Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2005, 20:10
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Mensen ik heb een vraag.

Ik werk in een rozenkas, maar ik prefereer een baan als dj en ga dus ontslag nemen bij eerder genoemde kas. Ik heb de standaard handtekeningen gezet die nodig zijn voor legale baantjes
(ik klink misschien heel dom, maar het komt erop neer dat ik handtekening moest zetten, id moest laten zien, standaard gedoe)
Nu wil ik dus ontslag nemen maar dan moet ik nog een maand doorwerken. Maar daar heb ik dus geen tijd voor, ivm dat dj baantje. Wat gebeurd er als ik dan niet kom in die maand dat ik na mijn ontslag door moet werken? Word ik aangeklaagd?

Bij voorbaat dank.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2005, 20:14
Verwijderd
Vaak valt er wel iets te regelen met je werkgever, dat je korter hoeft te werken dan de opzegtermijn. Als dit niet zo is en je komt niet opdagen zal dat, buiten het niet krijgen van loon, weinig gevolgen hebben. Je ex-werkgever zal niet zo blij met je zijn en op een goede referentie hoef je niet te rekenen, that's it.

Maar netjes is het niet
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 20:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Laurens schreef op 21-09-2005 @ 21:14 :
Vaak valt er wel iets te regelen met je werkgever, dat je korter hoeft te werken dan de opzegtermijn. Als dit niet zo is en je komt niet opdagen zal dat, buiten het niet krijgen van loon, weinig gevolgen hebben. Je ex-werkgever zal niet zo blij met je zijn en op een goede referentie hoef je niet te rekenen, that's it.

Maar netjes is het niet
mee eens wat hierboven staat, er zal geen rechtzaak komen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:10
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Laurens schreef op 21-09-2005 @ 21:14 :
Vaak valt er wel iets te regelen met je werkgever, dat je korter hoeft te werken dan de opzegtermijn. Als dit niet zo is en je komt niet opdagen zal dat, buiten het niet krijgen van loon, weinig gevolgen hebben. Je ex-werkgever zal niet zo blij met je zijn en op een goede referentie hoef je niet te rekenen, that's it.

Maar netjes is het niet
Ik weet dat het niet netjes is, maar als ik niet kan dan kan ik niet. En laat mijn vorige werkgever nou net een inflexibel persoon zijn. Wat bedoel je trouwens met goede referenties? Komt dit in een soort bestand over mij ofzo?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Sommige werkgevers willen referenties zien. Dat betekent dat jij de naam en telefoonnummer van een oude werkgever op je CV zet en dat je (toekomstig) nieuwe werkgever contact kan zoeken met je oude werkgever. Je oude werkgever kan dan een goed woordje voor je doen, zodat je meer kans hebt dat je die nieuwe baan ook daadwerkelijk krijgt.

Uiteraard geef je iemand alleen op als referentie als je toestemming hebt van diegene en als je weet dat ie iets positiefs over je gaat zeggen.
Het kan wel zijn dat een toekomstige werkgever specifiek vraagt om een referentie. Dan heb je dus een probleem als je alleen maar negatieve referenties hebt. Maar bij een vorig baantje in de rozenkas zal dit echt niet van belang zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 01:08
Careless
Avatar van Careless
Careless is offline
Werkweigering. Op staande voet ontslaan die handel.
__________________
I ♥ forumbazen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 13:49
ganralph
ganralph is offline
op welke basis werk je in die kas? als bijbaantje? als je geen vaste uren per week hebt (maar je bijvoorbeeld iedere week moet zeggen wanneer je komt) dan kun je natuurlijk die maand gewoon niet meer aanmelden voor werk. heb je een 40-uren contract of zo, dan is het volgens mij wat lastiger.

ik denk dat jij in jouw situatie (zoals ik die inschat) gewoon netjes tegen je baas moet zeggen hoe het zit. of probeer nog 2 drukke dagen te gaan werken komende maand en kap er dan gewoon mee.

en voor de rest van je leven: hou er rekening mee dat uitwerken een heel normaal iets is waar je je eigenlijk netjes aan moet houden (wist je dit trouwens niet van te voren?)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:12
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
ganralph schreef op 22-09-2005 @ 14:49 :
op welke basis werk je in die kas? als bijbaantje? als je geen vaste uren per week hebt (maar je bijvoorbeeld iedere week moet zeggen wanneer je komt) dan kun je natuurlijk die maand gewoon niet meer aanmelden voor werk. heb je een 40-uren contract of zo, dan is het volgens mij wat lastiger.

ik denk dat jij in jouw situatie (zoals ik die inschat) gewoon netjes tegen je baas moet zeggen hoe het zit. of probeer nog 2 drukke dagen te gaan werken komende maand en kap er dan gewoon mee.

en voor de rest van je leven: hou er rekening mee dat uitwerken een heel normaal iets is waar je je eigenlijk netjes aan moet houden (wist je dit trouwens niet van te voren?)
Bijbaantje. En ja, dat was ook de bedoeling. Ik ga nu dus heen aankomende zaterdag, dan neem ik gewoon mijn ontslag en vraag ik of ik of ik op bepaalde dagen niet hoef te werken, die laatste maand.

Bedankt allen voor de antwoorden.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ontslag op staande voet
mike75
8 27-06-2016 09:17
De Kantine Weerwolfspel #95.1
Spelleider
500 27-11-2013 20:13
Werk, Geld & Recht ontslag indienen: wat zijn mijn rechten?
elledc
13 20-06-2007 15:56
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (Deel2)
ikbenschipper1
500 16-01-2007 13:24
De Kantine Topique de ctrl-c et ctrl-v!
hasseltboy
500 31-12-2005 13:46
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Traumwerk
Verwijderd
19 15-08-2005 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.