Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2006, 21:26
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Heej..

Ik heb een 'probleempje'.

Ofja, mijn vriend maakt er een groter probleem van dan ik maar dat terzijde.

Ik heb nooit veel vrienden gehad, 1 beste vriendin, 2 waartegen ik ook alles kan vertellen maar dat toch anders is.. En nog een goeie vriend. Daar omheen heb ik niet veel mensen waarmee ik leuke dingen doe, gewoon omdat ik daar geen behoefte aan heb want als ik met vrienden ben wil ik kunnen zeggen wat ik wil en dat kan maar bij heel weinig mensen helaas.

Ik vind het ook heerlijk om af en toe alleen thuis te zijn.

Mijn vriend daarentegen, zit bij een muziekgroep en al die 30 mensen noemt hij zijn 'vrienden'.
Buiten die muziekgroep heeft hij niet veel vrienden.

Nu heeft hij het er de laatste tijd heel vaak over dat ik meer met vriendinnen moet doen bla bla bla maar het meisje wat mn beste vriendin was heeft me een paar maanden geleden kei hard laten vallen en daar heb ik het nog steeds moeilijk mee.

Ik zit momenteel niet op school en ook niet bij clubjes dus maak niet zo snel vrienden.

Ik heb het er heel erg moeilijk mee als hij steeds zegt dat ik meer met vriendinnen af moet spreken.. Ik heb daar gewoon geen zin in en die nieuwe vriendinnen komen vanzelf wel als ik een nieuwe opleiding ga doen hoop ik.

Nu is mijn vraag, moet ik het hierover hebben met mijn vriend? Vind het nogal een pijnlijk onderwerp omdat het voor hem over kan komen dat niemand een vriend van me wil zijn ofzo

hopelijk heb ik het verhaal niet te vaag gemaakt en heeft iemand tijd om er even op te reageren..

liefs
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2006, 21:29
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Pfff als jij geen behoefte hebt aan meer vrienden, waarom zou je dan meer vrienden maken? Ik vind jouw situatie vrij normaal (aangezien ik de zelfde situatie heb) Ik vind het belangrijker om 2 of 3 échte goeie vrienden te hebben dan 30 'vrienden' (veel te veel onderhoud!
JIj bent zo toch tevreden?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 21:33
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 18-02-2006 @ 22:29 :
Pfff als jij geen behoefte hebt aan meer vrienden, waarom zou je dan meer vrienden maken? Ik vind jouw situatie vrij normaal (aangezien ik de zelfde situatie heb) Ik vind het belangrijker om 2 of 3 échte goeie vrienden te hebben dan 30 'vrienden' (veel te veel onderhoud!
JIj bent zo toch tevreden?
ja dat was ik wel maar omdat hij het hebben van veel 'vrienden' zo belangrijk vindt ga ik er steeds meer over nadenken.
en dan vind ik het zelf niet meer fijn als hij het over zijn vrienden heeft, gewoon omdat ik weet dat hij liever heeft dat ik meer vrienden heb..
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 21:34
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Zeg hem dan gewoon dat jij zo tevreden bent, dat je niet zo veel vrienden nodig hebt om je te vermaken.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 21:38
Verwijderd
Misschien dat jij hem duidelijk kan maken dat je niet echt mensen om je heen nodig hebt om je te vermaken. Je zegt zelf dat je je prima kan vermaken, dan is het toch geen probleem? Misschien dat hij het niet hebben van veel vrienden verwart met het niet hebben van een eigen leven ofzo? (ook zomaar een gedachtegang hoor...)
Geniet gewoon lekker van je eigen dingetjes, maar ga vooral niet geforceerd om zoek naar vrienden. Denk dat een vriendschap dan al niet lekker begint. En zoals je zelf al zei: Die vrienden komen vast wel als je begint met een nieuwe opleiding.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 21:41
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 18-02-2006 @ 22:34 :
Zeg hem dan gewoon dat jij zo tevreden bent, dat je niet zo veel vrienden nodig hebt om je te vermaken.
thanks..

dat wilde ik even horen..
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 22:01
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Natuurlijk hoef jij niet meer vrienden te hebben alleen omdat hij dat wil.
Zeg tegen hem gewoon dat jij tevreden bent met wat (wie) je hebt
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 23:03
Buffy
Buffy is offline
Mijn aantal goede vrienden zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen. En dat vindt ik prima, ik heb geen 30 nodig om gelukkig te kunnen zijn. Ik heb liever een paar hele sterke banden met mn beste vrienden dan wat oppervlakkige relaties met 30 andere vrienden. Wanneer je ze nodig hebt, zal de laatste groep er niet in een dergelijke mate voor je zijn als je echte vrienden. Maak je vriend dat ook duidelijk, dat je met weinig vrienden ook heel gelukkig kunt zijn. De ene persoon heeft nu eenmaal meer vrienden nodig dan de andere.
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 23:35
Verwijderd
Het is een bekend feit dat mensen meestal maar één, hooguit enkele 'echte vrienden' hebben. Als die vriend van jou dertig man zijn 'vrienden' noemt dan stelt hij gewoon lagere eisen aan vriendschap en heeft hij zelf geen 'echte vrienden'.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 00:30
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Dat wat nare zegt idd
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 09:55
Sithan
Sithan is offline
Onderliggende gedachte van je vriend zal wel zijn, dat je hem het gevoel geeft dat hijzelf jou te veel moet vermaken en hij die druk vervelend vind...Kan me er wel iets bij voorstellen dat iemand niet de hele tijd wil denken, of je je vermaakt of niet...en blijkbaar denkt ie dat als je t mij vraagt.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 10:40
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Precies wat Nare Man zegt! Als je daar geen behoefte aan hebt, waarom zou je het dan doen?
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 11:49
Trinity
Trinity is offline
de hoeveelheid vrienden die je hebt, en waar je je comfortabel bij voelt is helemaal jouw zaak, daar heeft hij zich absoluut niet mee te bemoeien, tenzij....je erg aan hem plakt en hij zelf niet echt meer met zijn vrienden om kan gaan.

Vrienden zijn geen status symbool, of een indicatie van populairheid, wat veel mensen nog wel in hun hoofd hebben. Vrienden zijn er om leuke dingen mee te doen, mee op vakantie te gaan, eens even bij te kletsen, mee te gaan eten etc. en NIET om tegen anderen te kunnen zeggen "kijk mij eens en al mijn vrienden".

Ikzelf 'ken'heel veel mensen, maar ik noem maar 2 mensen echte vrienden, de rest onderneem ik weleens leuke dingen mee. Ik heb ook de druk ondervaren om steeds meer vrienden te moeten krijgen, en ben bij een studentenvereniging gegaan : BIGGEST MISTAKE EVER. Zoals je al zei komen vrienden vanzelf, en als je er nog een beetje moeite in steekt om regelmatig af te spreken, en het klikt, dan zijn het vaak blijvertjes.

en tegen je vriend zeggen: waar bemoei je je mee? heb je ergens last van dan?
__________________
0001010100010101010101111010110101010101011010101011110101101011110101 001010101001010101101010101010101010101111101001000101010101010101111100101
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:27
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik denk dat jij en je vriend beide een andere definitie van het woord 'vriend' hebben. Mijn definitie is waarschijnlijk aardig vergelijkbaar met die van jou.

Ik ken enorm maar dan ook enorm veel mensen. Hardstikke leuk hoor, maar er zijn maar een stuk of 4 mensen (voornamelijk jongens) die ik daadwerkelijk als vriend beschouw en op wie ik ten allen tijden kan rekenen. Ik ken ze allemaal al jaren, en zelfs wanneer we elkaar eens 3 maanden niet spreken zijn we er altijd voor elkaar als we elkaar nodig hebben. Échte vrienden dus. Vier stuks, en daarmee ben ik imo al heel rijkelijk bedeeld. Iets waarvan ik vroeger echt niet altijd besef had.

Ik maak opzich gemakkelijk nieuwe vrienden - blijkt nu - maar veelal heb ik gewoon geen zin en tijd om daar moeite voor te doen. Ik ga met zat mensen om, maar dat zijn geen mensen met wie ik persé een sterke vriendschap op zou willen bouwen of die een dergelijke bijdrage aan mijn leven zouden kunnen geven dat ik er gelukkiger van word. Eigenlijk denk ik dat ik gewoon heel tevreden ben met wat ik nu heb, dus waarom zou ik tijd gaan investeren in iets waar ik toch niet gelukkiger van word?

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waar je vriend zich druk over maakt, als jij je fijn voelt bij je huidige situatie waarom zou je deze dan moeten veranderen, aanpassen of wijzigen. Lekker nutteloos. Laat hem lekker in de waan verkeren dat hij godsgruwelijk veel vrienden heeft met een trompet of zak, die waarschijnlijk alle net zo hard (met trompet en al wel te verstaan) zullen wegrennen als je vriend hen een keer écht om hulp vraagt.

Als ik jou was, zou ik het er toch wel eventjes met m'n vriend overhebben. Ik vind het vrij logisch dat jij begint te twijfelen aan je eigen vriendschappen doordat hij er geregeld commentaar op heeft. Ik zou vooral duidelijk proberen te maken dat jij gewoon tevreden bent met je huidige situatie en dat het voor jou geen probleem is dat je vriendenkring wat beperkt blijft.

Jouw gedachtegangen vind ik in iedergeval niet raar in de oren klinken hoor. Succes!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 17:10
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Ik ben het eens met wat hiervoor is gezegd. Daarbij wil ik wel noemen dat je vriend het waarschijnlijk alleen maar goed bedoelt. Hij is natuurlijk bang dat zijn vriendin 'vereenzaamt' ofzo. Als jij echt geen vrienden meer zou hebben, zou het terecht zijn dat hij zich zorgen om je maakt. Maak hem duidelijk dat jij weliswaar geen 30 gezellige mensen om je heen hebt, maar wel een klein aantal goede vrienden en dat dat meer dan genoeg voor jou is. Leg het uit en stel hem gerust. Als hij dan moeilijk blijft doen, is het een bemoeial.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 18:08
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik heb het mensen weleens horen zeggen omdat ze eigenlijk vonden dat hun vriendinlief te afhankelijk van vriendlief werd.
Maar zolang hij dit niet het geval is, moet je hem duidelijk maken dat jij nou eenmaal andere behoeftes hebt, en dat je het zo wel prima vindt. Daar zou hij geen probleem van mogen maken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 18:11
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Als jij t ook lekker vindt om alleen thuis te blijven zonder je vriend, waar maakt hij zich dan druk om. Op mij zou t overkomen als 'ik heb ook een keer zin om met mn vrienden iets te doen, spreek jij eens af met iemand anders dan met mij'. Als jij alleen thuis bent en hij bij zijn '30 vrienden' oid maakt dat toch niet uit?
Het is je eigen keus, je vriend kan je echt niet bevelen om met meer mensen om te gaan als jij dat niet wil!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 18:39
Mousse
Avatar van Mousse
Mousse is offline
En over dat alleen zijn: ik vind het juist knap/leuk als iemand zichzelf heel fijn voelt als je alleen bent. Die mensen die altijd maar iets moeten afspreken of mensen bij zich moeten hebben, soms is een moment voor jezelf ook heerlijk.

Daarbij als jij volgend jaar bijvoorbeeld iets gaat studeren leer je vanzelf mensen kennen en ben je veel vaker op pad, ik weet zeker dat je vriend dan wel andere dingen zegt. En anders, so what, het is jouw leven niet het zijne.
__________________
if you cannot remember your past, you might repeat your mistakes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2006, 18:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
De meeste mensen hebben maar een paar 'echte' vrienden, ik ken eigenlijk niemand die 30 'echte' vrienden heeft waarmee hij/zij alles kan delen.
Ikzelf heb misschien een stuk of 5 echt goede vrienden en dan nog een hoop waarvan ik het wel leuk vind om mee om te gaan maar verder ook nix...
Vrij normaal dat je maar een paar vrienden hebt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 11:19
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Laat je vriend je geen probleem aanpraten. Zeg gewoon dat jij je prima in je eentje kunt vermaken en dat je het niet erg vindt als hij met zijn vrienden de stad in gaat. Dat hij dat niet moet zien alsof jij niemand hebt, maar dat je die contacten dus ook niet nodig hebt.

30 vrienden vind ik zelf erg ongeloofwaardig klinken, dat kunnen nooit allemaal échte vrienden zijn. Prima dat hij daar veel mee optrekt natuurlijk, maar ga jouw vriendenkring daar niet mee meten.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 15:36
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Misschien is je vriend bang dat je te afhankelijk van hem bent/wordt en dat je geen eigen leventje hebt...
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vrienden
Krekkie
12 24-12-2010 23:27
Liefde & Relatie Vriend is de spelbreker
loverdino
6 15-09-2010 19:00
Psychologie Te verlegen/ te weinig eigenwaarde!
Guardian Soul
18 28-09-2009 07:45
Liefde & Relatie schoonouders en vriend
groezel538
3 27-03-2004 19:07
Psychologie bleh vrienden enzoow
cerys
0 22-02-2002 20:40
Lichaam & Gezondheid Eet ik te weinig??
Butterflygirly
21 27-01-2002 20:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.