Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 13:51
Yellowcard
Avatar van Yellowcard
Yellowcard is offline
Ik ben 15 en redelijk dun, en niet echt breed...
ik zit op fitness, maar ik heb er niet altijd zin in, maja...
wat kan ik het beste doen om een beetje aan te komen?
ik wil niet masaal gaan snoepen ofzo, weet iemand een gezond manier van aankomen? en wat ik het beste kan doen om breder te worden.
__________________
Who kissed a drunk girl?
Oud 27-01-2006, 16:33
Mara
Mara is offline
Veel gezond eten en dan gaan trainen. Vooral veel eiwitten binnenkrijgen.
Oud 27-01-2006, 17:26
Verwijderd
Niet twee topics openen is al een begin...

Iig, goed aankomen doe je door gezond en veel te eten (icm sporten), check http://forum.dutchbodybuilding.com/ voor voedingstips etc.
Om breder te worden moet je niet zo miepen en gewoon naar die fitness gaan.
Oud 27-01-2006, 17:28
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Eten tot je niet meer kan, elke maaltijd weer tot het naadje. En hard trainen+goed rusten.
__________________
Eigen genot eerscht
Oud 27-01-2006, 17:38
Yellowcard
Avatar van Yellowcard
Yellowcard is offline
Citaat:
fosje schreef op 27-01-2006 @ 18:26 :
Om breder te worden moet je niet zo miepen en gewoon naar die fitness gaan.
het is meer van dat et heel duur is, dus train ik liever thuis. en wat zijn de beste oefeningen thuis.
__________________
Who kissed a drunk girl?
Oud 27-01-2006, 17:41
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
gewoon 3 á 4 keer per dag krachttraining doen bij de sportschool, en veel vlees eten. het liefst net voor en net na het sporten
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 27-01-2006, 17:44
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 27-01-2006 @ 18:41 :
gewoon 3 á 4 keer per dag week krachttraining doen bij de sportschool, en veel vlees eten. het liefst net voor en net na het sporten
mee eens. als je fatsoenlijk thuis wilt trainen zul je al snel voor 500/600 € aan gewichten en stangen en een bankje etc moeten besteden.
met een paar dumbbells kom je niet echt ver. hoeveel kg heb je nu thuis aan gewichten?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 27-01-2006, 17:55
Yellowcard
Avatar van Yellowcard
Yellowcard is offline
Citaat:
Hulk schreef op 27-01-2006 @ 18:44 :
mee eens. als je fatsoenlijk thuis wilt trainen zul je al snel voor 500/600 € aan gewichten en stangen en een bankje etc moeten besteden.
met een paar dumbbells kom je niet echt ver. hoeveel kg heb je nu thuis aan gewichten?
2 dumbels van 2kg
2 dumbels van 3kg
2 dumbels van 5kg

ik gebruik nu de dumbels van 5kg.
__________________
Who kissed a drunk girl?
Oud 27-01-2006, 18:25
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
daar heb je echt absoluut niks aan

als je écht niet naar de sportschool wil zul je minstens een drukbankje, een stang en +/- 100kg aan gewichten moeten hebben, om mee te beginnen.
je kunt wel een beetje een basis krijgen door te gaan opdrukken en optrekken, maar in de sportschool gaat het allemaal een stuk sneller.

Ik heb hier nog wel een opdrukschema als het je interesseert:
http://www.impulseadventure.com/weights/100push.html
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 27-01-2006, 20:56
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 27-01-2006 @ 18:41 :
gewoon 3 á 4 keer per dag krachttraining doen bij de sportschool, en veel vlees eten. het liefst net voor en net na het sporten
3 á 4 keer per week bedoel je hoop ik?

En inderdaad, die dumbbell's, dat is natuurlijk niks. Als je écht breed wilt worden zal je er heel wat meer energie in moeten steken dan je nu wilt. Met 'ik heb er niet altijd zin in' kom je natuurlijk nergens. Dus bekijk eerst maar eens hoe graag je het wilt en of je er echt moeite voor wilt doen, want makkelijk is het zeker niet!
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 27-01-2006, 21:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het zal wel aan mij liggen, maar hij is 15, dan mag hij toch helemaal nog niet fitnessen (en al helemaal geen 4 keer per week)? Bovendien heb je grote kans dat het vanzelf bijtrekt als je 2 of 3 jaar ouder bent.

Niet dat je nu niet gezond moet eten ofzo, maar je lichaam verandert gewoon nog heel erg als je zo jong bent.
Oud 27-01-2006, 22:15
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-01-2006 @ 22:12 :
Het zal wel aan mij liggen, maar hij is 15, dan mag hij toch helemaal nog niet fitnessen (en al helemaal geen 4 keer per week)? Bovendien heb je grote kans dat het vanzelf bijtrekt als je 2 of 3 jaar ouder bent.

Niet dat je nu niet gezond moet eten ofzo, maar je lichaam verandert gewoon nog heel erg als je zo jong bent.
hij mag lichte krachttraining doen maar idd geen powertraining
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 27-01-2006, 22:15
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 27-01-2006 @ 21:56 :
3 á 4 keer per week bedoel je hoop ik?
dat bedoel ik
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 29-01-2006, 19:00
koelieboelie
koelieboelie is offline
Ik gebruik de dvd Total fitness, dat is een dvd met fitness- oefeningen :

Total Fitness in 12 minuten is een unieke fitness DVD.Geen dure beroemdheden, geen moeilijk voetenwerk, geen speciale apparatuur maar gewoon back to basic, no-nonsense fitness. Total Fitness in 12 minuten is gebaseerd op een militair trainingsprogramma uit de jaren "50. De ge-update versie van het Canadese Air Force 5BX programma laat je lichaam tot het uiterste gaan. Deze DVD bevat vijf oefeningen met als doel energie, kracht en balans.


Nou dit doe ik nu ongeveer anderhalve maand, en ik zie wel resultaat. Niet dat je er breed van wordt, maar je krijgt er wel body van. En daarnaast krijg je er coniditie van ! En het is leuk om te doen
Oud 29-01-2006, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Axilithor schreef op 29-01-2006 @ 20:47 :
Hoe bedoel je, wel body maar niet breed? Breed wordt je sowieso niet in 1,5 maand he
de term ''breed worden'' is best vaag

meer gedefinieerd en of meer spiermassa

je skelet veranderd niet dus je wordt dan niet breed en je schouders nemen misschien max. 3cm toe qua massa als je bodybuilding doet?


beetje bijdehand maar ga toch maar eens naar een fitness school..de meeste mensen haken af met oefeningen die thuis worden gedaan als je niet de juiste apparatuur thuis hebt.
Oud 29-01-2006, 23:10
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 29-01-2006 @ 20:47 :
Hoe bedoel je, wel body maar niet breed? Breed wordt je sowieso niet in 1,5 maand he
nee daarom zei ik dat ook. MEt body bedoel ik dat m,n borstspieren zichtbaarder worden, net als buikspieren en biceps. Niet zoals bij bodybuilders in de sportschool natuurlijk, maar ik zie het wel . Ik hoef geen body-builder te worden en ik vind het zo snel genoeg gaan.
Oud 30-01-2006, 11:36
RoB!N
RoB!N is offline
Met andere woorden je wordt gewoon wat droger...
Oud 30-01-2006, 18:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 27-01-2006 @ 23:36 :
Een vriend van me groeide al vanaf zijn 14e niet meer. In zo'n geval kan het weinig kwaad.
Probleem is alleen dat je niet van tevoren weet of je nog gaat groeien in de toekomst Tenzij je een handwortelfoto laat maken ofzo, maar dat gaan ze niet doen omdat je wilt fitnessen.

Maar op je 15e kun je best beginnen met lichte powertraining en cardio. Als het een goede sportschool is, schatten ze dat wel goed in en leggen ze je niet gelijk aan de zwaarste gewichten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-01-2006, 19:01
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Krachttraining remt de groei niet, is al meerdere malen bewezen
__________________
Eigen genot eerscht
Oud 30-01-2006, 22:17
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
klopt.. er waren wel andere argumenten om niet al te zwaar te trainen als je nog jong bent. dat het je centrale zenuw stelsel aantast ofzo. maar ik zou zeggen wees blij als je er vroeg bij bent en ga misschien niet helemaal 100% trainen, en als je last krijgt van je gewrichten ofzo doe je het gewoon een beetje rustiger.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 01-02-2006, 19:58
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Hij mag gerust zo hard trainen als hij wil, zolang hij maar van de magische drankjes afblijft.
Oud 01-02-2006, 19:59
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 30-01-2006 @ 00:10 :
nee daarom zei ik dat ook. MEt body bedoel ik dat m,n borstspieren zichtbaarder worden, net als buikspieren en biceps. Niet zoals bij bodybuilders in de sportschool natuurlijk, maar ik zie het wel . Ik hoef geen body-builder te worden en ik vind het zo snel genoeg gaan.
Een beachboy dus.
Oud 01-02-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 30-01-2006 @ 20:01 :
Krachttraining remt de groei niet, is al meerdere malen bewezen
Als het maar bij goede begeleiding gebeurt met een goede warming up en toch een relatief laag gewicht. Qua uitvoering en dus een stukje coordinatie zal je eerst wat met apparaten kunnen trainen voordat je lichaam al gelijk met losse gewichten aan de gang gaat. Om de nodige blessures te voorkomen.
Oud 01-02-2006, 21:39
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
onzin. juist om coordinatie te krijgen moet je beginnen met losse gewichten te trainen.

stel dat je borst een periode alleen traint op een machine en dan als je al wat kracht hebt gekregen gaat bankdrukken. de stabiliserende spieren zijn dan in verhouding veel slapper en dat is vragen om blessures.

wel is het verstandig de eerste paar weken niet voluit te gaan en te wennen aan de oefeningen/uitvoeringen/gewichten.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 01-02-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Axilithor schreef op 01-02-2006 @ 22:58 :
Grootste bullcrap die er bestaat kerel. Juist doordat je met machines begint worden je spieren sterker, maar je stabillisatoren groeien niet hard genoeg mee, omdat machines je in een geforceerde baan sturen. Wanneer je dus met losse gewichten gaat beginnen kun je weer zo'n beetje terug naar af, omdat je lichaam het totaal niet is gewend om dingen in balans te houden.

Je moet JUIST beginnen met losse gewichten, gewoon op een gewicht beginnen dat makkerlijk voor je is en langzaam verhogen. Ik verafschuw machines trouwens sowieso, op een row machine na. Met losse gewichten en stangen is alles prima te trainen.
Ik weet ook wel dat apparaten maar 1 beperkte richting hebben. Juist voor beginners is het belangrijk om die spier te laten wennen aan die richting. Die stabilisatoren die eronder liggen komen wel later van pas met losse gewichten. Ieder zijn of haar trainingsmethoden voor beginners he.
Oud 02-02-2006, 08:45
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 01-02-2006 @ 23:01 :
Ik weet ook wel dat apparaten maar 1 beperkte richting hebben. Juist voor beginners is het belangrijk om die spier te laten wennen aan die richting. Die stabilisatoren die eronder liggen komen wel later van pas met losse gewichten. Ieder zijn of haar trainingsmethoden voor beginners he.
Beginners wordt vaak verteld op machines te beginnen voor de veiligheid. Maar wat je dan krijgt is dat de aansturing en kracht van de hoofdgroep wel sterker wordt, maar die van de stabilisatoren niet. Op het moment dat ze dan losse gewichten gaan gebruiken krijgen ze de ene na de andere blessure omdat hun lichaam niet functioneel/geproportioneerd sterker is geworden.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 02-02-2006, 08:48
Verwijderd
over het verschil bodybuilding/fitness: afgaand op de letterlijke vertaling van die woorden zou je zeggen dat bodybuilders het doen voor hun uiterlijk en fitnessers voor hun gezondheid...?
Oud 02-02-2006, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 02-02-2006 @ 09:45 :
Op het moment dat ze dan losse gewichten gaan gebruiken krijgen ze de ene na de andere blessure omdat hun lichaam niet functioneel/geproportioneerd sterker is geworden.
Dat is wel een goed punt. Ik sta altijd open voor goede feiten. Maar als meneer Axilithor zegt dat ik bullshit praat kan ie beter met een verhaal zoals die van jou aankomen. Met feiten dus.

En ik ga inderdaad voor de veiligheid. Spieren kennen een bepaalde oefening niet en ik vind het niet verkeerd om als eerste op een apparaat te trainen. Ook al pak je de stabilisatoren niet geheel aan. De eerste 6 a 8 weken is dat geen enkel probleem. Je leert gelijk een goede houding aan te nemen.
Oud 02-02-2006, 16:35
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-02-2006 @ 09:48 :
over het verschil bodybuilding/fitness: afgaand op de letterlijke vertaling van die woorden zou je zeggen dat bodybuilders het doen voor hun uiterlijk en fitnessers voor hun gezondheid...?
Ja, hoewel ik fitness een dure naam vind voor bodybuilding.
Oud 02-02-2006, 16:55
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Waarom heeft iedereen het over apparaten, gewichten e.d?

Door lichamelijk zwaar werk te verrichten wordt je gespierder. Je kan dus ook opdrukken, optrekken zware dingen tillen, rennen, dansen enz... Om mooi gespierd te worden hoef je echt niet naar de sportschool te gaan.
__________________
To eu zèn
Oud 02-02-2006, 18:22
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Nee, natuurlijk niet, maar dat vergt jaren ...
Oud 02-02-2006, 18:24
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Myuki: daarom lopen er overal op de bouw mannetjes met hangbuiken dat is natuurlijk spier!
__________________
Eigen genot eerscht
Oud 02-02-2006, 19:03
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
adon1s schreef op 02-02-2006 @ 19:24 :
Myuki: daarom lopen er overal op de bouw mannetjes met hangbuiken dat is natuurlijk spier!
Die eten gewoon te veel

@pfm: Dat hoeft helemaal niet. In 2 maanden kan je al flink gespierd zijn door veel lichaamsbeweging. Zonder gekke apparaten en gewichten.
__________________
To eu zèn
Oud 03-02-2006, 00:44
Verwijderd
Citaat:
MegaManX schreef op 02-02-2006 @ 14:26 :
Dat is wel een goed punt. Ik sta altijd open voor goede feiten. Maar als meneer Axilithor zegt dat ik bullshit praat kan ie beter met een verhaal zoals die van jou aankomen. Met feiten dus.

En ik ga inderdaad voor de veiligheid. Spieren kennen een bepaalde oefening niet en ik vind het niet verkeerd om als eerste op een apparaat te trainen. Ook al pak je de stabilisatoren niet geheel aan. De eerste 6 a 8 weken is dat geen enkel probleem. Je leert gelijk een goede houding aan te nemen.
Groot gelijk, maar waarom niet gelijk een goede beweging aanleren met losse gewichten? Waarom niet wennen met losse gewichten, op een intensiteit van 50% (onder begeleiding desnoods)?
Hiermee train je vanaf het begin je stabilisateren mee die bij training met losse gewichten onmisbaar zijn!
Waarom trainen met losse gewichten als 'gevaarlijk' en 'blessure gevoelig' wordt gezien ligt over het algemeen (imho) aan slechte voorlichting en luiheid.
Mensen doen maar wat, maken voornemens om te gaan sporten prutsen wat aan zonder voorlichting. Als je verantwoord begint dan hebt je met losse gewichten net zoveel kans op blessures als met apparaten, vooral de gedachte 'meer is beter' is het probleem en er is geen apparaat die dit oplost.

@Myuki, ik zou graag het schema zijn waarmee je in 2 maanden zonder gewichten en 'gekke' apparaten flink(! ) gespierd kan worden, doe er ook maar een plaatje bij wat jij verstaat onder "flink gespierd" btw.
Oud 03-02-2006, 08:04
Koen M
Avatar van Koen M
Koen M is offline
Er is ook iets wat zich in sommige fitnesscentra begint te integreren, en dat is Kinesis: een wand waaraan kabels zijn bevestigd met handvaten die in alle richtingen kunnen worden gedraaid en getrokken. En waar je kan leren (weer onder begeleiding!) om een goede stabiele houding aan te nemen.





Oud 03-02-2006, 08:42
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Citaat:
fosje schreef op 03-02-2006 @ 01:44 :
@Myuki, ik zou graag het schema zien waarmee je in 2 maanden zonder gewichten en 'gekke' apparaten flink(! ) gespierd kan worden, doe er ook maar een plaatje bij wat jij verstaat onder "flink gespierd" btw.
__________________
Eigen genot eerscht
Oud 03-02-2006, 09:13
Verwijderd
Bedenk wel dat een bouwvakker al gauw 40 uur per week bezig is met het optillen van zware dingen etc...
Oud 03-02-2006, 14:40
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Ik denk dat je gewoon lichaamsvet gaat verbranden, waardoor je er gespierder uitziet.
Oud 03-02-2006, 15:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-02-2006 @ 10:13 :
Bedenk wel dat een bouwvakker al gauw 40 uur per week bezig is met het optillen van zware dingen etc...
Precies.

Mijn vader werkt in de bouw en heeft aardig wat spieren, hij is vrij breed. Hij is ook wel wat te dik, puur door verkeerd eten, maar hij is ook breed en gespierd. Hij doet verder niks naast z'n werk naast op de bank hangen, dus het heeft zeker invloed
Oud 03-02-2006, 16:43
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
fosje schreef op 03-02-2006 @ 01:44 :
@Myuki, ik zou graag het schema zijn waarmee je in 2 maanden zonder gewichten en 'gekke' apparaten flink(! ) gespierd kan worden, doe er ook maar een plaatje bij wat jij verstaat onder "flink gespierd" btw.
'join the army'

Het is toch logisch, door oefening van je lichaam kan je gespierder worden. Dat kan met apparaten, maar dat hoeft niet. Hoe denk je dat mensen vroegerrr lang geleden in een land hier ver vandaan gespierd werden?

En nee, met flink gespierd bedoel ik niet

Hoe gespierd je wel wordt ligt natuurlijk ook aan hoe gezond je bent, hoe gespierd en hoe veel vet je hebt.
__________________
To eu zèn
Oud 03-02-2006, 16:50
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik denk dat 10% van de mensen de genen heeft om met wat opdrukken/optrekken/zware lichamelijke arbeid 'flink' gespierd te worden.
De meeste mensen moet hier lang en hard voor trainen.

jij bedoelt waarschijnlijk een 'beachboyuiterlijk'. blokjes en een beetje vorm in de borstspieren.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 03-02-2006, 16:56
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Hulk schreef op 03-02-2006 @ 17:50 :
ik denk dat 10% van de mensen de genen heeft om met wat opdrukken/optrekken/zware lichamelijke arbeid 'flink' gespierd te worden.
De meeste mensen moet hier lang en hard voor trainen.

jij bedoelt waarschijnlijk een 'beachboyuiterlijk'. blokjes en een beetje vorm in de borstspieren.
Het is toch logisch dat je door lichamelijke inspanning gespierder wordt? Of dat nou in de sportschool of tijdens je werk is. Je doet in de sportschool wat je tijdens arbeid ook kunt doen. Lichamelijk hard werken.

Ik bedoel stevige harde benen, duidelijke blokjes en flinke armen. Ik weet niet wat jij een beachboy uiterlijk vindt?
__________________
To eu zèn
Oud 03-02-2006, 17:07
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik denk dat jij fitness (of bodybuilding...) een beetje onderschat.

ik heb 3 maand lang, 5 dagen per week flink moeten trainen voor ik het eerste verschil zag. en dan ben ik niet zomaar wat in het wilde weg aan het trainen, maar let precies op welke oefeningen/gewichten ik gebruik en rustperiodes tussen oefeningen/spiergroepen.
nu ik zo nadenk ken ik eigenlijk maar 1 of 2 mensen die flink gespierd zijn geworden zonder goed te trainen op een sportschool. want ook op de sportschool zie ik genoeg mensen die maar wat aan het aankloten zijn en na 6 maanden nog niks bereikt hebben.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 03-02-2006, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 03-02-2006 @ 17:43 :
'join the army'
20 Februari AMO

Citaat:
Myuki schreef op 03-02-2006 @ 17:43 :
Het is toch logisch, door oefening van je lichaam kan je gespierder worden. Dat kan met apparaten, maar dat hoeft niet. Hoe denk je dat mensen vroegerrr lang geleden in een land hier ver vandaan gespierd werden?
Spieren (massa) zet je voornamelijk aan door je spieren zwaarder te belasten als ze gewend zijn.
Zonder deze belasting te verhogen zullen je spieren wel in enkele mate toe nemen maar nooit in eenzelfde snelheid en hoeveelheid als bij het trainen met gewichten. 2 maanden is sowieso een erg korte tijd om flink spieren aan te zetten, al helemaal als je zonder gewichten traint, er zal een klein percentage zijn waarbij dit misschien wel lukt maar bij de meerderheid zal het echt iets meer inspanning en tijd vragen.
Oud 03-02-2006, 19:01
Ndimension
Ndimension is offline
Alleen een 100,00% pure mesomorf zal breder kunnen worden zonder er nauwelijk iets voor hoeven te doen. En dat soort mensen zijn zeldzaam, zelfs Ahnuld was er niet zo eentje. Maar goed, ook al ben je het wel dan nog is het praktisch onmogelijk om binnen 2 maanden grote resultaten te boeken.
__________________
© Ndimension
Oud 03-02-2006, 21:50
Verwijderd
Je kunt je spieren dus ook zwaarder belasten dan ze gewend zijn zónder apparaten, door lichamelijk zwaar werk te doen. 40 uur per week in de bouw werken is niet 'nauwelijks iets doen'.
Oud 03-02-2006, 22:56
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
maar er is wel een verschil tussen 1000x een baksteen van een kilo tillen en 8x 100kg drukken.

er zijn namelijk verschillende soorten spiercellen. en de cellen die het meest geschikt zijn voor groei reageren het best als je ze kort intensief belast.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 04-02-2006, 21:12
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 03-02-2006 @ 20:01 :
Alleen een 100,00% pure mesomorf zal breder kunnen worden zonder er nauwelijk iets voor hoeven te doen. En dat soort mensen zijn zeldzaam, zelfs Ahnuld was er niet zo eentje. Maar goed, ook al ben je het wel dan nog is het praktisch onmogelijk om binnen 2 maanden grote resultaten te boeken.
Waar zeg ik dat je nauwelijks iets hoeft te doen? Natuurlijk is het hard werken, ik ben geen tell-sell verkoopster.
__________________
To eu zèn
Oud 04-02-2006, 21:30
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
hmm als je aan wil komen en breder worden zal je serieus moeten trainen, in combinatie met goede voeding en voldoende rust.

Het verhaal aanleg speelt een belangrijke rol hoe breed je kan worden, maar breder worden kan je sowieso.

Het gaat allemaal om een stuk discipline.
Oud 04-02-2006, 21:31
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 03-02-2006 @ 20:01 :
Alleen een 100,00% pure mesomorf zal breder kunnen worden zonder er nauwelijk iets voor hoeven te doen. En dat soort mensen zijn zeldzaam, zelfs Ahnuld was er niet zo eentje. Maar goed, ook al ben je het wel dan nog is het praktisch onmogelijk om binnen 2 maanden grote resultaten te boeken.
Arnold is sowieso eerder ecto-meso als meso

Echt groot was hij niet, en lange ledematen etc.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid puberteit breder worden
Anoniempjexx16
1 21-02-2016 19:37
Lichaam & Gezondheid Hoe kan ik wat breder worden ?
mb93
47 20-07-2012 22:08
Vrije tijd Gespierder worden / breder worden
Verwijderd
37 27-01-2012 11:20
Vrije tijd Gespierder worden / breder worden
Verwijderd
3 08-09-2011 14:47
Lichaam & Gezondheid gespierd? [breder worden]
Ceespop
106 30-11-2009 12:30
Lichaam & Gezondheid breder worden
matrix21
25 14-05-2003 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.