Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2012, 23:57
isa-
isa- is offline
ik weet echt niet hoe ik hier aan moet beginnen. ik heb gewoon jullie mening nodig. het zit zo; ik heb de pest aan weed. en aan mensen die het gebruiken, ik heb geen idee waarom ik die "drugs" zo hard haat. het feit dat iemand naar drugs grijpt om gewoon erbij te horen en zogezegd gelukkiger te zijn dan hun problemen zelf op te lossen kan ik echt niet begrijpen. mijn beste vriendin is nu al bijna 2 jaar samen met een jongen van 20 die elke dag weed gebruikt, voor ze elkaar kenden had ik zelf nog maar net kennis gemaakt met wat weed is en doet met mensen, ik heb het zelf nooit gebruikt gewoon omdat ik het standpunt heb, geluk maak je zelf en rook je niet op of spuit je niet of snuif je niet wat dan ook. ik ben straight edge (niet roken,drinken, drugs gebruiken,..) en ik ben perfect gelukkig met mijn vrienden en vriendje en leven. ben al bijna 17 en ik heb ng nooit de drang gehad naar drugs of willen experimenteren. nu mijn beste vriendin al 2 jaar weed gebruikt met haar lief (en ondertussen al mdma heeft gepakt door hem) ben ik het gewoon beu.
mijn school zit vol, mijn stad zit vol 90procent van de mensen die ik ken komt in aanraaking met drugs en vooral weed. en NIEMAND begrijpt hoe ik mij voel, ik voel mij anders. iedereen houd van weed en ik ben het buitenbeetje. wat juist goed zou moeten zijn maar blijkbaar niet.
ik heb ook 6 maand samen geweest met een jongen die gebruikte, ik zag hem graag maar hij gebruikte ook en elke dag, ELKE DAG zong hij dat fucking so what we smoke weeeeeeeed we're just having funnnn, liedje, hij heeft mij ontelbare keren gekwetst en het boven mij gekozen, het is ook uit gegaan omdat hij liever elke dag weed rookte dan dat hij bij mij wou zijn en in het begin ging alles nog zo goed. ik weet dat het zijn voor en nadelen heeft maar ik zal het nooit kunnen accepteren of gebruiken. maar als het zo door gaat verlies ik waarschijnlijk mijn beste vriendin nog aan de drugs, en dan ga ik mij gepushed voelen om ook te gaan gebruiken want zij is alles voor mij. ik weet echt niet wat te doen, ben ik wel normaal.. of is weed gewoon een rage dat volgend jaar over zou zijn, voor mij kan het echt niet snel genoeg over zijn.

Laatst gewijzigd op 17-12-2012 om 11:39. Reden: Geduld is een schone zaak, zeker om 1 uur 's nachts.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2012, 11:44
Verwijderd
Goed, ik heb dus de oorspronkelijke tekst teruggeplaatst omdat ik het best een interessant onderwerp vind. Ik heb er wel een paar enters ingegooid om het geen Wall of text te laten zijn.
@ isa-, je post het topic om 1 uur 's nachts, 10 minuten later haal je je inhoud weg omdat er niemand reageert. Niet veel mensen hebben de gelegenheid om op een zondagnacht actief te zijn aangezien maandagochtend meestal werk of school inhoudt. Een beetje meer geduld is dan ook wel wenselijk.

Voor diegenen die willen reageren, begin niet met afzeiken, leg je standpunt uit en waarom het niet zo zwart/wit is als de topicstarter denkt.

Zelf zal ik later nog reageren, maar ik ga nu eerst even mijn koekjes afwerken
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 12:02
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Jammie, wat voor koekjes? Maar on topic. Ik snap je standpunt en respecteer het ook. Mensen die in hun naaste omgeving ongevraagd worden geconfrontreerd met b.v. alcoholisme kunnen erg fanatiek tegenstanders van alcohol worden. Dat is te begrijpen want je gunt het geen kind om zijn vader en/of moeder lallend door het huis te zien zwalken of kotsend boven de wcpot te hangen. Maar ik ga er van uit dat het merendeel van zowel weed- als alcoholgebruikers geen misbruikers zijn. En ga alsjeblieft niet zelf gebruiken omdat je beste vriendin dat ook doet. Jij ben niet abnormaal! Probeer haar (desnoods met hulp van anderen) zo goed mogelijk te helpen. Als dat niet lukt is dat erg triest maar niet jouw schuld! Sterkte.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 13:18
Verwijderd
Zandkoekjes met glazuur ^^ maar ik heb het deeg te lang in de ijskast laten liggen, dus ik kan nog niet verder.

In ieder geval, vervelend dat je slechte ervaringen hebt met wiet. Zoals bloodyb al zegt, als je misbruik ziet, dan is het logisch dat je sneller geneigd bent om je er tegen af te zetten, maar dat houdt niet in dat iedere druggebruiker een drugmisbruiker is.

Niet iedereen die wiet rookt, doet dit om zijn/haar problemen te vergeten. Sommigen (heel veel) gebruiken het puur recreatief. Ook niet iedereen is verslaafd. Als je jonger bent, is er natuurlijk wel wat meer sociale druk om er bij te horen, maar dan moet je sterk zijn en weigeren als je het echt niet wilt. Wat niet wil zeggen dat iedereen die toegeeft aan sociale druk een zwakkeling is.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 13:25
Verwijderd
Wat een verschrikkelijke aanstellerij en een vermoeiend stuk tekst. "Wiet is stom ondanks dat ik het nog nooit heb gebruikt en iedereen in mijn omgeving het doet".


Hoe oud ben je nou?

En nee, het is sowieso geen rage die volgend jaar over is. Dat had je kunnen weten.

edit: Oh, je was bijna 17. Dat verklaart wel wat, maar niet alles helaas.

Laatst gewijzigd op 17-12-2012 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Wat een verschrikkelijke aanstellerij en een vermoeiend stuk tekst. "Wiet is stom ondanks dat ik het nog nooit heb gebruikt en iedereen in mijn omgeving het doet".


Hoe oud ben je nou?
Citaat:
Voor diegenen die willen reageren, begin niet met afzeiken, leg je standpunt uit en waarom het niet zo zwart/wit is als de topicstarter denkt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 14:44
Verwijderd
Ik zeik niet af, ik constateer.

Verder ligt het probleem duidelijk bij de ts. Ze heeft geen enkele ervaring met wiet maar trekt wel conclusies erover. De problemen die ze aankaart liggen bij haar en haar vrienden en hebben verder niets te maken met wiet.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 14:54
Verwijderd
Citaat:
mijn school zit vol, mijn stad zit vol 90procent van de mensen die ik ken komt in aanraaking met drugs en vooral weed. en NIEMAND begrijpt hoe ik mij voel, ik voel mij anders. iedereen houd van weed en ik ben het buitenbeetje. wat juist goed zou moeten zijn maar blijkbaar niet.

of is weed gewoon een rage dat volgend jaar over zou zijn, voor mij kan het echt niet snel genoeg over zijn.
Waar woon je? En als je er niet aan wilt beginnen, moet je het vooral niet doen;-)

En ik kan nu al zeggen dat het geen rage is
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 15:21
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Zoek andere vrienden?
Wiet is chill
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 16:00
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
Volgens mij staat wiet los van de problemen met je vrienden en zoek je gewoon een punt om dit op af te reageren en gebruikt als af reageer punt wiet. Als jij geen drugs wil gebruiken of wil drinken of roken is prima, maar ga andere mensen, onder andere je vrienden dit standpunt niet opdringen maar respecteren dat zij het wel gebruiken, en niet perse misbruiken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 18:30
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
Ik denk en zeg altijd maar zo:
Rook,Drink en gebruik je geen wiet? Fijn, maar oordeel niet over de mensen die het wel doen.
+En
’’en NIEMAND begrijpt hoe ik mij voel, ik voel mij anders’‘
Jij begrijpt die mensen niet die het wel gebruiken, En not hating maar je bent ook anders als je op je 17e nog nooit met drank, drugs (Soft of hard) of eens trekje van sigaret heb genomen, in positieve of negatieve zin, dat bepaal jij of je vrienden voor je.
+owja, ook nog
‘’het zit zo; ik heb de pest aan weed. en aan mensen die het gebruiken‘’
En waarom heb je er de pest aan? omdat mensen plezier hebben zonder dat jij daar aan meedoet of mee kan doen?
Dat heet jaloezie

Mvg, Marc
‘’so what we smoke weeeeeeeed we're just having funnnn‘’
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 20:43
Verwijderd
tis trouwens wiet niet weed
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 20:49
Verwijderd
Citaat:
tis trouwens wiet niet weed
Als je nou nog moeite deed om op het topic te reageren, maar weed is gewoon Engels voor wiet en wordt vaker gebruikt in Nederland en België, dus geen reden om de wijsneus uit te hangen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 22:34
Asemoon
Asemoon is offline
Ik vraag me echt af of dit niet gewoon een grap is.

Ik wil echt proberen om medelevend te klinken maar het gaat gewoon moeilijk omdat je zo abnormaal melodramatisch bent. Je snapt gewoon niet dat wat je zegt zo ironisch is als de pest: je wilt niet dat andere mensen je bemoeien met jouw levensstijl (al doen ze dat nauwelijks want ze dwingen je helemaal niet om het zelf te gebruiken) en tegelijkertijd bemoei je je de hele tijd met anderen, eerder omdat je je aan ergert dan dat je je eigenlijk zorgen om ze maakt. Vrij egoïstisch, eigenlijk.

Wees tolerant. Hoe had jij het gevonden als die jongen tegen je zei dat je moest blowen en dat je anders je lifestyle verkiest boven hem? Je had hem kunnen vragen of hij iets kon minderen, tenminste in jouw bijzijn, maar jouw radicale aanpak en overhaaste conclusie (hij kiest wiet boven mij!!!) had niet gehoeven.

Citaat:
edit: Oh, je was bijna 17. Dat verklaart wel wat, maar niet alles helaas.
Voor rond de 17 is dit heel erg extreem. Zelfs een 12-jarige heeft niet zo een fobie voor drugs.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 20:00
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Het aandringen van je eigen levensstijl hoort toch ook bij straightedge? Of is het puur toeval dat ze het allemaal doen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 20:45
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Het aandringen van je eigen levensstijl hoort toch ook bij straightedge? Of is het puur toeval dat ze het allemaal doen?
Heb je trouwens ooit een blower gezien die een ander forceerde te blowen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 09:16
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Het aandringen van je eigen levensstijl hoort toch ook bij straightedge? Of is het puur toeval dat ze het allemaal doen?
Ik heb nooit straightedge gepusht toen ik t nog was .

OT: Er is niets mis met straight edge zijn, maar er is ook niets mis met drugs gebruiken. Mits dit uiteraard verstandig wordt gedaan. Ik kan me voorstellen dat het contrast tussen iemand die elke dag gebruikt en iemand die nooit gebruikt op een gegeven moment zo sterk wordt, dat (intensieve) omgang bemoeilijkt wordt. En hoewel het me een nare keuze lijkt, denk ik dat je er uiteindelijk gelukkiger van wordt je beste vriendin te laten verwateren tot goede vriendin en hopen dat je een beste vriendin vindt waar je meer mee op één lijn zit, dan dat jij gaat blowen of dat je haar probeert te dwingen te minderen/stoppen.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 10:52
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
De uitzondering die de regel maakt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2012, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Heb je trouwens ooit een blower gezien die een ander forceerde te blowen?
Nee, maar wel vaak zat: ´Doe nou gewoon mee´.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 14:26
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
De uitzondering die de regel maakt
Neen. De regel is dus fout.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 15:24
Verwijderd
het is meer een guideline!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 22:51
Verwijderd
Ik was ooit ook straightedge...

Dus ik begrijp wel hoe je je voelt, maar je kunt niet bepalen voor een ander of hij/zij wel of niet gebruikt. Dat moet die persoon echt zelf weten, net zoals jij zelf mag weten dat je niet gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 18:26
immortelle
immortelle is offline
Ik vind het mooi van jou dat je geen drugs wil gebruiken en ik heb respect voor jouw mening, maar ik vind het klinken alsof je alle mensen die wiet roken over één kam scheert.

Ik bijvoorbeeld blow ook nu en dan, maar zeker niet veel (+- 1x/maand) en ik weet goed genoeg dat ik daar door niet gelukkig wordt, maar ik ben een zeer nerveus persoon en dan doet het eens deugd om wat meer op mijn gemak te zijn. Ik ben niet gelukkig en die wiet maakt me niet gelukkig, maar het maakt me niet minder gelukkig en soms kan ik er dan even tussenuit.

Dat jou vriendje jou verlaten heeft voor drugs is heel jammer, maar (naar mijn mening) komt dat niet door die wiet, maar vooral door de ingesteldheid van die persoon. Voor hetzelfde geld ging hij jou ook verlaten zonder dat hij blowde. Al kan ik er wel in komen dat dat voorval jouw mening verandert.

Als jouw vriendin een goede vriendin is zal ze jouw keuze respecteren en jou nooit aanzetten om wiet te roken. Als jij een goede vriendin bent zal jij haar keuze om wal te blowen ook moeten respecteren.
En als je daar bang voor bent kun je er misschien eens over praten met je vriendin, vragen of ze dat jammer vindt dat jij niet blowt.

Van die rage kun je wel deels gelijk hebben, maar er zullen zeker altijd genoeg jongeren zijn die wiet roken.

Mvg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol weed cup soup ?
SilverBlue
31 13-12-2005 12:32
Drugs & Alcohol hasj-weed
cup a soup
11 10-02-2004 13:36
Drugs & Alcohol kwaliteit weed
neok
16 20-11-2003 14:19
Drugs & Alcohol Wat iz erger Sigaret roken of Weed roken?
ThuG-Dushi
6 22-09-2003 18:45
Drugs & Alcohol weed of wiet
very drunk driver
20 18-03-2003 20:23
Drugs & Alcohol weed slecht voor spieren ??
Angerfist
16 06-01-2003 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.