Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 09:09
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

ik heb laatst van die pilletjes gebruikt om de ongesteldheid uit te stellen. Die heb k wel vaker gebruikt en het ging altijd goed. ik had dus donderdag ongesteld moeten worden, en 's avonds was k dat ook een heel klein beetje, vrijdag ook een heel klein beetje, en nu niks meer.. wel heb k gewoon de buikpijn gehad die k normaal ook altijd heb, en die voel k nu nog wel een beetje, maar k weet niet of dit echt goed is? mijn moeder zegt dat het niet erg is maar k weet het niet..
kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 10:40
Verwijderd
hmm... ik vind t niet egt gezond klinken, als je maar een heel klein beetje ongestelt bent. Ik bedoel, als je ongestelt bent dan zorgt je baarmoeder er voor dat al het weefsel dat ze zelf heeft aangemaakt voor een eventuele baby eruit komt en er weer opnieuw kan worden begonnen. Dus met al het bloed komt ook weefsel naar buiten en wordt je baarmoeder dus eik schoongemaakt. Maar als je dan zo weinig ongestelt bent dan wordt er dus maar weinig schoongemaakt.

Maar waarom wil je je menstruatie uitstellen?? Ik bedoel: fijn dat je dan minder bloed verliest met zo'n pilletje, maar je lichaam doet zoiets niet voor niets. Sommige gebruiken ook een anticonceptiepil om niet ongestelt te worden (helemaal niet in dat geval) maar je knoeit dan toch met je lichaam. Zoiets moet je gebruiken waarvoor het bedoelt iets en niet om de bijwerking. Ik vind dat alle meisjes/vrouwen er maar mee moeten leven dat ze t tot hun 50e zullen zijn, ben blij dat jij mede daardoor kinderen kunt krijgen en mannen niet. En als je t afschuwelijk vindt, nou, dan heb je ook weer iets om naar uit te kijken als je ouder wordt
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 10:55
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Vorig jaar heb ik die pilletjes ook wel eens gebruikt ja en ik was toch ook heel weinig ongesteld. De keer daarna was ik weer gewoon even veel ongesteld als normaal. Ik ben er niet voor naar de dokter gegaan, volgens mij kan het ook niet echt veel kwaad.

Anders moet je even de bijsluiter lezen, misschien dat er iets over instaat.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:04
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
dat spul is echt rotzooi, ik kan me dus voorstellen dat zoiets gebeurt. ff je ongesteldheid afwachten de volgende keer oid.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:53
Lovely007
Lovely007 is offline
Ik heb deze vakantie ook tabletjes (orgametril) gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen.
Ik ben 3 dagen nadat ik was gestopt met slikken gewoon ongesteld geworden.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 12:11
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
kaddetje schreef op 17-08-2003 @ 11:40:
hmm... ik vind t niet egt gezond klinken, als je maar een heel klein beetje ongestelt bent. Ik bedoel, als je ongestelt bent dan zorgt je baarmoeder er voor dat al het weefsel dat ze zelf heeft aangemaakt voor een eventuele baby eruit komt en er weer opnieuw kan worden begonnen. Dus met al het bloed komt ook weefsel naar buiten en wordt je baarmoeder dus eik schoongemaakt. Maar als je dan zo weinig ongestelt bent dan wordt er dus maar weinig schoongemaakt.
Het groeit niet dicht hoor, daar binnen
Je lichaam kan het weefsel ook zelf opruimen (net als sperma wat niet gebruikt wordt, dat wordt ook gewoon weer afgebroken) als het er niet uit wil komen..

Ik denk dat je hormoonhuishouding een beetje naar de haaien is. Ik zou even wachten tot de volgende keer dat je ongesteld moet worden, dan zal het vast wel weer recht getrokken zijn.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 14:51
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Lovely007 schreef op 17-08-2003 @ 12:53:
Ik heb deze vakantie ook tabletjes (orgametril) gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen.
Ik ben 3 dagen nadat ik was gestopt met slikken gewoon ongesteld geworden.
dat heb k normaal dus ook. maar nu niet.. ja, dat mini beetje... maak me best een beetje zorgen.. maar zodra k me druk ga maken van ik word niet ongesteld word k het ook niet... naja, vreemd
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 16:20
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Lovely007 schreef op 17-08-2003 @ 12:53:
Ik heb deze vakantie ook tabletjes (orgametril) gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen.
Ik ben 3 dagen nadat ik was gestopt met slikken gewoon ongesteld geworden.
Die heb ik deze vakantie ook gebruikt en ik werd ook maar een 'beetje' ongesteld. De 'echte' pil is dan toch beter denk ik....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 16:37
Lovely007
Lovely007 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 17-08-2003 @ 17:20:
Die heb ik deze vakantie ook gebruikt en ik werd ook maar een 'beetje' ongesteld. De 'echte' pil is dan toch beter denk ik....
De 'echte' pil kun je alleen gebruiken om je menstruatie uit te stellen als je twee maanden van te voren begint. Dus als je niet aan de pil bent, en je bent te laat om met de pil te beginnen (zoals ik was) gebruik je orgametril oid.

En zoals gezegd werd ik wel normaal ongesteldheid, misschien dat dat per persoon verschilt, maar als ik mir was zou ik gewoon ff wachten op je volgende menstruatie. Als er dan nog iets fout zit, even melden bij je arts.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 17:16
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Lovely007 schreef op 17-08-2003 @ 17:37:
De 'echte' pil kun je alleen gebruiken om je menstruatie uit te stellen als je twee maanden van te voren begint. Dus als je niet aan de pil bent, en je bent te laat om met de pil te beginnen (zoals ik was) gebruik je orgametril oid.

En zoals gezegd werd ik wel normaal ongesteldheid, misschien dat dat per persoon verschilt, maar als ik mir was zou ik gewoon ff wachten op je volgende menstruatie. Als er dan nog iets fout zit, even melden bij je arts.
Ja, das waar. Maar een echte pil beschermt je wat meer, vandaar dus

Laatst gewijzigd op 17-08-2003 om 17:19.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid hoe weet jij dat je ongesteld gaat worden?
Verwijderd
42 21-01-2018 20:14
Lichaam & Gezondheid Niet meer ongesteld worden
Jootje2097
4 22-03-2014 23:48
Lichaam & Gezondheid niet ongesteld/opgezwollen buik
Verwijderd
12 23-05-2004 13:36
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Lichaam & Gezondheid 3x ongesteld in 8 weken
Mutsjuh
10 18-08-2002 09:53
Lichaam & Gezondheid Wanneer weer ongesteld na het stoppen met de pil?
bubbeltjes
2 31-01-2002 12:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.