Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 22:05
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Een idee

Je hebt een verhalenwedstrijd, maar nog geen columnwedstrijd. Terwijl ze even leuk kunnen zijn. (Naar mijn mening zijn columns leuker, maar ieder zijn smaak) Dus wat ik me opeens bedacht... We kunnen misschien ook wel een columnwedstrijd houden of gewoon een verhalen/column wedstrijd gecombineerd/ bij elkaar?

Misschien is een poll hier ook wel handig bij, helaas weet ik nog niet hoe dit moet, misschien dat de moderator ienke ( of zoiets) misschien zou willen maken?
En na ongeveer een week kijken hoeveel stemmen eruit voort zijn gekomen en van daaruit een beslissing kunnen nemen voor het idee van een column ( eventueel column/verhalen) wedstrijd?


Oke, leef je uit allemaal...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2004, 22:34
Verwijderd
Column- en verhalenwedstrijd in één lijken me in ieder geval geen goed plan. We hebben juist een reorganisatie van de verhalenwedstrijd gehad om het aantal verhalen dat in een poll terecht komt terug te brengen tot een aantal dat mensen ook daadwerkelijk zullen lezen voordat ze stemmen. Als we daar nu weer columns bijgooien, zijn we weer terug bij af.
Bovedien verschillen columns en verhalen naar mijn idee teveel van elkaar om ze op niveau van kwaliteit met elkaar te kunnen vergelijken. Het is als met appels en peren. Allebei fruit, maar daar houdt het ook op. Niet vergelijken.

Een aparte columnwedstrijd zou misschien best leuk zijn. Wie weet kunnen we de vorm van de verhalenwedstrijd overnemen voor een columnwedstrijd, als die succesvol blijkt te zien (die vorm dus). Maar misschien wordt het dan wel erg lastig om voor de verhalenwedstrijd èn voor de columnwedstrijd een jury* samen te stellen. Wie weet om en om?

*) Als je wilt weten wat ik met de jury bedoel, kijk dan even in het mooie, nieuwe annoucement ding dat hier sinds gisteren op het forum staat. Let vooral even op de fijne klikbare index die mij, iemand die geen drol van HTML snapt, toch wel enige moeite gekost heeft.

LUH-3417 - Zo, kan ik er toch nog reclame voor maken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:46
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Dank u voor het antwoord


Even iets heel anders: Ik heb hierzo helemaal boven een aantal sites gezien waar je ook verhalen kunt plaatsen, zouden jullie misschien ook een aantal sites kunnen geven waar je columns zou kunnen plaatsen?
Alvast bedankt

Nog even over het idee voor een columnwedstrijd: Zou die eventueel kunnen worden gehouden als de verhalenwedstrijd is afgelopen? En zou de jury kunnen worden samengesteld uit gewoon een paar ervaren columnisten of moderators?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 07:13
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Offtopic:
Citaat:
LUH-3417 schreef op 24-03-2004 @ 23:34:
Let vooral even op de fijne klikbare index die mij, iemand die geen drol van HTML snapt, toch wel enige moeite gekost heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 10:42
Verwijderd
Op die sites in de announcement kun je ook gewoon columns plaatsen. Ik geloof dat korteverhalen en verhalensite er zelfs aparte categoriën voor hebben.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 11:47
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 25-03-2004 @ 11:42:
Op die sites in de announcement kun je ook gewoon columns plaatsen. Ik geloof dat korteverhalen en verhalensite er zelfs aparte categoriën voor hebben.

LUH-3417
hmm ik zal zo eens kijken
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:01
Rareman2
Rareman2 is offline
Een columnwedstrijd lijkt mij wel een leuk idee! Nu heb je alleen 1 keer per jaar die columnistenwedstrijd en het lijkt mij leuker als er vaker zo'n wedstrijd gehouden zou worden. Misschien dat ik dan ook nogeens een keer op het toetsenbord klim

Als je columns op een site wilt plaatsen kan dat ook op ColumnX.nl
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:07
Verwijderd
(Ik zet die site meteen in de announcement.)

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 14:06
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Rareman2 schreef op 25-03-2004 @ 14:01:
Een columnwedstrijd lijkt mij wel een leuk idee! Nu heb je alleen 1 keer per jaar die columnistenwedstrijd en het lijkt mij leuker als er vaker zo'n wedstrijd gehouden zou worden. Misschien dat ik dan ook nogeens een keer op het toetsenbord klim

Als je columns op een site wilt plaatsen kan dat ook op ColumnX.nl

Doe je goed

En.... columnx.nl die ken ik al en daar heb ik al wat columns naar gestuurd, die site is ook heel handig
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 14:06
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 25-03-2004 @ 14:07:
(Ik zet die site meteen in de announcement.)

LUH-3417

Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:45
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het is vooral de vraag hoeveel mensen er mee willen doen en hoe je het wil organiseren. Misschien is het even goed te krijken naar hoe de verhalenwetstrijd georganiseerd is, dat is denk ik iets makkelijker praten. (we kunnen dan namelijk dat als uitgangspunt nemen)

Er zijn verschillende mogelijkheden. Als er voldoende belanstelling is kunnen we het op een vaste basis doen. De verhalenwedstijd word eens in de 2 maanden georganiseert, dus op de andere maand zou je dit kunnen doen. Of je kan er ook voor kiezen om de verhalenwedstijd voor een keertje eens in te ruilen voor een columnwedstijd.

Ook heeft het aantal deelnemers invloed op de keuze van de winnaar. Zijn er veel, dan kan je beter een jurystuctuur nemen, als het er weinig zijn kan je beter de oude verhalenwedstijdmanier pakken.

Ik zal nu vast de helft vergeten van wat ik wil zeggen. Maar ja, dat komt vast wel weer boven.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:07
Verwijderd
goed idee
maar goed, ik heb al een column op scholieren.com dus....
maar het idee is tof.
nog ff iets anders: de trouw heeft (weer) een wedstrijd, maar nu de 'journalistenwedstrijd' voor columns, recensies en strips, dus alle mensjes die mee willen doen, kunnen ff op www.trouw.nl kijken... gewoon meedoen, je ziet wat ervan komt (moi in trouw... nooit gedacht)...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:45
Verwijderd
Beetje jammer dat je eerst zes keer je ziel moet verkopen en contracten met bloed moet ondertekenen voordat je verder kan komen dan de voorpagina van die website. Ik houd er niet van om postcodes en huisnummers rond te strooien en zeker niet op sites van kranten.

Erg jammer, zo lopen ze weer een literair talent mis. Hoeveel zijn er nog?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:17
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
[QUOTE]Ieke schreef op 25-03-2004 @ 16:45:
[B]Het is vooral de vraag hoeveel mensen er mee willen doen en hoe je het wil organiseren. Misschien is het even goed te krijken naar hoe de verhalenwetstrijd georganiseerd is, dat is denk ik iets makkelijker praten. (we kunnen dan namelijk dat als uitgangspunt nemen)

> dan zou je een wedstrijdforumulier moeten insturen en dan kijken hoeveel mensen interesse hebben, goed idee

Er zijn verschillende mogelijkheden. Als er voldoende belanstelling is kunnen we het op een vaste basis doen. De verhalenwedstijd word eens in de 2 maanden georganiseert, dus op de andere maand zou je dit kunnen doen. Of je kan er ook voor kiezen om de verhalenwedstijd voor een keertje eens in te ruilen voor een columnwedstijd.
Ene maand verhalenwedstrijd, andere maand columnwedstrijd, goed idee

Ook heeft het aantal deelnemers invloed op de keuze van de winnaar. Zijn er veel, dan kan je beter een jurystuctuur nemen, als het er weinig zijn kan je beter de oude verhalenwedstijdmanier pakken.

inderdaad
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 00:45
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Marloser schreef op 25-03-2004 @ 18:07:
goed idee
maar goed, ik heb al een column op scholieren.com dus....
maar het idee is tof.
nog ff iets anders: de trouw heeft (weer) een wedstrijd, maar nu de 'journalistenwedstrijd' voor columns, recensies en strips, dus alle mensjes die mee willen doen, kunnen ff op www.trouw.nl kijken... gewoon meedoen, je ziet wat ervan komt (moi in trouw... nooit gedacht)...

ik gaat meedoen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] 10 - 14 april.
Verwijderd
99 15-04-2006 13:50
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: 1 december
Verwijderd
150 05-01-2006 18:09
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: 1 juni
Verwijderd
105 15-06-2005 16:07
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd.
Ieke
199 15-02-2005 21:51
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Column (2)
Ieke
0 09-02-2005 14:17
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Wie gaat de columnwedstrijd winnen?
Ieke
158 24-09-2004 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.