Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005 / VWO
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2005, 09:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Panini schreef op 05-05-2005 @ 01:28 :
dan heb jij een kutboek ja misschien heb je een andere, wij hebben 'de geo' iig
Wereldwijs heb ik.

En het klopt wat je zegt, maar dat was ik alweer vergeten omdat ik dat toch altijd leer omdat ik dat juist wel een leuk hoofdstuk vind.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 05-05-2005, 11:13
Verwijderd
ik vind soieso AA het leukste thema, de rest vind ik echt oersaai. maar daarin ben ik de enige geloof ik?
Oud 05-05-2005, 11:15
Verwijderd
trouwens, heeft iemand al examens gevonden met dezelfde thema's?
Oud 05-05-2005, 11:27
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik vind alles oersaai...
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 05-05-2005, 13:29
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Panini schreef op 05-05-2005 @ 12:15 :
trouwens, heeft iemand al examens gevonden met dezelfde thema's?
Nee, die zijn er niet.
Ik vind Actieve Aarde ook het leukste onderwerp. Ik vind het fijn dat je hierbij wel redelijk kunt inschatten wat ze zullen vragen, bij die andere onderwerpen blijft het nogal vaag. Vervoer & Ruimtelijke Inrichting vind ik behoorlijk saai!
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 05-05-2005, 13:43
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
pff ben toch heel blij dat ik geen active aarde op mn examen heb gehad vorig jaar! vond t erg pittig!
suc6 ermee!
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Oud 05-05-2005, 14:14
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Sasz schreef op 05-05-2005 @ 14:43 :
pff ben toch heel blij dat ik geen active aarde op mn examen heb gehad vorig jaar! vond t erg pittig!
suc6 ermee!
ook zonder actieve aarde vond ik 'm goed moeilijk hoor

er zijn toch iets van 5 onderwerpen die rouleren ofzo? dus dan kan je toch per jaar zegmaar 1 of 2 onderdelen uit het examen halen en die oefenen? zoiets had ik vorig jaar wel gedaan geloof ik..
Oud 05-05-2005, 18:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Panini schreef op 05-05-2005 @ 12:13 :
ik vind soieso AA het leukste thema, de rest vind ik echt oersaai. maar daarin ben ik de enige geloof ik?
De vulkanen vind ik wel leuk, maar over die luchtdrukken

Ik vind migratie en mobiliteit het leukst Vervoer en Ruimtelijke inrichting is saai.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 05-05-2005, 19:13
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
AA is saaaaaaai! Pff interesseren mij die luchtdrukken nou..
V&RI en M&M zijn veel leuker en makkelijker! De helft van de 'kennisvragen' kan je al beantwoorden zonder voorkennis. 'Noem een voordeel van de benzineaccijnzen' pff.. Ik heb m'n PWS over filebestrijding gedaan en heel veel dingen komen daarvan terug in die 2 boeken, heel relaxed
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 05-05-2005, 19:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Femic schreef op 05-05-2005 @ 20:13 :
AA is saaaaaaai! Pff interesseren mij die luchtdrukken nou..
V&RI en M&M zijn veel leuker en makkelijker! De helft van de 'kennisvragen' kan je al beantwoorden zonder voorkennis. 'Noem een voordeel van de benzineaccijnzen' pff.. Ik heb m'n PWS over filebestrijding gedaan en heel veel dingen komen daarvan terug in die 2 boeken, heel relaxed
Benzineaccijnzen?

__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-05-2005, 11:27
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Dat was daadwerkelijk een vraag op een oud examen (weet niet meer welke, zoek maar op in de bundel ).
Of doelde je op de spelling?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 06-05-2005, 11:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Femic schreef op 06-05-2005 @ 12:27 :
Dat was daadwerkelijk een vraag op een oud examen (weet niet meer welke, zoek maar op in de bundel ).
Of doelde je op de spelling?
Nee, ik vroeg me stiekem af wat het was Benzine begrijp ik, maar wat is een accijns? Dat je extra moet betalen of zo? En het voordeel is vast dat het beter is voor het milieu omdat men minder snel de auto pakt, of zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-05-2005, 12:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Je laatste zin klopt.
Accijnzen zijn inderdaad prijsverhogende belastingen. Benzine-accijnzen maken dus de benzine duurder, waardoor mensen er minder gebruik van maken en het autogebruik wordt teruggedrongen. Net zoals bijv. bij tabak wordt gedaan.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 06-05-2005, 12:05
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Femic schreef op 06-05-2005 @ 13:02 :
Je laatste zin klopt.
Accijnzen zijn inderdaad prijsverhogende belastingen. Benzine-accijnzen maken dus de benzine duurder, waardoor mensen er minder gebruik van maken en het autogebruik wordt teruggedrongen. Net zoals bijv. bij tabak wordt gedaan.
Ow, oké Volgens mij heb ik dat wel ooit gehad, maar dat is alweer een tijdje geleden En ik heb geen economie, weet niet of dat hierbij meespeelt maar ik merk wel dat ik vaak dingen niet begrijp omdat ik geen economie heb
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-05-2005, 15:35
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Hm, accijnzen krijg je wel in de 4e ofzo met Economie, maar het is ook wel een redelijk bekend begrip dat bekend wordt geacht, denk ik
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 06-05-2005, 21:05
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Femic schreef op 06-05-2005 @ 16:35 :
Hm, accijnzen krijg je wel in de 4e ofzo met Economie, maar het is ook wel een redelijk bekend begrip dat bekend wordt geacht, denk ik
Ja, maar ik heb dus geen economie, ook nooit gehad en ik interesseer me er dus ook niet voor. Mijn kennis over accijnzen houdt op bij dat het iets met geld te maken heeft
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-05-2005, 21:23
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Haha lees je ook nooit kranten ofzo Haha nja kan heh, ieder z'n interesses In elk geval word je wel geacht het begrip te kennen..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 07-05-2005, 08:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Femic schreef op 06-05-2005 @ 22:23 :
Haha lees je ook nooit kranten ofzo Haha nja kan heh, ieder z'n interesses In elk geval word je wel geacht het begrip te kennen..
Dagelijks, maar niet over economie, hè

Maar nu ken ik het dus ook

Trouwens, ik weet niet hoe dat bij de rest is, maar het boek dat ik heb (Wereldwijs, zo'n heel dik boek) is echt veel slechter, minder gedetailleerd, dan het boek dat mijn zusje heeft die in de vierde zit. Zij heeft wel Wereldwijs, maar allemaal kleinere boekjes en die zijn veel fijner
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 07-05-2005, 13:38
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 07-05-2005 @ 09:58 :
Dagelijks, maar niet over economie, hè

Maar nu ken ik het dus ook

Trouwens, ik weet niet hoe dat bij de rest is, maar het boek dat ik heb (Wereldwijs, zo'n heel dik boek) is echt veel slechter, minder gedetailleerd, dan het boek dat mijn zusje heeft die in de vierde zit. Zij heeft wel Wereldwijs, maar allemaal kleinere boekjes en die zijn veel fijner
Ik heb ook alleen maar dunne boekjes van WereldWijs.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 07-05-2005, 16:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Wij hebben Atlantis, zijn 3 (redelijk dunne) boekjes (voor de 3 verschillende onderwerpen ). Volgens mij best een aardige methode, maar heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 07-05-2005, 16:44
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Femic schreef op 07-05-2005 @ 17:02 :
Wij hebben Atlantis, zijn 3 (redelijk dunne) boekjes (voor de 3 verschillende onderwerpen ). Volgens mij best een aardige methode, maar heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal..
had ik vorig jaar ook, de stof werd daar voor mijn gevoel kort en bondig uitgelegd, heb ik wel veel aan gehad... zeker voor de definties
Oud 07-05-2005, 16:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Lilium schreef op 07-05-2005 @ 14:38 :
Ik heb ook alleen maar dunne boekjes van WereldWijs.
Dan heb je dus geluk

Ik bof nog met een zusje in de vierde (naast haar Aardrijkskunde boeken kan ik ook nog haar wiskundeboeken lenen), maar er zijn dus ook veel mensen die nog het oude Wereldwijs boek hebben en die is dus stukken minder fijn
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 07-05-2005, 19:23
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Lilium schreef op 07-05-2005 @ 14:38 :
Ik heb ook alleen maar dunne boekjes van WereldWijs.
daarin staat precies hetzelfde als in het dikke boek hoor....
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Oud 07-05-2005, 19:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sasz schreef op 07-05-2005 @ 20:23 :
daarin staat precies hetzelfde als in het dikke boek hoor....
Nee, dat is niet waar... Ongeveer natuurlijk wel, maar in die dunne boekjes staat nog een heel verhaal over bauxiet en dingen zijn anders (makkelijker) geformuleerd.
Maar misschien komt dat ook omdat het gewoon een keer anders is geformuleerd, dat het gemakkelijker lijkt. Dan is het helemaal handig dus om twee verschillende boeken te hebben
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 08-05-2005, 14:36
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Wij hebben Atlantis, maar we hebben van onze docente voor elk onderwerp extra informatie van de methode 'De Geo' gekregen, omdat in de boekjes van Atlantis niet alles staat.
Oud 10-05-2005, 14:02
HmmIk
HmmIk is offline
Kheb ook dat dikke boek, Wereldwijs . Kvin 't maar 'n rotboek. Moesten jullie ook 'n PO maken over een kleine kern?? Hoe ging die? Ik had 'n 7.2 daarvoor !! Maareuhm
Wereldwijs is dus alle 3 de onderwerpen leren behalve AA H3??!
Kvin AA trouwens 't leukst!
Oud 10-05-2005, 21:27
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Heeft iemand trouwens goede samenvatting(en) die hij/zij wil delen?
Ik krijg het namelijk echt niet voor elkaar om van de boekjes die wij hebben (van die blauwe boekjes per onderwerp) een samenvatting te maken.

Doe het wel altijd bij andere vakken, maar op een of andere manier wil het niet. Dus als iemand wil delen of tips heeft: graag!
__________________
Come as you are
Oud 10-05-2005, 21:59
Verwijderd
Ben ik de enige met 'de Geo'..
Oud 11-05-2005, 10:31
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
simsalabim schreef op 10-05-2005 @ 22:27 :
Dus als iemand wil delen of tips heeft: graag!
Bestel samengevat! (via www.examenbundel.nl) Ik vind het een prima boek iig!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 11-05-2005, 13:14
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
simsalabim schreef op 10-05-2005 @ 22:27 :
Heeft iemand trouwens goede samenvatting(en) die hij/zij wil delen?
Ik krijg het namelijk echt niet voor elkaar om van de boekjes die wij hebben (van die blauwe boekjes per onderwerp) een samenvatting te maken.

Doe het wel altijd bij andere vakken, maar op een of andere manier wil het niet. Dus als iemand wil delen of tips heeft: graag!
Ik ben bezig met het samenvatten van de boekjes alleen is een samenvatting wel ongeveer 5/6 pagina's.. uitgebreid dus.
Als je interesse hebt moet je me maar eventjes mailen, heb ze alleen nog niet allemaal af maar hoop ze iig vrijdag wel te hebben
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 11-05-2005, 16:37
TnD
TnD is offline
Ik gebruik gewoon samengevat..
Staat duidelijk en zeer goed in waar het over gaat..

Ik heb voor het SE wat ik dit jaar nog had.. eerst gewoon uit die kleine Terra boekejs geleerd.. en ik had 'n 3 ofzo...
Toen bekeek ik voor m'n herkansing samengevat.. en toen had ik een 8
Oud 11-05-2005, 21:45
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
TnD schreef op 11-05-2005 @ 17:37 :
Ik gebruik gewoon samengevat..
Staat duidelijk en zeer goed in waar het over gaat..

Ik heb voor het SE wat ik dit jaar nog had.. eerst gewoon uit die kleine Terra boekejs geleerd.. en ik had 'n 3 ofzo...
Toen bekeek ik voor m'n herkansing samengevat.. en toen had ik een 8
ik zal niet ontkennen dat boekjes als "Samengevat" veel handige info bevatten.

Maaaaar.....

vorig jaar heb ik dan dus examen gedaan (met goed gevolg ), en van de +- 60 vwo-ers is er maar 1 onvoldoende gevallen.. en van de meeste weet ik dat ze geen boekje hebben gebruikt, niet eens de examenbundel. (Natuurlijk wel wat examens van internet bekeken, voor "hoe het gaat" enzo).
Het is (mijn ervaring althans) het handigste wanneer je de begrippen uit je studieboeken grotendeels kent en in 1 zin kan uitleggen (niet aaaaaaallemaal, veel weet je al wel automatisch denk ik), en goed overweg kunt met de atlas. Ik meen mij vragen te kunnen herinneren als "Waar zie je [moeilijk begrip] terug op kaart 56B?, en leg uit".

Begrippenkennis is nodig, maar de atlas is heilig.
Oud 11-05-2005, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 06-05-2005 @ 13:05 :
ik merk wel dat ik vaak dingen niet begrijp omdat ik geen economie heb
daar heb ik ook last van
Oud 12-05-2005, 12:55
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Heeft iemand een proefexamen van AK?
Want bij oude examens waren het toch ook andere katernen als examenonderwerp?

En Actieve Aarde zuigt trouwens...Zoooo saai...
Ben nu met V&RI bezig..
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 12-05-2005, 14:50
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 12-05-2005 @ 13:55 :
Heeft iemand een proefexamen van AK?
Want bij oude examens waren het toch ook andere katernen als examenonderwerp?
www.havovwo.nl (kijk ook even in het Links-topic).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 12-05-2005, 15:45
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
gister proefexamen gemaakt, zonder te leren en ik had 65 van de 73 punten... best dus!

Ak vind ik echt niet moeilijk en die atlas ken ik nu ongeveer wel uit mijn hoofd!
__________________
Dromendief
Oud 12-05-2005, 16:48
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 12-05-2005 @ 16:45 :
gister proefexamen gemaakt, zonder te leren en ik had 65 van de 73 punten... best dus!

Ak vind ik echt niet moeilijk en die atlas ken ik nu ongeveer wel uit mijn hoofd!
dat herken ik. en toch stond ik nog versteld wat ze uit 1 zo'n klein k*tkaartje durven te vragen
Oud 12-05-2005, 17:03
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Pff ik heb echt NO experience met die schijtatlas... Maar goed, komt wel goed (is mijn examenmotto )
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 12-05-2005, 19:38
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik heb ook niet echt veel ervaring met de atlas maar is dat echt nodig? Ik denk dat je zonder oefening ook wel een kaart uit de atlas kunt lezen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 12-05-2005, 19:41
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Nou, als je niet weet WAAR je moet kijken, lijkt het me nog best pittig.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 12-05-2005, 19:44
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
Femic schreef op 12-05-2005 @ 20:41 :
Nou, als je niet weet WAAR je moet kijken, lijkt het me nog best pittig.
gelijk ff belangrijke pagina's op je kladpapier zetten
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Oud 12-05-2005, 19:52
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 07-05-2005 @ 20:26 :
Nee, dat is niet waar... Ongeveer natuurlijk wel, maar in die dunne boekjes staat nog een heel verhaal over bauxiet en dingen zijn anders (makkelijker) geformuleerd.
Maar misschien komt dat ook omdat het gewoon een keer anders is geformuleerd, dat het gemakkelijker lijkt. Dan is het helemaal handig dus om twee verschillende boeken te hebben
ik denk dat dat om een nieuwere versie van die dunne boekjes gaat, die heb ik idd ook gezien.
ik had mn boek al in de 4e gekocht, vorig jaar examen gedaan, dus mn boek was al heel oud. vorig jaar begonnen ze idd met die nieuwe boekjes te werken.
ik had per ongeluk zo'n dun boekje besteld, maar dat was denk ik dan nog zo'n oude versie, die was precies tzelfde....

maar goed, allemaal nog suc6 met voorbereiden!
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Oud 13-05-2005, 08:52
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Lilium schreef op 12-05-2005 @ 20:38 :
Ik heb ook niet echt veel ervaring met de atlas maar is dat echt nodig? Ik denk dat je zonder oefening ook wel een kaart uit de atlas kunt lezen.
zal je nog tegenvallen vrees ik... beetje oefenen kan iig nooit kwaad..
Oud 14-05-2005, 20:53
ladyS
ladyS is offline
hey mensen ik vind dit echt vaag:
ik hoor dat van wereldwijs (die gebruik ik ook) hoofdstuk 3 : de ontwikkeling van het leven op aarde , niet geleerd hoeft te worden maar op www.watmoetikleren.nl staat bij kennen en kunne weer dingen die bij dat hoofdstuk horen:
wat is dit nou zo wordt ik stressig en onzeker

BTW AA is hatelijk die andere 2 zijn wel te doen
__________________
ssss
Oud 15-05-2005, 11:00
Marloeske
Avatar van Marloeske
Marloeske is offline
Heeft iemand van jullie de examenbundel Ak?
Ik wel namelijk, en als je die hebt, moet je er zeker gebruik van maken!
Er staan namelijk extra vragen in die je leren met de atlas om te gaan, en zo merk je snel dat je er toch vrij weinig vanaf weet (had ik dan tenminste, want wij werken op school nauwelijks met de atlas) Je leert hoe je dingen makkelijk kunt opzoeken en wat de symbolen betekenen...
Echt een aanrader!
__________________
nee
Oud 15-05-2005, 18:00
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
damn

waarom vindt iedereen aardrijkskunde nou zo moeilijk?


serieus, het is echt een kwestie van goed lezen, meer niet
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Oud 15-05-2005, 21:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
ladyS schreef op 14-05-2005 @ 21:53 :
ik hoor dat van wereldwijs (die gebruik ik ook) hoofdstuk 3 : de ontwikkeling van het leven op aarde , niet geleerd hoeft te worden maar op www.watmoetikleren.nl staat bij kennen en kunne weer dingen die bij dat hoofdstuk horen
Ontwikkeling van het leven hoef je niet te leren!!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 16-05-2005, 15:47
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
zit ik net examenopgaven over vervoer en r.inrichting te maken, hebben ze het over de interactietheorie van Ullman??? Ik heb wereldwijs en naar mijn weten staat die theorie niet in mn boek. Ik had er iig niet van gehoord. Is dat normaal of heb ik niet goed gelezen? Ik heb geen zin in dit soort verassingen op mn examen...
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 16-05-2005, 18:35
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Luna schreef op 16-05-2005 @ 16:47 :
zit ik net examenopgaven over vervoer en r.inrichting te maken, hebben ze het over de interactietheorie van Ullman??? Ik heb wereldwijs en naar mijn weten staat die theorie niet in mn boek. Ik had er iig niet van gehoord. Is dat normaal of heb ik niet goed gelezen? Ik heb geen zin in dit soort verassingen op mn examen...
Dat staat wel in dat boek

Edit:
Stukje uit mn samenvatting gekopieerd (wel geschreven zoals ik het zelf goed begrijp na het lezen van het boekje, dus weet niet of het erg duidelijk is):

Ontstaan vervoersstromen (theorie van Ullman)

1. Complementariteit, gebieden vullen elkaar aan.
Regionale verschillen: ruimtelijk (klimaat, relief), economisch (productie), demografisch (bevolkingsgroei, samenstelling), sociaal-cultureel (godsdienst, taal, gewoonten).
2. Transporteerbaarheid, verhouding kosten/tijd van het transport en waarde van het product.
(bederfelijk goed, tijd – laagwaardig goed, afstand).
3. Tussenliggende mogelijkheden, (concurrerend vervoer).
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.

Laatst gewijzigd op 16-05-2005 om 18:38.
Oud 16-05-2005, 18:40
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Pff ben dit weekend met AK bezig geweest en het valt me echt tegen! Die oefenvragen in de examenbundel zijn veel moelijker dan verwacht en van AA heb ik de ballen verstand... Snap er geen spreekwoordelijke reet van!
Heeft iemand een goede samenvatting van AA voor me? (heb 't boekje samengevat, maar die blijft bij dat onderwerp niet hangen..)
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Aardrijkskunde :S
LauraJansen
1 21-05-2013 20:37
Algemene schoolzaken Aardrijkskunde, profielkeuze
Verwijderd
20 24-11-2011 14:32
Algemene schoolzaken duits of aardrijkskunde??
anouk1994
16 26-03-2009 17:38
VMBO Examen aardrijkskunde
brands
9 01-06-2006 13:00
Eindexamens 2003 [aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier!
Verwijderd
220 26-05-2003 09:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.