Oud 10-12-2013, 20:43
American Psycho
Avatar van American Psycho
American Psycho is offline
stel je werkt standaard op dinsdag van 4-7 en oudejaarsdag valt op een dinsdag, maar de winkel gaat om 5 uur al dicht, mag je dan verplicht worden om van 2-5 te werken?
__________________
Where's Bizarre at?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2013, 21:10
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
oudjaarsdag is geen officiële feestdag (nieuwjaarsdag wel). Dus ja als je volgens je contract op dinsdag werkt, dan moet dat ook op die dag.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-12-2013, 22:35
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Het is dit, of waarschijnlijk 2 uur minder uitbetaald krijgen. Heb je echt iets belangrijks te doen in die 2 uur?
Ik weet niet of er in jouw contract staat 3 uur per week, 3 uur op dinsdag of van 4-7 uur op dinsdag.

Mocht je op die dag helemaal niet willen werken KUN je uiteraard een vrije dag aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 11:04
American Psycho
Avatar van American Psycho
American Psycho is offline
toen ik 3 weken van te voren vrij wilde vragen mocht dat niet, en mijn 31 december moet gaan om vuurwerk afsteken en niet werken
__________________
Where's Bizarre at?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 13:23
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Je hebt duidelijk een conflict, beide partijen vinden hun standpunt het belangrijkst.
Persoonlijk vind ik vuurwerk afsteken de minst zwaar wegende factor maar dat is voor iedereen weer anders.
Een week vakantie met familie daarentegen zou bij een werkgever zwaarder wegen.
Je kan je ziek melden, maar dat is de oudste smoes die er is . Dat ga je merken aan de werksfeer en het eerstevolgende gesprek over salarisverhoging, promotie of voortzetting van je contract.
Soms moet je dingen slikken om de sfeer goed te houden en voor je eigen toekomst.
Wil je echt je hakken in het zand steken, neem dan ontslag en zoek een andere werkgever (en kijk dan even vooruit op welke dag 31 december valt de komende jaren)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 15:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
3 weken van tevoren vrijvragen voor zo'n dag is ook wel een beetje aan de late kant. En als jij niet werkt, moet er weer iemand anders komen werken omdat jij het vertikt. Is dat dan wel eerlijk? Je kunt niet eisen van je werkgever dat hij je vrijgeeft zonder goede reden, en die heb je duidelijk niet. Dikke vette pech dus, tenzij je ergens over wilt gaan liegen (met alle mogelijke gevolgen van dien)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 17:14
American Psycho
Avatar van American Psycho
American Psycho is offline
ik heb een uitstekende band met mn teamleiders, ook buiten werk om. alleen in onze albert heijn mag je niet vrijnemen in december, ik had het zelfs 2 maanden van te voren gevraagd. ik ga me ook niet ziekmelden, ik heb liever een goed gesprek erover. ook is mijn passie om vuurwerk af te steken 1 dag in het jaar niemands zaak, ik hecht daar gewoon veel waarde aan om met vrienden een heerlijke dag te hebben en albert heijn pakt me dat wel af zo. iets waar ik erg tegenop zit en ook erg gestressd om ben de laatste tijd.
__________________
Where's Bizarre at?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 17:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ik heb een uitstekende band met mn teamleiders, ook buiten werk om. alleen in onze albert heijn mag je niet vrijnemen in december, ik had het zelfs 2 maanden van te voren gevraagd. ik ga me ook niet ziekmelden, ik heb liever een goed gesprek erover. ook is mijn passie om vuurwerk af te steken 1 dag in het jaar niemands zaak, ik hecht daar gewoon veel waarde aan om met vrienden een heerlijke dag te hebben en albert heijn pakt me dat wel af zo. iets waar ik erg tegenop zit en ook erg gestressd om ben de laatste tijd.
Je mag vuurwerk afsteken van 31-12 10.00u tot 1-1 2.00u. Dat is 16 uur. Daarvan moet je er 3 werken, dan blijft er toch tijd genoeg over om vuurwerk af te steken? Maar goed, een goed gesprek met je teamleider kun je natuurlijk altijd proberen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 17:56
American Psycho
Avatar van American Psycho
American Psycho is offline
kijk, ik kan t allemaal wel uit gaan leggen aan jullie maar als je overdag vuurwerk af wil steken en je moet werken van 2-5 zit dat echt op een kut tijd, dan zou ik 4-7 acceptabel vinden. ik ga wel proberen om een vervanger te regelen en anders wil ik wel een gesprek aangaan met een teamleider. bedankt voor jullie hulp
__________________
Where's Bizarre at?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-topic #140
Missy1234567890
499 10-01-2009 21:17
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #111
Little_lady
492 26-10-2007 22:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Directie NS stapt op
beuk
11 08-05-2007 22:53
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (Deel2)
ikbenschipper1
500 16-01-2007 14:24
Lifestyle Oud&nieuw
ZerO
184 05-01-2006 21:11
Liefde & Relatie samen met je vriendin met kerst
hemhemhem
116 01-12-2005 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.