Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2005, 17:18
elledc
elledc is offline
M'n vriend en ik zijn binnenkort 3 jaar samen. Hij belde me met de goeie verrassing dat hij me uitnodigt voor een klein arrangement: diner, overnachting en ontbijt in een soort stijlvol kasteel. Wat hem bij de 300 euro zal kosten.
Hij is diegene die makkelijk geld uitgeeft, en ik de tegenpool.
Maar ik ben er niet op ingegaan en heb gezegd dat ik niet wilde. Ik kan dit niet doen, ik heb liever iets gezelligs en klein niet luxueus. We hebben nog dingen te betalen dus we zijn niet erg rijk Je kan zeggen het is een uitnodiging maar ik voel me niet erg goed bij zulke luxueuze dure toestanden.
Overdrijf ik nu of moet ik erop ingaan? Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2005, 17:23
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Hij nodigt je hiervoor uit op zijn kosten om jullie driejarig samenzijn te vieren? In dat geval vind ik weigeren ongepast. Hij nodigt je uit en je vindt dat het te duur is en besluit dat het ook te duur voor hem zal zijn. Ik neem aan dat hij volwassen genoeg is om te beslissen over zijn eigen geld. Bovendien: hij nodigt jou uit (als ik je verhaal goed begrijp), dus vind ik dat je op grond van kosten niet kunt weigeren omdat die voor zijn rekening zijn en jij daar zelf neem ik aan weinig mee te maken hebt.
Maar in hoeverre hebben jullie een gezamenlijk huishouden? Als het dus indirect ook jouw geld is vind ik het niet raar om iets anders te zoeken om het te vieren.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 17:23
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik zou er lekker voor gaan. Hij biedt het je aan dus waarom niet? Omdat het hem teveel zou kosten? Dat is zijn probleem. Als je liever iets simpelers hebt dan kan je dat toch gewoon tegen hem zeggen en zal hij daar neem ik aan niet zo heel moeilijk over doen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 17:27
elledc
elledc is offline
dat heb ik ook gezegd, om iets anders te doen, even romantisch maar misschien minder luxueus.
en het is zo, dat we een gezamelijke rekening hebben.
je moet ook wel weten, als ik alles zou doen wat hij wil, dan zijn we falliet en hebben we geen enkele euro meer over. zo is hij nu eenmaal
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 17:45
11568
11568 is offline
Je leeft maar 1 keer, geld moet rollen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 17:49
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 01-10-2005 @ 18:27 :
dat heb ik ook gezegd, om iets anders te doen, even romantisch maar misschien minder luxueus.
en het is zo, dat we een gezamelijke rekening hebben.
Ah ok, dat verklaart een hoop. Dan is het idd beter om een andere manier te zoeken om het te vieren, maar doe wel iets liefs terug; hij bedoelt het wel goed
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 17:50
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
11568 schreef op 01-10-2005 @ 18:45 :
Je leeft maar 1 keer, geld moet rollen.
... maar als je geen geld meer over hebt rolt het zo lastig.

Als dit echt jullie gezamenlijke laatste geld is, zou ik hem subtiel aan z'n verstand proberen te brengen dat dit niet zo verstandig is, hoe lief hij het ook bedoelt.
Kaarsen zijn ook heel romantisch.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:04
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Leg hem uit dat je het superlief vindt en dat je het ook een goed plan vindt als jullie wat meer geld hebben, maar dat het nu niet zo goed uitkomt. En dat je het misschien inde toekomst kunt gaan doen.
Bedenk zelf dan alvast een nieuw leuk goedkoper alternatief, wat je eventueel ook zou kunnen doen, waar hij geen Nee tegen kan zeggen.

Ik neem iig aan dat de mate van geluk niet door het geld wordt bepaald, maar door iets wat je SAMEN doet. toch?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:30
Verwijderd
groot gelijk!!! je kan beter iets minder duurs doen. Je hebt elkaar en dat is het belangrijkste. En als het allemaal een beetje krap bij kas is..... je kan het maar 1 keer uitgeven
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 18:52
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Je moet ook geen gezamelijke rekening hebben.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 19:13
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 01-10-2005 @ 19:52 :
Je moet ook geen gezamelijke rekening hebben.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 19:14
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
11568 schreef op 01-10-2005 @ 18:45 :
Je leeft maar 1 keer, geld moet rollen.
Ben hier helemaal mee eens. En je vriend wil een keer iets speciaal doen. En hij nodig je uit. Dus ik zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 19:15
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Als jullie inderdaad niet zo rijk zijn dan zou ik het niet doen Gewoon wat zeep007 zegt, leg hem uit dat je het heel erg lief vindt maar dat het gewoon eventjes niet zo goed uitkomt. Er zijn vast ook goedkopere dingen die je kunt doen, het gaat er toch ook niet echt om wát je doet en wat het kost, maar meer dát je iets doet?

En met het standpunt "geld moet rollen" ben ik het ook wel weer een béétje eens, maar niet op zo'n manier dat je je laatste geld uitgeeft aan iets dat eigenlijk niet eens nodig is.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 01-10-2005 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 01-10-2005 @ 19:52 :
Je moet ook geen gezamelijke rekening hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 20:40
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Als je samenwoont is het toch niet zo heel gek en onhandig om een gezamelijke rekening te hebben?

Uhm, ik zou het niet leuk vinden als je zou weigeren, als ik hem was dan. Hij heeft iets leuk bedacht. Tenminste iets wat jullie leuk vinden neem ik maar even aan. 300 euro klinkt veel, maar voor een etentje en een overnachting ben je nu eenmaal wat kwijt. Als je dan net iets extra's wil en er 100 euro meer voor neerlegt, vind ik dat nog wel meevallen. Je hebt toch ook wat te vieren, of niet?

Maar het hangt ook af van hoe breed je zit. Als je aan het einde van de maand steeds droog brood eet. Of als je in de schulden zit. Dan is het een ander verhaal.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 01-10-2005 @ 19:52 :
Je moet ook geen gezamelijke rekening hebben.
Of wel, maar dan alleen voor de huur en huishouddingen ofzo...

Overigens stond er laatst een verhaal in de psychologie magazine over spijt hebben van dingen die je wel of niet gedaan hebt. Zij stelden dat je beter voor een ervaring in plaats van voor iets materieels kunt gaan als je je geld maar één keer kunt uitgeven - een ervaring (vakantie, weekendje weg, concert) herinner je je namelijk veel beter dan de televisie die je gekocht hebt.

Maar het lijkt me niet zo verstandig om dat motto te volgen als je schulden hebt of anders de rest van de maand droog brood moet eten ofzo

eigenlijk is dat niet zo ''

Laatst gewijzigd op 01-10-2005 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 21:10
Verwijderd
Het klinkt wel erg lief en leuk allemaal. Daarom zou ik in eerste instantie zeggen gaan .
Echter jij kent hem en jullie situatie het beste, als jij vindt dat het qua kosten eigenlijk echt niet kan, dan zou ik hem dat gewoon rustig vertellen.
Zoek samen iets wat goedkoper is, en waar jullie het toch erg fijn kunnen hebben samen.
Ik zou hem wel nog eens vertellen dat je het wel echt lief van hem vindt (als dat zo is natuurlijk...)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 22:53
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jullie zijn 3 jaar bij elkaar en hij wil je daarmee verrassen! Gewoon doen, het is hartstikke lief wat hij voor je doet! Maar je moet hem dan wel kennelijk maken dat jullie de komende maand(en) wat voorzichtiger moeten doen en dat het geen gewoonte wordt.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2005, 23:16
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-10-2005 @ 22:10 :
Het klinkt wel erg lief en leuk allemaal. Daarom zou ik in eerste instantie zeggen gaan .
Echter jij kent hem en jullie situatie het beste, als jij vindt dat het qua kosten eigenlijk echt niet kan, dan zou ik hem dat gewoon rustig vertellen.
Zoek samen iets wat goedkoper is, en waar jullie het toch erg fijn kunnen hebben samen.
Ik zou hem wel nog eens vertellen dat je het wel echt lief van hem vindt (als dat zo is natuurlijk...)
Hier sluit ik me bij aan Ik begrijp je best hoor, als jullie geld dan meteen helemaal op is, kun je misschien beter voor een ander alternatief zoeken en dit uitstellen naar een andere gelegenheid/tijdstip.. Of je wacht een paar maandjes tot er wat meer geld is en dat jullie het alsnog doen!
Vertel hem idd wel dat het echt een leuk en lief idee is, want dat is het echt! En ik denk dat als je het gewoon duidelijk uitlegt aan je vriend, dat hij het best zal begrijpen..
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 01-10-2005 @ 21:40 :
Als je samenwoont is het toch niet zo heel gek en onhandig om een gezamelijke rekening te hebben?
Misschien wel als hij het type is dat zichzelf binnen de kortste keren failliet heeft gekregen :\
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 00:53
Verwijderd
Uitnodigingen weigeren is altijd godsgruwelijk onbeschoft, punt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2005 @ 01:53 :
Uitnodigingen weigeren is altijd godsgruwelijk onbeschoft, punt.
Ik nodig je uit om volgende week zaterdagavond bij mij thuis de hele avond te komen luisteren naar Frans Bauer terwijl we al masturberend naar Maxime Verhagen op tv gaan kijken. Weigeren is onbeschoft.

Oftewel: er zijn plenty redenen om een uitnodiging te weigeren.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:41
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
mwa ik kom wel hoor.


Ja, als t je eigen geld is wat hij uitgeeft namens jou(gezamelijke rek.) dan is het niet zo netjes en beter van niet.Maar is het van zijn 300E die toch in zn zak zit, dan ga je toch lekker, het verplicht jou tot niets en jullie hebben er beide plezier van.
Ik vind dit een beetje in de trant van, ik doe het niet want het is te duur.Terwijl het je niks kost, beetje vreemd.

En daarbij, hij bedoeld t lief.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 07:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind het heel erg sneu voor hem dat jij zijn lief bedoelde uitnodiging geweigerd hebt. Haalt hij het geld van de gezamenlijke rekening of heeft hij er zelf voor gespaard? Dat maakt ook een wereld van verschil.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 09:20
Verwijderd
Als je er zo moeilijk over doet gewoon niet gaan dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2005, 11:30
elledc
elledc is offline
We doen dit wel vaker hoor iets gaan eten, en telkens hij me uitnodigt, ga ik met plezier mee.
Maar na onze reis, die pakken geld heeft gekost, heb ik zoiets van, we hebben er tenvolle van genoten, nu zal het even rustiger aan moeten. Ik ben blij met iets kleins, dat heb ik hem gezegd, en hij heeft daar geen probleem mee. We kennen elkaar al drie jaar dus als ik eens weiger neemt hij me dat niet kwalijk hoor
We hebben besloten een etentje te doen maar zonder overnachting en zonder alle tralala erbij.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 12:12
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Wat een leuke verrassing als je al weet wat de verrassing is.
Misschien kunnen jullie het later nog een keer doen. Het kost wel wat geld maar daar krijg je ook wel iets voor terug, lijkt me. Maar gezien jullie situatie, zou ik het uitstellen. En ergens lekker uit eten en daarna samen thuis slapen is toch ook speciaal.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 13:37
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
ik zou t wel weten, je bent gezegend met een gozer die met zulke ideen komt en ze ook nog s kan finacieren
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 14:40
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 02-10-2005 @ 12:30 :
We doen dit wel vaker hoor iets gaan eten, en telkens hij me uitnodigt, ga ik met plezier mee.
Maar na onze reis, die pakken geld heeft gekost, heb ik zoiets van, we hebben er tenvolle van genoten, nu zal het even rustiger aan moeten. Ik ben blij met iets kleins, dat heb ik hem gezegd, en hij heeft daar geen probleem mee. We kennen elkaar al drie jaar dus als ik eens weiger neemt hij me dat niet kwalijk hoor
We hebben besloten een etentje te doen maar zonder overnachting en zonder alle tralala erbij.
Goede oplossing! Het gaat eenmaal om het gebaar toch?!
Ik had hetzelfde gedaan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-10-2005 @ 02:18 :
Ik nodig je uit om volgende week zaterdagavond bij mij thuis de hele avond te komen luisteren naar Frans Bauer terwijl we al masturberend naar Maxime Verhagen op tv gaan kijken. Weigeren is onbeschoft.

Oftewel: er zijn plenty redenen om een uitnodiging te weigeren.
En welke zijn die dan?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2005 @ 17:24 :
En welke zijn die dan?
Hetgeen waarvoor je wordt uitgenodigd moet wel je ding zijn natuurlijk. Of ga jij serieus graag de hele avond naar Frans Bauer luisteren terwijl je al masturberend in mijn gezelschap naar Maxime Verhagen kijkt? Zo ja: vul dan maar iets anders in wat je *niet* graag doet.

Ik bedoel maar: ik haat Frans Bauer. Dus als iemand voorstelt om samen naar zijn concert te gaan, en die ander wil dan voor mij betalen, ga ik die uitnodiging toch echt afslaan.

Dat vind ik niet onbeschoft. Dat vind ik: het voor jezelf niet afschuwelijk maken.

Daarbij, je kunt een uitnodiging toch ook vriendelijk afwijzen?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 17:06
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-10-2005 @ 17:58 :
Hetgeen waarvoor je wordt uitgenodigd moet wel je ding zijn natuurlijk. Of ga jij serieus graag de hele avond naar Frans Bauer luisteren terwijl je al masturberend in mijn gezelschap naar Maxime Verhagen kijkt? Zo ja: vul dan maar iets anders in wat je *niet* graag doet.

Ik bedoel maar: ik haat Frans Bauer. Dus als iemand voorstelt om samen naar zijn concert te gaan, en die ander wil dan voor mij betalen, ga ik die uitnodiging toch echt afslaan.

Dat vind ik niet onbeschoft. Dat vind ik: het voor jezelf niet afschuwelijk maken.

Daarbij, je kunt een uitnodiging toch ook vriendelijk afwijzen?
mja... in dit geval zou het zijn: ga mee naar Frans Bauer, terwijl je je eigen kaartje betaalt. Het gaat er niet om dat ze het niet leuk vindt om naar dat kasteel te gaan, maar om het feit dat ze er geen geld voor hebben.
Ben het verder met je eens, hoor (ben ook niet gek op Frans Bauer )
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 17:14
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
snoopy schreef op 02-10-2005 @ 18:06 :
mja... in dit geval zou het zijn: ga mee naar Frans Bauer, terwijl je je eigen kaartje betaalt. Het gaat er niet om dat ze het niet leuk vindt om naar dat kasteel te gaan, maar om het feit dat ze er geen geld voor hebben.
Klopt. Maar ik antwoordde even op Nare's vraag.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:49
Stefanie1984
Stefanie1984 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 01-10-2005 @ 18:18 :
M'n vriend en ik zijn binnenkort 3 jaar samen. Hij belde me met de goeie verrassing dat hij me uitnodigt voor een klein arrangement: diner, overnachting en ontbijt in een soort stijlvol kasteel. Wat hem bij de 300 euro zal kosten.
Hij is diegene die makkelijk geld uitgeeft, en ik de tegenpool.
Maar ik ben er niet op ingegaan en heb gezegd dat ik niet wilde. Ik kan dit niet doen, ik heb liever iets gezelligs en klein niet luxueus. We hebben nog dingen te betalen dus we zijn niet erg rijk Je kan zeggen het is een uitnodiging maar ik voel me niet erg goed bij zulke luxueuze dure toestanden.
Overdrijf ik nu of moet ik erop ingaan? Wat zouden jullie doen?
Hij nodigd jou toch uit, en zijn aanbod afslaan zou in mijn ogen een domme fout zijn. Wilt hij eens wat leuks plannen, verpest jij het door het af te slaan.Het is wel lief dat je zo denkt ivm . met hoge kosten. Maar kom op hoevaak leef jij wel niet. Ik kan je garanderen dat je geen 2 x zegt ! dus kortom : DOEN !!
__________________
Leef met de dag !
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 21:38
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
krent! gewoon doen man!
Als je vriend ervoor heeft gespaard of iets...mijn vriend geeft ook makkelijk geld uit terwijl die niet veel heeft..maar als hij me voor zoiets uitnodigd zou ik t doen!!!!
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 01-10-2005 @ 19:52 :
Je moet ook geen gezamelijke rekening hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #56 deel 2
MartinV
256 25-02-2009 18:54
De Kantine Het grote Weerwolfspel #47
Spelleider
500 16-05-2008 11:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 2006: Het jaar van...
Mark Almighty
148 30-12-2006 18:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'VS hebben geheime gevangenissen'
Gatara
67 30-06-2005 13:29
Drugs & Alcohol Zo, zijn we weer 'ns stoned ofzo he? 't zal eens niet zo zijn.
cha0s
500 13-06-2004 19:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moslimleider mag Nederland niet in
Gatara
81 19-05-2004 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.