Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2002, 20:49
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Jezus is indirect de grootste massa-moordenaar ooit...
Letterlijk als advocaat van de duivel geef ik nu enkele argumenten voor: Als Jezus er niet was geweest, was er geen Bijbel geweest, weinig Godsgelovigen, geen extremisten, fatalisten, en dan was er ook niet zoveel oorlog geweest als nu.

Eens/Oneens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2002, 21:01
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Oneens, ligt noch aan God noch aan Jezus noch aan de Bijbel noch een andere geloofsovertuigingen, doch enkel aan mensen zelf.
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:23
Verwijderd
Gelijk internationalist. En, waarom alleen Jezus in je stelling? Bijna elk geloof geldt hier. (trouwens, mensen hebben wapens uitgevonden, God, Allah of een ander godheid niet). oneens dus.

Vraagje: Zouden er geen oorlogen meer zijn als er geen godsdienst was? ik denk zelf van niet, mensen zoeken wel een reden om te moorden (godsdient is daar nu een mooie gelegenheid voor, maar als deze weg zou zijn, vindt men wel een andere rede)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:28
Seneca
Seneca is offline
Als Jezus niet was 'doorgebroken', dan was Mithras of een andere scary godheid dat wel en waren er net zoveel of misschien nog wel meer moorden gepleegd in diens naam. Bovendien is Jezus wel prediker van de vrede, dus is het de inborst van de mens zelf die de moorden en andere criminele activiteiten veroorzaakt. Zelfs een pacifist als Jezus kan daar niet tegenop.
__________________
Nunquam parum est quod satis est.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:41
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik kan zeggen: Als ik mijn moeder niet had vermoord, had iemand anders het wel gedaan (ervan uitgaande dat ze een heel slecht persoon is)
maar
dat maakt mij niet minder schuldig...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 23:04
mitsj
mitsj is offline
kben het er mee eens
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 09:15
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Ik kan zeggen: Als ik mijn moeder niet had vermoord, had iemand anders het wel gedaan (ervan uitgaande dat ze een heel slecht persoon is)
maar
dat maakt mij niet minder schuldig...
Ja, maar jezus heeft niemand vermoord (althans niet zover ik weet ), maar ze hebben wel in zijn naam gemoord, als ik iemand anders moeder ga vermoorden en daarna zeggen dat ik dat voor jou deed, dan maakt dat jou toch nog niet direct schuldig,

de meeste geweldadigheden die plaatsvonden (in zijn naam) komen niet zozeer voort uit een geloof, godsdienst of jezus, de meeste oorlogen die de naam godsdienstoorlog hebben, hebben nog veel meer oorzaken dan een verschil van godsdienst en de godsdienst erbij betrekken in zo'n situatie is alleen maar makkelijker, omdat je het dan nog zwart-witter kan steller (zij tegen ons), deze oorlogen waren er toch wel geweest, omdat godsdienst meestal geen oorzaak is voor een oorlog, maar eerder iets een makkelijk zichtbaar verschil tussen de strijdende groepen
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 11:17
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Jezus is indirect de grootste massa-moordenaar ooit...
Letterlijk als advocaat van de duivel geef ik nu enkele argumenten voor: Als Jezus er niet was geweest, was er geen Bijbel geweest, weinig Godsgelovigen, geen extremisten, fatalisten, en dan was er ook niet zoveel oorlog geweest als nu.

Eens/Oneens
Mee eens. Religie is de grootste "fout" in de geschiedenis (2 woorden: kruistochten, Hitler).
Even uitleg over Hitler, voordat ik verkeerd begrepen wordt: in feite was hij gewoon een extremist voor zijn eigen geloof (=religie) en een gevaarlijke gek. Levensgevaarlijke combinatie.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 11:29
jimmyO
jimmyO is offline
en wie heeft Jezus vermoord? Hij Zichzelf? de mensen die ook al die oorlogen op hun geweten hebben!
__________________
Copyright (c) Jimmy Osdorp 2002
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 13:45
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
JezAls Jezus er niet was geweest, was er geen Bijbel geweest, weinig Godsgelovigen, geen extremisten, fatalisten, en dan was er ook niet zoveel oorlog geweest als nu.
Onzin. Het Christendom is maar gewoon een geloof. Je kunt Jezus vervangen voor Fred FLintstone, en nog zien kuddes mensen hem (Freddy) als de messias.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 18:24
Prada
Prada is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Jezus is indirect de grootste massa-moordenaar ooit...
Letterlijk als advocaat van de duivel geef ik nu enkele argumenten voor: Als Jezus er niet was geweest, was er geen Bijbel geweest, weinig Godsgelovigen, geen extremisten, fatalisten, en dan was er ook niet zoveel oorlog geweest als nu.

Eens/Oneens
Er waren al genoeg bijbelse geschriften voordat Jezus er was...Mensen zullen altijd in een hogere macht geloven; dat is altijd zo geweest (al vanaf de prehistorie)...Een handje vol (relatief gezien) extremisten en fatalisten zijn niet representatief voor een wereldreligie...En al zo vaak gezegd, de meeste oorlogen draaien om grensgeschillen of landuitbreiding; dat er tussen verschillende landen verschillende culturen (dus ook verschillende religies) zijn is vrij logisch en zelfs klimatologisch en geografisch te verklaren...

Redelijk oneens...

Ik vind trouwens dat er te veel gezocht wordt naar schuldigen...Op dit forum is dat voornamelijk het christendom...Maar het zijn toch de mensen (dus individuen met een eigen wil) die alles zelf doen...Laten we ons schamen in plaats van een schuldige te zoeken...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 20:18
Seneca
Seneca is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Ik kan zeggen: Als ik mijn moeder niet had vermoord, had iemand anders het wel gedaan (ervan uitgaande dat ze een heel slecht persoon is)
maar
dat maakt mij niet minder schuldig...
Ja, ok, maar ik probeer alleen de onschuld van Jezus aan te tonen. Het zijn de mensen zelf die in zijn naam moorden, hij zet er zelf niet toe aan, dus maakt de mens het ervan. Als ze maar een excuus hebben voor oorlog. Ach, die mensen toch.
__________________
Nunquam parum est quod satis est.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 21:39
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Jezus is indirect de grootste massa-moordenaar ooit...
Letterlijk als advocaat van de duivel geef ik nu enkele argumenten voor: Als Jezus er niet was geweest, was er geen Bijbel geweest, weinig Godsgelovigen, geen extremisten, fatalisten, en dan was er ook niet zoveel oorlog geweest als nu.

Eens/Oneens
Als je redeneert zoals Christenen dat doen dan heb je wel gelijk. Moet de mensheid niet boeten voor de dader van een ander? Is het niet de schuld van Eva dat de mensen besmet zijn met zonde,terwijl ze niks gedaan hebben.
Maar als je redeneert met je gezonde verstand, dan moet je concluderen dat de zonden(in dit geval de christenen die zich misdragen hebben) gepleegd zijn door een aantal volgelingen van Jezus, Jezus hier ook niet verantwoordelijk gesteld voor kan worden.Het is wel zo dat veel christenen waarschijnlijk geinspireerd waren door een aantal niet zo liefdevolle uitspraken van Jezus(as). Dit heeft Jezus echter nooit gezegd. Dit zijn er later, na zijn zogenaamde dood, in de Evangelien gezet om de onwetende volksmassa in de oorlogsstemming te brengen. Zo scheldt Jezus zijn moeder uit en zegt hij dat hij niet voor de vrede, maar voor het zwaard gekomen is. Wetenschappers hebben achterhaald dat dit niet de oorspronkelijke woorden van Jezus waren en dat er met de Bijbel heel wat geknoeid is. Op die manier kun je Jezus ook niet de schuld geven van alle ellende die er na hem plaatsgevonden heeft. Het waren de evangelisten die zijn woorden veranderd hebben.

Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 15:57
Black_Blasphemy
Black_Blasphemy is offline
Helemaal eens
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 16:13
Verwijderd
eens. Ik ga het hele topic niet eens lezen, ben het sowieso wel eens

you know why
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 17:31
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
eens. Ik ga het hele topic niet eens lezen, ben het sowieso wel eens

you know why

lol
je bent grappig
;]

lezen is ook niet nodig
het is gewoon heel logisch
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 17:48
Verwijderd
Citaat:
N schreef:
Gelijk internationalist. En, waarom alleen Jezus in je stelling? Bijna elk geloof geldt hier. (trouwens, mensen hebben wapens uitgevonden, God, Allah of een ander godheid niet). oneens dus.

Wat dacht je van Mars?
Maar ik ben het er toch niet mee eens, de bijbel is bedacht. Wie zegt dat Jezus bestaat. De bijbel, koran, etc. zijn een soort handboeken, hoe God wil dat je leeft. Maar God bestaat niet, dus de mensen die die boeken lezen zijn zowieso goedgelovig.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 18:07
***DKNY'ke***
Avatar van ***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
weet t eigelijk ni echt, zit n beetje in mn hoofd met verschillende voor en tegenargumente. heel onrechtstreeks heeft ie der iig wel iets mee te make ja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2002, 18:44
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Als je redeneert zoals Christenen dat doen dan heb je wel gelijk. Moet de mensheid niet boeten voor de dader van een ander? Is het niet de schuld van Eva dat de mensen besmet zijn met zonde,terwijl ze niks gedaan hebben.
Maar als je redeneert met je gezonde verstand, dan moet je concluderen dat de zonden(in dit geval de christenen die zich misdragen hebben) gepleegd zijn door een aantal volgelingen van Jezus, Jezus hier ook niet verantwoordelijk gesteld voor kan worden.Het is wel zo dat veel christenen waarschijnlijk geinspireerd waren door een aantal niet zo liefdevolle uitspraken van Jezus(as). Dit heeft Jezus echter nooit gezegd. Dit zijn er later, na zijn zogenaamde dood, in de Evangelien gezet om de onwetende volksmassa in de oorlogsstemming te brengen. Zo scheldt Jezus zijn moeder uit en zegt hij dat hij niet voor de vrede, maar voor het zwaard gekomen is. Wetenschappers hebben achterhaald dat dit niet de oorspronkelijke woorden van Jezus waren en dat er met de Bijbel heel wat geknoeid is. Op die manier kun je Jezus ook niet de schuld geven van alle ellende die er na hem plaatsgevonden heeft. Het waren de evangelisten die zijn woorden veranderd hebben.


Offtopic: Jezus scheld Zijn moeder uit? waardan? en wil je wat bronnen neerzetten?

<-ontopic->
Je kan God niet de schuld geven voor alle moorden en slechte dingen. Je gelooft toch ook niet in Hem? waarom geef je dan iemand de schuld, waarvan jij denkt dat ie niet bestaat?

Verder is het geloof verkeerd gebruikt en zijn er moorden gepleegd in de naam van het geloof. Maar dat gebeurde door mensen die niet echt geloofde.

__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 18:56
Rhinus
Rhinus is offline
Onjuist. Er kan maar 1 grootste massa moordenaar zijn en die is indirect de gene die het 1e persoon op deze aarde was. En dat was niet Jezus.

Volgens mij kun jij; ^AmArU^
hier geen speld tussen krijgen. Ik beredeneer op jouw manier .

Dus of ik heb gelijk of je theorie klopt niet .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:02
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Rhinus: Waar precies zie jij dat ik een theorie opper?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:06
Rhinus
Rhinus is offline
Ja, blub .

Ik bedoel de stelling IS onjuist .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:10
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ja, blub .

Ik bedoel de stelling IS onjuist .
Goed goed! Het is nooit te laat politiek correct te blijven
Vriendjes?...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:22
Rhinus
Rhinus is offline
IK HEB GEWONNEN!! WOEI!!

Dat maakt mijn dag weer goed .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:33
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
IK HEB GEWONNEN!! WOEI!!

Dat maakt mijn dag weer goed .
Gewonnen?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2002, 19:46
soulless
soulless is offline
Godsdienst heeft momenteel geen positief effect meer zoals zij dat eerder in de ontwikkeling van de sociale mens wel had.

Ze levert voornamelijk problemen op. Dit geldt voor alle godsdiensten, en ik ben er van overtuigd dat we ze nu beter de deur uit kunnen zetten.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:08
*Moonflower*
*Moonflower* is offline
Er zit wel een kern van waarheid. Onder het mom van godsdienst zijn meer mensen vermoord dan om welke andere reden dan ook. Maar ik denk dat de "geloofsovertuiging" ook erg vaak als smoes wordt gebruikt door mensen die moorden om andere redenen dan dat. Hmm er zijn wel veel extremistische aanslagen. leuke stelling trouwens. ik ben er nog niet goed uit
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 09:42
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
hij moet zijn eerste plaats wel delen met allah
__________________
ill call him, mini me
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 09:54
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
onzinnigegothic schreef:
hij moet zijn eerste plaats wel delen met allah
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 10:19
Janicha
Janicha is offline
Absoluut mee oneens. Wie vermoord er hier de mensen? Jezus? mis! Wij, de mensen zelf vermoorden anderen. En als wij dat in naam van Jezus doen dan wij wij degene die verkeerd bezig zijn...niet Jezus! Ik kan bijv wel iemand vermoorden en zeggen dat het van mijn vader moest... Maar als mijn vader dat helemaal niet zo gewilt heeft dan ben IK toch degene die schuldig is?
__________________
I love my Friends!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 17:40
Rhinus
Rhinus is offline
Mensen, ik heb de stelling al weerlegt!
Dus we kunnen stoppen met deze Topic!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Mensen, ik heb de stelling al weerlegt!
Dus we kunnen stoppen met deze Topic!
Nee jij kan stoppen met deze topic.

Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 08:17
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Onjuist. Er kan maar 1 grootste massa moordenaar zijn en die is indirect de gene die het 1e persoon op deze aarde was. En dat was niet Jezus.

Volgens mij kun jij; ^AmArU^
hier geen speld tussen krijgen. Ik beredeneer op jouw manier .

Dus of ik heb gelijk of je theorie klopt niet .
Totale bullshit. De eerste persoon kan er technisch gezien mede verantwoordelijk voor zijn (immers zonder geneuk geen massamoordenaar ), dat beteknt niet dat hij/zij een massamoordenaar is. Ik vind het zeer arro overkomen als jij denkt dat je hiermee het punt gemaakt hebt ofzow
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 12:46
Verwijderd
Ik ben geen christen, maar wil hier toch even voor onze Jezus pleiten.

Hij predikte namelijk totaal andere dingen dan wat de christenen er uiteindelijk van gemaakt hebben. Aanvankelijk zorgde dat zelfs voor een apart 'heidendom'. Deze zijn echter allemaal stelselmatig uitgemoord door de destijdse christenen. Toen ging die boodschap van liefde dus al verloren. Jammer.

Know your history.
(kan in het heden nogal 's van pas komen)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 15:04
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Totale bullshit. De eerste persoon kan er technisch gezien mede verantwoordelijk voor zijn (immers zonder geneuk geen massamoordenaar ), dat beteknt niet dat hij/zij een massamoordenaar is. Ik vind het zeer arro overkomen als jij denkt dat je hiermee het punt gemaakt hebt ofzow

Dat zei ik toch ook al!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 15:07
Brandeis-Bardin
Avatar van Brandeis-Bardin
Brandeis-Bardin is offline
Oneens
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2002, 16:23
*Lotte*
*Lotte* is offline
Oneens, je kunt zeggen wat je vindt over wat er in de bijbel, koran of wat dan ook staat. En wat welke priester of godsgeleerde ook zegt, als JIJ iemand vermoord of iets aandoet, dan doe je dat zelf en niet de religie. Je kunt zeggen dat het leven van iemand helemaal in het teken van zijn of haar godsdienst staat en ze het 'opgelegd' krijgen, maar daarmee neem je diegene niet zijn/haar verantwoordelijkheid af voor de dingen die hij/zij doet.

[Dit bericht is aangepast door *Lotte* (04-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 17:28
truman
truman is offline
wie is jezus..
geef mij hans en grietje maar


is tenminste een tekenfilm van

whoei
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 06:31
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Dat zei ik toch ook al!
hmm, dan heb je de stelling helemaal niet onderuit gehaald en kunnen we gewoon verder lullen
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:23
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het probleem is natuurlijk dat alles wat we van Jezus weten, uit tweede hand is. Ik kan me best voorstellen dat de apostelen de figuur Jezus hebben misbruikt om hun eigen ideeën te ventileren.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 18:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:

Offtopic: Jezus scheld Zijn moeder uit? waardan? en wil je wat bronnen neerzetten?

Maar ik kan mij wel op de bijbel, die we tegenwoordig bezitten, baseren dat Jezus ook niet zo een lieverdje was. De bewapening van zijn discipelen met zwaarden, zijn uitval tegen de kramen van de Farizeeers en dat hij zijn moeder Maria, een van de liefste vrouwen van deze wereld, uitscheldt en niet wil ontvangen.

Als moslim geloof ik echter niet in deze onzin.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 18:47
Anna Kournikova
Anna Kournikova is offline
tru...

bekijk het zo maar:

Jezus zeide: "Het is slecht om een ander mens zijn leven te ontnemen. En HOPPA het woord moord was geboren. Een moord is altijd een slechte daad: iemand ombrengen, zijn leven ontnemen."

Als hij had gezegt: "Het is goed om mensen te helpen naar hun weg naar de hemel, en ze op hun hoogtepunt van hun carriere en leven hun leven te ontnemen en ze naar god te sturen"

Dan was er niet zoiets als moorden. Lekkere drogreden he? De uitvinder van het idee is verantwoordelijk voor de consequenties ervan

Logisch-filosofisch gezien klopt dat. 8-) (vervang jeezus met de ethiek die zegt dat het ontnemen van iemands leven slecht is, als je niet in Jezus gelooft (zoals ik))
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.