Oud 23-05-2003, 12:11
Joostx
Joostx is offline
Gezien de reacties over wiskunde B1,2 is het niet denkbeeldig dat een groot aantal hier een herexamen in wil doen/gaat doen.

Vermoedelijk weet je op dit moment nog niet OF je een her moet doen en als je een her moet doen of dat wiskunde wordt of misschien een ander vak.
Echter als je nu denkt dat je wel eens een her voor wiskunde nodig zou kunnen hebben, dan kun je gebruik maken van de mogelijkheid voor een (bijna) gratis training voor wiskunde .

Bijna gratis, omdat je voor een goede training met een groep mensen een zaaltje nodig hebt (buiten in de regen werkt niet lekker). Ik schat dat de kosten neerkomen op euro 15,= pp. (een zaaltje voor 20 personen kost ca 300 euro per dag ).

Waar wordt die training gegeven?
Afhankelijk van de belangstelling worden er meerdere plaatsen in Nederland gekozen voor de training. Je moet dus rekening houden met het gegeven dat je een stukje moet reizen voor die training.
Plaatsen worden gekozen, zodat deelnemers zo min mogelijk hoeven te reizen.


Wanneer worden ze gehouden?
Op 18 juni is het herexamen, dus ongeveer in de 2 weken er voor. Hoe vaak is afhankelijk van de belangstelling.
Aanvang tussen 9.30 en 10 uur. Einde 17.00/ 17.30 (hangt van de locatie af).


Wie is er zo gek om gratis trainingen te geven, zelfs studenten vraag geld.
Er zijn verschillende redenen om de doelgroep 'leerlingen met problemen met wiskunde' te helpen. Universiteiten doen het bijvoorbeeld om te zorgen dat je na het behalen van je diploma weet op welke universiteit je moet gaan studeren.
Ik doe het om de volgende redenen:

1. Ik ben een cursus wiskunde B VWO aan het schrijven voor een Nederlandse instelling, die opleidt voor het staatsexamen.

2. Ik ben een cursus wiskunde B VWO (in eerste instantie, daarna volgen WA, en Havo B, A ) aan het schrijven voor leerlingen in de Tweede Fase die moeite hebben met wiskunde, maar het vak later nodig hebben (een soort verdedelde bijles op afstand )

3. Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een boekje over het gebruik van je GR om een optimaal resultaat te scoren op je tentamens en examens.

Ik wil daarom weten waar leerlingen problemen mee hebben en waarom het fout gaat.

Procedure
1. De training wordt uitgevoerd door de firma
LOTS Consultancy, Hengelosestraat 705, Enschede (naast de universiteit Twente)

2. Heb je belangstelling, ook al weet je niet of je de her gaat doen, dan stuur je vast een mailtje naar: jwxs@iisa.nl
Hierin zet je:

a. onder voorbehoud wil ik meedoen aan de training
b. Je naam
c. Waar kom je vandaan (plaats + provincie evt grote plaats in de buurt noemen )
Dus bijv. De Zilk, Noord Holland bij Haarlem
d. Welk vak: wiskunde A of B
e. Welk niveau: havo of vwo
f. Welke GR heb jij: cfx-9850GB (plus), TI-83, HP38G/39G, EL-9600/9650
g. Met welke vragen uit het examen had je problemen en korte toelichting waarom
h. Welke onderwerpen uit het examenprogramma vindt je lastig: geef voorbeelden van vragen.
i. Als je op basis van je geloofsovertuiging niet op zaterdag/zondag kunt deelnemen aan een training geef je dit aan.

Neem de tijd om vooral vragen g en h goed en duidelijk te beantwoorden. Lees het nogmaals na en kijk of het begrijpelijk is voor iemand die NIET hetzelfde boek gebruikt als jij!

3. Er wordt een globale planning gemaakt van locaties, met toewijzingen van leerlingen die zich hebben opgegeven.

4. Op het moment dat je zeker weet dat je gaat deelnemen stuur je een mailtje met de bevestiging van je komst.

5. Je regelt de betaling zo snel mogelijk

6. Je ontvangt een mailtje met bericht waar je moet zijn en wanneer.

Te laat opgeven kan betekenen dat de zaal vol is. En vol = vol .

Joost van 't Spijker (alias Joostx )


WAARSCHUWING: meedoen aan een training van 1 dag betekent niet dat je verder niets hoeft te doen voor een herexamen.

Aanbevelingen:
1. Ga naar je eigen docent en bespreek het gemaakte examen. Wat had je fout.
2. Vraag je docent wat hij/zij vindt dat jouw zwakke punten zijn (je werkt slordig, je weet de helft niet, je controlleert niets, ...... ). Vraag om HARDE kritiek. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als je een her moet doen is het erop of eronder, dus je wilt weten wat je moet doen.
3. Nadat je zelf enig studeerwerk hebt gedaan en eventueel na de training, speel je zelf leraar. Neem het gemaakte (gewraakte) examen en leg HARDOP uit aan een onzichtbare klas hoe iedere som gemaakt moet worden en waarom.
4. Bestudeer eerst dingen die je niet weet en daarna dingen die je wel weet. Sluit positief af, iedere oefen sessie!!!!

Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2003, 12:47
Joostx
Joostx is offline
Vermoedelijke start op maandag 9 juni.

Joost
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2003 Herexamen traingen wisk havo en vwo
Joostx
0 23-05-2003 12:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.