Oud 14-05-2013, 21:49
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
HEHE, geen stereotypering hierzo! *grapje*
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2013, 20:38
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
't Is per slot van rekening een meisje.
HEEEE!

okee okee...

TRUTH mannen zijn gewoon beter dan vrouwen

Ik moet ook wel zeggen dat ik jongens eigenlijk ook veel makkelijker vind om mee om te gaan als meisjes, dus daar zijn ze ook al beter in...
__________________
Muziek maken is zeg maar zo'n beetje echt mijn ding... en Kaaspepsels... dat ook...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 20:40
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nu is het wel weer genoeg wat betreft het dissen van TS. Paranoďde stelt terechte vragen, maar het is niet de bedoeling om er met z'n allen een lachertje van te maken of wedjes te leggen op dat ze iets niet snapt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Ik moet ook wel zeggen dat ik jongens eigenlijk ook veel makkelijker vind om mee om te gaan als meisjes, dus daar zijn ze ook al beter in...
Als je het met 50% van de wereldbevolking niet goed kunt vinden dan zal dat over 't algemeen aan jou liggen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 08:21
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Als je het met 50% van de wereldbevolking niet goed kunt vinden dan zal dat over 't algemeen aan jou liggen.
Dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze beter met jongens om kan gaan. Beetje woorden in de mond leggen zo.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze beter met jongens om kan gaan. Beetje woorden in de mond leggen zo.
Nouja, ze zegt wel specifiek 'veel makkelijker'. Maar goed, de kern blijft hetzelfde. Individuele verschillen zijn veel groter dan de verschillen tussen geslachten. Het enige waar wél peil op valt te trekken zijn de culturele verwachtingen en het feit dat de meeste mensen heteroseksueel zijn, dat kan best invloed hebben op interacties. Maar dan ligt het dus niet aan 'geslacht X is beter/stommer/etc', maar aan dingen als 'ik voel me niet thuis bij de verwachtingen bij mijn sekse', 'ik wil bij de boys club horen', 'ik ervaar andere vrouwen als concurrentie', etc. Met andere woorden, het ligt dan aan jou.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 18:57
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Nouja, ze zegt wel specifiek 'veel makkelijker'. Maar goed, de kern blijft hetzelfde. Individuele verschillen zijn veel groter dan de verschillen tussen geslachten. Het enige waar wél peil op valt te trekken zijn de culturele verwachtingen en het feit dat de meeste mensen heteroseksueel zijn, dat kan best invloed hebben op interacties. Maar dan ligt het dus niet aan 'geslacht X is beter/stommer/etc', maar aan dingen als 'ik voel me niet thuis bij de verwachtingen bij mijn sekse', 'ik wil bij de boys club horen', 'ik ervaar andere vrouwen als concurrentie', etc. Met andere woorden, het ligt dan aan jou.
Natuurlijk zijn individuele verschillen groter. Het is echter wel zo dat er binnen de maatschappij een bepaalde houding wordt verwacht van mannen en een bepaalde houding van vrouwen wat betreft sociale interactie. Helaas is het nog steeds zo dat veel mensen proberen om deze verwachting waar te maken en zo vormt zich vanzelf een sekse-verschil dat groter is dan de individuele verschillen. Ik kan me daarom best voorstellen dat iemand in een situatie terecht komt ( bijv. school, sportclub) waar de sekse-verschillen goed merkbaar zijn en daar uit concludeert dat diegene over het algemeen de ene sekse boven de andere sekse verkiest.
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 19:10
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Als je het met 50% van de wereldbevolking niet goed kunt vinden dan zal dat over 't algemeen aan jou liggen.
Ik zeg helemaal niet dat ik het met meisjes niet kan vinden, ik heb ook vriendinnen hoor
Ik zei alleen dat jongens in de omgang veel makkelijker zijn.

Ik ben nogal impulsief en wil er nog wel eens iets raars uit flappen waar ik gewoon geen seconde over nagedacht heb, en soms verkeerd opgevat wordt.
Jongens kunnen daar om lachen, of als ik iets onaardigs gezegd heb, zijn ze dat aan het einde van de dag alweer vergeten.
Meisjes veroordelen je dan tegelijk, en vinden je raar, en bij iets onaardigs ben je in één keer met je ogen knipperen van vriendinnen naar vijand-voor-een-week gegaan.

Daarom moet ik bij m'n vriendinnen me vaak erg inhouden, en zeg ik vaak weinig in de angst om iets verkeerds te zeggen waar ik niet over nagedacht heb.
En bij m'n guyfriends kan ik gewoon mezelf zijn, kan ik er dingen uitflappen en ben ik de entertainer van het stel.

Daarom vind ik het dus makkelijker om om te gaan met jongens
__________________
Muziek maken is zeg maar zo'n beetje echt mijn ding... en Kaaspepsels... dat ook...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 19:24
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Jongens zijn vaak ook makkelijker om mee om te gaan vind ik, ze draaien er meestal niet om heen en zijn gewoon eerlijk. Ik heb ook wel een vriendinnengroep, maar soms word daarin zo gebitched..
Daarbij is een goed gesprek op z'n tijd met een jongen ook zo fijn, niet over meidenzaken, maar gewoon..
OT: Ik denk dat jongens en meisjes allemaal op andere vlakken sterk en goed zijn, maar er ook veel overlappingen zijn. Ik ken een meisje die onwijs goed kan karten bijvoorbeeld, beter dan sommige jongens, het ligt er maar net aan waar je passie lig en waarvoor jij bereid bent je te verbeteren.. denk ik.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 19:46
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Jongens zijn vaak ook makkelijker om mee om te gaan vind ik, ze draaien er meestal niet om heen en zijn gewoon eerlijk. Ik heb ook wel een vriendinnengroep, maar soms word daarin zo gebitched..
Daarbij is een goed gesprek op z'n tijd met een jongen ook zo fijn, niet over meidenzaken, maar gewoon..
PRECIES
__________________
Muziek maken is zeg maar zo'n beetje echt mijn ding... en Kaaspepsels... dat ook...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Jongens zijn vaak ook makkelijker om mee om te gaan vind ik, ze draaien er meestal niet om heen en zijn gewoon eerlijk. Ik heb ook wel een vriendinnengroep, maar soms word daarin zo gebitched..
Daarbij is een goed gesprek op z'n tijd met een jongen ook zo fijn, niet over meidenzaken, maar gewoon..
OT: Ik denk dat jongens en meisjes allemaal op andere vlakken sterk en goed zijn, maar er ook veel overlappingen zijn. Ik ken een meisje die onwijs goed kan karten bijvoorbeeld, beter dan sommige jongens, het ligt er maar net aan waar je passie lig en waarvoor jij bereid bent je te verbeteren.. denk ik.
Hahaha in mijn 'gemengde vriendengroep' wordt juist het meeste gebitched. Ik ga met beiden makkelijk om.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 18:43
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Hahaha in mijn 'gemengde vriendengroep' wordt juist het meeste gebitched. Ik ga met beiden makkelijk om.
Haha nou in mijn gemengde vrienden groep wordt gewoon geklierd, in de zin van 'hatende'dingen, maar er wordt niet gebitched in de zin van roddelen, en doen of je elkaar mag terwijl dat niet zo is, en dat is binnen de meeste meidengroepen wel zo, en dat haaaat ik echt.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 02:33
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk zijn individuele verschillen groter. Het is echter wel zo dat er binnen de maatschappij een bepaalde houding wordt verwacht van mannen en een bepaalde houding van vrouwen wat betreft sociale interactie. Helaas is het nog steeds zo dat veel mensen proberen om deze verwachting waar te maken en zo vormt zich vanzelf een sekse-verschil dat groter is dan de individuele verschillen. Ik kan me daarom best voorstellen dat iemand in een situatie terecht komt ( bijv. school, sportclub) waar de sekse-verschillen goed merkbaar zijn en daar uit concludeert dat diegene over het algemeen de ene sekse boven de andere sekse verkiest.
Ja, dat mensen zich naar bepaalde verwachtingen voegen is een significante factor. Ik zeg dan ook niet dat mannen en vrouwen op alle vlakken precies hetzelfde zijn, of dat sommige groepen zich niet heel hard voegen naar stereotypen, of dat er geen factoren zijn die je interacties op grote schaal kunnen beďnvloeden.

Ik zeg alleen dat Nonny en kaaspepsel waarschijnlijk niet 'ik kan het minder goed vinden met vrouwen' bedoelen, maar 'ik kan het minder goed vinden met zestienjarige tienermeisjes'.

En dát is dan wel weer heel redelijk, want die zijn ook best kut, maar gelukkig is de middelbare school geen correcte afspiegeling van de realiteit en kun je op basis daarvan dus ook geen algemene uitspraken doen over reusachtige groepen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 12:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
'ik kan het minder goed vinden met zestienjarige tienermeisjes'.

En dát is dan wel weer heel redelijk.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 12:27
Verwijderd
Oh, grotere hersenen trouwens ook, niet te vergeten.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 17:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Haha nou in mijn gemengde vrienden groep wordt gewoon geklierd, in de zin van 'hatende'dingen, maar er wordt niet gebitched in de zin van roddelen, en doen of je elkaar mag terwijl dat niet zo is, en dat is binnen de meeste meidengroepen wel zo, en dat haaaat ik echt.
Dat valt best wel mee, alleen vallen de bitchy meidengroepen eenmaal eerder op.

Maar goed, over de versschillen tussen mannen en vrouwen wordt toch wel door een groot deel aangepraat. Zelf heb ik dat vooral gemerkt bij meiden- en vrouwentijdschriften. Nog steeds verdenk ik ze ervan dat ze gewoon door een paar kerels worden uitgegeven die weinig verstand van vrouwen hebben. Zo worden jonge meiden al aangepraat dat exacte vakken stom zijn en het leven alleen om de nieuwste mode draait. Vervolgens zie je dit terug bij veel vrouwenbladen. Games, auto's, voetbal, science fiction en actiefilms zijn stom, handwerk, romcoms, veel freubels in huis, cupcakes en de laatste mode zijn da shit. En dat terwijl vrouwen onderling behoorlijk verschillend kunnen zijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 20:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
In games (vb. lasergamen,paintball,karten) , sport, als het gaat om computers en autos?

Niet dat meisjes het niet kunnen maar vaak zijn jongens beter ondanks ze het misschien weinig doen.
dat zou ik niet zo durven zeggen eigenlijk, jongens hebben er meer interesse voor en dat is natuurlijk gemakkelijk biologisch te verklaren vanwege de verschillende rollen die mannen en vrouwen spelen.

maar mn zusje kickt mn ass in elke uitdaging hoor.

Citaat:
Jongens zijn vaak ook makkelijker om mee om te gaan vind ik, ze draaien er meestal niet om heen en zijn gewoon eerlijk.
nee we zijn ongeschikt om een ingewikkelder gedachtenpatroon te benutten dan direct zijn, anders lullen we onzelf zo vast dat we van voren niet meer weten dat we van achteren leven.

manipulatie is altijd jullie kwaliteit geweest.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2013, 19:33
Verwijderd
:')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 12:36
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Liefde & Relatie meisje + jongen + kinderwagen = :D
TheOneWhoLeft
27 13-04-2003 21:03
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.