. Over dit examen maak ik me niet al te veel zorgen (meer)
Oud 10-05-2005, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Rogue schreef op 08-05-2005 @ 22:44 :
Ik moet alle kunstgeschiedenis leren vanaf de grieken tot nu, hoera.
ja ik dus ook
Ads door Google
Oud 18-05-2005, 10:51
LalaGurl
Avatar van LalaGurl
LalaGurl is offline
Citaat:
Super Eend schreef op 10-05-2005 @ 22:05 :
ja ik dus ook
Jah ik ook.. Bah..
Oud 19-05-2005, 14:01
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
wij moeten het hele boek van KUnst op Niveau.
mn leraar zei dat de dingen die we niet behandeld hadden ook niet geleerd hoefden te worden (de laatste 10 tot 20 blz van het boek) maar klopt dat wel? Volgens mij moet je gewoon het hele boek kennen.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 19-05-2005, 14:04
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
oja..weet iemand waar ik een goed oefenexamen van kunstgeschiedenis kan vinden met een beetje de onderwerpen van dit jaar?
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 24-05-2005, 18:52
Tease
Tease is offline
kweenie, hm k heb nooit een boek GEHAD alleen maar losse papiertjes.. nie egt handug maja!.ben tog al genaait met mn cijfer van tekenen! Had een 8 voor mondeling en nu staat er een 7 op mn lijst en niemand wil dit veranderen want wat "juffie zegt klopt"
Oud 24-05-2005, 20:42
3gg!3*4ng3rf!5t
Avatar van 3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
Citaat:
LalaGurl schreef op 18-05-2005 @ 10:51 :
Jah ik ook.. Bah..
en wij ook.. lijkt me wel raar dat sommige mensen dit niet hoeven.. (of wij arme zielen krijgen teveel, = hele boek, op) tis toch een landelijk examen wat dezelfde stof inhoud...
__________________
で起動すればを 英語で起動すれば
Oud 25-05-2005, 10:32
sweetblondgirl
sweetblondgirl is offline
Bij mij staat:
het centraal examen heeft betrekking op de periode van romaans tot het heden met nadruk op de periode na 1850. Kunst, architectuur en vormgeving van 1850 tot het heden komen dus aan de orde. Verder zal uit de periode voor 1850 de gotiek en de renaissance aan de orde komen.

Leraar gaf er als tip bij leer dus niet te veel Romaans, Romantiek, Classisisme, Barok en Rococo.

succes allemaal morgen!!!
__________________
ben je boos pluk een roos zet um op je hoed dan ben je morgen weer goed:-):-)
Oud 25-05-2005, 11:12
sweetblondgirl
sweetblondgirl is offline
ohja ik hoef geen antwoord van dit wisten we al, ik wilde alleen ff duidelijk maken dat het me een beetje onzinnig lijkt om de grieken te gaan leren.
__________________
ben je boos pluk een roos zet um op je hoed dan ben je morgen weer goed:-):-)
Advertentie
Oud 25-05-2005, 14:16
saturday
saturday is offline
wat houdt nou die internationale stijl in, bij de gotiek-renaissance?
Oud 25-05-2005, 15:13
A Duck
A Duck is offline
Citaat:
saturday schreef op 25-05-2005 @ 14:16 :
wat houdt nou die internationale stijl in, bij de gotiek-renaissance?
Ynternationaal betsjut dat e stroming oer de hele wrald brukt wurd, dat hawwe we net mear han seint de barok tink ik.

Ik sjoch der eins wol in bytsje tsjin op, ik mut stadichoan toch mar is oerweechje een uiteinsetting te leze, sadat ik wit wer de haadsaken oer gjinne.

En wer hawwe we it no foar nodich? It kin haniche sprekstof weze for feestsjes, mar fjierder wit ik it ek net mear :/
__________________
Leaver Dea As Slaef
Oud 25-05-2005, 16:10
saturday
saturday is offline
Citaat:
A Duck schreef op 25-05-2005 @ 15:13 :
Ynternationaal betsjut dat e stroming oer de hele wrald brukt wurd, dat hawwe we net mear han seint de barok tink ik.

Ik sjoch der eins wol in bytsje tsjin op, ik mut stadichoan toch mar is oerweechje een uiteinsetting te leze, sadat ik wit wer de haadsaken oer gjinne.

En wer hawwe we it no foar nodich? It kin haniche sprekstof weze for feestsjes, mar fjierder wit ik it ek net mear :/
ja, dat snap ik. maar wat gebeurde er nouw precies?

en als je nu nog moet beginnen, kut voor je. en je hebt het nodig voor de examen.

en de volgende keer dat je interessant probeert te doen, door fries te gaan praten, doe dat dan ook goed.
Oud 25-05-2005, 16:20
sweetblondgirl
sweetblondgirl is offline
ik heb niks over internationale stijl gehad dus ik kan je niet helpen. Ik hoop ook dat er zo'n vragen niet zijn.
__________________
ben je boos pluk een roos zet um op je hoed dan ben je morgen weer goed:-):-)
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren WO Kunstgeschiedenis
Verwijderd
12 30-11-2007 00:39
Studeren kunstgeschiedenis
iedje
23 31-03-2005 17:22
Studeren Kunstgeschiedenis : vertel hier je mening over deze studie!
devilcat
4 31-03-2005 11:40
Algemene schoolzaken Wie heeft er wel een boek voor kunstgeschiedenis havo5?
jetty
4 25-02-2003 13:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken CKV @ Kunstgeschiedenis
Foxy_oud
5 25-11-2001 15:17
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie CKV @ Kunstgeschiedenis
Foxy_oud
5 23-11-2001 23:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.