Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2007, 22:01
Mariekf
Mariekf is offline
Ik heb een aantal weken geleden een blessure opgelopen aan mijn knie. Ik geloof speciafiek aan de kniebanden. De dokter gaf mij het advies de sportschool in te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee, met slappe kniebanden ???

Nu doet het pijn, maar ik kan goed lopen en fietsen zonder pijn. Maar zodra je een sprong doet of wat gaat ballen, dan zak ik er door heen. Volgens dokter moet ik mijn bovenbeenspieren trainen, zodat het de klappen op kan vangen.

Denken jullie dat het echt helpt ? Ik kan nu echt niet een sport beoefenen in competitieverband, dan zak ik meteen door die knie heen

Dokter zei: 3 weken geleden...dat ik een week later weer gewoon wedstrijden kon spelen...moet ik terug gaan? Ik ga nooit zo snel naar de dokter, maar ik wil wel weer spelen!

Ik zie mezelf nog niet echt in de sportschool, ben nog een beetje kinderlijk. Whaha, ik bedoel ik heb nog niet zo'n volwassen lichaam. Ik voel me denk niet echt thuis tussen allerlei krachtpatsers.

Ik moet niet zeuren, maar gewoon gaan! Ik wil beter worden, maar wordt het er beter van ?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:28
Verwijderd
Ben je gewoon naar de huisarts geweest? Met dit soort (sport)blessures zou ik echt naar iemand anders gaan, bijvoorbeeld een sportarts. Die heeft veel meer kijk op dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:37
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb zelf al jaren last van een instabiele knie, waardoor de knieschijf heel gemakkelijk van zijn plaats schiet. Niet helemaal hetzelfde als wat jij hebt denk ik, maar het heeft ook wel met een te grote rekbaarheid van mijn kniebanden te maken. Ik had een aantal jaar geleden constant last van deze blessure en kreeg al vrij snel van de huisarts ook het advies dat ik naar de sportschool moest om de spieren in mijn been te verstevigen. Ik kreeg hiervoor speciaal een verwijzing voor fysiofitness, zodat mijn training op mijn blessure afgestemd kon worden. Ik heb dit vrij lang gedaan, maar het bleef toch nog vaak mis gaan met mijn knie, waardoor ik moest stoppen met het volleyballen wat ik deed. Uitendelijk is het zo vaak misgegaan dat ik blijvend krachtverlies in mijn been heb opgelopen.

Ik ben dus gestopt met volleyballen, maar wel door blijven gaan met de fysiofitness, totdat ik 2 jaar geleden uit huis ging. Doordat ik in een andere stad ging wonen en ineens geen geld meer over had voor de sportschool, ben ik met de fitness gestopt. Ik had inmiddels ook al sinds ik was gestopt met volleyballen op 1 keer na geen nieuwe blessure meer opgelopen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat dat meer met het stoppen van het volleyballen te maken had, dan dat het door de fysiofitness kwam.

Maar goed, inmiddels ben ik sinds een paar maandjes weer begonnen met reguliere fitness en tot dusver gaat het nog goed. In het begin wel wat last van mijn knie, maar het is niet meer fout gegaan en ik merk ook wel dat mijn knie weer wat meer kan hebben. Ik ben iig blij dat ik weer wat aan sport kan doen en hoop dan ook dat het goed blijft gaan.
Misschien ook een idee voor jou, fysiofitness? Krijg je misschien zelfs afhankelijk van je verzekeraar nog iets vergoed en weet je iig zeker dat je de juiste oefeningen voor je knie en been krijgt
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 00:27
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
Mariekf schreef op 30-04-2007 @ 23:01 :


Ik moet niet zeuren, maar gewoon gaan! Ik wil beter worden, maar wordt het er beter van ?
Hoewel ik als eerst naar een sportarts zou gaan, is het advies van je arts niet helemaal onzinnig.

De sportschool zal je slappe kniebanden niet verhelpen. Het zorgt er wel voor dat je spieren eromheen sterker worden, en dus als het ware een beetje de functie van kniebanden overnemen. Volgens mij heet at passieve stabiliteit.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:27
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb dit ook gehad, hier de oefening die ik kreeg (inderdaad om de bovenbeenspieren te versterken):

Ga ergens opzitten waar je niet met je voeten bij de grond kunt.
Het beste iets met een hard recht oppervlak, bv de eettafel.
Leg een zakje met wat gewicht (bv zo'n kersenpittenzakje) erin op je voet (in de kromming als je je voet omhoog buigt). Beweeg dan je been vanuit 90 graden een eindje omhoog, en laat weer zakken. Herhaal dit een veelvoud van tien keer (even testen hoeveel werkt voor jou), en doe dit elke dag.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:30
Verwijderd
Ik denk dat het wel meevalt met de krachtpatsers op de sportschool: er zijn ook genoeg jongeren, huisvrouwen, mensen met overgewicht, enz. die naar de sportschool gaan. Ik zou het gewoon proberen (liefst onder begeleiding van een fysiotherapeut), dan weet je pas of het helpt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 14:13
Mariekf
Mariekf is offline
Ik heb een sportschool opgezocht, waar ook een fysiotherapeut aanwezig is. Ik ga daar maar eens langs, denk zometeen. Daar maken ze ook revalidatie-programma met je.

Fysiofitness is ook wel een goed idee Ik hoop dat ik wel gewoon met mijn sporten door kan gaan.

Ik denk toch ook, dat ik binnekort nog een keer langs de huisarts ga. Dan kan die me doorsturen naar iemand met 'sportblessure verstand'.

Die oefening ga ik proberen! Bedankt
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 21:40
ducky
ducky is offline
Ik heb ook een knieblessure en in eerste instantie werd er ook steeds gezegt dat het mijn binnenste knieband was die ik verrekt heb. Uiteindelijk (na er voor een tweede keer flink doorheen te zijn gegaan) ben ik naar sportfysio gegaan en daar heb ik een speciaal trainingsprogramma gevolgd, eerst met de fysio er steeds naast en die mij corrigeerde, later steeds zelfstandiger, maar de fysio was altijd in de buurt.
Kniebanden die uitgerekt zijn, kun je niet weer korter maken door trainen. wel kun je de spieren er omheen sterker maken, zodat die veel kunnen opvangen. Bij mij heeft het wel gewerkt. Maar als ik dan weer minder trainde, dan ging het toch weer mis...
Trainen onder leiding van een fysio geeft je wel veel meer zelfvertrouwen in die knie. De fysio weet wanneer je zwaardere oefeningen kan gaan doen en wanneer je weer kan sporten (ik hockey nu nog steeds. Soms met een knieband, maar meestal zonder, omdat die knieband ook mijn been afknelt en dan kan ik niet meer sprinten).

Sportfysio vind ik echt een aanrader in dit soort gevallen.

(Of het echt mijn kniebanden waren, krijg ik binnenkort te horen, ik heb er steeds last van, dan weer meer, dan weer minder, maar de laatste arts die ik gezien heb, heeft gezegt dat het ook wel eens mijn meniscus zou kunnen zijn en 15 mei krijg ik de uitslag van de mri... Maar dan nog, met sportfysio train je op de bewegingen die je nodig hebt, en bij mij heeft het het steeds wel verbeterd).
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Knie verdraaid bij voetbal
patricia15
42 03-01-2012 14:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.