Oud 24-03-2012, 18:40
KleinePrinses
Avatar van KleinePrinses
KleinePrinses is offline
Hallo allemaal,

laatst bedacht ik mij eigenlijk wel dat ik wel eens wat meer echte vrienden mag hebben. Nou vind je die natuurlijk niet zomaar. Zeker niet als je echt gaat zoeken.

Maar ik zou dus wat meer vrienden willen maken, ik ben niet iemand die zomaar op iemand af stapt en een praatje met hem/haar begint. Ik zit al op een sportvereniging maar ik mag de mensen daar niet echt en zit daar dan dus ook alleen om aan mijn conditie te werken.

Verder ben ik wel bevriend met wat klasgenoten van mij maar de meeste daarvan zijn van die arrogante meiden en jongens waar ik dus absoluut niet op zit te wachten.

Hebben jullie tips hoe ik aan wat meer vrienden kom? Waar ik veel jongeren kan vinden (Op school en sportverenigingen na)? En hoe ik het aan moet pakken?

Liefs!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2012, 19:41
Pythagoras.
Avatar van Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Wat zijn je hobby's? Als je bijvoorbeeld van toneel houdt kan je kijken of er een theatervereniging in de buurt is? En heb je een bijbaantje? Het is misschien niet de ideale plek om echt vrienden te maken, maar je ontmoet er meestal wel mensen en je verdient er ook nog mee.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 19:48
anomiemertje
anomiemertje is offline
Ik heb op het moment ook maar 1 echte vriend...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 22:32
Mati
Avatar van Mati
Mati is offline
Citaat:
Ik heb op het moment ook maar 1 echte vriend...
Als ik eerlijk ben, ik ook.
Maar alle 'minder echte' vrienden die ik heb (waar ik zo niet echt ding mee ga doen) heb ik gwn bij toeval gekregen.
Op school begon er op de eerste dag een meisje tegen mij te prate en nu zijn we goeie vrienden geworden.
En ik heb ook een x gwn met iemand mee gevoetbald en vanaf dat moment waren bevriend.

Maar ik denk dat het beste wat je kunt doen is het gwn op je af laten komen.
Ik heb nog nooit zelf vrienden gemaakt.
Ze zijn altijd naar mij gekome.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 08:24
marijke 1992
Avatar van marijke 1992
marijke 1992 is offline
Kheb ook maar een beste vriendin waar ik bijna alles mee kan delen.
Zelf benk van mening....beter 1 goede dan 2 halve.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 16:37
Shyvana
Avatar van Shyvana
Shyvana is offline
Meestal zoek je niet naar echte vrienden, dat gaat vanzelf....
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 17:47
Verwijderd
Ik stap ook nooit zomaar op iemand af, ik heb eigenlijk hetzelfde... Maar misschien kun je je over je "angsten" heenzetten en gewoon op iemand die er aardig uitziet afstappen en een praatje maken!
Maar zoals Shyvana al zij: meestal gaat vrienden maken vanzelf!

Reageren op berichtjes die mensen je sturen kan natuurlijk ook helpen ;p
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 15:37
Verwijderd
Echte vrienden zijn schaars.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 18:59
Superphris
Avatar van Superphris
Superphris is offline
Ik heb ongeveer zo iets meegemaakt. Gelukkig werd een jongen uit de derde verliefd op mij en werd ik vrienden met zijn vrienden, dat was dus gewoon toevallig.

Als je vrienden zoekt, moet je mensen altijd een kans geven, ookal vind je ze raar/arrogant/stom. Sta open voor nieuwe vrienden en probeer niet verlegen te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 20:11
Omar207
Omar207 is offline
Citaat:
Als je vrienden zoekt, moet je mensen altijd een kans geven, ookal vind je ze raar/arrogant/stom. Sta open voor nieuwe vrienden en probeer niet verlegen te zijn.
Dat is echt heel sterk wat jij zegt, daarmee ben ik het zo eens met je! Ik zou ook iedereen een kans geven, want iedereen verdient er een!

Btw, zoals er wordt gezegd over 'echt vrienden' hebben: ik heb er geen, ik hoop ze volgend jaar op de uni te kunnen maken!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 21:15
ItsJustMe
Avatar van ItsJustMe
ItsJustMe is offline
Ik heb naast mijn "normale" vrienden, een viendin waarvan ik niet kan uitleggen hoe erg ik haar waardeer!!!
Maar het grappige is dat we pas een jaartje of 2 zo zijn, terwijl we als sinds de basisschool bij elkaar in de klas zitten..
Mijn punt is dus dat je nooit weet wanneer je je beste vrienden zult 'ontmoeten'.
Wat je ook kunt doen is kijken of er jongens zijn die wel aardig zijn. Ik heb namelijk wel een stuk of drie jongens vrienden, gewoon omdat ik liever met jongens omga dan met sommige meisjes. (maar ik ben dan ook wel een beetje een "tomboy" )
En waar je vrienden kunt maken: Misschien kun je via via je viendenkring uitbreiden, en dan kom je misschien wel iemand tegen waarbij je je echt op je gemak voelt enzo.
Succes!!
__________________
Hakuna matata
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 21:53
ikke4714
ikke4714 is offline
beter 1 goede vriend dan 34 foute
en kijk eens rond bij een jeugdclub
een zomerkamp of de disco

good luck
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 19:41
ThomasJu
ThomasJu is offline
Citaat:
Maar het grappige is dat we pas een jaartje of 2 zo zijn, terwijl we als sinds de basisschool bij elkaar in de klas zitten..
Ik heb me verbaasd over dit soort vriendschappen! Mensen die vroeger nooit met elkaar omgingen zijn na een paar jaar de beste vrienden.

Zelf ben ik het tegenvoorbeeld. Op de basisschool had ik een hele goede vriend(de eerste paar jaar) daarna is er met de klassen-indeling geschoven en kwamen we elk in een andere klas. Toen was de vriendschap gelijk weg.
3 jaar geleden ben'k weer bij hem in de klas gekomen, maar echte vriendschap is er niet. Wel leuk is dat ik meer weet van hem dan zijn huidige vrienden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Een nieuwe start maken :D
Ashjuhhhh
6 03-10-2016 21:38
Liefde & Relatie Nieuwe vrienden maken (verlegen)
NoNameNeededXX
2 20-08-2016 23:08
Psychologie Geen vrienden kunnen maken
Katje92
19 17-04-2016 16:35
Psychologie Geen vrienden...
Verwijderd
10 06-07-2012 10:53
Liefde & Relatie te weinig vrienden?
gekmeisje18
20 22-02-2006 15:36
Liefde & Relatie Geen echte vrienden
Nolita
24 18-02-2005 16:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.