Oud 23-03-2013, 19:39
henk001
henk001 is offline
Goeienavond

Ik heb wel is eerder een topic aangemaakt over dit onderwerp en nu zijn we 4 maanden verder en ik ben er nogsteeds niet over uit.

Het zit zo:

Ik ben 19 jaar en ik zit laatste 5 maanden heel erg in de knoop met mezelf.
Ik weet ineens niet meer of ik nou hetro/bi of homo ben, ik ben wel eens verliefd geweest op een meisje maar dat is uiteindelijk niks geworden, ik weet dat het niks uitmaakt wie of wat je bent, waar je opvalt of wat dan ook.

Het is zo dat ik heel erg opgewonden kan raken van jongens, en ik heb ook wel eens geexpirimenteerd met een jongen, dat vind ik best leuk... totdat het eenmaal zover is, dan is de spanning er een beetje af.
Laaste tijd word ik niet meer heel erg opgewonden van meisjes, heel raar want dat heb ik wel altijd gehad en dat is de laaste tijd is dat niet meer zo.

Het is zo dat zo'n gedachte mijn hele dag kan breken, en soms zit ik er 24/7 aan te denken totdat ik een aanwijzing vind dat het niet zo is, en dat stelt me dan wat gerust, maar als ik dan weer wat zie dan voel ik me gelijk gedeprimeerd en heb ik geen zin meer in dingen.

Ik las op internet dat het miscchien OCD kan zijn of HOCD, ik weet niet of dit het geval is maar ergens hoop ik het wel, want dan weet ik dat het daar aan ligt.
Ik heb het me moeder en zus al een keer verteld dat ik het even niet weet en zij accepteren me hoe ik ben, dat geeft me ook wel een gerust gevoel maar toch kan ik het niet met rust laten

Vanaf jongs af aan vond ik piemels wel intressant, maar verder gedroeg ik me wel gewoon altijd als een jongen, speelde nooit met barbies ofzo.

Ik zit er aan te twijfelen om naar een psychiater te gaan maar liever vogel ik dit zelf uit.
Zijn er misschien mensen die dit probleem hebben of hebben gehad?
Heeft er misschien iemand tips om hier mee om te gaan?

Bedankt voor het lezen

Henk..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2013, 20:14
Verwijderd
Wat maakt het uit?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 20:14
henk001
henk001 is offline
Mij niks, maar ik moet voor mezelf een antwoord hebben dat is het probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 20:20
Verwijderd
Het maakt je niks uit, maar je moet wel voor jezelf een antwoord hebben

Als het je niks uitmaakt, dan heb je dat antwoord toch ook niet nodig? Wat maakt het uit dat je homo/bi/hetero zou zijn, als je verliefd wordt op iemand, dan word je verliefd, zo simpel is het. Als jij merkt dat je verliefd wordt op iemand ongeacht of er iets tussen de benen hangt of niet, dan ben je bi.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 21:05
Verwijderd
Niet zo zeuren en gewoon doen waar je zin in hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 04:13
minimal_
minimal_ is offline
Psychiaters doen niets of weinig. Echte antwoorden vind je door je omgeving, maar eigenlijk meestal bij jezelf of mensen in wie jij geen rolmodel ziet, maar een gelijke.
Mensen die ongeveer hetzelfde als jou zijn,... Die ga je meestal vinden in praatgroepen (gratis normaal gezien), fora op het internet,...

U zorgen gaan maken is geen goed idee. Iedereen ontwikkelt constant en bij de ene gaat dit supersnel, bij de ander lijkt er maar geen einde aan te komen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 10:46
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Even los van waar je wel/niet opgewonden van raakt. Ben je wel eens echt verliefd geweest op een meisje? En op een jongen? Kun je jezelf voorstellen in een relatie met een andere jongen? Je had eerder al een vriendin, hoe was dat? Voelde dat toen goed?

Er zijn genoeg mensen die seksueel gezien misschien op twee geslachten vallen, terwijl ze maar op een geslacht echt verliefd kunnen worden. Zelf zie ik mezelf alleen maar in een relatie met een man, hoewel ik sommige vrouwen best heel aantrekkelijk kan vinden.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 12:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Waarom is je verkering met dat meisje uitgegaan? Was de verliefdheid over of vond je het seksueel niet interessant? Ben je wel met haar naar bed geweest? En hoe zit het die experimenten met een jongen, je schrijft dat de spanning er af is als het eenmaal zo ver is. Bedoel je daarmee dat je het niet meer zo leuk vindt als je seks hebt gehad? Of heb je er dan een beetje spijt van? Verder denk ik dat je wel een beetje een vooroordeel over homo's hebt. Je hebt nooit met Barbies dus je bent niet ho? Wordt elk meisje van 7 jaar dat het leuk vindt om te voetballen een pot?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 19:02
henk001
henk001 is offline
Ik heb wel eens een relatie gehad met een meisje, maar dat voelde niet helemaal oke.
ik denk ook niet dat ik echt verliefd op haar was en ik vind het ook niet fijn om aan iemand vast te zitten zegmaar...

Ik heb het wel met een paar keer met een meisje gedaan en dat vond ik leuker als met een jongen, en nadat ik het met een jongen had ´´ gedaan ´´ had ik een soort schuldgevoel of wat dan ook.. het zat niet helemaal lekker.

@bloodyb Meestal kan je wel zien aan iemand of die homo is, als een jongen vroeger liever meisjes dingen deed, dan is het vaak zo dat die dan bi of hetro is.

Ik weet ook niet of ik mezelf liever later met een jongen of een meisje zie, ik ben wel is heel erg verliefd geweest op een meisje maar nu twijfel ik eraan of dat nou wel echt was, en zo heb ik veel meer dingen waar ik over twijfel, ik werk in de bouw, en als ik homo zou zijn zou ik daar niet meer thuis horen... zo denk ik, terwijl dat helemaal niet logisch is, ik zit zegmaar in een schaduw waar ik niet meer uitkom.
ik weet ook opeens niet meer wat ik nou leuk vind, ik voel me wel opeens minder sexueel aangetrokken tot meisjes.

al die twijfel zit me echt dwars en ik merk dat ik de laaste tijd mezelf niet meer ben.
Sinds dien vergeet ik ook heel vaak dingen ik was soms bijvoorbeeld 2 keer me haar, of als ik de deur op slot doe dan kijk ik 5 min later weer of die dicht is. en soms vallen er hele stukken weg uit me gedachten.

Ik ga van de zomer met me neef op vakantie, daar heb ik wel zin in, maar als die gedachte weer naar boven komt, heb ik er gelijk geen zin meer in en blijf ik het liefste thuis..

Het is heel raar en wil er graag vanaf, ik weet dat niemand me antwoord kan geven ik doe dit eigenlijk om even me ei kwijt te kunnen!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 19:48
Verwijderd
Citaat:
@bloodyb Meestal kan je wel zien aan iemand of die homo is, als een jongen vroeger liever meisjes dingen deed, dan is het vaak zo dat die dan bi of hetro is.
Welnee! Nu heb ik sowieso een hele slechte 'gaydar'. Pas als iemand in een roze leren string tijdens de gayparade met een andere man zoent, ben ik er vrij zeker van dat hij in ieder geval al op mannen valt ^^ maar ik ken zat homo's zonder meisjestrekjes of die met barbies hebben gespeeld en ik ken ook lesbiennes die er heel vrouwelijk uitzien en nooit interesse in een voetbal hebben gehad. Dat je het kunt zien, is flauwekul, ook als je je wil indekken met 'meestal'.

Citaat:
al die twijfel zit me echt dwars en ik merk dat ik de laaste tijd mezelf niet meer ben.
Sinds dien vergeet ik ook heel vaak dingen ik was soms bijvoorbeeld 2 keer me haar, of als ik de deur op slot doe dan kijk ik 5 min later weer of die dicht is. en soms vallen er hele stukken weg uit me gedachten.
Waarom zit die twijfel je dan zo dwars?
En waarom denk je dat die twijfel die andere symptomen zou veroorzaken?

Citaat:
Het is heel raar en wil er graag vanaf, ik weet dat niemand me antwoord kan geven ik doe dit eigenlijk om even me ei kwijt te kunnen!
Dat is niet helemaal de bedoeling van dit onderdeel, maar vooruit.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 20:12
henk001
henk001 is offline
Ik had me leven anders verwacht en dat word waarscheinlijk in één keer omgegooid naar mijn gevoel.
Ik kan niet beschrijven wat ik voel en de gene die dit niet hebben meegemaakt zullen het ook niet snappen.
Mensen die dit nu lezen denken vast wat stel jij je aan, misschien lijkt dat zo, maar ik kan er niks aan doen.

Ik moet zeggen dat het wel beter met me gaat sinds paar maanden geleden, soms kwam ik uit school en lag ik huilend op de bank omdat ik zo in de war was met me zelf.

misschien komt het ook wel omdat ik laaste tijd niet meer verliefd ben geweest, en nu gewoon een neutraal gevoel heb, maar ik kan dit pas afsluiten als ik zeker weet dat ik op meisjes val, of op jongens.
Wat het rare is, ik weet zeker dat ik verliefd was op een meisje maar toch blijft het in me hoofd spoken...
heel raar.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 23:37
Tapir3
Avatar van Tapir3
Tapir3 is offline
aangaande deze informatie is het eigenlijk toch heel duidelijk.
je bent op het moment gewoon biseksueel, misschien is dit een fase dat kan op deze leeftijd.
Het is ook heel normaal als je het nu ook allemaal nog niet weet.

Maar als je een concreet antwoord zoekt. Kijk naar jezelf in de spiegel en het eerste wat in je opkomt. DAT!

Of nog een betere gooi een muntje op. Kop is hetero, Munt is homoseksueel. Zodra het muntje in de lucht is weetje het antwoord eigenlijk al, misschien wel allebei, misschien eentje.

Ik zal in ieder geval zeggen maak het jezelf niet te moeilijk, op het moment ben je biseksueel.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 23:43
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Beste Henk, je geeft zelf, denk ik, al aan waar jij moeite mee hebt. Jouw gevoelens voor jongens botsen een beetje met wat een hoop mensen, en zeker in een macho cultuur als de bouw, over homo's denken. De meeste mensen groeien op in een hokjescultuur van jongen-ontmoet-meisje-gaan-trouwen-en krijgen-kinderen. Het is dan een flinke schok voor je zelf en je omgeving als je niet aan dat verwachtingspatroon voldoet. Trek je daar niks van aan en leef je leven zoals jij dat wil. Ik geloof dat je al eerder hebt gezegd dat je familie je steunt dus doe daar je voordeel mee! En wat Mutant al zei: soms kom je mensen tegen waarvan je denkt , als homoseksualiteit al niet bestond zou jij het hebben uitgevonden! Maar aan de meeste (ook aan jou?) is het niet te zien. Laat je door niemand opjutten en volg je eigen gevoelens.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 13:34
Sense Infolijn
Avatar van Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
Citaat:
Ik zit er aan te twijfelen om naar een psychiater te gaan maar liever vogel ik dit zelf uit.
Zijn er misschien mensen die dit probleem hebben of hebben gehad?
Heeft er misschien iemand tips om hier mee om te gaan?
@Henk001
Je schrijft dat je ff de weg kwijt bent…

Je verwoordt het eigenlijk heel mooi.
Iedereen herkent het wel: je staat op een kruising en je moet een keuze maken – linksaf, rechtsaf of rechtdoor?
Misschien een vreemde vergelijking wanneer het gaat om de vraag ‘Ben ik nou hetero, bi of homo’? , maar er is een raakvlak. Soms moet je gewoon even een bepaalde richting kiezen om er voor jezelf achter te komen of je op de juiste weg zit.
Dat je interesse (tijdelijk) meer uitgaat naar jongens is helemaal niet vreemd. Of dit iets blijvend is, is misschien nog te vroeg om te zeggen.
Hoe je je er onder voelt heeft alles te maken met het accepteren van jezelf.

Onze seksuele identiteit of voorkeur ligt niet altijd even vast als we zouden willen of denken. Sommige jongens en meiden, mannen en vrouwen maken wel eens een ‘uitstapje’ met iemand van de eigen sekse. Je wordt er altijd wijzer van. Uiteindelijk kom je er voor jezelf achter wie jij bent, hoe je als persoon in elkaar steekt en waar je voor gaat: jongens, meiden of beiden.

Heel goed dat je dit al met je moeder en je zus hebt gedeeld. Deze mensen kennen je, je vertrouwt ze en ze houden van jou om wie jij bent. En uiteindelijk geldt dat voor iedereen die jou kennen.
Geef jezelf gewoon wat meer tijd. Er met een deskundige over praten, bijvoorbeeld een maatschappelijk werker of psycholoog is altijd nog een optie die je achter de hand hebt.

Sense Jan
__________________
Sense voor al je vragen over seks.

Laatst gewijzigd op 27-03-2013 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 13:37
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
????
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 13:44
Sense Infolijn
Avatar van Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
@Bloodyb: er ging even wat mis. woordje vergeten, en dan krijgt iets een heel andere betekenis.Bedoel jij te zeggen dat het helemaal niet vreemd is. Maar bedankt voor je oplettende oog!
Sense Jan
__________________
Sense voor al je vragen over seks.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 14:10
henk001
henk001 is offline
Hallo,

Bedankt voor al jullie reactie's!

Ik zal het proberen te accepteren misschien word dat nog een beetje moeilijk, maar er komt een dag dat het toch moet.

groet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 13:01
Verwijderd
psychiater is voor psychise ziektebeelden,

denk dat je psycholoog bedoelt..
en wat is OCD en dat andere?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2013, 13:22
Verwijderd
Je kunt prima naar een psychiater om enkel te praten als dat je voorkeur heeft. Ik heb zelf liever een psychiater dan een psycholoog, niet alleen al omdat een psycholoog niet terugbetaald wordt.

OCD is de obsessief compulsieve stoornis (vroeger zeiden ze daar dwangneurose tegen geloof ik). Dingen als 5 keer het lichtknopje aanklikken voor je het licht mag laten branden bijvoorbeeld. Maar hier gaat het nog enkel over obsessief nadenken en geen handelingen dus ik denk dat je niet kunt spreken van OCD, maar ik ben geen psychiater noch een -oloog, dus ik weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 13:26
Verwijderd
Bij mij was het zo dat ik eerst bij psygo kwam en via psycho naar psygi.. heb me er nooit in verdiept dus zou het eerlijk gezegt ook niet weten

ik wist niet eens dat h dwangneurose een nieuwe naam heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 13:30
Verwijderd
Ja, mensen worden ook sneller doorgestuurd naar een psycholoog dan een psychiater, dat klopt wel, de drempel is naar mijn idee ook lager. Zelf heb ik betere ervaringen met psychiaters (waar ook veel verschillen tussen zijn. Ik heb er een tijdje zelfs twee gehad, omdat ze allebei heel anders te werk gingen en ik had die beide technieken nodig), dus ik zal nooit meer zelf kiezen voor een psycholoog.
Maar misschien zou de topicstarter inderdaad bij een psycholoog kunnen beginnen. Of een huisarts of bij iemand bij het GGZ ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 13:35
Verwijderd
Ik heb liever me psychotherapeut, zo vaak heb ik de psycho en psychi niet gezien, maar 1 ding het duurt echt lang voor je hulp krijg of wat dan ook van psychi, psycho of psychotherapeut.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2019, 22:23
Paulus10
Paulus10 is offline
Hoi Henk,

Ik ben een jongen van 17 en herken mezelf in een groot deel van jou verhaal. Ik weet niet of je dit nog leest maar ik zou graag willen weten hoe het is afgelopen. Zit hier nu ook al meer dan een half jaar mee maar heb wel een vriendin waar ik heel veel van hou. Zou je me nog kunnen vertellen hoe het is afgelopen dus, mocht je dit nog zien?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2019, 18:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
De laatste keer dat hij reageerde was 2,5 jr. geleden dus die kans is niet erg groot, vrees ik.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 10-04-2020, 13:30
henk001
henk001 is offline
Citaat:
Hoi Henk,

Ik ben een jongen van 17 en herken mezelf in een groot deel van jou verhaal. Ik weet niet of je dit nog leest maar ik zou graag willen weten hoe het is afgelopen. Zit hier nu ook al meer dan een half jaar mee maar heb wel een vriendin waar ik heel veel van hou. Zou je me nog kunnen vertellen hoe het is afgelopen dus, mocht je dit nog zien?
Hoi, ik ben er nog!
Ik zat toevallig dit terug te lezen en zag je reactie staan...

Met mij gaat het op dit moment goed!

Ik denk dat dit een periode van mij leven was waar ik heel erg opzoek was naar mij zelf.
Het antwoord heb ik gekregen door het los te laten, ik was er zo klaar mee en toen ik serieuze hulp wilde gaan zoeken draaide ik ineens een knop om.

Het maakt niet uit wat je bent!

We zijn nu ongeveer 7 jaar verder en Inmiddels is mijn relatie verbroken met een vrouw waar ik heel erg van hou, wie had dat ooit gedacht...

Ik weet dat het lastig is, en misschien was homo zijn voor mij wel een angst, ik was opzoek naar antwoorden die ik niet zou krijgen.

Wat ik wil meegeven is dat het met de tijd allemaal goed komt, ik weet dat je wilt dat ik zeg dat je geen homo bent maar het antwoord ligt bij jou.

Ik denk als jij je herkent in mij verhaal dat je je geen zorgen hoef te maken!

En ookal ben je het wel? Wat maakt het uit!

Als je nog dingen wilt weten kan je me altijd een bericht sturen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiekeuze: een RAMP!
HACKCRACKnGAME
22 25-11-2008 23:13
Verhalen & Gedichten Afscheidsbrief Jean-Jeaques
Sasjeliefff
0 26-01-2006 18:15
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 14:14
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Psychologie En toch ga ik kapot....
[DFU]DutchGirllie
8 06-08-2002 11:38
Psychologie Ik weet het effe niet meer... omgang met m'n ex...
^*^Tish^*^
4 29-03-2002 09:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.