Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2013, 18:47
kay-lee
Avatar van kay-lee
kay-lee is offline
Hoi allemaal!

Mijn ouders willen voor de vierde keer naar het vakantiepark in de Eifel, in Duitsland. Ik heb hier dus écht geen zin in, maar ik mag niet thuis blijven omdat ik nog maar 15 ben. Ik heb eens zitten kijken naar van die vakantiekampen van Simbo en Vinea, en dat ga ik maar eens voorstellen ;p

Heeft iemand ervaring met zo'n zomerkamp? Hoe was het, wat heb je gedaan, maakte je snel contact met anderen of waren er heel veel jongeren die zich met een groepje hadden opgegeven?

Oja, nog even erbij, het vakantiepark waar ze heen willen is heel goedkoop, vandaar dat ze daar heen willen. Er is een animatieteam wat zich richt op 10 en jonger, met af en toe een leuke activiteit voor mijn leeftijd. Ze gaan puur naar dat park omdat het goedkoop is en als uitvalbasis om de Eifel zelf te gaan bezoeken.

Vorig jaar gingen we 2 weken, de eerste week was er een supergrote groep mensen van mijn leeftijd die al jaren met z'n allen gaan waar ik dus met geen mogelijkheid tussenkwam, en de week daarna waren er geen mensen van mijn leeftijd te zien.

Maarja, back to the point, wie heeft er ervaring met dat soort zomerkampen?

Liefs Kaylee
__________________
Live till it hurts
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2013, 23:05
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
Mag je niet alleen thuis blijven?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 09:50
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Tja, dat is jammer. Misschien kun je je ouders ns overtuigen om naar Scandinavie te gaan? Ik ben daar 3x geweest en het blijft fantastisch en het is daar heus niet erg koud. Je hebt daar Fjorden hele grote meren en bossen... en Stockholm is een leuke stad met veel eilanden.

Dus probeer je ouders te overtuigen naar een ander land of zo te gaan. Met een zomerkamp heb ik geen ervaring.
__________________
Elke dag is anders... Elke dag opnieuw...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 10:29
nigelgein
nigelgein is offline
he,
ik heb precies hetzelfde, en ik ga dit jaar waarschijnlijk naar simbo (lido di jesolo).
ziet er hartstikke tof enzo uit en ja gaat superveel activieiten ondernemen.

ervaring van een vriedin van mij (ging voorig jaar en gaat komend jaar naar rensee 13-16 :
hele strenge leiding, matig eten, zeer leuke activiteiten en lekker veel uitgaan, redelijk krappe tenten, all-inclusive was lekker .
die vond het heel leuk , vooral om met de andere jongeren optetrekken.

dat is ook precies de reden dat ik ga.
als ik jouw was zou ik eens op de site van simbo rondkeiken om je op de vakanties te orienteren
__________________
yolo so enjoy it a.s.a.p.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 13:02
Verwijderd
Je kan proberen je oudjes te overtuigen dat je thuis kan blijven. Op je 15e moet dat makkelijk kunnen, me dunkt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 19:20
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
Vorig jaar met vinea weg geweest, ligt puur aan hoe leuk de leiding en je mede vakantiegangers zijn, hoe leuk jij het daar zal hebben. Want van de vakantie zelve moet je het niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 20:07
Pythias
Pythias is offline
Ik ken wel een aantal mensen die dat hebben gedaan. Die hebben het toen ontzettend leuk gehad. Maar misschien is het eerst wel iets om gewoon andere leuke vakanties uit te zoeken die je wél met je gezin kunt doen. Want heel goedkoop zijn die kampen van Vinea en Simbo nou ook weer niet, vooral niet als je ouders daarnaast zelf ook nog op vakantie gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 21:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet vragen of je een vriendin oid mee mag nemen zodat je samen daar wat leuks kan gaan doen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 12:56
kay-lee
Avatar van kay-lee
kay-lee is offline
Citaat:
Mag je niet alleen thuis blijven?
Nee, vinden ze me te jong voor.. Bij een vriendin of oma slapen mag ook niet want ik 'moet' gewoon mee ;s
__________________
Live till it hurts
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 12:56
kay-lee
Avatar van kay-lee
kay-lee is offline
Citaat:
Je kan proberen je oudjes te overtuigen dat je thuis kan blijven. Op je 15e moet dat makkelijk kunnen, me dunkt.
Haha was jij maar m'n voogd ;p
__________________
Live till it hurts
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 12:56
kay-lee
Avatar van kay-lee
kay-lee is offline
Citaat:
Kan je niet vragen of je een vriendin oid mee mag nemen zodat je samen daar wat leuks kan gaan doen?
Heb ik gevraagd! De huisjes zijn allemaal 4persoons, met een vriendin zijn we met 5.. en in onze auto gaat dat ook niet passen..
__________________
Live till it hurts
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 12:57
kay-lee
Avatar van kay-lee
kay-lee is offline
Citaat:
Vorig jaar met vinea weg geweest, ligt puur aan hoe leuk de leiding en je mede vakantiegangers zijn, hoe leuk jij het daar zal hebben. Want van de vakantie zelve moet je het niet hebben.
Ah thanks!
__________________
Live till it hurts
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 12:57
kay-lee
Avatar van kay-lee
kay-lee is offline
Citaat:
he,
ik heb precies hetzelfde, en ik ga dit jaar waarschijnlijk naar simbo (lido di jesolo).
ziet er hartstikke tof enzo uit en ja gaat superveel activieiten ondernemen.

ervaring van een vriedin van mij (ging voorig jaar en gaat komend jaar naar rensee 13-16 :
hele strenge leiding, matig eten, zeer leuke activiteiten en lekker veel uitgaan, redelijk krappe tenten, all-inclusive was lekker .
die vond het heel leuk , vooral om met de andere jongeren optetrekken.

dat is ook precies de reden dat ik ga.
als ik jouw was zou ik eens op de site van simbo rondkeiken om je op de vakanties te orienteren
Dankjewel voor je reactie, ik zal eens kijken!
__________________
Live till it hurts
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 21:44
quinnquinten
quinnquinten is offline
Ik ga waarschijnlijk kartkamp doen en dat is bij Dynamite Vakanties.
Jij bent 15? Dan hebben ze daar geen kampen voor jou.
Wel ben ik vorige jaren naar Tweehek gegaan (Drenthe) en helemaal niet duur voor een weekje kamp. Ik denk dat je dan zal gaan voor avonturenkamp. (erg leuk!)

Vinea en Simbo zijn hele dure organisaties, en over Vinea las ik het volgende: (familie van me zijn er ook wel is geweest en dat was ook 1x en nooit meer)

Vinea organiseert jeugdreizen voor jongeren. Na een aantal goede ervaringen hebben we helaas moeten constateren dat Vinea geen raad weet bij problemen.
Onze zoon nam deel aan een rondreis door Italie (Italiaventura). Voordat de reis begon moesten wij voor verplicht een formulier invullen met alle gegevens van de reis- en ziektekostenverzekering.
Door een insectenbeet werd onze zoon na 3 dagen al ziek. Van de reisleiding (dus niet Vinea zelf) kregen we een telefoontje dat ze met onze zoon naar een dokter waren geweest en dat onze zoon van de reisleiding (dus niet de dokter!) naar huis moest, dat hij in Bergamo was, en dat wij het zelf maar verder moesten regelen.
Wij moesten dus zelf de reisverzekering inschakelen die gelukkig een terugreis wilde regelen, maar daarbij tegen het probleem aanliep dat zij niet met de reisleiding mochten bellen - dat moest via ons waarna wij per SMS met de reisleiding mochten communiceren. Bellen was niet toegestaan.
Bij terugkomt bleek dat onze zoon al zijn dokterkosten zelf had moeten betalen, de ziektekostenverzekering was niet gewaarschuwd door Vinea. Trouwens, omdat daarnaast de reisleiding rechtstreeks met hem naar het ziekenhuis was gegaan zonder eerst een huisarts te raadplegen weigert de ziektekostenverzekering om die kosten te vergoeden.
Bovendien moest onze zoon ook nog 20 euro aan de reisleiding betalen als vergoeding voor de telefoonkosten van de reisleiding!

Natuurlijk hebben wij Vinea daarop aangesproken maar meer dan een "wij hebben alles goed gedaan" viel daar niet uit te krijgen. Waarvoor wij een formulier hebben moeten invullen met gegevens over de ziekte/reisverzekering weet ik nog steeds niet.

Conclusie: Vinea organiseert leuke reizen, maar als er iets gebeurd met je kind dan mag je het verder zelf uitzoeken. En als je door de handelwijze van Vinea problemen krijgt met de verzekering dan heb je pech gehad.

PS 2 dagen later was onze zoon weer beter
Met citaat reageren
Oud 18-01-2013, 14:07
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
Je scheert vinea nogal over één kam, natuurlijk er zitten overal rotte appels tussen en dat zal zeker bij bijvoorbeeld dynamite ook wel zijn maar dat betekent niet dat ze allemaal slecht zijn. Tevens zit er bij vinea dan ook echt alles in wat dan neer komt op een prima prijs, (Denk aan eten, drinken, water pretpark, venetië)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 11:05
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Een kennis moest ook met haar ouders mee, maar had daar geen zin in.
Zij heeft toen een vouwfiets meegenomen en samen met mensen die ze op de camping leerde kennen is ze zelf allerlei leuke dingen gaan doen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ontmoetingplannen gaan stroef
Ashjuhhhh
4 19-10-2016 17:13
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Liefde & Relatie Liefde en haat liggen dicht bij elkaar...
MurderMyDoll
1 16-10-2010 10:00
Liefde & Relatie ik ben gek op 2 jongens
marabella
19 10-10-2005 18:41
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic!
Nona
500 08-04-2004 17:00
Psychologie Mijn zomervakantie tot nu
Eend
22 25-02-2002 16:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.