Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2003, 15:01
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Het is nu al 2 keer gebeurd, maar nog geen 10 minuten lang; een soort wazige trilling in mijn rechter oog. Ik kan er nog wel door zien, maar het is heel vervelend en best eng.
Normaal gesproken als je rechtuit kijkt zie je nog wel dingen/personen (schuin)rechts van je, maar toen ik die 'trilling' had zag ik daar niks.

Ik heb lenzen, maar daar komt het niet door (heb voor de zekerheid even eruit gehaald toen). ook was ik toen niet moe ofzo.

En het is geen trilling in de vorm van 'bewegen'. Maar gewoon een wazig stukje in mijn oog (niet van buiten te zien).

Weet iemand wat dit kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 15:04
Verwijderd
M'n moeder had laatst ook zoiets volgens mij. Nou ja, ze zei dat ze ineens nog maar de helft vh beeld kon zien ofzo.. lijkt een beetje op wat jij nu zegt.
Maar wat het is weet ik niet.

Als je het vaker hebt kun je er misschien eens mee naar de dokter gaan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 15:06
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-07-2003 @ 16:04:
M'n moeder had laatst ook zoiets volgens mij. Nou ja, ze zei dat ze ineens nog maar de helft vh beeld kon zien ofzo.. lijkt een beetje op wat jij nu zegt.
Maar wat het is weet ik niet.

Als je het vaker hebt kun je er misschien eens mee naar de dokter gaan ofzo.
dat had ik dus ook

Maar ja, als het vaker voorkomt ga ik wel naar de dokter ja.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 15:34
Verwijderd
Je oogspier is een beetje suf, dat kan door vanalles komen. Te inspannend lezen, te weinig slaap, of je lag in je slaap een tijdje 'op' je oog waardoor hij niet helemaal dichtzat. Nu heeft het spiertje het dus een beetje moeilijk, waarschijnlijk is het zo weer over
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:15
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Dat heb ik ook weleens, de meeste mensen denk ik wel. Tis niets om je druk om te maken, hooguit een beetje irritant. Gaat vanzelf wel weer over.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:05
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Dat heb ik ook eens gehad. Bij mijn zag ik een soort circel [ of een deel er van] en dat deel zag ik dan wazig en de rest nog wel goed. heel vreemd was het. En dat meestal aan 1 kant van het oog. En ook heel erg shit. Het ging wel over, maar nadat ik het had, wat ook niet zo lang duurde, had ik vreselijke hoofdpijn. Gelukkig nu wel over. Hoe het ontstaat weet ik niet, maar ben er eigelijk wel nieuwsgierig na.
Dus iemand een idee hier. Overgens het idee van het spiertje betwijfel ik. Het is toch meer een tijdelijk verlies van het gezicht vermogen [ gedeeltelijk dan]. Denk dus dat het iets te maken heeft met je hersenen, die een foutje maken, of het oog dat overbelast is. Maar goed ben geen dokter
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:13
Verwijderd
Citaat:
jbtq schreef op 14-07-2003 @ 21:05:
Dat heb ik ook eens gehad. Bij mijn zag ik een soort circel [ of een deel er van] en dat deel zag ik dan wazig en de rest nog wel goed. heel vreemd was het. En dat meestal aan 1 kant van het oog. En ook heel erg shit. Het ging wel over, maar nadat ik het had, wat ook niet zo lang duurde, had ik vreselijke hoofdpijn. Gelukkig nu wel over. Hoe het ontstaat weet ik niet, maar ben er eigelijk wel nieuwsgierig na.
Dus iemand een idee hier. Overgens het idee van het spiertje betwijfel ik. Het is toch meer een tijdelijk verlies van het gezicht vermogen [ gedeeltelijk dan]. Denk dus dat het iets te maken heeft met je hersenen, die een foutje maken, of het oog dat overbelast is. Maar goed ben geen dokter
Het oog kan door veel redenen overbelast zijn en de hersenen maken in principe niet zo snel foutjes. (Hoofdpijn zegt ook niets over de hersenen trouwens, in je hersenen heb je geen gevoel.) Van inspanning krijg je wel hoofdpijn; je ziet niet goed, je oog gaat zich inspannen om wel goed te zien en zo krijg je dus hoofdpijn. Ik krijg al hoofdpijn wanneer ik een minuutje m'n bril afzet..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:42
Verwijderd
ik heb dat altijd als ik moe ben..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:14
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
[QUOTE]jbtq schreef op 14-07-2003 @ 21:05:
[B]
precies, zoals jij beschrijft heb ik het ook ongeveer.
Misschien dat ik de aandacht teveel op die 'trilling' heb gevestigd.
Je kan het meer vergelijken met een soort wazige streep dat trilt; vergelijkbaar met bijvoorbeeld erge warmte die van een materiaal afkomt (weet niks anders te verzinnen).
Ik heb heus wel eens echt letterlijk een trillend spiertje gehad, maar dat vóel je ook trillen. Dit is heel wat anders.

Pffff.... lastig uit te leggen.

Maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat het is en hoe het komt... het zal heus niets ernstigs zijn.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie monoloog: seksueel misbruikt
HelpMePlease
42 31-05-2007 14:26
Lichaam & Gezondheid trilling in het oog
Fleurop
10 19-03-2007 22:22
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten verloren in een droom
Kanya
2 28-06-2005 22:22
Verhalen & Gedichten [verhaaltje] Een begin?
duivelaartje
33 11-04-2005 17:37
Verhalen & Gedichten ForumWEDSTRIJD verhalen !!!!
italianboy
16 18-12-2001 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.