Oud 27-08-2006, 10:52
divindae
divindae is offline
Het is nu precies 3 weken uit met m'n ex na 2,5 jaar. In feite bijna 3.5 jaar maar het eerste jaar was niet officieel. We hebben een hele fijne relatie gehad, maar na die 2 jaar ging het wat minder, het wordt allemaal zo vanzelfsprekend en de verliefdheid gaat langzamerhand over. En dat is niet wat we op deze leeftijd van een relatie wilden. We hielden wel heel veel van elkaar, maar hadden besloten er een punt achter te zetten, omdat we wisten dat als we er nu niks aan zouden veranderen het over een paar jaar nog zo zou zijn en het dan alleen maar moeilijker was om verder te gaan met je leven. De bedoeling is nu om goeie vrienden te blijven.
Het lijkt een rare beslissing om uit elkaar te gaan terwijl je nog gek op elkaar bent, maar het heeft gewoon te lang geduurd, we zijn samen een soort van opgegroeid ( ik was net 14 geloof ik toen we wat begonnen te scharrelen, 15 toen we een relatie kregen) en nu wordt het gewoon tijd om ieder een eigen leven te beginnen. Achteraf was ik misschien ook te jong om me zo snel al te binden aan iemand, want een relatie op deze leeftijd is gedoemd om te mislukken (en natuurlijk zijn er uitzonderingen). Maar nu draai ik om het punt heen, dit was eigenlijk alleen nog maar de inleiding.

Nu is het zo dat hij dingen op een heel andere manier verwerkt dan ik, hij neemt andere meiden om ons te vergeten. En ik wist dat hij zo was en hij moet vooral doen wat hij wil, maar het valt gewoon best zwaar, want ik blijf het gevoel houden dat hij nog altijd een beetje van mij is. En om hem dan met anderen te zien zoenen met uitgaan doet gewoon heel veel pijn. Ik doe alsof het me niks kan schelen en probeer zoveel mogelijk te genieten van m'n vrijgezellenleven, maar het lukt me gewoon niet op deze manier.

En ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand was met ervaring, die me vooruit zou kunnen helpen of in ieder geval advies zou kunnen geven..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2006, 11:17
Verwijderd
Herkenbaar ja.
Begin eerst maar eens met het branden van foto's op een cd en berg deze goed op. Raap alle afgedrukte foto's bijelkaar en berg ook die goed op.

Maar je ziet hem nog steeds, dat lijkt me niet handig om hem te verwerken. Zeker niet als je hem met anderen ziet flirten/zoenen.

Mijn tip: contact volledig verbreken. Maargoed, dat vereist wel lef en dat het bij mij werkte wil niet zeggen dat het bij iedereen werkt.

Sinds dat het uit is gegaan, heb ik mijn ex bewust niet meer gesproken en gezien, dat is nu 2,5 jaar geleden. Ik heb ook nooit meer wat van haar gehoord. Dat is in mijn ogen de enige goede oplossing. Dat doet ook wel pijn, maar minder pijn dan nog een sprankje hoop houden dat het ooit nog goedkomt.

Als hij met anderen zoent waar jij bij bent, dan zou ik het wel geweten hebben...

Ik zie genieten van het vrijgezellenleven ook niet als ongelimiteerd rondsletten, maar gewoon als zelfontwikkeling.
Op kamers gaan, een nieuwe studie beginnen, bij een sportclub gaan. Kortom: een eigen leven beginnen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 11:33
mara18
mara18 is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 27-08-2006 @ 11:17 :

Op kamers gaan, een nieuwe studie beginnen, bij een sportclub gaan. Kortom: een eigen leven beginnen.
Dit kan je met een relatie ook hoor
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 12:34
divindae
divindae is offline
Dankje Geloof me alle foto's etc zijn al een poosje weg. Een eigen leven naast hem heb ik zeker wel, veel vrienden, doe actief aan sport, ga graag uit, genoeg hobby's, daar ligt het geloof ik niet aan.

Ik zou hem best even niet willen zien, maar hij wil heel graag goed contact houden en misschien heb ik dit ook wel nodig om hem te vergeten en enkel als beste vriend te gaan zien. En aan de andere kant ben ik bang dat als we nu afstand nemen we elkaar uit het oog verliezen.

Het voelt allemaal gewoon een beetje raar
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
divindae schreef op 27-08-2006 @ 12:34 :
Ik zou hem best even niet willen zien, maar hij wil heel graag goed contact houden en misschien heb ik dit ook wel nodig om hem te vergeten en enkel als beste vriend te gaan zien. En aan de andere kant ben ik bang dat als we nu afstand nemen we elkaar uit het oog verliezen.
Hier gaat het naar mijn idee ook mis. Ik was er ook van overtuigd dat we "vrienden" zouden blijven nadat het uitging, maar zodra er andere belangen gaan spelen gaat het toch onherroepelijk fout.

Dit is voor jou een keuzemoment, dat best wel verstrekkende gevolgen heeft: kies je voor langdurig lijdzaam en zuur toekijken hoe hij zich vermaakt, of kies je voor volledige vrijheid voor jezelf?

Ergens ben je ervan overtuigd dat je hem nodig hebt. Dat is echt niet zo. Want je vermaakt je best wel als ik het zo lees? Maar door het contact te houden, laat je je telkens kwetsen.

Bovendien, uit het oog verliezen, is dat echt zo erg?
Ik heb zelf ook wel tijden zo gedacht, maar iemand die mij kwetst met haar gedrag kan gewoon snoeihard oprotten. Daar weegt een afgebroken jarenlange relatie gewoon niet tegen op.
Daarnaast is dat wel zo eerlijk naar diegene toe en naar jezelf.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 13:08
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ja, wat DetonatorDc zegt: als je hem blijft zien kwets je jezelf telkens opnieuw.

Verder begrijp ik je heel erg goed. Daarom durf ik me nou ook niet aan iemand te binden.
Ik heb iets soorts gelijks meegemaakt, maar dan in veel mindere mate als jij.
Ik moet hem gewoon vergeten, maar ik denk dat dat bij mij alleen lukt als ik alles als het ware opsla als een geweldige herinnering en niet als een wens of verlangen.

Kun je wel gewone vrienden met hem blijven?
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 14:11
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Euh, wat detonatordc zegt, maar dan net het omgekeerde.

Voor sommige is het misschien goed om bij een moeilijke situatie de zogenaamde oorzaak van het probleem maar onder de mat te vegen en te negeren. Uiteraard is dat dikke bullshit.
Ondanks alle dingen die gebeurd zijn en die gebeuren, staat er zowat één ding wel nog vast: jullie zien elkaar best nog graag. Elkaar ontwijken zal dus nooit een goede oplossing zijn.

Heeft gewoon tijd nodig. Na drie a vier jaar heb je een bepaalde routine en manier van omgaan met elkaar. Nu kunnen jullie nog steeds met elkaar omgaan, maar zal dat op een andere basis en een andere manier (moeten) gaan gebeuren.

"langdurig lijdzaam en zuur toekijken" zoals detonator zegt is de situatie wel heel erg bij de haren sleuren. Het is inderdaad niet de bedoeling dat je laat opbranden en uitdoven wat jullie nog hadden (en niet meer wilden) maar vooral de bedoeling om op basis van wat jullie wel nog voor elkaar betekenen opnieuw met elkaar leren omgaan. Dat is niet zuur, dat hoeft niet pijnlijk te zijn.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 14:48
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 27-08-2006 @ 14:11 :
Euh, wat detonatordc zegt, maar dan net het omgekeerde.

Voor sommige is het misschien goed om bij een moeilijke situatie de zogenaamde oorzaak van het probleem maar onder de mat te vegen en te negeren. Uiteraard is dat dikke bullshit.
Ondanks alle dingen die gebeurd zijn en die gebeuren, staat er zowat één ding wel nog vast: jullie zien elkaar best nog graag. Elkaar ontwijken zal dus nooit een goede oplossing zijn.

Heeft gewoon tijd nodig. Na drie a vier jaar heb je een bepaalde routine en manier van omgaan met elkaar. Nu kunnen jullie nog steeds met elkaar omgaan, maar zal dat op een andere basis en een andere manier (moeten) gaan gebeuren.

"langdurig lijdzaam en zuur toekijken" zoals detonator zegt is de situatie wel heel erg bij de haren sleuren. Het is inderdaad niet de bedoeling dat je laat opbranden en uitdoven wat jullie nog hadden (en niet meer wilden) maar vooral de bedoeling om op basis van wat jullie wel nog voor elkaar betekenen opnieuw met elkaar leren omgaan. Dat is niet zuur, dat hoeft niet pijnlijk te zijn.
Ik denk dat het altijd wel vrij pijnlijk is. Overigens denk ik dat het wel goed is tijdelijk afstand te nemen. Niet dat je elkaar totaal niet meer spreekt, maar laat zeggen twee maanden even niet meer afspreekt en niet meer vaak belt. Daarna ben je wat meer gewend aan je leven zonder hem en kunnen jullie misschien vrienden worden. Uit ervaring weet ik dat dat lang kán duren: tussen mij en mijn ex duurde het een jaar voordat het echt zonder gevoelens e.d. ging en we gewoon echt vrienden kunnen zijn. Maar dat lag meer aan hem.

Ik denk dat een tijdelijke afstand wel degelijk een goed idee is. Dat wil niet zeggen dat je geen goede vrienden blijft, maar even voor jezelf alles op een rijtje zetten lijkt me verstandig, omdat alles nu zo hectisch is. Natuurlijk moet je niet voor altijd afstand nemen, dat is gewoon zonde en over het algemeen dom.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 15:01
divindae
divindae is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 27-08-2006 @ 14:11 :
Euh, wat detonatordc zegt, maar dan net het omgekeerde.

Voor sommige is het misschien goed om bij een moeilijke situatie de zogenaamde oorzaak van het probleem maar onder de mat te vegen en te negeren. Uiteraard is dat dikke bullshit.
Ondanks alle dingen die gebeurd zijn en die gebeuren, staat er zowat één ding wel nog vast: jullie zien elkaar best nog graag. Elkaar ontwijken zal dus nooit een goede oplossing zijn.

Heeft gewoon tijd nodig. Na drie a vier jaar heb je een bepaalde routine en manier van omgaan met elkaar. Nu kunnen jullie nog steeds met elkaar omgaan, maar zal dat op een andere basis en een andere manier (moeten) gaan gebeuren.

"langdurig lijdzaam en zuur toekijken" zoals detonator zegt is de situatie wel heel erg bij de haren sleuren. Het is inderdaad niet de bedoeling dat je laat opbranden en uitdoven wat jullie nog hadden (en niet meer wilden) maar vooral de bedoeling om op basis van wat jullie wel nog voor elkaar betekenen opnieuw met elkaar leren omgaan. Dat is niet zuur, dat hoeft niet pijnlijk te zijn.
Ja dit is hoe ik het ongeveer zie, maar niet kon verwoorden. Ik heb hem denk ik gewoon nodig om hem te vergeten, en misschien wil ik hem wel niet vergeten, maar inderdaad anders tegen hem aan leren kijken, als vrienden. Hij is gewoon een beetje in mijn leven gesleten en ik kan me (nu nog) geen leven zonder hem voorstellen eerlijk gezegd.
Dat het niet pijnlijk is klopt niet, natuurlijk doet het pijn om m'n ex verder te zien gaan met zijn leven, het doet me afvragen of het dan echt zo gemakkelijk voor hem is om zich over mij heen te zetten. Maar hier valt ook vast wel aan te wennen.

En elke keer dat ik hem naar andere meiden zie kijken, of met iemand zie zoenen, en vollop van het leven zie geniet doet het al een stukje minder pijn. Steeds meer komt dan het besef dat hij toch echt niet meer van mij is. Ik kan wel boos op hem zijn en het hem gaan verwijten, maar waarom zou ik, ieder heeft zijn eigen manier om iets te verwerken en hij is nu gewoon vrij om te doen en laten wat hij wil.

Het is trouwens niet zo dat ik nu elke avond smiezend op mijn kamer zit, maar ik ben gewoon niet iemand die nu helemaal op gaat in het rondsletten, ik vermaak me liever met m'n vrienden en kijk wel hoe het loopt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 15:04
divindae
divindae is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 27-08-2006 @ 13:08 :
Ja, wat DetonatorDc zegt: als je hem blijft zien kwets je jezelf telkens opnieuw.

Verder begrijp ik je heel erg goed. Daarom durf ik me nou ook niet aan iemand te binden.
Ik heb iets soorts gelijks meegemaakt, maar dan in veel mindere mate als jij.
Ik moet hem gewoon vergeten, maar ik denk dat dat bij mij alleen lukt als ik alles als het ware opsla als een geweldige herinnering en niet als een wens of verlangen.

Kun je wel gewone vrienden met hem blijven?
Waarom zou je je niet binden aan iemand? Tegenover het rotgevoel als het uit gaat staan heel veel leuke dingen binnen een relatie hoor . En als ik de kans had om het anders aan te pakken had ik dat echt niet gedaan hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 15:07
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Afstand nemen is het beste. Je hoeft niet geen contact met hem te hebben, maar je moet gewoon niet zien wat hij uitspookt. Dan neem je gewoon weer contact op als je weer wat beter in je vel zit.

Als je afstand neemt, krijg je de kans om je aan te passen. Als je zo lang zo hecht bent geweest kan ik goed begrijpen dat je op een bepaalde manier op de oude voet blijft doorgaan als je elkaar blijft zien. Laat het wegzakken!

Als je naderhand niet meer normaal met elkaar kan omgaan, dan vind je dat nu jammer omdat je hem nu op een bepaalde manier ziet. Maar als het gebeurt dan is hij en/of jij veranderd en dan vind je het misschien minder erg en kan je je erbij neer leggen.

Gun jezelf wat rust van hem en neem wat eigen leefruimte
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 18:25
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
divindae schreef op 27-08-2006 @ 15:04 :
Waarom zou je je niet binden aan iemand? Tegenover het rotgevoel als het uit gaat staan heel veel leuke dingen binnen een relatie hoor . En als ik de kans had om het anders aan te pakken had ik dat echt niet gedaan hoor.
Ik zou me op dit moment niet graag aan iemand binden omdat ik er na een jaar nog steeds last van heb gehad nadat het was uitgegaan met mijn ex. Dat kwam denk ik ook voornamelijk omdat ik hem elke dag nog zag.
Ik kan daar nu wat beter mee overweg omdat ik nou gewoon alles wil onthouden als een leuke herinnering en niet als een wens of verlangen. En natuurlijk zijn er ontzettend veel leuke dingen binnen een relatie, ik zou al die dingen ook zeker niet willen missen. Ik moet het alleen wel kunnen verwerken.
Ik ben daar nou wat voorzichtiger mee. (Dat ik me dus niet te snel aan iemand bind.)
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 01:31
iwamoto
Avatar van iwamoto
iwamoto is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 27-08-2006 @ 11:17 :
Herkenbaar ja.
Begin eerst maar eens met het branden van foto's op een cd en berg deze goed op. Raap alle afgedrukte foto's bijelkaar en berg ook die goed op.

Mijn tip: contact volledig verbreken. Maargoed, dat vereist wel lef en dat het bij mij werkte wil niet zeggen dat het bij iedereen werkt.
ik heb gewoon alles weggepleurt,noem me koud, maar ik wou echt niets meer met dr te maken hebben, achja, na 13 maanden iets gehad te hebben, had ze na 2 weken al weer een nieuwe, des te meer reden om ffe op Shift-Delete te drukken.

maar eerst was ik ook echt boos op dr, wou dr kwetsen, maar nu is dat eigenlijk wel afgekoeld, ik sprak dr laatst, en het lukte me niet echt iets gemeens te zeggen, naja, toen hoorde ik wel van die nieuwe vriend, voelde me wel een beetje genaaid, ik bedoel, 2 weken is wel erg snel.

maargoed, to delete or not to delete, that's the question
__________________
u speelt geen gitaar? dat verklaart een hoop, ga maar weer naar huis!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 05:41
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
ik was haar al vergeten na 3 dagen, en na een week ging ik al (?) met een ander meisje op stap, en in dat proces vergat ik mijn ex volledig, en ik zal haar ook nooit meer 'terug nemen'. nooit. koud? wellicht. maar ik was heel snel over haar heen. gewoon 3 dagen flink gejankt, alles wat van haar was weg gegooid (op een led zep poster na). ik heb zelfs een gitaar aan stukken gemept omdat ie nog me deed denken aan haar.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 09:36
Verwijderd
Het helpt wel erg om elkaar een tijdje niet te zien, hoor. Het is heel moeilijk om afstand te nemen als je nog zo in elkaars leven verweven zit. Bij mij ging het iig pas beter toen ik hem helemaal niet meer zag...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 10:26
Ladii..Inge
Avatar van Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Ik heb alle posts niet gelezen, maar de eerste keer dat het uit ging met mijn ex, zat het eigenlijk precies hetzelfde als bij jullie, ook zijn manier van verwerken.


Ik (wij) wilden ook heel graag vrienden blijven, maar het deed me elke keer zo zeer om hem met een ander meisje te zien. Het gevoel te hebben dat hij al over mij heen is terwijl ik me nog in slaap huilde.

Ik heb toen mijn gevoel aan de kant geschoven en alleen met mijn verstand gehandeld. Alle contact verbroken, we hadden dezelfde vrienden, maar nog probeerde ik hem niet tegen te komen.

En dat heeft heel erg geholpen.


Na 2 bijna 3 maanden helemaal geen contact, is deze weer langzaam opgebouwd tot een hele goede vriendschap Wat een tijd later weer een relatie werd, maar dat was duidelijk geen succes
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 13:22
978Jaap234
978Jaap234 is offline
Bijna 2 jaar geleden was een meid uit Heemskerk verliefd op me. Ik ook op haar. Ze zag mij als kandidaat maar vanwege de lange afstand (ik woon in Spijkenisse), besloot ze toch maar iemand anders te nemen. Die relatie is nu afgelopen en inmiddels heeft ze weer iemand anders. Een tijd lang heb ik inderdaad nog leuk contact met d'r gehad als vrienden. Maar ja, ''we zullen vrienden blijven, ok?''. Ze mocht me nog steeds.

Laatst was ze jarig en stuurde ik haar een kaartje, zij deed dat ook voor mijn verjaardag.

Maar niet van harte, want het contact is helemaal vervaagd. 9 van de 10 keer begin ik het gesprek op msn, ik heb d'r ook al lang niet meer gezien, etc.

Inderdaad: eerst verliefd en wel of geen relatie beginnen maakt dan niet uit. Zodra het erom gaat ''gewoon vrienden'' te blijven, dan weet ik helaas gezien mijn ervaring hiermee genoeg. Dat gaat vervagen.

Dus uit is uit, vergeet hem/haar inderdaad zo snel mogelijk. Het is hard, maar je houdt het niet tegen. Zoals Sting zingt in een van zijn beste songs: ''....on and on the rain will say how fragile we are, how fragile we are...''
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 13:45
Verwijderd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2006, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Ashamed schreef op 28-08-2006 @ 11:08 :
deden jullie ook niet meer bellen?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 23:42
-(L)-
Interessant topic. Ik heb niet veel toe te voegen. Bij mij werkte het contact verbreken inderdaad ook 't beste.

Ik denk dat als je regelmatig gekwetst wordt door je ex, dat ook de enige goede oplossing is.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 23:56
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
tja, het is gewoon kut te beseffen dat je in zekere mate vervangbaar bent. Je kunt het nuanceren door te denken: "hij was van mij, ik was van hem, dat kan niemand ons afnemen". maar nu is hij niet meer van je, en jij ook niet van hem. Zonde om je dat toch nog zo te laten claimen door herinneringen. Rouwen en dan tijd voor lol
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 09:57
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Ik heb ook zo'n beetje hetzelfde meegemaakt als de TS. Ik was ook 2,5 jaar samen met mijn ex toen we het uitmaakten. We zagen elkaar nog graag, maar inmiddels meer op een vriendschappelijke manier. We waren niet echt verliefd meer en waren allebei wel benieuwd naar iets nieuws.
Hoewel ik toendertijd heel erg achter mijn beslissing stond om het uit te maken (en ik er overigens ook nooit spijt van hem gehad) viel het me toch zwaarder dan ik eerst had gedacht. Ik keek al een beetje uit naar een nieuw vrijgezellenleven, maar toen het uit was had ik daar plots geen behoefte meer aan.
Wij hadden ook een gezamenlijk vriendengroepje en hij en die drie anderen waren(/zijn) mijn beste vrieden, dus het was eigenlijk onvermijdelijk dat we samen dingen deden. Ik vond het toendertijd wel fijn om hem te zien, omdat ik wist dat ik nog wel iets voor hem betekende en we toch iets speciaals hadden gedeeld. Toch interesseerden andere jongens me niet meer en wou ik eigenlijk in alle rust me over hem heen zetten en een beetje tot mezelf komen.
Dat ging allemaal goed tot hij opeens een nieuwe vriendin kreeg. Ik was super blij voor hem, maar toch deed het zoveel pijn om hem met een ander meisje te zien. Het ergste was eigenlijk dat, aangezien mijn ex de enige met een auto was, dat meisje min of meer mijn plaats innam (in de vriendengroep). Altijd als zij ergens heengingen met z'n vijven was er namelijk geen plaats meer voor mij in de auto. Gelukkig voor mij was ik toen net begonnen aan een studie en ben ik dat jaar op kot/kamers gegaan. Ik heb in die periode een hele goede vriendengroep opgebouwd en bouwde hier een leven op waarvan ik vond dat hij er niks mee te maken had. In de week ging ik met die mensen uit en amuseerde ik me rot, en in het weekend deed ik rustig wat met m'n ouders.
Na een tijdje hadden die vrienden gelukkig ook wel door hoe ik me bij de nieuwe situatie voelde en hebben we er eens lang over gepraat. We gaan nu meestal met de fiets weg Mijn ex voelde zich ook schuldig en rijdt nu vaak 2 keer op en neer als we ergens met de auto heenmoeten. Inmiddels is hij weer 1 van m'n beste vrienden en ben ik ook z'n vriendin enorm beginnen apprecieren. Ik heb het idee dat zij eigenlijk veel beter bij hem past dan ik deed en dat ik, ookal ben ik zijn vriendin niet meer, nog altijd wel een enorm goede plaats inneem als goede vriendin. Maar ik heb die afstand echt wel nodig gehad. Al was het maar om zelf het gevoel te krijgen dat ik hem niet nodig had en dat ik zonder problemen nieuwe vrienden kon maken. Als die vrienden van thuis nu geen tijd hebben, heb ik een groep andere mensen om te bellen.
Jij en je vriend betekenen ongetwijfeld nog heel veel voor elkaar, maar ik kan me zo goed voorstellen dat het ongelooflijk veel pijn doet om hem met anderen te zien. Voor mij hielp het om hem tijdelijk wat te ontwijken, uiteindelijk groeien jullie wel weer naar elkaar als jullie allebei gewend zijn aan de nieuwe situatie.
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 10:32
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik heb ooit een vriend gehad die vrij dramatisch deed toen het uit was. Kreeg e-mailtjes in de trant van "Het duurde even voor ik het door had, maar toen sloeg het ook in als een bom en heb ik de hele nacht liggen huilen". Tja.. daar voel je je wel wat lullig bij. Aangezien we redelijk ver van elkaar af woonden en internet en telefoon de beste communicatiemiddelen waren, was het niet zo moeilijk hem te ontlopen. Ik heb hem maanden niet gesproken en toen...tja, toen was het ineens ook goed. We zijn elkaar weer gaan aanspreken, en echt na jaren hebben we elkaar weer gezien. (tussendoor nog één keer op een feestje, maar dat was geen succes. Het zat blijkbaar nog enigszins diep toen bij hem, ook al was dat alweer een jaar later). Tegenwoordig is het gewoon weer een hele goede vriend die ik wekelijks dan wel dagelijks spreek op msn en één keer in de zoveel tijd spreken we af. Straks studeren we in dezelfde stad en er is zelfs een kans dat we in hetzelfde studentengebouw terecht komen ongeveer rond dezelfde tijd (wachtlijst voor hetzelfde gebouw is precies evenlang). We hebben beide onze weg moeten vinden, maar nu is het ook echt weer goed om elkaar te zien.

Mijn advies: Geef het tijd, neem afstand. Weken, maanden, jaren.. precies zolang je nodig hebt. Op die manier gaat het beeld van jullie als een stel uit je hoofd, en komt er ruimte voor een eventuele vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 28-08-2006 @ 13:45 :
[afbeelding]
of
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 17:00
Verwijderd
Het helpt écht. Ik vond het de eerste week afschuwelijk, en als hij niet op vakantie was geweest, had ik het misschien niet vol kunnen houden en zou ik hem alsnog opgezocht hebben. Maar het kon niet, en de week daarna ging het beter, en de week daarna ging het nog beter, en hoewel ik niet opgehouden ben met van hem te houden, ben ik er wel aan gewend geraakt om hem niet meer in mijn leven te hebben. En als je op dat punt bent, heb je het ergste gehad. Dan kun je weer gewoon gelukkig zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 04-09-2006 @ 17:34 :
Ja, ik snap het wel, maar ja om echt te zeggen "ik wil je niet meer spreken" , ik weet niet of ik dat wel uit mijn mond kan krijgen

Zij zegt dat ze al niets meer voor me voelt, behalve houden van op een vriendschappelijke manier ofzo....(zij is dus ook weggegaan)

En ik hang hier een beetje , zonder hoop , maar toch...
Haha, oh, ik ken het, en het is heel kut. Wij hadden er ruzie voor nodig voordat ik het durfde te besluiten; ik had er al een paar weken over nagedacht, maar ik durfde het ook niet aan. Maar ik kon er gewoon niet tegen om te zien hoe hij zich ogenschijnlijk zo losmaakte van mij terwijl ik het er zo moeilijk mee had; dan loste ik het nog liever zelf op, helemaal zonder hem. En het was eerlijk gezegd erg goed voor me om aan mezelf te bewijzen dat ik hem inderdáád niet nodig had, niet als partner, niet als vriend, niet op welke manier dan ook.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:11
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 04-09-2006 @ 17:49 :
Hm, daar heb je alweer gelijk in....

Maar wat moet je met herinneringen, als je ze niet meer kunt delen?
Probleem is ook dat ik in 2,4 jaar zo ongeveer ALLES met haar samen heb gedaan, en eigenlijk geen eigen leven meer heb.
Alles wat ik me kan herinneren, was met haar....

Klotezooi...dat doe ik dus nooit meer heh.

En dan achteraf nog horen "Ja, dat is het verschil tussen ons, jij wilt alles samendoen en veel delen, en ik heb daar niet zo'n behoefte aan"

KON JE DAT NIET EERDER ZEGGEN....

En als ik dan terugdenk, zijn er inderdaad van die kleine dingetjes waaraan je kon zien dat zij er soms totaal geen zin in had, en het maar deed omdat ik het zo leuk vond...

Maargoed...het is gewoon klote.
Ja, da's heel kut... Mijn moeders clichéantwoord: Je krijgt nieuwe herinneringen met nieuwe mensen. Nu denk je bij een bepaald restaurant bijvoorbeeld aan die ene gezellige avond met haar, maar daar zullen andere avonden met andere mensen overheen komen. Langzaamaan gebeurt er genoeg om het scherpe randje van de herinneringen te halen, dan wordt het hooguit vervelend en ooit kun je er misschien aan terugdenken en glimlachen, omdat het toen gewoon wel heel fijn was.

En het is erg bevrijdend om een eigen leven weer op te bouwen en alleen maar met jezelf rekening te hoeven houden. Dat is zo ongeveer het enige leuke/goede/verademingende aan relaties die verbroken worden; opeens dat enorme vrije, de toekomst die helemaal weer open ligt. Je kunt álles doen, nu.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:36
Verwijderd
Ok, niet alles doorgelezen maar wil toch even mijn verhaal doen, misschien dat je daar wat aan hebt!

Ik heb niet zo'n lange relatie gehad met mijn ex maar toch viel het me heel zwaar toen hij het uitmaakte, omdat het zo onverwachts was. Ik moest toen ook over hem heen komen en dat is idd, zoals iedereen hier zegt, gebeurd doordat ik hem niet meer sprak of zag. Dit is een aantal maanden zo doorgegaan totdat ik hem plots weer een keer zag lopen. Ik merkte dat ik hem nog graag zag, maar nu als vriend en niet als geliefde. We gaan nu super goed met elkaar om als vrienden, maar dat had ik niet gekund als we die eerste maanden ook nog gewoon contact hadden gehad. De gouden tip is dus denk ik : Even het contact verbreken en pas als je er aan toe bent (Écht over hem heen bent) proberen vrienden te zijn!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 04-09-2006 @ 18:15 :

Wat betreft herinneringen, ik weet dat die zullen vervagen, en er nieuwe zullen komen, maar het ergste vind ik dat we 3x op vakantie zijn geweest, met zijn 2en.
Dat soort dingen zijn niet echt over te doen, en daar baal ik nog het meest van.
waarom zou je ze over willen doen?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 04-09-2006 @ 18:45 :
Ehm, ik bedoelde eerder dat je toch maar 1x per jaar op vakantie gaat, en dat over het algemeen toch speciale dingen zijn. (ik in ieder geval)
Ik zou het ook niet met haar over willen doen, ik zou eerder willen dat het niet was gebeurd, maarja.

Dingen als restaurantjes bezoeken kun je met iedereen elke dag wel doen, maar reizen enzo gebeurt nou niet echt vaak, en die herinneringen zijn ook hardnekkiger omdat ze specialer zijn.

Kutvakanties ook....en ik met mijn vriendinnetjes altijd, (*&$(*$.

Volgend jaar in mijn eentje ofzo, of met vrienden
op die manier.

tja, gelukkig ben ik wel heel blij met de vakantietochtjes en dingetjes die ik gedaan heb met mijn ex
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 20:51
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 04-09-2006 @ 18:52 :
Och, misschien ben ik daar over een jaar ofzo ook wel blij mee, maar nu in ieder geval nog niet
bij jou is het op een nare manier uitgegaan?

bij niet, voor zover dat dat kan.

ik heb niet echt een wrok naar mijn ex
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Ashamed schreef op 04-09-2006 @ 21:58 :
ik moet me wel eerlijk zeggen dat ik me elke dag moet inhouden om hem niet te bellen. Maar het werkt gewoon niet als we elkaar wel spreken. We hebben zelfs ruzie gekregen aan de telefoon gisteren. Ik vind het heel moeilijk, maja, ik wil ook verder. Het liefst met hem. maar hij zegt dat het nooit meer goed komt! Pijnlijk, maar ik moet het mar accepteren. En vrienden zijn, dat komt misschien nog ooit als ik hem vergeten ben... maar nu niet, want dan zit ik toch de hele tijd te vragen: kan het niet toch nog goedkomen? En als hij iets liefs zegt krijg ik ook weer hoop... Ik kan wel gaan wachten tot hij wel weer van me houdt, maar als dat dan niet zo is? Dan komt het ook even hard aan.
Niet wachten. Als hij ooit van gedachten verandert, komt hij ook wel op het idee als jij niet meer in zijn leven bent (en ja, ik spreek uit ervaring ). Maar de kans ís groot dat hij dat niet doet, en als jij (onbewust) blijft wachten, zet je je leven maar een beetje on hold. Da's niet de bedoeling, natuurlijk.

Daarbij - mocht hij wel van gedachten veranderen, dan heb jij goed kunnen bedenken of je hem uberhaupt nog terug wil. En als je dat wel wil, sta je een stuk steviger in je schoenen dan als je de hele tijd als een hondje hebt zitten wachten, en weet je bovendien dat het (ook) duidelijk van zijn kant komt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 14:43
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 05-09-2006 @ 11:54 :
Mja, redelijke klotemanier..

Ze is na 2 jaar samenwonen op 1 dag vertrokken onder het motto "ik hou het niet meer vol, ik ben nog veels te jong om me al zo vast te leggen" ...

Zegt ze later over de telefoon "ik heb nu pas weer het gevoel dat ik kan ademen"

De kans is groot dat ze zelf niet eens doorhad hoezeer ze zich beklemd voelde, hoe goed het eigenlijk niet zat. Zo ging dat bij ons eigenlijk ook; het ging uit, eigenlijk in een soort opwelling van hem, en in eerste instantie leek dat hem ook wel een goed idee. Pas na een tijdje kwam hij tot de conclusie dat er misschien toch gewoon dingen fout zaten tussen ons, maar dat dat niet betekende dat alle liefde weg was en ook niet dat we het samen niet zouden kunnen. (Maar goed, ik kan dat nu wel zeggen, maar het gebeurt ook vaak genoeg dat een stel niet meer bij elkaar komt, dus ik zou er niet op gaan zitten wachten.)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Zazana85 schreef op 05-09-2006 @ 16:17 :
Een tip voor alle mensen die liefdesverdriet hebben: Een kennis van mij (het forum, zal diens naam niet noemen) zei me ooit toen ik vroeg of ze haar ex nog sprak/zag en hoe ze zich daarbij voelde 'Alles wat ik ooit gewild heb is dat hij gelukkig is'.

Dit is toch in feite ook wat 'échte liefde' zou moeten zijn? Echte liefde is het beste willen voor de ander, willen dat de ander gelukkig is. Als hij/zij dat ZONDER jou is, moet je hem/haar dat gunnen.

Misschien klinkt het een beetje raar maar dit heeft mij erg geholpen. Ik was ervan overtuigd dat alleen IK mijn ex gelukkig kon maken. Blijkbaar is dit niet zo en is hij zo (zonder mij) gelukkiger. En achteraf is dat alles wat ik wilde: dat hij gelukkig was. En dat is hij nu! Dit zorgde voor rust in mijn hoofd.

Ik ben dat ook weer geworden, op mijn eigen manier. Niets is beter dan weer samen gelukkig zijn, maar dan samen -alleen-.

Hmf, zo'n goed mens ben ik nooit geweest. Ik wou vooral dat hij gelukkig was met míj, en als hij mij niet wou, dan hoefde hij ook echt niet gelukkig te zijn, hoor. Tenminste, niet als ik ook niet gelukkig was. Tegen de tijd dat ik me weer goed zou voelen, zou hij na een paar maand ook wel eindelijk uit zijn dal mogen kruipen.

Ik erger me er nog steeds aan dat hij niet door dat diepe dal is geweest en hij me verdomme nog terug heeft gekregen ook, zonder echt moeite te hebben hoeven doen, zonder zich echt heel ellendig te voelen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 16:01
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Zazana85 schreef op 05-09-2006 @ 16:17 :
Een tip voor alle mensen die liefdesverdriet hebben: Een kennis van mij (het forum, zal diens naam niet noemen) zei me ooit toen ik vroeg of ze haar ex nog sprak/zag en hoe ze zich daarbij voelde 'Alles wat ik ooit gewild heb is dat hij gelukkig is'.

Dit is toch in feite ook wat 'échte liefde' zou moeten zijn? Echte liefde is het beste willen voor de ander, willen dat de ander gelukkig is. Als hij/zij dat ZONDER jou is, moet je hem/haar dat gunnen.

Misschien klinkt het een beetje raar maar dit heeft mij erg geholpen. Ik was ervan overtuigd dat alleen IK mijn ex gelukkig kon maken. Blijkbaar is dit niet zo en is hij zo (zonder mij) gelukkiger. En achteraf is dat alles wat ik wilde: dat hij gelukkig was. En dat is hij nu! Dit zorgde voor rust in mijn hoofd.

Ik ben dat ook weer geworden, op mijn eigen manier. Niets is beter dan weer samen gelukkig zijn, maar dan samen -alleen-.

dit doet me denken aan mijn ex...
de relatie is stopgezet geweest door overmacht, door externe factoren, ik hield nog van hem, hij nog van mij.

Ik had hem gezegd van 'morgen bel ik je, ik probeer nog 1 keer...' het lukte niet, en ik kon hem niet bellen om het te zeggen.
Via een vriend bezorgde ik hem een kaartje.
Aan de voorkant schreef ik een quote die ik uit een boek had gehaald die hij me geschonken had, hoe het precies was weet ik niet meer maar het kwam erop neer dat het me niet uitmaakt of ik met hem was of niet, als hij maar gelukkig was...

en dan op de achterkant in het kort dat hij gelijk heeft, dat het nooit zal lukken, dat ze het niet toestaan, en dat ik hoop dat een dag we vrienden kunnen zijn, dat ik kan weten hoe het gaat met hem in het leven!

Nu en dan hoor ik via via nog wat van hem Bijvoorbeeld deed hij me de groetjes en zei van 'ik ben je nog niet vergeten' of dan hoor ik dat het hem goed gaat op profesioneel en sportief gebied, en ik ben oprecht gelukkig voor hem. Een deeltje houdt nog van hem, maar ik heb het aanvaard...
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 16:51
DUIVELTJEUH
DUIVELTJEUH is offline
iemand vergete waar je van hebt gehouden en je volledig aan hebt gegeven is nooit gemakkelijk !!! ik heb alle contact met mijn ex verbroken hoe moeilijk het ook was ... geen sms,geen msn, niets meer !!! en als ik hem nu zie weet ik dat het me is gelukt en dat ik over hem ben
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2006, 12:55
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 12-09-2006 @ 11:28 :
Ja, en de gedachte dat dat nooit meer zal gebeuren is zoooo.....auw.

Ik kwam nog een internetsite van mezelf tegen met foto's van ons in Kroatië, en eentje van toen we net wat hadden en elkaar een zoen gaven...
Mijn hele bureau stond blank....

Hoe accepteer je in godsnaam dat terwijl jij nog super verliefd bent, dat de ander jou nooit meer wilt? ik weet het echt niet.
Het went, uiteindelijk. Na een maand of twee ging het bij mij iig weer behoorlijk. En het helpt om te bedenken dat ze misschien wel niet meer verder met je wil, maar dat dat niet betekent dat je niets meer voor haar betekent of dat ze nooit van je gehouden heeft. Waarschijnlijk houdt ze nog steeds wel van je op een bepaalde manier, het is voor haar op het moment alleen niet genoeg. Soms gaat dat zo...
Maar het is zwaar kut, ja.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 21:59
LA BLADIRA
Avatar van LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
heb al een tijde zitten mee lezen, heb eigenlijk hetzelfde als jullie.
Het doet even veel zeer, en er zijn dagen dat je gewoon in je bed wil blijven liggen en janken.
Ik heb het eigenlijk zo vreselijk moeilijk met het geloven wat hij zegt... niet om verwaand te klinken ofzo maar ergens ken ik hem goed na al die jaren en ik weet dat hij me tot voor kort nog echt graag zag, en als ik nu met hem praat ik weet niet, kan het gewoon niet echt geloven dat het zo is. Ik blijf ergens maar hoop koesteren want natuurlijk ook pijn doet maar krijg dat echt maar niet weg
ik weet het is maar misschien een mini mini kans maar toch hoop ik er zo op dat hij zal veranderen van mening.
Hebben jullie dit ook? of kunnen jullie toch de hoop laten varen?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:35
LA BLADIRA
Avatar van LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
het is nu iets van 2weken uit en we hadden twee jaar en half zo ongeveer...
Zou de hoop waarschijnlijk ook moeten opbergen, maar ik blijf me van alles wijs maken denk ik. We doen nu vriendschappelijk tegen over elkaar (ook al heb ik het daar moeilijk mee) maar ik heb ergens liever dat of helemaal niks meer maja die hoop blijft ook natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:39
LA BLADIRA
Avatar van LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
soms doet hij ook afstandelijk en kil... zegt hij dingen die kwetsen
maar ( en waarschijnlijk heb ik gewoon een ziekelijke gedachtengang maar kom) dan denk ik soms dat hij me daar mee wil testen ofzo om te zien hoe lang ik er blijf voor hem
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:46
LA BLADIRA
Avatar van LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
ja versta het bij mij is het kleinste dingetje ook vaak de aanleiding dat ik er weer helemaal onder zit...
kweet contact verbreken is waarschijnlijk de beste oplossing, maar dan geef ik het net op, zo voel ik het, en dat is het laatste wat ik wil, ik wil hem ergens echt kunne overtuigen dat ik hem vreselijk graag zie, en dat dit niet de juiste beslissing was. Niet dat ik hem nu constant lastig val maar door gewoon ja er te blijven zijn.
Vrees gewoon als ik contact verbreek het zeker nooit meer goed komt
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 23:02
LA BLADIRA
Avatar van LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
mja misschien later zei hij dat hij het nog eens een kans wil geven maar niet nu...
Ik kruip anders nooit niet voor een jongen ofzo hoor, maar deze keer is het echt anders
Hij heeft het uitgemaakt na dat hij een weekendje zwaar is uit gegaan, er was daar iemand die zijn hoofd heeft zitten zot maken.
Later heb ik pas vernomen dat hij er mee gezoent heeft ( ok hij was heel zat enzo hij wilt er niks mee zegt hij...)
Moest het iemand anders zijn zou ik hem zooo rap buiten smijten.
Maar bij hem gaat het niet, hoop ik ergens dat hij gewoon weer gaat inzien wat wij al zo lang hadden
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 23:07
LA BLADIRA
Avatar van LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
mja je hebt wel gelijk...
Indd we hadden een hele leuke tijd tesamen. En ergens heb ik me altijd zo veilig gevoeld bij hem ik wist dat hij me graag zag.
De laatste tijd liet hij het juist extra eigenlijk merken, was hij nog veel liever dan anders, daarom dat ik het nu ook zo moeilijk heb waarschijnlijk met te geloven dat het allemaal opeens over is
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 23:32
LA BLADIRA
Avatar van LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
indd heel veel pijn...
En ook misschien is bij hem dat gevoel van graag zien verminderd ofzo, maar bij mij is dat nog steeds niet over en dat komt misschien wel met de tijd maar ommetussen is het zo moeilijk om verder te gaan

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 23:36.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 23:37
LA BLADIRA
Avatar van LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
ok thnx jij ook nog veel sterkte en hopelijk voele we ons morgen weer stukje beter é
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 15:52
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Pff, ik raak haast down van dit topic alleen. Denken jullie dat dit goed is? Het is nu vier maanden uit tussen mij en mijn ex, en ik heb het er echt heel moeilijk mee, maar ik ga niet iedere seconde in een topic lopen posten. Zo trek je elkaar alleen maar verder de diepte in. Je moet jezelf niet zielig vinden, maar bijeen rapen, koppie op en ga leuke dingen doen, in plaats van je rotgevoelens hier steeds te blijven posten. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat jullie je aanstellen of iets dergelijks. Ik begrijp de gevoelens echt heel goed, ik heb ze zelf nog dagelijks en ik heb ze nog veel meer gehad. Het heeft alleen geen zin elkaar op deze manier te steunen, denk ik. Al dat gepraat is zo down. Probeer jezelf in de positieve richting te duwen!

Ooit komt er een tijd dat het beter gaat, ook al is dat niet nu en misschien niet binnenkort. Maar het is een illusie dat je niet zonder iemand kunt!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 14-09-2006 @ 15:52 :
Pff, ik raak haast down van dit topic alleen. Denken jullie dat dit goed is? Het is nu vier maanden uit tussen mij en mijn ex, en ik heb het er echt heel moeilijk mee, maar ik ga niet iedere seconde in een topic lopen posten. Zo trek je elkaar alleen maar verder de diepte in. Je moet jezelf niet zielig vinden, maar bijeen rapen, koppie op en ga leuke dingen doen, in plaats van je rotgevoelens hier steeds te blijven posten. Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat jullie je aanstellen of iets dergelijks. Ik begrijp de gevoelens echt heel goed, ik heb ze zelf nog dagelijks en ik heb ze nog veel meer gehad. Het heeft alleen geen zin elkaar op deze manier te steunen, denk ik. Al dat gepraat is zo down. Probeer jezelf in de positieve richting te duwen!

Ooit komt er een tijd dat het beter gaat, ook al is dat niet nu en misschien niet binnenkort. Maar het is een illusie dat je niet zonder iemand kunt!
Het is op zich goed om van je af te praten, denk ik, maar ik word óók al down van dit topic en bij mij is het zelfs al weer drie maand aan
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:28
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 14-09-2006 @ 17:40 :
Hoe ziet jouw week er eigenlijk uit?? doe je veel leuke dingen of zit je meer thuis op de bank?

Want een beetje in je verdriet opgaan is soms wel goed, maar ook echt niet elke dag ofzo.
Dat bedoelde ik dus. Ik bleef heus niet in mijzelf zitten, ik heb er veel over gepraat. Natuurlijk doet iedereen dit op een andere manier en erover praten/schrijven is goed, maar ik heb het idee dat jullie elkáár in de put praten. Al die negativiteit is niet goed; ik bedoelde meer te zeggen dat je moet proberen je te richten op positieve dingen. Niet hele dagen emmeren in zelfmedelijden. Met dat koppie op en doorgaan bedoelde ik heus niet te zeggen dat je niet mag huilen, niet verdrietig mag zijn en een masker op moet houden, maar je moet niet eeuwen blijven steken in je verdriet. Ik denk dat het meer zin heeft om hier één of tweemaal per dag te posten en verder lekker eigen dingen te doen, dan de hele tijd de negatieve kringloop op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:12
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 14-09-2006 @ 18:38 :
Eh, we posten niet de hele dag door hoor? Ik heb alleen de laatste 2 dagen ofzo wat vaker gepost, of als we in discussie zijn ofzo...maar verder niet de hele dag door?

Ik heb niet het idee dat we elkaar de put in praten, want als ik het kwijt kan op het forum, is het weer even uit mijn hoofd en kan ik weer even leuke dingen doen, ik ga ook gewoon naar vrienden, naar mijn werk enz. Ik zit echt niet de hele dag in de put.
Dan is het goed Het was niet als aanval of vervelend bedoeld. Ik wil ook alleen maar helpen.
Allemaal veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 00:30
Verwijderd
Ok, ik zit dus eigenlijk aan de andere kant van het verhaal. Heb het zelf 2,5 week geleden uitgemaakt.
Maar hebben toen afgesproken om ff 2 weken geen contact te hebben. Vooral voor hem.
Vanaf wanneer hadden jullie weer contact? Want wil hem zo min mogelijk pijn doen. En hoe verliep dat contact en vanaf wanneer raden jullie ongeveer weer aan?
Hadden ruim 2 jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie je date's met je ex vergelijken
-0-0-
14 22-07-2009 19:27
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #82
George
491 17-03-2008 23:16
Liefde & Relatie Na 3 jaar verliefd op een ander
Gummetje
57 19-10-2006 12:29
Liefde & Relatie Het is uit.
Mingster
20 28-09-2006 11:45
Liefde & Relatie hij gaat op kamers...opeens maakt hij het uit!
Audrey
22 30-09-2003 14:00
Liefde & Relatie nu is ie precies voorgoed weg
white_angel
1 08-04-2002 15:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.