Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 17:53
waloe
waloe is offline
Ik zit er al een tijdje mee......ik kan geen alcohol drinken. 't Klinkt raar, 't is ook psychisch. Ik heb daarnet een vriendin uitgelegd hoe het komt:
In maart is mijn peter gestorven. Hij was een alcoholliker. Een goede band had ik dus niet met hem, alleen op het einde toen hij niet meer dronk (daarom denk ik elke dag aan hem). Ik heb hem ook wel eens dronken gezien. Onder andere daardoor heeft hij kanker gekregen en dus gestorven.
Enkele jaren geleden is er ne jongen gast uit mijn straat verongelukt, door een aanrijding met een dronken chauffeur. Ik weet het nog goed. Ik ben niet naar zijn begrafenis kunnen gaan omdat ik moest kiezen tussen die van hem en een andere. Ik heb dus de andere gekozen (heb er geen spijt van).
Ik heb ME. Die mensen hebben een slecht immuunsysteem en alcohol drinken is niet al te goed voor je immuunsysteem.

Ik wil best wel drinken, maar die 3 dingen hierboven houden me tegen dat te doen. Ik weet ook wel dat je nie dronken hoeft te worden of dat je snel een alcoholiker wordt en al die dingen en toch kan ik het niet.

Vinden jullie het stom dat ik daarom niet drink?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 17:56
Skald
Skald is offline
Neen, en vooral afweging 3 is belangrijk in mijn keuze hierin. Heb je het op zich naar je zin zonder alcohol op gelegenheden waar het witte goud of alcohol in welkerlijk vorm dan ook vloeit?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 17:59
Verwijderd
't Is niet zo dat drinken een verplichte activiteit is waar je aan mee moet doen in je leven. Ik begrijp heel goed waarom je niet drinkt, maar zelfs zonder reden zou ik het begrijpen. Alcohol is niet per se slecht, maar goed is het niet en nodig is het zeker niet. Ik drink ook niet, heb ik geen reden voor... jawel; ik vind het niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:03
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
waloe schreef op 26-08-2003 @ 18:53:
Verhaal

Vinden jullie het stom dat ik daarom niet drink?
Nee helemaal niet, lijkt me heel begrijpelijk. Ik denk dat ik in jouw situatie ook niet zou drinken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:04
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
En wat dan nog, als ik het stom zou vinden?
Het is jouw keuze, en daar hebben anderen imo
weinig over te zeggen. Snap wel dat je misschien wilt
weten of anderen het raar ed vinden, maar laat
de mening van anderen niet van invloed zijn..
(voor het geval dat zo zou zijn)

Verder vind ik het absoluut niet stom, het zijn (hele)
goede redenen, vind het ook goed dat je rekening
houdt met je gezondheid ed. En wat Andijvie al zei;
zelfs zonder reden zou ik het begrijpen. (en niet stom vinden)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:04
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Ik vind het eerder zielig voor je. Maar hé, genoeg andere drugs om je gevoel mee te verdoven.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik drink sowiso geen alcohol.

Vind 't gewoon niets.

Om de redenen die jij ook noemde.
Ik heb ook ME, maar of alcohol daar invloed op kan hebben weet ik niet. Maakt me ook niet zoveel uit, want zoals ik al zei, ik drink toch niet.

Kom op, wat is alcohol nou helemaal? Is alcohol de manier om in leven te blijven?

Alcoholisten zijn zielig. Dat geldt ook voor studenten die wekelijks 100 bier zuipen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-08-2003 @ 19:07:


Alcoholisten zijn zielig.
Met dat soort opmerkingen kan je mensen kwetsen... Alcoholisten hebben een probleem, en mensen met een probleem zijn niet zielig... Dat is gewoon iemand na trappen die al op de grond ligt, zoiets doe je niet...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:11
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Is toch niks mis mee als jij daarom geen alcohol wil drinken?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:40
Verwijderd
ik vind het juist een heel goede keuze van je waarvoor je je echt niet hoeft te schamen...het is niet verpliccht om alcohol te drinken dus doe gewoon lekker wat je zelf wilt en als mensen gaan vragen waarom je niet drinkt, kan je het wel uitleggen maar alleen als je het zelf wilt...je kan ook gewoon zeggen: gewoon niet...ofzo...je hoeft je echt niet te verantwoorden.

Ik was toen ik 14 was op een feest en toen was er een jongen die heel veel zoop. Hij heeft me toen lastiggevallen en ik ben weggegaan. Later hoorde ik dat hij zo bezopen was dat hij op de terugweg midden op de weg heeft gefietst zonder licht en toen aangereden is en overleden is...toen heb ik besloten dat ik nooit echt dronken wil worden...dat ik altijd nog wil weten wat ik doe...ik drink best een paar biertjes maar dronken worden dat nooit...

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat jij het helemaal niet wilt. En ik vind het goed dat je accepteert dat je door je ziekte beter geen alcohol kunt drinken...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:49
Verwijderd
je moet zelf weten of je drinkt of niet.. maar ik denk eigenlijk dat het niet eens verstandig is met je ziekte enzo.. geloof me.. je moet geen dingen doen waardoor je last van je gezondheid krijgt..

een goed alternatief voor alcohol is misschien wel redbull.. ligt eraan of je er gevoelig voor ben.. maar bij mij werkt het

En laat je niet gek maken door mensen die je drank willen aansmeren.. want wat jij niet wil hoef je niet te doen..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:53
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Ik denk dat je er erg goed aan doet om geen alcohol te nuttigen. Als ik de situatie lees die je beschrijft, lijkt het mij heel logisch dat je de keus maakt om niet te drinken.

Mag ik vragen waarom je wel alcohol zou willen nuttigen?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Vinden jullie het stom dat ik daarom niet drink?
Nee, absoluut niet
Ikzelf kan ook geen alcohol drinken omdat ik diabetes heb, en alcohol zeer nadelige gevolgen voor mij kan hebben.

Citaat:
Mag ik vragen waarom je wel alcohol zou willen nuttigen?
Ik neem mij even het recht hierop iets te zeggen.
Het is vaak zo dat mensen je raar aankijken als je geen alcohol drinkt, tenminste ervaar ik dat persoonlijk zo.
Ook bieden mensen je weleens een biertje aan, en dan moet je altijd weigeren en ben je ze alshet ware een uitleg verschuldigt. Trouwens is het zeer vervelend als iemand jou iets aanbied altijd te moeten zeggen dat het niet kan.
Verder is het ook vaak zo dat veel mensen na een paar glaasjes toch wat losser worden, en een andere kijk op zaken krijgen, en je hebt dan het gevoel dat je iets mist als je niet drinkt.
Ook word het door sommige mensen als zeer onaangenaam ervaren als iedereen zwaar aan de alcohol is en jij staat erbij met een spa rood (niet dat ik hier last van heb ).
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:35
Verwijderd
Zelf drink ik dus ook niet, maar voel ik ook echt geen druk op me om wel te gaan drinken. Als iemand me iets aanbiedt, dan vraag ik om fris (cola of water ofzo), heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Ik ben zelf overigens wel een keer flink dronken geweest, daardoor besefte ik dat ik geen alcohol nodig heb. Wanneer mensen je dan zo aanstaren alsof je achterlijk bent, nou, mja, dan zou ik weg lopen. 't Is niet stoer ofzo om te drinken...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:17
waloe
waloe is offline
Ik neem mij even het recht hierop iets te zeggen.
Het is vaak zo dat mensen je raar aankijken als je geen alcohol drinkt, tenminste ervaar ik dat persoonlijk zo.
Ook bieden mensen je weleens een biertje aan, en dan moet je altijd weigeren en ben je ze alshet ware een uitleg verschuldigt. Trouwens is het zeer vervelend als iemand jou iets aanbied altijd te moeten zeggen dat het niet kan.
Verder is het ook vaak zo dat veel mensen na een paar glaasjes toch wat losser worden, en een andere kijk op zaken krijgen, en je hebt dan het gevoel dat je iets mist als je niet drinkt.
Ook word het door sommige mensen als zeer onaangenaam ervaren als iedereen zwaar aan de alcohol is en jij staat erbij met een spa rood (niet dat ik hier last van heb ). [/B][/QUOTE]


Dat vind ik ook. Een vriendin van me zei juist dat ik meer moet gaan genieten (ze weet blijkbaar nog steeds niet dat ik van elk moment geniet, dat leer je wel als je me hebt), mij wat meer moet laten gaan. Voor haar hoort drank daarbij. En zij bekijkt mij wel een beetje scheef als ik zeg dat ik geen alcohol drink. Ik was niet van plan te beginnen drinken omdat zij dat zegt, daar ben ik wel sterk genoeg voor.

Ik wou jullie mening daarover weten en als er nog zulke mensen zijn. Mijn mening zou ik er niet door laten veranderen hoor! Maar een beetje steun kan ik wel gebruiken!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-08-2003 @ 19:10:
Met dat soort opmerkingen kan je mensen kwetsen... Alcoholisten hebben een probleem, en mensen met een probleem zijn niet zielig... Dat is gewoon iemand na trappen die al op de grond ligt, zoiets doe je niet...
misschien, maar misschien zijn ze zielig in de zin van "ze gaven zich over aan...."?

je zou het misschien beter kunnen beschrijven als: alcoholisme is zielig, neit de persoon, maar de "state of mind".
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 22:27
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
ik moet ook zeggen dat ik geen alchole drink en waarom gewoon omdat ik dat niet lust.
dus jij hebt een reden ikke misschien niet maar wat maakt het uit?
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 23:17
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
waloe schreef op 26-08-2003 @ 18:53:
Vinden jullie het stom dat ik daarom niet drink?
Tuurlijk niet! Zo'n reactie is 100% normaal!

Ik vind dat jij één ding moet onthouden: Doe dingen die jij zelf wilt doen, weerhoud je niet van dingen 'omdat anderen er iets van zullen denken'

Zelf heb ik ook redelijk veel dingen waarvan 90% van mijn kennissen/vrienden zeggen: Dat is voor lul, wat zou de rest er wel niet van denken!

Die mensen kunnen van mij doodvallen! Ik ga toch zeker niet 'mijn díngen' opgeven omdat andere mensen het misschien raar vinden...?

Doe je eigen dingen en vergeet wat anderen ervan vinden!
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2003, 23:36
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-08-2003 @ 21:01:
Ik neem mij even het recht hierop iets te zeggen.
Het is vaak zo dat mensen je raar aankijken als je geen alcohol drinkt, tenminste ervaar ik dat persoonlijk zo.
Ook bieden mensen je weleens een biertje aan, en dan moet je altijd weigeren en ben je ze alshet ware een uitleg verschuldigt. Trouwens is het zeer vervelend als iemand jou iets aanbied altijd te moeten zeggen dat het niet kan.
Verder is het ook vaak zo dat veel mensen na een paar glaasjes toch wat losser worden, en een andere kijk op zaken krijgen, en je hebt dan het gevoel dat je iets mist als je niet drinkt.
Ook word het door sommige mensen als zeer onaangenaam ervaren als iedereen zwaar aan de alcohol is en jij staat erbij met een spa rood (niet dat ik hier last van heb ).
Jammer dat het merendeel van de maatschappij het hebben van plezier, in bepaalde gelegenheden, veelal moet combineren met het gebruik van drugs.

Ook zonder drugs kan een mens zich prima amuseren, ookal word het soms moeizaam door jongeren die zo erg beinvloed zijn door alcohol en wat het nog meer mag zijn, zodat hun ratio niet meer normaal kan functioneren.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-08-2003 @ 19:07:
Ik heb ook ME, maar of alcohol daar invloed op kan hebben weet ik niet. Maakt me ook niet zoveel uit, want zoals ik al zei, ik drink toch niet.
Ik heb ook ME (CVS)...'k wist ook niet dat alcohol daar invloed op kon hebben. 'k drink toch al geen alcolhol. Waarom zou je per se alcolhol moeten drinken? Als je alcohol moet drinken om te kunnen genieten, dan is er iets niet goed met je leven. En als je als je uitgaat alcohol moet drinken, omdat je het anders niet naar je zin hebt: zoek dan iets dat je wel leuk vindt. Als ik tien glazen drank op heb, dan ben ik ook losser en dan heb ik het in een discotheek misschien best naar m'n zin, maar voor thuis met m'n vriend een film kijken, heb ik geen druppel alcohol nodig om het naar m'n zin te hebben. En dan kies ik toch echt voor het laatste, want dat vind ik dus echt leuk (daar heb ik niets voor nodig).

Verder sluit ik me aan bij de post van Quiana.

Als je ME hebt, leer je niet per se van elk moment te genieten.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:08
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee tuurlijk is dat niet raar! Dat zijn zelfs de beste redenen die je zou kunnen aangeven om niet te drinken. Maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig, want als jij niet wil drinken drink jij gewoon niet. Een ander moet die keuze gewoon respecteren.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:57
luckyleo
luckyleo is offline
Het is zeker niet raar. Ik ken ook genoeg mensen die niet drinken. Die hebben dan wel andere redenen (van degenen die ik ken is de voornaamste reden dat ze topsport bedrijven), maar toch drinken ze niet, en het word gewoon gerespecteerd, dus maak je niet druk. Het staat op zich ookw el interessant hoor als je als enige geen alcohol drinkt, dus denk niet dat mensen jou daarom stom vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:11
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ik moet zeggen dat ik de gedachte dat je het misschien stom vindt, stommer vind dan het niet drinken.

alcohol een invloed op kanker? nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:33
waloe
waloe is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-08-2003 @ 18:11:

alcohol een invloed op kanker? nog nooit gehoord.
Ja dat is zo. Zeker als je nog rookt ook. Dan vergroot de kans op longkanker. Dat was bij hem dus het geval.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:13
HoopStront
HoopStront is offline
Ik drink ook geen alcohol, gewoon omdat ik het niet lekker vind, en niemand die me kan dwingen het wel te drinken..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
waloe schreef op 27-08-2003 @ 18:33:
Ja dat is zo. Zeker als je nog rookt ook. Dan vergroot de kans op longkanker. Dat was bij hem dus het geval.
Komt dat niet meer door het roken dan...?

Citaat:
Wat is er bekend over alcohol en kanker?
Meer dan drie glazen alcohol per dag verhoogt de kans op kanker van mond en keelholte, het strottenhoofd en de slokdarm. De kans op deze vormen van kanker is nog eens extra groot bij wie zowel drinkt als rookt. Vrouwen die meer dan twee glazen alcohol per dag gebruiken, hebben volgens de nieuwste onderzoeken een verhoogd risico op borstkanker.

Een goed samengestelde voeding beschermt tegen een aantal vormen van kanker. Bij mensen die te veel drinken is de kans groot dat de voeding niet evenwichtig is, met alle gevolgen van dien.[/b]
http://www.alcoholvoorlichting.nl/pa...ode2=318#watis

Citaat:
,,We kunnen in dit stadium weinig zeggen, maar de vooruitzichten zijn positief'', zegt H.B. Bueno-de Mesquita, coördinator Kankerepidemiologie van het RIVM en projectleider van het Nederlandse onderzoeksteam. Als het wetenschappelijke tij meezit, zegt hij, krijgt zijn team begin volgende eeuw meer duidelijkheid over de mate waarin groenten, fruit en vezelrijke producten de kans op kanker aan de luchtwegen en het maagdarmkanaal verkleinen. Ook verwacht hij antwoord op de vraag of fervente vleeseters sneller darm- of alvleesklierkanker ontwikkelen en of overmatig alcoholgebruik resulteert in darm-, borst-, of alvleesklierkanker. Dergelijke verbanden werden in het verleden vaker gelegd door onderzoekers, maar het hoe en waarom is nog onduidelijk.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Kanker/voeding.html

Citaat:
Alcohol

Overdreven alcoholgebruik doet de kansen stijgen op borstkanker, mondkanker, slokdarmkanker, en strottenhoofdkanker. Wanneer in combinatie met roken, schieten de risico's naar omhoog. Het verhoogt ook het risico op kanker van de maag, lever en de dikke darm.
http://users.telenet.be/myprojects/g...id/kanker.html
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je per se alcolhol moeten drinken?
Omdat grote delen van de maatschappij het verwachten, en het vreemd vinden als je het niet doet. Niet iedereen is zelfverzekerd genoeg om zover te gaan om niet te drinken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 27-08-2003 @ 20:48:
Omdat grote delen van de maatschappij het verwachten, en het vreemd vinden als je het niet doet. Niet iedereen is zelfverzekerd genoeg om zover te gaan om niet te drinken.
Net zulke grote delen van de maatschappij verwachten het niet van je. Ligt er allemaal maar net aan met wat voor 'soort' mensen je omgaat. Niemand waar ik mee om ga verwacht van mij nl dat ik alcohol drink.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:49
the tourist
the tourist is offline
Waarom zou dat stom zijn?

Ik vind het juist goed dat je geen alcohol drinkt, veel mensen kunnen/durven dat niet.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 23:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
waloe schreef op 26-08-2003 @ 18:53:
Ik wil best wel drinken, maar die 3 dingen hierboven houden me tegen dat te doen. Ik weet ook wel dat je nie dronken hoeft te worden of dat je snel een alcoholiker wordt en al die dingen en toch kan ik het
Volgens mij wil jij helemaal niet drinken. En dat hoeft ook niet. Het is geen verplichting en ik zou ook geen reden weten om eraan te beginnen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Net zulke grote delen van de maatschappij verwachten het niet van je. Ligt er allemaal maar net aan met wat voor 'soort' mensen je omgaat. Niemand waar ik mee om ga verwacht van mij nl dat ik alcohol drink.
Het licht er inderdaad aan met wat voor soort mensen je omgaat, van mij word het ook niet verwacht dat ik het doen. Maar als ik om me heen kijk naar mensen in mijn leeftijdsgroep dan valt het me wel op dat er best veel gedronken word. Er zullen zeker mensen zijn die het zo zien dat ze dan ook maar mee moeten drinken want bijna iedereen doet het toch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Alcohol naar 18
bassiebe
63 22-11-2015 17:55
Drugs & Alcohol Geen alcohol voor mn 18e
Minou
22 02-08-2011 21:54
Drugs & Alcohol Mensen die geen alcohol drinken
Rozemarijn92
117 07-01-2009 14:34
Eten & Drinken profielwerkstuk alcohol
faber
19 11-06-2007 11:25
Drugs & Alcohol drinktest.nl
Blenderhead
18 18-01-2004 16:50
Lichaam & Gezondheid 'niet tegen alcohol kunnen'
Tesswashere
18 26-08-2002 06:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.