Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2012, 23:20
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik vind anti-rokers zo irritant he, ze hebben het al voor elkaar om het verboden te maken om op openbare plaatsen zoals restaurants binnen te roken en gaan ze ook nog is weer van die nieuwe anti-rook campagnes voeren.

Roken is zooooo gele swemslip, roken is zoooooo breezersletjes, roken is zoooooo stringetje boven je broek!
Roken kan écht niet meer!

Erg irritant deze reclame's.

__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2012, 23:39
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Haha. wut?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 23:42
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Waar bemoeien mensen zich mee. Stomme reclames inderdaad, rokers weten heus wel dat het ongezond is. Nu proberen ze het een uit-de-mode-item te maken. Misschien heeft het effect op onzekere 14-jarigen?
Niet op mij in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 23:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, het is echt heel lame, vooral omdat ze er graag 4 in een reclameblok proppen, om de andere reclame.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 23:56
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
"roken is als trouwen met je zus"

huilhuilhuil
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 07:53
Verwijderd
Oh mijn wetenschap, dit kunnen ze toch niet menen? En wat een manier om anderen in de zeik te zetten maar weer. Je zal maar panfluit spelen of aan linedancing doen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 11:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik kende ze nog niet, maar: HAHAHAHAHAHA
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 14:03
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Oh mijn wetenschap, dit kunnen ze toch niet menen? En wat een manier om anderen in de zeik te zetten maar weer. Je zal maar panfluit spelen of aan linedancing doen.
Ja inderdaad, die worden lekker uitgelachen op het werk/school zeg
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 14:09
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Je zou maar als vrouw met okselhaar aan panfluitend linedancing doen met een witte legging aan en lipglos en lipliner op. Word je gewoon zwaar beledigd.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 15:26
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Je zou maar als vrouw met okselhaar aan panfluitend linedancing doen met een witte legging aan en lipglos en lipliner op. Word je gewoon zwaar beledigd.
Haha
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 15:28
Verwijderd
Ik rook niet heb die reclame nog nooit op tv gezien .. net hier voor de eerste en vind ze nu al irri

Net 4 gezien wat domme reclame alsof reclames helpen niks helpt , behalve prijs verhogen maby

Laatst gewijzigd op 22-12-2012 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 21:20
Verwijderd
Ik vind het leuke reclames En het is een mooie poging om het eens wat minder stoer te maken om te roken. Natuurlijk, als je verslaafd bent is het wat anders. Maar lekker eventjes doorzetten om verslaafd te raken want het is zo stoer, is gewoon kneus. Nu met het rookverbod in de horeca is het ook wel een stukje minder normaal om maar gewoon te roken.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 22:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik denk dat mensen die kneuzerig genoeg zijn om te beginnen met roken om die reden, toch wel gaan roken en zich niet laten tegenhouden door een paar slechte reclames.
Er zit wel een kern van waarheid in, roken kan echt niet meer, je wordt ook als paria behandeld als je rookt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 22:03
Verwijderd
Ijzersterke reclame.

Ongetwijfeld worden de sigaretten nu en masse verdronken in de WC door de ontroerde arbeiders. Tranen van geluk ontsnappen hun oogleden nu het eindelijk uncool is om te roken.

Ook puberend Nederland, met hun bewezen en onovertroffen capaciteit om te luisteren naar reclames die gezondheid promoten, zullen zich zonder uitzondering geroepen voelen om gehoor te geven aan de roep van een instantie die voor geen andere reden bestaat dan schaamteloze werkverschaffing met een kind's idee van moraal als geldmotor.

Bis. Bis en bravo. 9/10 would watch again.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat mensen die kneuzerig genoeg zijn om te beginnen met roken om die reden, toch wel gaan roken en zich niet laten tegenhouden door een paar slechte reclames.
Er zit wel een kern van waarheid in, roken kan echt niet meer, je wordt ook als paria behandeld als je rookt.
Ik denk dat het vooral een langetermijnding is dat De Jeugd het niet meer zo ziet zitten om eraan te beginnen. En natuurlijk zijn er genoeg huidige rokers die misschien nu wel bij zichzelf denken 'ja nu weet ik zoveel en ik heb geen smoesjes meer'. Niet in de vorm van 'het is niet meer stoer'.

Ik vind het in elk geval een stukje intelligenter dan kankerlongen op pakjes zetten.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 00:05
Asemoon
Asemoon is offline
Citaat:

Ik vind het in elk geval een stukje intelligenter dan kankerlongen op pakjes zetten.
Ik heb geen van de twee liever maar kankerlongen op pakjes zetten werkt nog beter omdat je zo wel de schadelijke effecten van roken benadrukt. Niet dat dat effectief is, maar hoe ze dachten dat ze met deze reclames iets kunnen bereiken is mij echt een raadsel. Dit versterkt niemands gevoelens tegen het roken en overtuigt niemand die rookt of wil gaan roken, vooral omdat ze niet reflectief zijn met de maatschappij waarin het zich afspeelt. Roken is niet zoooo breezerslet, niet alleen breezersletjes roken en er zijn vrij weinig mensen die denken dat roken panfluit is. Verder is het naast ineffectief ook nog onnodig. Via voorlichting van scholen en via hun ouders krijgen kinderen al genoeg ingeramd dat roken slecht is, laat mensen nu hun eigen keuzes maken.

Kortom, deze reclames zijn niet grappig, ze zijn niet realistisch, ze zijn niet effectief, ze zijn niet nodig, maar ze zijn wel verspilling van geld en moeite.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 11:54
Zamorak
Zamorak is offline
Asemoon dit gebeurt in België.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Asemoon dit gebeurt in België.
Wat gebeurt in België?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-12-2012, 17:41
Verwijderd
Hahahah wat een kutreclames
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 18:20
Asemoon
Asemoon is offline
Citaat:
Asemoon dit gebeurt in België.
?? Er staat toch echt rokenkanechtnietmeer.nl ipv .be
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 18:34
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik vind overigens dat er een verbod moet komen op reclames van alcohol. Want dat wordt nog vrolijk gepromoot terwijl er genoeg destructieve effecten zijn. En ja, kinderen zien die reclames ook.

Roken is ZOOO lekker.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 00:03
Verwijderd
Ik vind t zowel anti roken als alcohol campagnes niet goed.. mensen zelf laten kiezen, zonder dat soort beïnvloeding.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 00:10
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Ik vind t zowel anti roken als alcohol campagnes niet goed.. mensen zelf laten kiezen, zonder dat soort beïnvloeding.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Ik vind t zowel anti roken als alcohol campagnes niet goed.. mensen zelf laten kiezen, zonder dat soort beïnvloeding.
Probleem is dat mensen altijd beïnvloed worden, ze worden door vrienden en voorbeelden die wel roken/drinken beïnvloed, dus ik vind dat daar best wat tegenover mag staan om mensen bewust te maken van dat het niet altijd verstandig is om te doen. Dit is niet de manier, hoe het beter kan weet ik ook niet.

Overigens, als we anti afschaffen, dan ook pro. Geen reclame meer voor alcohol iig (sigaretten mogen al niet meer dacht ik).
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 12:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Probleem is dat mensen altijd beïnvloed worden, ze worden door vrienden en voorbeelden die wel roken/drinken beïnvloed, dus ik vind dat daar best wat tegenover mag staan om mensen bewust te maken van dat het niet altijd verstandig is om te doen. Dit is niet de manier, hoe het beter kan weet ik ook niet.

Overigens, als we anti afschaffen, dan ook pro. Geen reclame meer voor alcohol iig (sigaretten mogen al niet meer dacht ik).
Er is wel een verschil tussen reclame en pro. Sigarettenreclames waren bedoelt voor mensen die al rookten en niet om mensen te laten beginnen met roken. Ik ken niemand die door reclames is begonnen met roken. Alcohol is een ander verhaal, maar er zijn genoeg mensen die af en toe een biertje of een glaasje wijn drinken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2012, 17:00
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Er is wel een verschil tussen reclame en pro. Sigarettenreclames waren bedoelt voor mensen die al rookten en niet om mensen te laten beginnen met roken. Ik ken niemand die door reclames is begonnen met roken. Alcohol is een ander verhaal, maar er zijn genoeg mensen die af en toe een biertje of een glaasje wijn drinken.

Pro-sigarettenreclames zijn al jaren verboden. Over welke reclames heb je het en sinds wanneer zijn reclames gericht aan mensen die het al doen en hoe houden ze in de hand dat mensen zouden kunnen gaan beginnen met roken (als die reclames er dan ook werkelijk zouden zijn)?

Ik zie niet goed in waarom alcohol een ander verhaal is. "Maar er zijn genoeg mensen die af een toe een biertje of een glaasje wijn drinken." Dus? Er zijn ook genoeg mensen die af en toe een peukje of shagje opsteken. Ik begrijp je punt niet.

Geen anti-rookreclames en geen pro-alcoholreclames naar mijn mening. Dit is een typisch voorbeeld van een actie die waarschijnlijk door de rokers zelf is betaald. Ik kan er heel boos om worden.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 17:22
Verwijderd
Elke reclame mag naar mijn mening. Als je het niet wilt zien dan kijk je er niet naar.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 18:06
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Elke reclame mag naar mijn mening. Als je het niet wilt zien dan kijk je er niet naar.
Zijn wapens ook ok?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Zijn wapens ook ok?
Textbook oneerlijke vergelijking, maar ja, wat mij betreft wel.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 00:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Pro-sigarettenreclames zijn al jaren verboden. Over welke reclames heb je het en sinds wanneer zijn reclames gericht aan mensen die het al doen en hoe houden ze in de hand dat mensen zouden kunnen gaan beginnen met roken (als die reclames er dan ook werkelijk zouden zijn)?

Ik zie niet goed in waarom alcohol een ander verhaal is. "Maar er zijn genoeg mensen die af een toe een biertje of een glaasje wijn drinken." Dus? Er zijn ook genoeg mensen die af en toe een peukje of shagje opsteken. Ik begrijp je punt niet.

Geen anti-rookreclames en geen pro-alcoholreclames naar mijn mening. Dit is een typisch voorbeeld van een actie die waarschijnlijk door de rokers zelf is betaald. Ik kan er heel boos om worden.
Wat zijn eigenlijk prosigarettenreclames? Reclames die je aanmoedigen om te roken? De enige sigarettenreclames die ik gekend heb, zijn die van de merken zelf. En de doelgroep van die reclames waren mensen die roken lekker vonden. Net zo goed dat reclames over afwastabletten gericht zijn aan mensen met een vaatwasser. Natuurlijk zullen er vast ook mensen zijn die door die reclames een vaatwasser gingen kopen, maar daar waren die reclames niet voor gemaakt.

Bij alcoholreclames is het wel degelijk anders, omdat dat net als bij andere reclames over eten, geen specifieke doelgroep heeft. Behalve dan bierreclames, want die zijn wel duidelijk gericht op mensen die bier drinken. Andere merken doen het vooral wegens naamsbekendheid.

Verder zit er natuurlijk wel een verschil tussen mensen die alcohol lekker vinden en mensen die roken lekker vinden. Die eerste groep is veel groter en veel diverser. Natuurlijk hebben je bij tabak ook de keuze uit de gewone, menthol, light en shag, maar die verschillen zijn veel minder groot dan wat je ziet bij alcoholische dranken. Iemand die normaal alleen shag rookt, zou een sigaret niet snel weigeren, terwijl er wijndrinkers zijn die bijvoorbeeld bier erg smerig vinden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 15:57
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Njah maar ik vind het wel goed opzich, voorde kleinere kinderen, die nemen wel dingen over van de tv en wie weet beginnen ze er door die reclame nooit aan
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Zijn wapens ook ok?
Je bedoelt wel reclames voor wapens nu neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 19:52
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Pro-sigarettenreclames zijn al jaren verboden. Over welke reclames heb je het en sinds wanneer zijn reclames gericht aan mensen die het al doen en hoe houden ze in de hand dat mensen zouden kunnen gaan beginnen met roken (als die reclames er dan ook werkelijk zouden zijn)?

Ik zie niet goed in waarom alcohol een ander verhaal is. "Maar er zijn genoeg mensen die af een toe een biertje of een glaasje wijn drinken." Dus? Er zijn ook genoeg mensen die af en toe een peukje of shagje opsteken. Ik begrijp je punt niet.

Geen anti-rookreclames en geen pro-alcoholreclames naar mijn mening. Dit is een typisch voorbeeld van een actie die waarschijnlijk door de rokers zelf is betaald. Ik kan er heel boos om worden.
Het verschil tussen roken en drinken is dat als je in een besloten ruimte bent waar gerookt wordt dat ongezonder is dan wanneer je je in een ruimte bevinden waar gedronken wordt (of er moet iemand een lege fles op je hoofd parkeren). En anti-rookreclames en anti-drankre-clames worden uit hetzelfde potje betaald.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 20:34
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Ik snap uberhaupt al niet waarom het "niet roken" zo opgedrongen moet worden. Iedereen kent nu inmiddels wel de risico's, dus het is aan de (volwassenen) om de beslissing te maken wat ze in hun leven doen.

Ik vind zeker dat je kinderen uit moet leggen dat roken niet stoer is, maar dit is echt absoluut NIET de manier om kinderen te bereiken.

http://www.youtube.com/watch?v=PCpojqnMeBk

Het enige dat je met deze spotjes bereikt is rokers (en zelfs niet rokers denk ik) vreselijk irriteren terwijl kinderen hun wenkbrauwen ophalen en lekker buiten gaan spelen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 12:49
Verwijderd
Gadverdamme zeg. Als ik nog niet zou roken zou ik beginnen puur om een punt te maken na die reclame.

Ik kan me niet voorstellen dat er een sociale laag zwak genoeg is om hier enige autoriteit aan te ontlenen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Elke reclame mag naar mijn mening. Als je het niet wilt zien dan kijk je er niet naar.
Dit dus, alleen wat minder reclame zou fijn zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-01-2013, 01:05
Verwijderd
Citaat:
Dit dus, alleen wat minder reclame zou fijn zijn
Dus het heeft effect op je? MEER RECLAMES
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.