Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2005, 17:19
aim
aim is offline
.

Laatst gewijzigd op 01-07-2010 om 18:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2005, 17:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou als ik jou was niet zozeer naar een huisje/appartement zoeken, maar naar een kamer. Dat scheelt al ongeveer de helft in huur.
Krijg je verder geen studiefinanciering? Je volgt een opleiding en bent dan afwonend, of is het zo'n werk-school opleiding? (ik heb geen idee of dat nou BOL of BBL is )

Verder vind ik je loon extreem laag. Ik zou kijken of ik een beter baantje kon vinden of om opslag vragen.

Tenslotte kun je geloof ik, als je toch een huis/appartementje wil (en kan!) krijgen ook nog kijken of je in aanmerking komt voor huursubsidie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 17:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als ik hem was zou ik wel voor een eigen appartement kijken, de huur is misschien hoger, maar omdat je dan een eigen voordeur hebt, krijg je ws. wel weer huursubsidie.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 17:50
aim
aim is offline
.

Laatst gewijzigd op 01-07-2010 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 21-09-2005 @ 18:42 :
Als ik hem was zou ik wel voor een eigen appartement kijken, de huur is misschien hoger, maar omdat je dan een eigen voordeur hebt, krijg je ws. wel weer huursubsidie.
Maar als de huur inderdaad rond de 500 euro ligt, krijg je volgens mij weer geen huursubsidie
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-09-2005 @ 18:42 :
Als ik hem was zou ik wel voor een eigen appartement kijken, de huur is misschien hoger, maar omdat je dan een eigen voordeur hebt, krijg je ws. wel weer huursubsidie.
Volgens mij is het veel te lastig om daar zo snel tussen te komen of valt dat tegenwoordig dan weer mee?
Een kamer heb je dan veel sneller.
Verder weet ik niet hoe het met die huursubsidie is, maar zonder dat scheelt het iig een hoop. Hoe dat mét subsidie zit weet ik niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:28
Ivo
Ivo is offline
Als eerste zou ik als ik jou was bij je ouders heel erg duidelijk maken dat je niet weg wilt waar je nu zit. Vertel waarom je hier wilt blijven en vraag hen waarom ze graag zo'n eind weg willen. Als je hier rustig over praat zullen je ouders waarschijnlijk best begrijpen dat je niet mee wilt verhuizen. Vraag ze ook om een bijdrage in de kosten, al is het maar 50 euro per maand. Alles helpt.

Ga ondertussen hard op zoek naar een kamer en probeer wat meer uren op papier te krijgen (je zegt dat je toch al meestal 35 uur per week werkt, dus waarom niet op papier laten zetten).
Een woning van 500 euro/maand vind ik overigens erg duur. Je bent alleen, dan is een kleine 2-kamerflat groot genoeg. Die zijn vrijwel overal wel voor 300-350/maand te krijgen via de woningbouw, er zit tenslotte een maximum huur met puntensysteem aan vast wat landelijk geldig is. Helaas heb je daarvoor meestal wel een wachttijd van een paar jaar. Op dit moment krijg je voor een volwaardige woninng (eigen voordeur en eigen bakmer/keuken/douche) huursubsidie als de huur lager is dan ongeveer 325 euro. Je betaalt dan uiteindlijk nog maar 190 euro ofzo als je inkomen laag genoeg is.

Om de tijd te overbruggen dat je nog niet genoeg wachttijd hebt opgebouwt, kun je een kamer huren. Omdat je binnen de regio blijft waar je nu ook woont heb je daar waarschijnlijk wel een hoop connecties. Als je aan al je vrienden en kennissen vertelt dat je dringend op zoek bent naar een kamer en ondertussen zelf ook zoekt, komt daar vast wel wat uit.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:30
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik zou proberen om alvast op zoek te gaan naar een kamer. Dan kun je altijd later nog wachten op een huisje als je je ingeschreven hebt bij de woningstichting.

Huursubsidie valt vies tegen. Ik krijg het maximale en da's 93 euro nog wat. Daar moet je echt geen wonderen van verwachten. Is misschien lenen bij de ib-groep een optie? Want dat mag toch wel? Ondanks dat je dus, naar wat waarschijnlijk blijkt, een BBL-opleiding doet.

Ik denk als je een bedrag leent en erbij nog eens gaat werken, dat het dan wel te doen moet zijn. En misschien een beter betaald baantje zoeken of wachten tot je klaar met school zodat je daarna op zoek kan gaan naar een baantje wat beter verdient.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 18:32
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Ivo schreef op 21-09-2005 @ 19:28 :

Op dit moment krijg je voor een volwaardige woninng (eigen voordeur en eigen bakmer/keuken/douche) huursubsidie als de huur lager is dan ongeveer 325 euro. Je betaalt dan uiteindlijk nog maar 190 euro ofzo als je inkomen laag genoeg is.

[/B]
Ik heb het ook al in mijn post hierboven beschreven maar dit klopt niet helemaal wat je zegt... Het maximale wat je op dit moment aan huursubsidie kunt krijgen ligt vrij laag.. ik krijg 93 euro en da's zo'n beetje het maximale. Ik betaal voor mijn appartement 298 euro
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 19:05
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat doe je eigenlijk voor opleiding?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 19:11
aim
aim is offline
.

Laatst gewijzigd op 01-07-2010 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 19:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
500 euro huur vind ik wel erg veel hoor. Ik heb in Rotterdam wel al huisjes te huur zien staan voor 200/250 euro.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 20:23
Carriteras
Avatar van Carriteras
Carriteras is offline
Ik zou zeker om opslag vragen. Als ik naar je tijden kijk denk ik dat je verkoper 2 bent en dus meer geld moet krijgen. Ik ben zelf 16 en verkoper 2 en verdien 3.88. Je zou dus zeker meer als 5 euro moeten verdienen imho.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:11
Verwijderd
Geen stufi? Dat is raar.
Vraag anders of je ouders je geld willen lenen als ze je niet veel willen geven. Ben trouwens van mening dat je ouders wel iets moeten betalen, ze moeten je onderhouden tot je 21e.

Zoek een kamer en betaal niet meer dan 270 euro.
Vraag je ouders om 150 euro per maand

Dan zijn je inkomsten met 30 urige werkweek ongeveer 550 euro
550 + 150 = 700

Huur 270
Eten 100
Verzekering 80
Kleding/leuke dingen 100
Telefoon 20
Opleiding 120

Dan houd je nog precies 10 euro over. Kun je anders niks lenen via de IBG ook al krijg je geen stufi?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:38
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als je BBL doet krijg je nooit stufi of OV, omdat je werkt
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 21-09-2005 @ 22:11 :
Geen stufi? Dat is raar.
Vraag anders of je ouders je geld willen lenen als ze je niet veel willen geven. Ben trouwens van mening dat je ouders wel iets moeten betalen, ze moeten je onderhouden tot je 21e.

Zoek een kamer en betaal niet meer dan 270 euro.
Vraag je ouders om 150 euro per maand

Dan zijn je inkomsten met 30 urige werkweek ongeveer 550 euro
550 + 150 = 700

Huur 270
Eten 100
Verzekering 80
Kleding/leuke dingen 100
Telefoon 20
Opleiding 120

Dan houd je nog precies 10 euro over. Kun je anders niks lenen via de IBG ook al krijg je geen stufi?
150 euro per maand vind ik wel een behoorlijke bijdrage voor iemand die zelf 35 u/pw werkt en maar 1 dag in de week naar school gaat!

En als je het niet breed hebt dan zou ik een goedkoper abonnement nemen, bijv. voor maximaal 10 euro per maand bellen en voor maximaal 75 euro leuke dingen doen / kleding kopen.
Op die manier heb je ook al weer minder geld nodig en kun je eventueel sparen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 22:00
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 21-09-2005 @ 19:30 :
Huursubsidie valt vies tegen. Ik krijg het maximale en da's 93 euro nog wat.
De proefberekening bij mij kwam een beetje hoger uit...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 21-09-2005 @ 22:52 :
150 euro per maand vind ik wel een behoorlijke bijdrage voor iemand die zelf 35 u/pw werkt en maar 1 dag in de week naar school gaat!
Onderhoud is onderhoud, en zeker wanneer je kind ook geen stufi krijgt. Ik bedoelde in ieder geval, zorg dat je 150 euro krijgt of leent of een beetje van beide.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2005, 07:27
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 21-09-2005 @ 23:00 :
De proefberekening bij mij kwam een beetje hoger uit...
Ik zeg het verkeerd. 93 Euro is het maximale wat ik kon krijgen bij een huur van bijna 300 euro. Als je huur 325 is gaat de huursubsidie ook ietsjes omhoog.

Maar ik verkeer nog onder het minimum inkomen dus ze moesten me wel het maximale geven wat er bij mijn huur hoort..
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 17:02
Ivo
Ivo is offline
Waarschijnlijk is jouw huur al inclusief 15 euro aan onkosten die volgens de berekening niet onder de huur vallen, bijvoorbeeld waterkosten of een huismeester (zijn nog veel meer van dit soort posten waarbij er wordt uitgegaan van een lager huurbedrag).
Voor de TS maakt dit echter niet uit, gewoon zorgen dat je onder de maximum huurgrens huurt! 93 euro zet al behoorlijk wat zoden aan de dijk als je onder het minimum leeft.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 19:43
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Jaah dat is ook.. alle beetjes helpen natuurlijk

Maar men moet niet denken dat met huursubsidie een groot gedeelte (of het liefst de complete) huur betaald kan worden.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie relatiecrisis; weet het echt niet meer
groovy
33 06-12-2005 15:13
Psychologie Ik weet het even niet meer!!!!
mira_love
13 01-07-2005 15:25
Psychologie ik weet het even niet meer.
my iron lung
4 21-05-2005 18:22
Psychologie ik weet het allemaal niet meer...wat nu?
dark princess
8 27-03-2005 19:18
Liefde & Relatie Verliefd op een leraar
mira_love
29 22-05-2004 11:19
Liefde & Relatie ik weet het even niet meer
groezel538
15 14-10-2003 15:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.