Oud 21-06-2006, 15:30
Verwijderd
Dat hangt helemaal van de school zelf af. Hier doet iedereen 5000 SBU verplicht, een mooi uitgangspunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2006, 19:37
Verwijderd
Ja, ik wil ook wel weten wat dan Het beste gymnasium van Nederland is, aangezien ik meen dat mijn school toch zeker ook een goeie kans maakt .
Maare, bij mij staat er trouwens op mijn voorlopige cijferlijst geen gymnasium, behalve in de naam van mn school dan. Ik heb geen idee of het op mijn diploma komt te staan eigenlijk.
Ik denk trouwens wel dat er inderdaad een verschil is tussen gymnasium en atheneum, maar dan inderdaad alleen als het een categoriaal gymnasium betreft. Ik kan merken dat wij op school meer krijgen. Wij hebben bijvoorbeeld bepaalde dingen in de vijfde bij Nederlands gehad, waarvan ik weet dat je ze op de universiteit bij Academische Vaardigheden in het eerste jaar krijgen. Of dat wij bij biologie bepaalde dingen al hebben gehad, die je normaal pas op de universiteit krijgt.
Niet dat het beter is dan atheneum, maar ik ben er wel blij om dat ik dit onderwijs heb gehad, omdat ik denk dat ik me anders alsnog zou hebben verveeld deze 6 jaren, terwijl het nu heerlijke jaren waren.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 00:24
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 21-06-2006 @ 19:37 :
aangezien ik meen dat mijn school toch zeker ook een goeie kans maakt
Toch wel lid van het OSZG?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 01:07
Verwijderd
en waar staat OSZG voor dan?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 01:23
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 22-06-2006 @ 01:07 :
en waar staat OSZG voor dan?
Onderwijsstichting Zelfstandige Gymnasia.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:06
Verwijderd
oh ja dat! Ja hoor, ik geloof het wel !
Maar hoezo dan? Moet je dat zijn dan om mee te dingen naar die 'benaming'?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 22-06-2006 @ 13:06 :
oh ja dat! Ja hoor, ik geloof het wel !
Maar hoezo dan? Moet je dat zijn dan om mee te dingen naar die 'benaming'?
Het is algemeen bekend dat de OSZG de beste gymnasia herbergt!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 19:18
planckton
planckton is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 21-06-2006 @ 19:37 :
Ja, ik wil ook wel weten wat dan Het beste gymnasium van Nederland is.
Ja, het zou ook kunnen dat het het beste vwo was, ik weet het niet meer precies, maar onze school was dat wel 3 jaar achter elkaar ofzo. Het trevianum in sittard, if you would like to know.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:29
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mij is 't gymnasium bij ons op school het beste van Nederland. Tenminste, dat wordt altijd gegroepen. 100 % slagen en de hoogste gemiddelden ofzo. (Het lijkt dan ook wel alsof onze school de zwakke schaapjes er voor de 6e uit wil werken, de helft staat namelijk zwaar onvoldoende voor Latijn. Hm..)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 21:13
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
juist maar of gymnasium nu beter of slechter is dan het VWO

en welke school nu het beste gymnasium is.

daar was het hier allemaal niet om te doen. De vraag was namelijk hoeveel mensen er in totaal hadden deelgenomen aan het gymnasium (en die waren geslaagd (?))


en daar weet ik het antwoord niet op sorry
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 02:12
Verwijderd
Lieve barones,
Ik vrees dat je op die vraag ook niet het antwoord zal vinden hier. Er bestaan daar dus kennelijk geen echte cijfers over, aangezien vwo + latijn ook wordt gezien als gymnasium. Je kan wel alle mensen die latijnexamens doen en grieksexamens doen bij elkaar optellen, maar dan heb je er te veel, want sommige mensen (zoals ondergetekende) doen beide... Gokken is dus de enige mogelijkheid vrees ik.
Liefs
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:07
Mus
Mus is offline
heej barones!

mij is ook eens verteld dat tussen de 4 en 6 % van alle leerlingen Gymnasium dóet, maar niet of daar ook examen inwordt gedaan. Je kunt denk'k wel uitgaan van een absoluut minimum van 8500 leerlingen.

Wat is het verschil van Gymnasium met het Atheneum:
- de kandidaat heeft CE gedaan in Latijn en/of Grieks
- en heeft het andere vak (indien in slechts 1 klassieke taal examen is gedaan) minimaal 2 jaar gevolgd.
- vaak wordt KCV (klassieke Culturele Vorming) in plaats van CKV1 gegeven en is er meer aandacht voor de klassieke geschiedenis en cultuur (en bijvoorbeeld ook de retorica).

een Atheneumdiploma is gelijkwaardig aan een Gymnasiumdiploma. Boven beide papiertjes staat gewoon: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs.

Niemand kan beweren dat zijn/ haar school beter was dan een andere school: dat kun je gewoon niet weten, en bovendien: waar let je dan op? Misschien heb je meer cultuur-literair gerichte lessen gehad, maar op andere scholen is misschien zó'n enthousiaste leraar Engels, dat die leerlingen álles van dat vak weten en het veel beter spreken?
__________________
Logic brings you from A to B Imagine brings you everywhere (gejat van Einstein)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Gemiddelde school
Verwijderd
13 02-10-2012 08:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rohit
501 26-12-2005 20:40
Eindexamens 2003 aantal VWO examenkandidaten per school
Keyser Saus
43 18-06-2003 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.