Oud 08-02-2020, 19:03
Leo123
Leo123 is offline
Ik ben 17 jaar, mijn ouders zijn strenggelovig. Ik ben zelf door de jaren heen steeds atheistischer gaan denken.
Mijn ouders blijven mij echter dwingen mee te gaan naar de kerk, waar ik zelf dus helemaal niet op zit te wachten. Als ik een keer niet mee ga volgt er een "discussie"(vooral mijn vader aan het schreeuwen en mijn moeder die mijn gedrag associaal noemt).
Mijn ouders zeggen dat dit een regel van het huis is en als ik het daar niet mee eens ben ik maar op mezelf moet gaan wonen.
Mogen ze mij zomaar dwingen naar de kerk te gaan en mij anders het huis uitzetten?

Ik heb hier zelf al wat oude posts over soortgelijke situaties opgezocht maar kan niet echt tot een duidelijk antwoord komen voor mijn situatie. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen met hulp zoeken hiervoor, dus probeer ik het hier...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2020, 19:26
Verwijderd
Nee, je ouders mogen je niet meer dwingen om naar de kerk te gaan want dit soort zelfbeschikking geldt in de regel al eerder dan 18.
Echter: Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen en ik weet niet precies hoe je hier je gelijk in kan krijgen middels de officiële weg via instanties en eventueel een rechter/kinderombudsman. Het gaat sowieso langer duren dan je wil. Je doet het nu al zo lang; slik het voor de tijd dat je er nog woont en VERDWIJN ZO SNEL MOGELIJK NAAR JE EIGEN PLEK.
Je kan natuurlijk ook gewoon nu al uit huis gaan, maar als je ouders je niet financieel ondersteunen is dat erg lastig.

Hopen op dat je vader je in elkaar slaat als je weigert om mee te gaan en dat dan stiekem filmen is denk ik de enige andere plausibele optie.

Zit je op een gelovige school? Zo nee: Zoek naar de vertrouwenspersoon. Als je op een Christelijke school zit maar het is een hogeschool of MBO, dan kan je ook rustig naar de vertrouwenspersoon stappen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Nare ervaring met Egyptische vrouwen in Nederland - Egyptenaren bijeen
Egyptischmeiske
38 16-11-2021 20:11
Verhalen & Gedichten Mijn dichtbundel
Dingaantouwtje
20 22-08-2009 20:26
Verhalen & Gedichten WINNAAR COLUMNWEDSTRIJD: Smakelijk eten
SiemdeCyper
61 12-08-2005 22:42
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 21:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen oud nederlands...vraagje
Toet0r
13 18-02-2003 14:57
Levensbeschouwing & Filosofie Mag je kinderen dwinge naar de kerk te gaan??
BitterTear
81 22-07-2002 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.