Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 09:57
_wiet
_wiet is offline
Stond nog niet echt een topic over boeddhisme hier, mare ik zag laatst een super vaag clipje over die monniken in china, door een bepaalde lichaams energie op te wekken konden ze dingen in de fik steken.......

hoezo kunnen alleen monnikken dat, en van die gekke shit, en bv christenen, moslims, hindoestanen enz. het niet?

wat is het verschil tussen hen geloof???
__________________
Come near to me, bite me in my veins, cut me open, turn me into a minion of the darkness ...vampiriction ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2005, 10:20
Verwijderd
ik zou eerst gaan onderzoeken of boeddhisten dat wel echt kunnen..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 12:32
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
ja, waarom kan ik niet van die gekke shit!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 13:57
Weylyn
Avatar van Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 17-05-2005 @ 13:32 :
ja, waarom kan ik niet van die gekke shit!
Omdat jij misschien niet je hele leven aan je discipline werkt? Ik weet niet of deze monniken het inderdaad kunnen, maar ik weer wel dat velen ervan dingen kunnen doen met hun lichaam die ik nooit zou kunnen. Dit komt doordat zij hun hele leven trainen en aan hun zelfdiscipline werken.
Christelijke monniken zijn (no offence) iets minder bezig met hun training. Boeddhisten hoeven zich ook niet druk te maken over een god, daar geloven ze niet in.
__________________
Death is more universal than life. Everyone dies, but not everyone truly lives.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 19:02
KMBA
KMBA is offline
Uhm.. volgens mij zijn dat geen Boeddhistische monikken, ja ok misschien wel, maar dan zijn het ook Krijgskunsternaars (Martial Artist) zoals het Shoalin Klooster....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 19:50
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
KMBA schreef op 18-05-2005 @ 20:02 :
Uhm.. volgens mij zijn dat geen Boeddhistische monikken, ja ok misschien wel, maar dan zijn het ook Krijgskunsternaars (Martial Artist) zoals het Shoalin Klooster....
Krijgskunst en religie waren oorspronkelijk niet van elkaar gescheiden.
__________________
Fuck yeah
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 21:16
Donny must die
Donny must die is offline
Soefies ofzo kunnen zwaarden in hun lichaam steken
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 21:20
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Ik heb wel eens gezien dat Chinese monniken op twee vingers onderste boven kunnen staan, maar de pyromaan kunnen uithangen door hun lichaamsenergie te gebruiken..? Nee, dat niet.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 16:36
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Boeddhisme zou ik geen geloof noemen, verdiep je er maar eens in.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 09:36
Releric
Avatar van Releric
Releric is offline
De boeddhistische monniken die zoveel kracht uit hun lichaam halen gebruiken daar de kracht "chi" voor (ki in het Japans). Het ontwikkelen daarvan heeft veel te maken met de Shaolin traditie.

Het verschil met andere monniken is dat Shaolin monniken hun hele leven al bezig zijn met het harden en trainen van hun lichaam en daarnaast ook nog meditatief ontzettend ver zijn.

PS: Boeddhisme geen geloof? Volgens mij wel hoor, het is geen religie, maar zeker wel een geloof/levensbeschouwing.
__________________
I reject the reality and substitute my own!!!

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 12:15
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Releric schreef op 24-05-2005 @ 10:36 :
PS: Boeddhisme geen geloof? Volgens mij wel hoor, het is geen religie, maar zeker wel een geloof/levensbeschouwing.
Boeddhisme is wel een religie, maar geen godsdienst/geloof.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 15:58
Releric
Avatar van Releric
Releric is offline
Citaat:
haplo schreef op 24-05-2005 @ 13:15 :
Boeddhisme is wel een religie, maar geen godsdienst/geloof.
Religie: geloof, godsdienst
Geloof: 1. vertrouwen dat iets waar is
2. vertrouwen in God of goden of Goddelijke openbaring
3. Godsdienst

Aangezien het boeddhisme absoluut geen godsdienstig karakter heeft, kun je niet van een godsdienst spreken in combinatie met boeddhisme. Verder is het een nutteloze woordenwisseling van definities. In het algemeen wordt boeddhisme gerekend tot de vijf grote wereldreligies. In literatuur wordt religie echter als synoniem gebruikt voor godsdienst, wat het lastig maakt om te zeggen dat boeddhisme religie is.

Boeddhisme is wel degelijk een geloof, als je kijkt naar definitie 1. Godsdienst is niet synoniem met geloof.
__________________
I reject the reality and substitute my own!!!

Laatst gewijzigd op 26-05-2005 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Releric schreef op 26-05-2005 @ 16:58 :
Religie: geloof, godsdienst
Geloof: 1. vertrouwen dat iets waar is
2. vertrouwen in God of goden of Goddelijke openbaring
3. Godsdienst

Aangezien het boeddhisme absoluut geen godsdienstig karakter heeft, kun je niet van een godsdienst spreken in combinatie met boeddhisme. Verder is het een nutteloze woordenwisseling van definities. In het algemeen wordt boeddhisme gerekend tot de vijf grote wereldreligies.

Boeddhisme is wel degelijk een geloof, als je kijkt naar definitie 1. Godsdienst is niet synoniem met geloof.
religie =/= godsdienst
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 16:02
Releric
Avatar van Releric
Releric is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-05-2005 @ 17:00 :
religie =/= godsdienst
Ben ik het mee eens, het woordenboek echter niet. Een religie kan echter wel een godsdienst zijn.
__________________
I reject the reality and substitute my own!!!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 16:36
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Releric schreef op 26-05-2005 @ 16:58 :
Religie: geloof, godsdienst
Geloof: 1. vertrouwen dat iets waar is
2. vertrouwen in God of goden of Goddelijke openbaring
3. Godsdienst

Aangezien het boeddhisme absoluut geen godsdienstig karakter heeft, kun je niet van een godsdienst spreken in combinatie met boeddhisme. Verder is het een nutteloze woordenwisseling van definities. In het algemeen wordt boeddhisme gerekend tot de vijf grote wereldreligies. In literatuur wordt religie echter als synoniem gebruikt voor godsdienst, wat het lastig maakt om te zeggen dat boeddhisme religie is.

Boeddhisme is wel degelijk een geloof, als je kijkt naar definitie 1. Godsdienst is niet synoniem met geloof.
In het woordenboek is de definitie van religie nogal krom. Verder denk ik bij geloof in deze context aan godsdienst en niet aan vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Releric schreef op 26-05-2005 @ 17:02 :
Ben ik het mee eens, het woordenboek echter niet. Een religie kan echter wel een godsdienst zijn.
Religie komt uiit het latijn van religeren, hetgeen aanhangen betekent.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:31
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Mensen die een religie aanhangen kunnen volgens mij wel degelijk in een god geloven maar dat is niet samenhangend..
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 01:00
TechXP
TechXP is offline
Boeddhisme is een geloof. Het is alleen problematisch om het een godsdienst te noemen, omdat de god (een almachtige) niet echt erin zit. Ik geloof dat er ook een stroming is die wel in een god geloofd?

Wat ik weet is dat bepaalde boeddhistische monikken hun lichaamstemperatuur kunnen regelen en daarme ijs kunnen laten smelten dat een stuk van hun af staat en dat ze hun hart kunnen stoppen. Dat is nog wel te doen. Iets in de fik steken lijkt me wat lastiger.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2005, 08:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-05-2005 @ 22:16 :
Soefies ofzo kunnen zwaarden in hun lichaam steken
Dat kan iedereen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 08:49
KMBA
KMBA is offline
boeddhisten zijn personen die de leer van Boeddha, de eerste Boeddha (Gautama Boeddha ) volgen. Volgens deze leer moet je aan jezelf werken, door inzichten te verkrijgen, ervaringen en te mediteren om zo van je verlangens af te komen. En door middel hiervan de Verlichting te bereiken. Volgens boeddhisten heeft ieder levend wezen de mogelijkheid om de Verlichting te bereiken.

(Jezus was trouwens ook tegen het verlangen en zei ook dat mensen ervaring moesten opdoen, bidden enzo maar dat is een ander verhaal)

Hindoeisten geloven in Goden, er zijn heel veel, maar er zijn 3 basisgoden, De Brahman (de machtigste god en scheppende God) en de Visnoej ofzo dat is de God van leven & dood als het goed is en dan moet er nog 1 tje zijn.

Maar Boeddhisten ontkennen niet echt het bestaan van een mogelijke God, alleen ze zeggen dat wij als mensen de Verlichting onszelf moeten zien te bereiken.

De Hindoeistische invloed

Al hoewel de verschillen tussen het boeddhisme en hindoeisme groot is, was Boeddha (Siddartha Gautama als ik het goed heb) van Indiase afkomst en kwam bijv. het begrip reincarnatie is een gedeeltelijke inspiritie bron voor wedergeboorte (maar het is niet hetzelfde)

KMBA
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Boeddhisme
ItsJustMe
16 23-10-2012 10:02
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Boeddhisme werkstuk
Miertjuhh
7 17-05-2008 09:26
Levensbeschouwing & Filosofie Boeddhisme
ninie
160 27-05-2007 19:25
Levensbeschouwing & Filosofie boeddhisme
Saraï_h
58 11-08-2005 22:30
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie nog een boeddhisme vraag
qazxsw
2 20-06-2004 20:08
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is jouw mening over Boeddhisme?
barbara & joyce
39 30-06-2003 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.