Oud 08-11-2004, 20:31
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Uit de telegraaf: AMSTERDAM - 'Van Allah moeten we je doden. Alle joden aan het gas. Pauw, pauw, ik schiet je jodenster eraf. Ben je nu nóg niet dood, kankerjood?'


Sinds zijn dertiende kreeg David deze angstaanjagende bedreigingen en antisemitische verwensingen bijna dagelijks naar het hoofd geslingerd. In de klas, de gang, de gymzaal, op de wc's en het schoolplein, in de tram, de bioscoop; overal en altijd was hij het doelwit voor een groep islamitische medeleerlingen. David werd getreiterd, uitgescholden, bespuugd en later bedreigd met de dood, geschopt en in elkaar geslagen. Tot hij instortte en niet meer naar school durfde. "Steek me maar een mes in mijn ribben, ik ga niet meer", kregen zijn ouders van de huilende jongen te horen. David, nu zestien, woont met zijn ouders - zijn vader is ingenieur, zijn moeder therapeut - in het midden des lands. De moderne, Israëlische familie wil haar schokkende verhaal alleen kwijt als naam en woonplaats onvermeld blijven. "De moordaanslag op Theo van Gogh heeft ons angstiger gemaakt. David wordt nu al jaren telefonisch bedreigd en gestalkt." Tien jaar geleden keerde het gezin vanuit Israël terug naar ons land. "Omdat we meer vertrouwen hadden in het Nederlandse onderwijssysteem dan in het Israëlische", kijkt Davids moeder terug. "Nou, dat vertrouwen is inmiddels wel de grond ingeboord."

Al in de brugklas vormde David een dankbaar mikpunt voor Marokkaanse jongeren. Na de terreuraanslagen in de VS namen de incidenten hand over hand toe. David zelf probeerde zich zo onopvallend mogelijk te gedragen en zijn belagers te ontwijken. Psychisch leed de jongen zwaar. Als peuter maakte hij tijdens de eerste Golfoorlog de raketaanvallen op Israël mee. In zijn nachtmerries beleefde hij opnieuw het luchtalarm, het in paniek opzetten van gasmaskers en het vluchten naar de schuilkelders.


Faalangst

Zijn moeder: "De constante terreur op school veranderde onze zoon in een wrak. Hij sliep slecht, lag nachtenlang te huilen, had nachtmerries, ging slaapwandelen. Uiteraard gingen zijn cijfers hollende achteruit. Hij kreeg last van faalangst en durfde uiteindelijk de straat niet meer op. Een van zijn vriendjes zei me ooit dat het verschrikkelijk was wat David elke dag op school moest doormaken." De ouders hadden talloze gesprekken op school met een mentor en coördinator. "Die vertelden ons glashard dat ze niets konden doen. Nooit hebben zij David bij zich geroepen om de dingen door te praten. Nooit zijn de Marokkaanse jongens ter verantwoording geroepen, laat staan bestraft. Antisemitisme bestaat niet op onze school, zei de schoolleiding." Het vertwijfelde ouderpaar zocht zelf contact met een kinderpsycholoog, antropoloog en stichting tegen pesten. Ook hadden zij vergeefs gesprekken met leerplichtambtenaren. In de tweede klas werd het niet beter voor David. Ook zijn eigendommen werden vernield. Zo vond hij zijn fiets vaak terug met stukgesneden zadel en snelbinders. Zelfs thuis werd hij niet met rust gelaten en in anonieme telefoontjes uitgescholden en bedreigd. David werd door zijn ouders van school gehaald en na maandenlange psychologische behandelingen op een andere school geplaatst. Daar verzweeg de jongen zijn joodse identiteit en deed alsof hij uit Oost-Europa kwam. Ook daar ging het fout en zetten vriendjes van Davids vroegere Marokkaanse belagers de terreur voort. "Het groepje Marokkanen kwam zelfs toekijken als onze zoon op het schoolplein door anderen werd afgetuigd. Weer stapten we naar de schoolleiding. Ga maar naar de politie, was het antwoord." Davids moeder gaf haar baan op, om haar zoon beter te kunnen begeleiden. Maar de situatie zou opnieuw uit de hand lopen. De school zei de jongen niet langer de zorg te kunnen bieden die hij nodig had. Begin dit jaar hielden zijn ouders David in overleg met een leerplichtambtenaar thuis. "We moesten de school onvoorwaardelijk vertrouwen, zei die ambtenaar ons na een tijdje, en David weer naar de lessen laten gaan. We hebben geweigerd. Onze zoon ging kapot, wij gingen kapot, we konden en durfden gewoon niet meer." Dit voorjaar werden Davids ouders zonder waarschuwing gedagvaard wegens het ontduiken van de leerplicht. Hun advocaat, mr. Martin Kievits, ontdekte talloze misstanden in de dossiers van de beide scholen en de vier leerplichtambtenaren die zich met de zaak hadden beziggehouden. Zo bleken enkele leraren wel degelijk aan de leiding te hebben gerapporteerd dat David ernstige problemen had, maar niet werd geholpen. Ook bleken leerplichtambtenaren steken te hebben laten vallen en Davids ouders in onderlinge memo's belachelijk te hebben gemaakt. Het dossier dat uiteindelijk aan de rechter werd voorgelegd, was onvolledig. Kievits: " Met geen woord repte de leerplichtambtenaar in zijn proces-verbaal over alle racistische voorvallen. Hij heeft mijn cliënten nooit gehoord. Tijdens de rechtszaak, vorige maand, hebben wij ons beroepen op overmacht. De rechter heeft mijn cliënten op grond van procedurefouten vrijgesproken. Helaas gaf hij geen oordeel over het dilemma van deze ouders: kiezen voor leerplicht of voor veiligheid van hun kind."

Privé-school

Inmiddels gaat David naar een privé-school, waar hij volgens zijn ouders weer op adem komt. Nog steeds wordt de tiener telefonisch onder druk gezet en bang gemaakt. "Soms lijkt het alsof we er nooit van afkomen. Vaak denken we erover om weg te gaan uit Nederland."

David staat niet alleen, maar de joodse gemeenschap in ons land houdt de problemen veelal stil. In Amsterdam en andere grote steden voelen joodse kinderen zich zo onveilig dat zij op straat geen keppeltjes meer dragen. Het CIDI in Den Haag constateerde dit jaar weliswaar een afname van het aantal antisemitische incidenten, maar ontdekte dat het antisemitisme tegen joodse kinderen op scholen opnieuw is toegenomen. Van de daders is bekend dat zeker veertig procent een Noord-Afrikaanse achtergrond heeft. De organisatie pleit ervoor dat de overheid met spoed verplichte lesprogramma's tegen discriminatie gaat invoeren en hard tegen daders optreedt. CIDI-medewerkster Hadassa Hirschfeld: "Zo kan het niet langer."

Telegraaf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 20:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
njah

oud nieuws
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:42
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Hij is al 17?
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-11-2004 @ 20:42 :
Hij is al 17?
dus?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:44
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 20:42 :
dus?
Jij zegt dat het oud nieuws is
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-11-2004 @ 20:44 :
Jij zegt dat het oud nieuws is
het is oud nieuws hoe veel marokkanen over joden denken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:47
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Je zou die kloteklappertjes toch stuk voor stuk met een grote steen om hun nek in het Amsterdam-Rijnkanaal willen sodemieteren
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:47
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 20:45 :
het is oud nieuws hoe veel marokkanen over joden denken
Ik werd ook altijd in elkaar geslagen omdat ik een jood was. Alleen ging het bij mij om de feyenoord/ajax kwestie.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:50
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Dit is buitengewoon ergerlijk
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-11-2004 @ 20:47 :
Ik werd ook altijd in elkaar geslagen omdat ik een jood was. Alleen ging het bij mij om de feyenoord/ajax kwestie.
moet je maar niet naar Beverwijk gaan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 08-11-2004 @ 20:47 :
Je zou die kloteklappertjes toch stuk voor stuk met een grote steen om hun nek in het Amsterdam-Rijnkanaal willen sodemieteren
dat mag niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:54
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 20:51 :
dat mag niet
Ik zou het nochtans graag willen doen

'Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren, maar ook een soort weemoedigheid die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat' - Willem Elsschot
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:00
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 20:51 :
moet je maar niet naar Beverwijk gaan
Nee, ik had altijd een grote Ajax tas en dat vonden ze niet zo leuk en toen hebben ze me tas van me fiets afgetrokken terwijl ik reed. Toen viel ik, schopte ze op me in en toen kwam een vriend en die heeft ze gestopt. Daarna deed ik iets terug waar door ik naar een speciale school in Rotterdam-centrum moest gaan. Met me nieuwe Ajax tas. Daar werd ik met een mes met de dood bedreigd, toen vond ik het niet meer leuk.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:07
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
THC1 schreef op 08-11-2004 @ 20:31 :
Uit de telegraaf: AMSTERDAM - 'Van Allah moeten we je doden.
Net alsof die islamitische jongeren de koran opvolgen.
Ze volgen alleen maar op wat ze zelf er goed uit vinden.
Die kut islamieten hebben meer te zeggen in onze eigen landen dan wij hier.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.

Laatst gewijzigd op 08-11-2004 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 08-11-2004 @ 21:00 :
Nee, ik had altijd een grote Ajax tas en dat vonden ze niet zo leuk en toen hebben ze me tas van me fiets afgetrokken terwijl ik reed. Toen viel ik, schopte ze op me in en toen kwam een vriend en die heeft ze gestopt. Daarna deed ik iets terug waar door ik naar een speciale school in Rotterdam-centrum moest gaan. Met me nieuwe Ajax tas. Daar werd ik met een mes met de dood bedreigd, toen vond ik het niet meer leuk.
stelletje mafketels
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 08-11-2004 @ 21:07 :
Net alsof die islamitische jongeren de koran opvolgen.
Ze volgen alleen maar op wat ze zelf er goed uit vinden.
Die kut islamieten hebben meer te zeggen in onze eigen landen dan wij hier.
ik vond het voor de edit beter
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:19
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 21:10 :
stelletje mafketels
Ach ja, het hoort er blijkbaar bij.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 08-11-2004 @ 20:47 :
Je zou die kloteklappertjes toch stuk voor stuk met een grote steen om hun nek in het Amsterdam-Rijnkanaal willen sodemieteren
maar ja, dat mag dan weer niet.

Maar ik durf te wedden dat wanneer je probeert de genoemde jongeren te vervolgen dat de zaak prompt geseponeerd wordt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2004, 22:36
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 20:45 :
het is oud nieuws hoe veel marokkanen over joden denken
Waarom is dat in godsnaams?! Moet dat van de Islam, of is dat één of andere vage interpretatie?
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Slobber schreef op 08-11-2004 @ 22:36 :
Waarom is dat in godsnaams?! Moet dat van de Islam, of is dat één of andere vage interpretatie?
ik ben geen islamkenner
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 22:37 :
ik ben geen islamkenner
voor zover ik weet moeten andere mensen 'van het boek' of hoe het ook heet, christenen en joden, juist extra gerespecteerd worden :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 22:40 :
voor zover ik weet moeten andere mensen 'van het boek' of hoe het ook heet, christenen en joden, juist extra gerespecteerd worden :/
in de koran?

de hadith is iig wat minder aardig
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:50
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 22:41 :
in de koran?

de hadith is iig wat minder aardig
in de koran ja
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:52
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Slobber schreef op 08-11-2004 @ 22:36 :
Waarom is dat in godsnaams?! Moet dat van de Islam, of is dat één of andere vage interpretatie?
het is altijd een vage interpretatie
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:00
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Bij Ajax schreeuwen ze dat ook
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 23:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 08-11-2004 @ 23:00 :
Bij Ajax schreeuwen ze dat ook
nouja
hoewel ik dat ook afkeur zie ik wel het verschil tussen een feyenoordsupporter die dat roept en een marokkaan tegen een echte jood (gewoon, tijdens een demo of in een discussie)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:07
Verwijderd
en met zijn allen gaan we eraan voorbij dat de bron een telegraaf is.......
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 08-11-2004 @ 23:07 :
en met zijn allen gaan we eraan voorbij dat de bron een telegraaf is.......
ook in de telegraaf staan soms waarheden

t is gewoon standaard zo dat die gastjes overal het grote joodse zionistische complot inzien waardoor er haat is/ontstaat. En de 1 praat de ander na - en als hen nooit eens wordt uitgelegd hoe onzinnig dat hele complottheorie gebeuren is, zal dat ook niet veranderen en die haat zal altijd blijven naar joden toe.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:10 :
ook in de telegraaf staan soms waarheden

t is gewoon standaard zo dat die gastjes overal het grote joodse zionistische complot inzien waardoor er haat is/ontstaat. En de 1 praat de ander na - en als hen nooit eens wordt uitgelegd hoe onzinnig dat hele complottheorie gebeuren is, zal dat ook niet veranderen en die haat zal altijd blijven naar joden toe.
is het je mening dat alle marokkanen antisemitisch zijn, of heb je ook onderbouwing?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:17 :
is het je mening dat alle marokkanen antisemitisch zijn, of heb je ook onderbouwing?
nee, ik had t over vele marokkanen
En van die vele marokkanen neem ik het grootste deel van hen nog niet eens zozeer kwalijk, omdat ik weet dat de meesten alleen maar een enkeling nalullen uit onwetendheid ofzo
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:20 :
nee, ik had t over vele marokkanen
En van die vele marokkanen neem ik het grootste deel van hen nog niet eens zozeer kwalijk, omdat ik weet dat de meesten alleen maar een enkeling nalullen uit onwetendheid ofzo
"t is gewoon standaard zo dat die gastjes overal het grote joodse zionistische complot inzien waardoor er haat is/ontstaat."

Me lijkt dat je hiermee bedoelt dat dit over de meerderheid van de marokkaanse jeugd in Nederland gaat, of wat bedoel je er anders mee? En waaruit blijkt dit?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:24 :
"t is gewoon standaard zo dat die gastjes overal het grote joodse zionistische complot inzien waardoor er haat is/ontstaat."

Me lijkt dat je hiermee bedoelt dat dit over de meerderheid van de marokkaanse jeugd in Nederland gaat, of wat bedoel je er anders mee? En waaruit blijkt dit?
nouja, in Amsterdam.


erm gesprekken, demo's, colleges, discussies, op straat.

ya name it
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:24 :
"t is gewoon standaard zo dat die gastjes overal het grote joodse zionistische complot inzien waardoor er haat is/ontstaat."

Me lijkt dat je hiermee bedoelt dat dit over de meerderheid van de marokkaanse jeugd in Nederland gaat, of wat bedoel je er anders mee? En waaruit blijkt dit?
Ergens in een oude thread had ik de resultaten van een programma op scholen gepresenteerd. ging dacht ik over onderwijs over de tweede wereldoorlog en de holocaust.

het programma was een doorslaand succes, aangezien naderhand nog maar 12% (of 32%, ik ben niet echt zeker meer) van de jongeren uit een Marrokaanse achtergrond geloofden dat Israel al het kwaad in de wereld veroorzaakte.


welk gebrek aan kennis?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:27 :
nouja, in Amsterdam.


erm gesprekken, demo's, colleges, discussies, op straat.

ya name it
:/
Zelf heb ik er niks van gemerkt in ieder geval. Er was laatst wel een onderwijsgroep op het VMBO, en voor zover ik weet lag zelfs daar het onder de 50%. Lijkt me dus nogal onterecht generaliseren wat je doet .
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-11-2004 @ 23:29 :
Ergens in een oude thread had ik de resultaten van een programma op scholen gepresenteerd. ging dacht ik over onderwijs over de tweede wereldoorlog en de holocaust.

het programma was een doorslaand succes, aangezien naderhand nog maar 12% (of 32%, ik ben niet echt zeker meer) van de jongeren uit een Marrokaanse achtergrond geloofden dat Israel al het kwaad in de wereld veroorzaakte.


welk gebrek aan kennis?
een minderheid dus . Nog steeds vervelend, natuurlijk
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:34 :
een minderheid dus . Nog steeds vervelend, natuurlijk
dankzij dat project
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2004, 23:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:33 :
:/
Zelf heb ik er niks van gemerkt in ieder geval. Er was laatst wel een onderwijsgroep op het VMBO, en voor zover ik weet lag zelfs daar het onder de 50%. Lijkt me dus nogal onterecht generaliseren wat je doet .
nee, jij zit ook in arnhem en op de VU
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:36 :
nee, jij zit ook in arnhem en op de VU
Ik woon 50 meter van een moskee en 250 meter van een andere moskee, en mijn buurt is iets van 50% allochtoon . En op de VU zitten relatief veel moslims
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:40 :
Ik woon 50 meter van een moskee en 250 meter van een andere moskee, en mijn buurt is iets van 50% allochtoon . En op de VU zitten relatief veel moslims
ja, maar geen kutmarokkanen uit amsterdam in arnhem

en op de vu zitten alleen maar brave mensen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:35 :
dankzij dat project
Ook ja
Maar het VMBO is ook niet representatief voor de gemiddelde marokkaan
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:40 :
ja, maar geen kutmarokkanen uit amsterdam in arnhem

en op de vu zitten alleen maar brave mensen
Nee, wij hebben vriendelijke marokkanen. En brave marokkanen. Waarom zou Amsterdam representatiever zijn dan Arnhem?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:41 :
Ook ja
Maar het VMBO is ook niet representatief voor de gemiddelde marokkaan
er zitten dan ook ontzettend veel marokkanen op de universiteit
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:43 :
er zitten dan ook ontzettend veel marokkanen op de universiteit
Dat zeg ik toch niet? Ze zitten ook niet allemaal op het VMBO
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:42 :
Nee, wij hebben vriendelijke marokkanen. En brave marokkanen. Waarom zou Amsterdam representatiever zijn dan Arnhem?
ik zei net al dat ik het over de Amsterdamse bevolking had, aangezien ik de rest niet ken.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
huh

ik merk dat ik sommige zinnen incorrect interpreteer.

ben moe
ik reageer niet meer
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:45 :
ik zei net al dat ik het over de Amsterdamse bevolking had, aangezien ik de rest niet ken.

Och, ik zie niet in waarom er grote verschillen zouden zijn in dit opzicht tussen Arnhem en Amsterdam anders
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:47 :
Och, ik zie niet in waarom er grote verschillen zouden zijn in dit opzicht tussen Arnhem en Amsterdam anders
want in het algemeen verschilt arnhem natuurlijk niet veel van amsterdam
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:49 :
want in het algemeen verschilt arnhem natuurlijk niet veel van amsterdam
Amsterdam is natuurlijk wel veel leuker, maar ik zie niet in waarom minderheden extremer zouden zijn nee
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-11-2004 @ 23:52 :
Amsterdam is natuurlijk wel veel leuker, maar ik zie niet in waarom minderheden extremer zouden zijn nee
grotere stad, grotere anonimiteit, meer op elkaar aangewezen, meer klitten met lui waarmee je enige overeenkomsten hebt, grotere kans op extremismeverspreiding.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-11-2004 @ 23:53 :
grotere anonimiteit, meer op elkaar aangewezen,
sorry, maar daar zie ik niet echt een logisch verband tussen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe zit het met de Regels van de islam?
Lemar
76 29-01-2011 12:17
Levensbeschouwing & Filosofie Een stukje waarheid over de Islam
Kaka8
4 23-01-2011 11:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 02:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p)
Sweet_Hadar
52 15-05-2003 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.