Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2011, 06:13
Verwijderd
Mijn kater is een beetje ziekjes.
Hij kotst vaak zijn eten uit, zo om de dag, en dat is natuurlijk heel erg naar voor hem (maar voor mij ook).
De dierenarts heeft hem een paar medicijnen meegegeven, die ervoor zorgen dat hij zijn voedsel binnen kan houden.

Maar die medicijnen, is een spuitje met hele vieze bittere vloeistof die ik in zijn bekje moet spuiten. Hij vindt het echt niet leuk, of lekker.
Dit moet ik 3x per dag doen.

Het is nu al zover dat hij 'bang' voor me lijkt te worden. Hij loopt echt voor me weg, zelfs als ik hem alleen maar wat aandacht wil geven, wat wil aaien, dan loopt hij weg. Hij lijkt bang voor me te worden.

Ik snap wel, hij snapt niet dat die smeerboel voor zijn eigen bestwil is. Maar ik vind het zo sneu dat hij daardoor helemaal angstig lijkt te zijn voor me.
Ik geef hem meestal meteen na die spuit een lepeltje van zijn blikvoer, zodat hij meteen die vieze smaak uit zijn mond kan 'eten'. Maar ook dat lijkt niet echt te helpen. Hij blijft me wantrouwen.

Is er iets wat ik daaraan kan doen, of moet ik hem maar gewoon de ruimte geven, tot de medicijnen op zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2011, 09:56
Verwijderd
Wij hebben thuis een kat die heel erg angstig is van zichzelf. Als je hem vlooiendruppels of medicatie moet geven wantrouwt hij je direct voor een aantal weken, en loopt weg van je, net zoals jij beschrijft. Wij geven hem altijd de ruimte, op een gegeven moment gewoon tijdens het eten geven nog even proberen aan te halen, en dan merken ze vanzelf wel weer dat jij het allemaal goed bedoeld, en niet een of ander eng wezen bent.

Dus ik zou zeggen, gewoon doorgaan met wat je doet. Spul geven, iets lekkers erna en voor de rest maar wat de ruimte geven
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 12:50
Verwijderd
tnx.

Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 13:47
Verwijderd
Oh ja, wat ik ook nog even wou zeggen bij ons helpt het wel als je ze een tijdje met rust laat, en daarna begint met ze kattensnoepjes te voeren. Dan win je weer een beetje vertrouwen, en associëren ze jou met iets lekkers Maar, dan zou ik wel iets anders gebruiken dan dat je hem nu geeft anders werkt het misschien niet helemaal.

Ik hoop dat het weer goed gaat komen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 06:24
Verwijderd
Weet je, zolang we niet exact weten wat het is (allergie, of echt een ziekte (bloed onderzoek moet nog) kan ik eigenlijk weinig anders dan hem belonen met wat hypoallergeen voedsel. Gelukkig is het een alleseter.
Inmiddels merk ik minder protest. Hij weet wat er komen gaat, vindt het gruwelijk smerig, maar verzet zich minder.

Voor straf heeft hij zich heer en meester gemaakt van de bureaustoel, en toen ik er laatst in wilde gaan zitten, en ik daarbij niet goed uitkeek, werd ik beloond met een setje nagels in mijn kont
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 10:28
Verwijderd
leuk ,

mischien kan je het iemand anders laten doen. of voeren met snoepjes ruimte geven. en als je de spuit geeft tegen de kat lief praten en aaien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Profielwerkstuk ADHD
lindamoniek
10 10-01-2011 11:53
Flora & Fauna Algemeen Namen Topic
rodina
499 13-11-2007 08:53
Flora & Fauna Bij welke leeftijd katjes naar buiten en castreren/steriliseren?
miekmuis
16 01-10-2006 15:44
Verhalen & Gedichten Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred
Verwijderd
15 02-09-2004 01:26
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.