Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 20:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Zie titel: en ook: bestaat er wel een manier om iemand dat te vertellen... Zonder dat je meteen ruzie krijgt of dat diegene zich klote gaat voelen...

Heeft iemand tips??

Alvast bedankt
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2003, 20:39
Studentje
Studentje is offline
"Eej, zullen we gaan squashen?"
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 21:00
Verwijderd
"Je zou eens iets meer moeten sporten, dat is goed voor je conditie EN voor je figuur"
"Je bent nogal gezet"
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 21:16
~Third Day~
Avatar van ~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
perseus schreef:

"Je bent nogal gezet"
Zou dat niet erg hard aankomen denk je?
__________________
De slak bereikte de ark door volharding.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
"Eej, zullen we gaan squashen?"
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 21:24
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
gewoon vraag een keer subtiel hoeveel die persoon eet per dag,.. of ga desnoods zeggen hoe graag je wilt afvallen enz en dan hoe zwaar je zelf weegt. en vraag t dr dan.. ena sl ze zegt dat ze t niet wil zeggen dr eenbeetje over doorzeuren.. en als ze t wel zegt,, zeg je tegen dr dat je t wel beetje veel vind.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 21:36
Julian
Avatar van Julian
Julian is offline
Waarom zou je?
Die persoon weet 't vast zelf wel, en als ie er niet mee zit, laat dat dat lekker zo...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 21:39
Outrageous
Avatar van Outrageous
Outrageous is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
gewoon vraag een keer subtiel hoeveel die persoon eet per dag,.. of ga desnoods zeggen hoe graag je wilt afvallen enz en dan hoe zwaar je zelf weegt. en vraag t dr dan.. ena sl ze zegt dat ze t niet wil zeggen dr eenbeetje over doorzeuren.. en als ze t wel zegt,, zeg je tegen dr dat je t wel beetje veel vind.
Nee daar kwets je diegene niet mee Zeker die vraag hoeveel hij/zij eet zou ik absoluut niet stellen, omdat dat alleen maar meer spanningen zal geven, want dat gaat je namelijk geen reet aan hoeveel diegene eet. Belachelijk.

En @ dreen:
Ik zou zoiets alleen zeggen als diegene er oprecht naar vraagt. Dan zou je misschien kunnen zeggen dat zij/hij wel wat dikker is dan de meeste mensen. En gewoon zeggen hoe je dat vindt op een vriendelijk manier natuurlijk.
__________________
It just won't do, without you..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 21:55
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Notorious K.I.M schreef:
Nee daar kwets je diegene niet mee Zeker die vraag hoeveel hij/zij eet zou ik absoluut niet stellen, omdat dat alleen maar meer spanningen zal geven, want dat gaat je namelijk geen reet aan hoeveel diegene eet. Belachelijk.
nee ok.. en ikzei toch ook subtiel.. ikweet niet wat jij met subtiel bedoelt maar zker iets anders dan ik...

en sommige mensen blijven dik, het maakt niet uit hoeveel ze eten.. daarom bedoelde ik dat.. dan kan je wel zeggen dat die persoon te dik is maar dan kan die iemand dr zelf ook niks aan doen.. dan kwets je die maar onnodig..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 22:20
ButterflyBee
ButterflyBee is offline
Citaat:
Xtuv schreef:
Waarom zou je?
Die persoon weet 't vast zelf wel, en als ie er niet mee zit, laat dat dat lekker zo...
idd
__________________
It's gonna take bravery to stop (mental) slavery!...Dicen que soy...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 23:16
akhen
Avatar van akhen
akhen is offline
ik weet niet hoe het helemaal in mekaar zit, mare ik weet ook niet wat voor een figuur je hebt, mare om te beginnen zou ik dus zeggen, ik ben te dik, dus met je zelf beginnen, en als hij er op in ga, en niet al te veel voor schaamt, zegt ie wel misschien dat dat niets vcorstelt ofzo, en dat hij veel dikker is ofzo, en dan kan je misschien met hem/haar afspreken om te gaan fitnessen ofzo joh.... verzin maar wat...

maar dit zinnetje gebruik ik heel vaak, Goh, ik moet afvallen, ik heb een te dikke kont/benen/buik....

snap snap
__________________
Aster, you're my love, you're my live, you're my air i breath, you're the little dissease they call love that conquer my heart
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 23:38
Memnoch
Avatar van Memnoch
Memnoch is offline
Tactisch en subtiel gaat niet.
Zorg gewoon dat het goed overkomt, dus iemand dik noemen zonder te zeggen dat diegene vet is. Zit verschil in....
__________________
Mass genocide is the most exhausting thing one can engage in, next to soccer
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 23:40
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Zullen we gaan zwemmen??
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 23:44
poesiefox
poesiefox is offline
''Schat, til even je pens een beetje op...ik kan zo niet bij je piemel''.

Dit is de enige reden waarom je mag en moet ingrijpen als je iemand te dik vindt.

Als hij niet je minnaar is gaat het je niks aan hoe hij of zij er uit wenst te zien.

Als hij dat wel is, heb je in bed gewoon last van dat vet, het zit in de weg.

Beedewee, als je echt van iemand houdt, hou je van ieder pondje. Want je houdt van de persoon die in dat lichaam zit.

Zelfde geldt voor vriendschap.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 00:14
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
Xtuv schreef:
Waarom zou je?
Die persoon weet 't vast zelf wel, en als ie er niet mee zit, laat dat dat lekker zo...
Precies. Als 'ie te zwaar is, dan is hij zich daar zelf ook wel van bewust.

Je moet mensen nemen zoals ze zijn. Als zijn (over)gewicht een te grote storingsfactor voor jou is om een relatie met hem te kunnen hebben, had er zoiezo nooit aan moeten beginnen.
__________________
~eef <3 "No hugging, no learning."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 01:15
Verwijderd
Biertje?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 01:18
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Jah.
__________________
~eef <3 "No hugging, no learning."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 03:44
Verwijderd
'je bent dik'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2003, 08:09
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Maarre... waarom zou je zeggen dat iemand te dik is? Ik denk dat die persoon daar zelf wel van bewust is..
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 08:33
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
dit vind ik echt zow
naja lama

kbedoel denk je niet dat die persoon dat zelf niet doorheeft?
en als die persoon het niet zelf doorheeft,
wat maakt het uit?

misschien zit het wel in de familie en heeft ze al jaren met dieten gelopen enne is ze eigenlijk bezig zichzelf te accepteren kom jij met je (onnodige) opmerking!

enne op L&R?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 08:34
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Te dik zijn komt niet per defenitie door teveel eten hoor. Er zijn veel mensen die er nix aan kunnen doen. En er zijn ook weer mensen die er wel wat aan kunnen doen. Maar mensen denken per defenitie dat als iemand dik is dat diegene zich dag in dag uit helemaal voleet.

Voordat je dus wat zegt zoek dan uit wat de oorzaak is waarom diegene stevig is. Misschien kan diegene daar wel helemaal nix aan doen, en loop jij te zeggen dat diegene minder moet gaan eten terwijl het misschien daar wel helemaal niet doorkomt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 09:19
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
laat hem of haar in zn waarde, en hou je mond r gwoon over. k denk dat die persoon t zelf ook wel in de gaten heeft hoor, en als dat niet zo is, laat t dan ook zo. tis niet jouw lichaam, hij/ zij moet er mee doen wattie wil. bemoei je er verder gwoon niet mee.
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 09:24
Verwijderd
Ach, of je doet het op de albekende typische vrouwenmanier: "je bent mijn type niet". Als hij vraagt wat je type dan wel is, omschrijf je een sportieve man etc. Dan trek hij zijn conclusies zelf.

Of je bent heel eerlijk en bereidt hem er op voor. Zo van "ik vind je heel aardig en wil je zeker niet kwetsen, maar .. ".
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 10:00
Bella_De_Koe
Bella_De_Koe is offline
ik vind dat je dat gewoon NIET zegt! zo neem je die persoon z'n zelfvertrouwen gewoon helemaal weg. Mss weet hij wel dat hij te dik is maar voelt hij zichzelf wel goed in z'n vel, dus zie ik niet in waaro miemadn anders hem dat zou moete afpakken!
__________________
I love you all, but you're all F*CKING mad
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 10:16
Verwijderd
Ik denk dat het idd het beste is, zoals ook al vaker boven gezegd, om het gewoon niet te zeggen. Waarom zou je het idd willen zeggen. En subtiel duidelijk maken lukt toch niet, het komt waarschijnlijk altijd wel lullig over. En hij weet zelf ook wel dat hij te dik is.

Misschien als hij in de pauze een keertje naar de snackbar wil dat je dan zou kunnen zeggen van nee joh blijf gezellig hier, en das nog beter voor de lijn ook (of is dat dan weer lullig ). Of idd een keertje gaan sporten, zwemmen is niet erg vermoeiend maar wel goed voor de lijn. "Heey heb je zin om een keertje gezellig mee te gaan zwemmen''? ofzo...

Nou ja beetje moeilijke situatie...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 10:44
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Nja, zoals de meeste mensen hier zeggen.. Zoiets kan je niet subtiel duidelijk maken. Mischien heeft diegene er al heel veel problemen mee en met zo'n opmerking wordt het er niet beter op. Of diegene voelt zich gewoon goed en gaat dan aan zichzelf twijfelen..
Kan allemaal natuurlijk, mja, iedereen heeft een spiegel en weet hoe die eruit ziet, waarom zou je het dan nog eens extra gaan vertellen..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Xtuv schreef:
Waarom zou je?
Die persoon weet 't vast zelf wel, en als ie er niet mee zit, laat dat dat lekker zo...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 13:40
soofsoof
soofsoof is offline
ik zou vragen offie mee ging sporten.
en als ie dat niet doet, zeggen dat dat goed voor hem/haar is..
ik hoop dat t werkt
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:54
Outrageous
Avatar van Outrageous
Outrageous is offline
Citaat:
dyfusica schreef:
nee ok.. en ikzei toch ook subtiel.. ikweet niet wat jij met subtiel bedoelt maar zker iets anders dan ik...

en sommige mensen blijven dik, het maakt niet uit hoeveel ze eten.. daarom bedoelde ik dat.. dan kan je wel zeggen dat die persoon te dik is maar dan kan die iemand dr zelf ook niks aan doen.. dan kwets je die maar onnodig..
Ja maar dan begin je dus niet in eerste instantie over hoeveel diegene eet. Want wie weet heeft diegene wel helemaal geen zin om af te gaan vallen (voor iemand anders?). Het gaat namelijk in eerste instantie om of diegene dik is of niet, en niet om zijn/haar eetgewoonten.
__________________
It just won't do, without you..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 15:53
Verwijderd
te dik waarvoor?

voor jou? of om in de modeblaadjes model te spelen? of om staand z'n eigen schoenen te kunnen knopen? of om in het toneelstuk een olifant te spelen?

wat wil je er eigenlijk mee bereiken? dat die persoon gaat afvallen (om jou een plezier te doen)? of is het de reden waarom je geen relatie met iemand wil?

in alle voorgaande gevallen ben je niet goed snik.


als iemand tegen mij zou zeggen (subtiel of niet) dat ik op dieet moet, dan heeft hij/zij gegarandeerd afgedaan bij mij.
IK bepaal wanneer ik al dan niet op dieet ga. zolang ik mij goed in mijn vel voel en ik nog aantrekkelijk ben ga ik zowiezo niet op dieet.
als ik dik zou zijn zou ik me al klote voelen (niemand is toch graag dik [= een graad of twee erger dan 'mollig']? je kan er vrede mee nemen, je kan het accepteren, maar iedereen is liever slank of mollig dan dik), en ik zou het zelf ook wel beseffen dat ik op dieet zou moeten, dat hoeft niemand mij te vertellen.
ik vind het heel bemoeiallig, en dat is iets waar ik TOTAAL niet mee om kan.


xxx
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:04
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
te dik waarvoor?

voor jou? of om in de modeblaadjes model te spelen? of om staand z'n eigen schoenen te kunnen knopen? of om in het toneelstuk een olifant te spelen?

wat wil je er eigenlijk mee bereiken? dat die persoon gaat afvallen (om jou een plezier te doen)? of is het de reden waarom je geen relatie met iemand wil?

in alle voorgaande gevallen ben je niet goed snik.


als iemand tegen mij zou zeggen (subtiel of niet) dat ik op dieet moet, dan heeft hij/zij gegarandeerd afgedaan bij mij.
IK bepaal wanneer ik al dan niet op dieet ga. zolang ik mij goed in mijn vel voel en ik nog aantrekkelijk ben ga ik zowiezo niet op dieet.
als ik dik zou zijn zou ik me al klote voelen (niemand is toch graag dik [= een graad of twee erger dan 'mollig']? je kan er vrede mee nemen, je kan het accepteren, maar iedereen is liever slank of mollig dan dik), en ik zou het zelf ook wel beseffen dat ik op dieet zou moeten, dat hoeft niemand mij te vertellen.
ik vind het heel bemoeiallig, en dat is iets waar ik TOTAAL niet mee om kan.


xxx

Applaus.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:04
Verwijderd
Waarom wil je zeggen dat die persoon te dik is?

Als het vanwege de gezond heid is zeg je gewoon: ik maak me zorgen om je gezondheid vanwege je gewicht.

Als je dat wilt zeggen omdat hij met je uit wil ofzo: dan is er geen goede manier om het te zeggen.
Liever een lieve dikkerd dan iemand met een mooi figuur die je als stront behandeld. Een mooi figuur is geen garantie voor een leuke vriend. *spreekt uit ervaring*

Citaat:
als iemand tegen mij zou zeggen (subtiel of niet) dat ik op dieet moet, dan heeft hij/zij gegarandeerd afgedaan bij mij.
Ook als deze persoon het zegt omdat hij/zij zich zorgen maakt om je gezondheid?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef:
persoon het zegt omdat hij/zij zich zorgen maakt om je gezondheid?
ja.
als iemand zo verschrikkelijk veel te dik is dat het ongezond wordt, dan heeft die persoon waarschijnlijk zelf al wel door het een beetje te veel aan het worden is.
als je geen vijf treden van een trap kunt doen zonder buiten adem te geraken, dan denk ik dat je zelf wel weet wat je te doen staat.

ik rook bijvoorbeeld. dat is ongezond. heel ongezond. dat weet iedereen, ik dus ook.
als iemand tegen mij zegt: "seg, zout ge eens niet stoppen met roken?" dan word ik daar eerlijk waar een beetje slecht gezind van. ik bepaal dat namelijk voor mezelf, of ik al dan niet rook.
als ik wil stoppen met roken, dan doe ik dat uit mezelf wel: daarvoor moet iemand niet tegen mij zeggen 'dat het misschien beter is dat ik stop met roken'.

en dit gaat dan nog maar over roken: dan gaat alleen nog maar over het 'zich bemoeien met'.
bij een opmerking over iemands gewicht heb je ook nog het gegeven van de belediging. misschien is de persoon in kwestie (die de topicstartster kent) niet eens dik maar heeft ze gewoon een beetje een blubberbuikje.


xxx
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:32
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Tactisch gaat volgens mij niet..
Probeer het iig niet verwijtend te zeggen,
een beetje lief (wat moet lukken met je uitstraling ),
dan komt het minder hard aan..
(en een btje aardige manier,
'Hey, wat ben jij VET geworden zeg!',
helpt natuurlijk ook niet.. )

Offtopic:
Thx voor het kaartje.
Mailtje is onderweg..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:33
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik zou het ook niet zeggen, zoiets geeft je zelfvertrouwen echt een klap (ervaring!!)
en sqaushen?? of zwemmen, lekker subtiel
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef:
en dit gaat dan nog maar over roken: dan gaat alleen nog maar over het 'zich bemoeien met'.
bij een opmerking over iemands gewicht heb je ook nog het gegeven van de belediging. misschien is de persoon in kwestie (die de topicstartster kent) niet eens dik maar heeft ze gewoon een beetje een blubberbuikje.
Of je iemand beledigt ligt natuurlijk in welke kring je je bevindt.
Als een wildvreemde tegen mij zegt: je bent dik, je bent gezet of iets in de richting dan wijs ik ze terecht. Die personen hebben geen in principe last van mijn figuur en als ze het niet mooi vinden kijken ze maar ergens anders heen. Simpel.

Nu: als iemand uit mijn naaste omgeving, wiens mening wel telt, zegt: Meid, je ziet er niet gezond uit dan neem ik dat niet op als een belediging. Ik neem aan dat zij het beste met mij voor hebben. En zij mogen zich best met mij bemoeien.

Citaat:
misschien is de persoon in kwestie (die de topicstartster kent) niet eens dik maar heeft ze gewoon een beetje een blubberbuikje.
Misschien. Ik denk niet dat ze zo oppervlakkig is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2003, 17:02
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
yo mamma is so fat.....
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef:

Applaus.
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:14
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Notorious K.I.M schreef:
Ja maar dan begin je dus niet in eerste instantie over hoeveel diegene eet. Want wie weet heeft diegene wel helemaal geen zin om af te gaan vallen (voor iemand anders?). Het gaat namelijk in eerste instantie om of diegene dik is of niet, en niet om zijn/haar eetgewoonten.
ik bedoelde eig ook meer omgekeerd maar ik kan mn post nu niet meer wijzigen.. anders had ik dat allang gedaan hoorr..

en je kan wel hee; lullig gaan lopen roepen van. jij bent te dik, maar wat als die persoon er helemaal niks aan kan doen... als je gewoon 1 dagje bij die persoon bent zie je het ookwel. je hoeft het dus niet eens te vragen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Goh, toch grappig. Dat veel van jullie denken dat het over een vriend van me gaat... het zou toch net zo goed een vriendin kunnen zijn

Maar goed, om ff uitleg te geven: het gaat dus om een vriend van mij. Hij sportte altijd heel veel, at ook veel, maarja dat geeft opzich niet. Nu heeft hij sinds een halfjaar een knie blessure en doet erg weinig. Zo kon hij eerst ook niet fietsen en werd overal heen gereden. Hij is nu totaal verandert... eet veel vet en beweegt gewoon weinig.
Ik vind het erg jammer, t was altijd een mooie leuke jongen, en nu begint hij gewoon saai en dik te worden. Ik denk dus dat het hem niet eens is opgevallen.. Hij is nog steeds mijn vriend.. maar hij verteld me wel es dat hij het gevoel heeft dat bepaalde vrienden hem vergeten. Dat doet pijn. Ik wil hem beschermen
Ik weet nog niet of ik het hem ga vertellen. Dit topic was meer als brainstorm bedoeld. en ik heb er veel aan gehad, dus bedankt.
ik weet niet precies hoe hij nu in z'n vel zit (dus of hij het kan hebben als ik het hem vertel), maar zodra ik merk dat hij onzeker wordt zal ik dat zeker niet zeggen. Maar ik vind het gewoon jammer, t was echt een geweldig iemand... en nu valt hij een beetje weg.. ik denk dat hij net nu nog terug kan draaien.. als hij langer wacht niet meer...

maar nogmaals bedankt voor jullie reply's
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:35
Angeles
Angeles is offline
Ik denk dat die vrienden hem eerder laten zitten omdat hij gewoon niet meer zo actief is als eerst. Dat is heel jammer en heel lullig, maar volgens mij gaat het vaak zo, als iemand die heel veel vrienden heeft ziek wordt en zijn leven op een laag pitje moet zetten, dat veel vrienden dan afhaken.

Een geweldig iemand kan hij natuurlijk net zo goed zijn als hij wat dikker is en dat hij nu wat minder kan, daar kan hij ook weinig aan doen. Ik denk dat hem vertellen dat hij te dik wordt weinig zin heeft. Misschien kun je samen met hem zoeken naar dingen die hij nog wel kan doen nu hij minder mobiel is.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 19:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Angeles schreef:
1) Ik denk dat die vrienden hem eerder laten zitten omdat hij gewoon niet meer zo actief is als eerst. Dat is heel jammer en heel lullig, maar volgens mij gaat het vaak zo, als iemand die heel veel vrienden heeft ziek wordt en zijn leven op een laag pitje moet zetten, dat veel vrienden dan afhaken.

2) Een geweldig iemand kan hij natuurlijk net zo goed zijn als hij wat dikker is en dat hij nu wat minder kan, daar kan hij ook weinig aan doen. 3) Ik denk dat hem vertellen dat hij te dik wordt weinig zin heeft. Misschien kun je samen met hem zoeken naar dingen die hij nog wel kan doen nu hij minder mobiel is.
1) ja, dat snap ik, maar hij is nu weer bezig op te bouwen, en hij doet ook wel steeds meer... maar hij wordt er niet vrolijker op.. en ook lijkt hij in mijn ogen steeds minder sociaal...
2) ja, dat snap ik... maar dat is het punt. hij doet er niks aan, het lijkt wel of hij weg kwijnt, terwijl z'n blessure juist verbeterd (dus hij kan meer, maar doet het gewoon niet)
3) Ik geloof er zelf sterk in dat als je lichamelijk gezond/fit ben, je geestelijk dat ook bent... dus ik hoop dat als hij meer gaat sporten gewoon weer actiever gaat worden, dat dan dat met z'n vrienden ook wel goed komt..

Ik wil hem graag helpen, maar ik wil ook zeker zijn dat het ook echt helpen is wat ik doe... vandaar dat ik het hier bespreek..
Ook wil ik niet opdringerig en als een bemoeial overkomen
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 20:23
lieve
lieve is offline
Als die persoon echt wel dik is, denk je dan niet dat die persoon dat zelf al weet?????? En dat die zeker niet iemand nodig heeft die het hem/haar nog eens onder de neus komt wrijven!?

En als die persoon gewoon een beetje gezet is, en dat JIJ hem/haar dik vind... vind je jezelf dan niet een beetje oppervlakkig?????????

Sorry, dat is nu wat ik ervan vind!!!

Mijn 2 beste vriendinnen zijn niet van de magerste! En ik kan je verzekeren, met die 2 op stap gaan is FUIVEN en PLEZIER maken!Meer dan met die smalle bonen,die saai en interessant proberen te doen!


Greetz Lieve,xxx
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
lieve schreef:
1) Als die persoon echt wel dik is, denk je dan niet dat die persoon dat zelf al weet?????? En dat die zeker niet iemand nodig heeft die het hem/haar nog eens onder de neus komt wrijven!?

2) En als die persoon gewoon een beetje gezet is, en dat JIJ hem/haar dik vind... vind je jezelf dan niet een beetje oppervlakkig?????????

3) Sorry, dat is nu wat ik ervan vind!!!

4) Mijn 2 beste vriendinnen zijn niet van de magerste! En ik kan je verzekeren, met die 2 op stap gaan is FUIVEN en PLEZIER maken!Meer dan met die smalle bonen,die saai en interessant proberen te doen!
1) hij is niet echt super dik, maar ook niet magertjes. ik denk ook dat hij het zelf ook wel gemerkt heeft, maar dat hij er niet om geeft. Hij was eerst best wel ijdel, en nu laat hij het zomaar over zich heen komen. ik ben bezorgt okay. en ik heb echt het beste met hem voor...

2) je snapt me verkeerd. je snapt de situatie niet.. hij was altijd zo dun. en leuk. dus dan is het anders... ik gaook niet zomaar tegen iemand zoiets zeggen, als dat al langer bezig is enzow..
maar ik wil hem alleen maar helpen.. ik heb ook niet gezegd dat ik zeker wet dat ik het doe... probeer je asjeblieft ook in mijn situatie in te leven, in plaats van zo bot te zeggen dat ik oppervlakkig ben... je kunt ook normaal zeggen dat je het nit zo'n goed plan vind toch

3) ik respecteer je mening, en ik ben het ook met je eens. Alleen is de situatie nu anders

4) dat is heel logisch... maar wat jij zegt, daar heb ik nooit het tegendeel van beweerd. ik weet dat best, wat je zegt.
het ligt nu gewoon anders. met hem IS het nu gewoon ff niet om te fuife

please probeer je in te leven in de situatie, en niet zomaar allemaal dingen posten die er niet toe doen... en val mij er niet op aan
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:39
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Er is tegen mij welles gezegd 'Je bent dik' en 'zou je niet eens gaan lijnen'. Ik heb totaal niets aan die informatie, want ik weet het zelf ook wel.Ik kan er trouwens ook niets aan doen dat ik zo ben, want ik ben nog nooit 'dun' geweest. Voor mij is dat dik zijn dus heel normaal en als iemand dan een opmerking gaat maken voelt dat heel erg kut. Voor mezelf heb ik helemaal geen behoefte om af te vallen, maar ik zou het alleen willen om van dat gezeik van die mensen af te zijn. Die mensen die het dus 'subtiel' duidelijk willen maken. Het zijn die mensen die anderen aan depressies en minderwaardigheidscomplexen helpen. Waarom moeten we zonodig veranderen? Omdat we anders niet voldoen aan het modebeeld dat ze gewend zijn van de TV en ze niet kunnen begrijpen dat niet iedereen er zo uit hoeft te zien om toch gelukkig te zijn? Ik denk dat die mensen toch echt het grootste probleem hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 04:08
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
******** schreef:
Of je bent heel eerlijk en bereidt hem er op voor. Zo van "ik vind je heel aardig en wil je zeker niet kwetsen, maar .. ".
NEE, NEEEEE, NEEEEEEEEEEEEE
NIET DIE ZIN
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 04:11
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Noekie schreef:
Er is tegen mij welles gezegd 'Je bent dik' en 'zou je niet eens gaan lijnen'. Ik heb totaal niets aan die informatie, want ik weet het zelf ook wel.Ik kan er trouwens ook niets aan doen dat ik zo ben, want ik ben nog nooit 'dun' geweest. Voor mij is dat dik zijn dus heel normaal en als iemand dan een opmerking gaat maken voelt dat heel erg kut. Voor mezelf heb ik helemaal geen behoefte om af te vallen, maar ik zou het alleen willen om van dat gezeik van die mensen af te zijn. Die mensen die het dus 'subtiel' duidelijk willen maken. Het zijn die mensen die anderen aan depressies en minderwaardigheidscomplexen helpen. Waarom moeten we zonodig veranderen? Omdat we anders niet voldoen aan het modebeeld dat ze gewend zijn van de TV en ze niet kunnen begrijpen dat niet iedereen er zo uit hoeft te zien om toch gelukkig te zijn? Ik denk dat die mensen toch echt het grootste probleem hebben.
Ik zou op water en brood kunnen gaan en dan zou ik misschien met heel veel geluk net onder de 80kilo komen.
Ik zit nu rond de 90 met normaal eten (soms wat uitschieters naar boven) en ik kan er gewoon geen zak aan doen.
Ik ga mezelf er niet meer zo druk om maken hoor. ALs iemand er mee zit dat ik zo dik ben dan is dat heel erg HUN probleem.
Enige dat ze er mee kunnen doen is me kwetsen met iets waar ik niks aan kan doen. Dat ze gewoon acceptern dat ik zo ben ipv met dingen aan te komen die ik al lang geprobeerd heb.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 10:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Ik zou op water en brood kunnen gaan en dan zou ik misschien met heel veel geluk net onder de 80kilo komen.
Ik zit nu rond de 90 met normaal eten (soms wat uitschieters naar boven) en ik kan er gewoon geen zak aan doen.
Ik ga mezelf er niet meer zo druk om maken hoor. ALs iemand er mee zit dat ik zo dik ben dan is dat heel erg HUN probleem.
Enige dat ze er mee kunnen doen is me kwetsen met iets waar ik niks aan kan doen. Dat ze gewoon acceptern dat ik zo ben ipv met dingen aan te komen die ik al lang geprobeerd heb.
idd, na een tijdje is het genoeg geweest natuurlijk. en bij jou is het gewoon zoals je bent, ik ben ook niet één van de dunsten, maar t zit gewoon in de familie
Tis heel makkelijk voor een anderen om daar iets van te zeggen, maar je zei het zelf, je kunt er niks aan doen.. Mja zoals je al zei, zij moeten jou zo maar accepteren, maar heb je jezelf al zo geaccepteerd?
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 10:27
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Zit hij er zelf mee, dat hij wat aangekomen is?
Zo niet, dan zou ik hem gewoon met rust laten.
Als hij er aan toe is zal hij er vast zelf wel wat aan gaan doen.
Je hebt gelijk als je zegt dat je van sporten je beter gaat voelen en afvalt, maar daar moet hij zelf ook achterstaan en zich er goed bij voelen.
Je moet geen druk op hem uit gaan oefenen, laat het hem gewoon op zijn eigen tempo doen.
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 11:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Zit hij er zelf mee, dat hij wat aangekomen is?
Zo niet, dan zou ik hem gewoon met rust laten.
Als hij er aan toe is zal hij er vast zelf wel wat aan gaan doen.
Je hebt gelijk als je zegt dat je van sporten je beter gaat voelen en afvalt, maar daar moet hij zelf ook achterstaan en zich er goed bij voelen.
Je moet geen druk op hem uit gaan oefenen, laat het hem gewoon op zijn eigen tempo doen.
mja, misschien heb je gelijk... ik weet het gewoon niet... het zou kunnen dat hte vanzelf goed komt enzow, en dat ik hem daar niet bij moet helpen.. maar ik ben bang dat als hij langer wacht, dat tie z'n vrienden niet (snel) meer terug krijgt... maarja aan de andere kant, als hij er zelf geen zin in heeft om er weer aan te werken, dan kan ik ook niks doen... iig bedankt voor je mening
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.