Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2004, 15:56
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
een jongen, zo eenzaam

een jongen, zo eenzaam
tussen al die mensen
die zich 'vriend' noemen
maar niemand die hem weg ziet gaan

een jongen, zo eenzaam
doelloos lopend door de straten
doelloos rennend door het leven
met zijn hart vol gaten

een jongen, zo jaloers
starend naar een zoenend paartje
tranen staan in zijn ogen
jaloers, eenzaam

een jongen, zo eenzaam
doelloos rennend door zijn leven
die verterend stille hel
volgend de bordjes 'doodlopend'

--------
hoi hoi hoi iedereeentjes, klein konijntje is weer terugjes *ziet iedereen gillend wegrennen*
hmm ok dis ff een inkomertje, ik verwacht minimaal 3 post met de inhoud 'neem een curses nederlands'
maare om eerlijk te zijn vind ik de tekst niet zo mooi maar de inhoud (grootste gedeelte autobiografie o.i.d.) vind ik wel mooi, ik vraag me af of iemand hier de diepere betekenis(sen) uit kan halen, alvast succes ermee want dat heb je daarvoor wel nodig
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?

Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 18:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2004, 18:16
Yummie
Avatar van Yummie
Yummie is offline
Ik vind het mooi. Het raakte me. 'Doelloos lopend door de straten, doelloos rennend door het leven' ik vind dat je dat goed brengt. Maar kun je niet beter zeggen, 'met zijn hart vol gaten' in plaats van ' met zijn hart vol met gaten'. Het klinkt net ietsjes beter zonder die herhaling. Het eind vind ik bijzonder, 'volgend de bordjes 'doodlopend'. Goed gedaan! Er spreekt echt gevoel uit.
__________________
All I read is 'bla bla bla' LOL
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 18:22
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik vind het heel goed . Maar idd is een hart vol gaten mooier
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 18:36
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
dat had ik niet gezien maar kvind het ook beter klinken zonder die herhaling, dank kheb het gelijk verandert
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 21:15
Doodle!
Avatar van Doodle!
Doodle! is offline
Mooi, voor de rest geld de kritiek van hierboven ook voor mij.
__________________
In love with my oven glove. <3
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 22:09
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Rakend gedicht, maar ik ben geen gedichtenkenner.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 01:16
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
paar keer gelezen.
ik vind hem eigenlijk best goed.
toch bekruipt niet de emotie die een gedicht soms bij me 'teweeg brengt'.

het is wel goed in elkaar gezet. maar nog iets te veel zoekende, krijg ik het idee.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 15:43
blanco
Avatar van blanco
blanco is offline
ik vind het een mooi gedicht. het gevoel springt er echt heel mooi uit, het is echt rakend
__________________
-Stilte- (omdat woorden soms tekort schieten!)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:02
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ik vind die herhaling van de eerste zin een beetje te makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:34
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 27-07-2004 @ 18:02 :
Ik vind die herhaling van de eerste zin een beetje te makkelijk.
daar heb je wel een beetje gelijk in, wat vind je voorderest van het gedicht ?
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 17:48
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 27-07-2004 @ 18:34 :
daar heb je wel een beetje gelijk in, wat vind je voorderest van het gedicht ?
Ik vind het gevoel dat je wilt delen ontroerend en voor mij ook wel enigszins herkenbaar. Taaltechnisch heb ik wel het een en ander op te merken en bovendien denk ik dat er veel meer in had kunnen zitten als je je niet had vastgepind op dat: "een jongen, zo ...". Ik krijg het idee dat die strakke vorm die je hebt gekozen je belemmert om werkelijk te zeggen wat je bedoelt. Misschien is dat wat 68dagreed ook bedoelt. Voor mij is de inhoud het belangrijkste en Form follows Function. Wat ik goed vind is dat je je woorden veel zorgvuldiger hebt gekozen dan in je vorige gedichten die ik van je heb gelezen en grammaticaal ben je er ook op vooruit gegaan.
De laatste strofe is voor mij een dooddoener. Die hyperbool die je gebruikt om de doelloosheid te illustreren is net iets te dramatisch. Bovendien ging ik me in die strofe ergeren aan het opnieuw gebruiken van een tegenwoordig deelwoord (lopend, fietsend etc.).
Je begint in de eerste strofe met rijm, maar in de volgende 3 strofen zet je dat niet door. Ik had het óf niet-rijmend gemaakt óf helemaal rijmend.
Als laatste, ik had ook de titel veranderd. Nu staat er wel heel vaak: een jongen, zo eenzaam.

Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt en ga vooral door met dichten.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 18:39
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 27-07-2004 @ 18:48 :
Ik vind het gevoel dat je wilt delen ontroerend en voor mij ook wel enigszins herkenbaar. Taaltechnisch heb ik wel het een en ander op te merken en bovendien denk ik dat er veel meer in had kunnen zitten als je je niet had vastgepind op dat: "een jongen, zo ...". Ik krijg het idee dat die strakke vorm die je hebt gekozen je belemmert om werkelijk te zeggen wat je bedoelt. Misschien is dat wat 68dagreed ook bedoelt. Voor mij is de inhoud het belangrijkste en Form follows Function. Wat ik goed vind is dat je je woorden veel zorgvuldiger hebt gekozen dan in je vorige gedichten die ik van je heb gelezen en grammaticaal ben je er ook op vooruit gegaan.
De laatste strofe is voor mij een dooddoener. Die hyperbool die je gebruikt om de doelloosheid te illustreren is net iets te dramatisch. Bovendien ging ik me in die strofe ergeren aan het opnieuw gebruiken van een tegenwoordig deelwoord (lopend, fietsend etc.).
Je begint in de eerste strofe met rijm, maar in de volgende 3 strofen zet je dat niet door. Ik had het óf niet-rijmend gemaakt óf helemaal rijmend.
Als laatste, ik had ook de titel veranderd. Nu staat er wel heel vaak: een jongen, zo eenzaam.

Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt en ga vooral door met dichten.
dank je, nu ik het terug lees vind ik dat 'een jongen, zo eenzaam' ook wel een beetje iri enne over dat belemeren om te zegge wat ik echt bedoel ik heb bij elk gedicht dat ik het iritant vind dat ik niet precies kan zegge wat ik bedoel maar bij dit gedicht stikte ik bijna van woede maar dat komt waarschijnlijk door de inhoud van het gedicht (wat het voor mij betekent) maar mischien ook wel door die herhaling omdat ik dan nog maar 3 regels over heb...
tuuuuuurlijk ga ik door met dichten, ik stop pas als eindelijk is precies kan omschrijfen wat ik denk en hoe ik me voel... nooit dus enne commentaar was erg nuttig dankjes
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 19:05
giftig kevertje
Avatar van giftig kevertje
giftig kevertje is offline
ik vind het sterk.
en die herhaling, het heeft wel iets.
maar wordt zwaar irritant als je het gedicht nog een keer gaat lezen.
__________________
geef je niet zo gauw gewonnen,
alles is nu pas begonnen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 17:17
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
jaloers, eenzaam

Dit vind ik een goede herhaling in het gedicht, de beste eigenlijk. Ik vind de herhaling van 'een jongen, zo eenzaam' niet echt creatief eerlijk gezegd, maar het mist zijn uitwerking op zich niet, dus mijn zegen heb je .

Verder vind ik het mooi beeldend en gevoelig geschreven; ik waardeer het gedicht dus vooral om de inhoud en het gevoel. Taaltechnisch vind ik het wat minder, ik denk dat je daar nog iets meer aandacht aan had kunnen geven. Zo vind ik bijvoorbeeld de laatste regel niet zo mooi staan, volgend de bordjes 'doodlopend'; qua zinsbouw vind ik dit een beetje slordig eerlijk gezegd. Daar had ik wat anders mee gedaan (want het idee is erg leuk, evenals de ijzersterke voorlaatste regel!), bijvoorbeeld. Terwijl hij keek en volgde 'het loopt hier dood'. Zoiets, ik vind het zelf eigenlijk ook moeilijk .

Oja, en neem een cursus nederlands .
Omdat je er zo aardig om vroeg, nu heb je er alvast één .
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:55
geen dichter
geen dichter is offline
heyhey
het begint geleik weer goed hé na de vakantie ik vind het echt een goed gedicht en zou hem zo laten, maar wie ben ik alleen vind ik het wel jammer van

een jongen, zo jaloers

daar had je dan volgens mij beter ook

een jongen, zo eenzaam

van kunnen maken
(eigenlijk heb ik geen recht om dit te zeggen)
maar omdat je er nog maar een heb: neem een cursus nederlands
__________________
ik dicht niet, ik leef
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 00:37
Anathema
Avatar van Anathema
Anathema is offline
Herken er mezelf in, roept gevoelens bij mij op => ik ken niet veel van dichtkunst, maar voor mij bent u in uw opzet geslaagd.
__________________
Do you remember when we were transparent?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:54
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
xineof schreef op 28-07-2004 @ 18:17 :
jaloers, eenzaam

Dit vind ik een goede herhaling in het gedicht, de beste eigenlijk. Ik vind de herhaling van 'een jongen, zo eenzaam' niet echt creatief eerlijk gezegd, maar het mist zijn uitwerking op zich niet, dus mijn zegen heb je .

Verder vind ik het mooi beeldend en gevoelig geschreven; ik waardeer het gedicht dus vooral om de inhoud en het gevoel. Taaltechnisch vind ik het wat minder, ik denk dat je daar nog iets meer aandacht aan had kunnen geven. Zo vind ik bijvoorbeeld de laatste regel niet zo mooi staan, volgend de bordjes 'doodlopend'; qua zinsbouw vind ik dit een beetje slordig eerlijk gezegd. Daar had ik wat anders mee gedaan (want het idee is erg leuk, evenals de ijzersterke voorlaatste regel!), bijvoorbeeld. Terwijl hij keek en volgde 'het loopt hier dood'. Zoiets, ik vind het zelf eigenlijk ook moeilijk .

Oja, en neem een cursus nederlands .
Omdat je er zo aardig om vroeg, nu heb je er alvast één .
de laaste zin van het laaste couplet slaat op de eerste zin daarvan, dus het is eigenlijk 'een jongen, zo eenzaam' 'volgend de bordjes 'doodlopend' ' en dat moet dus volgens mij wel kloppen

oja, nog (maar) 2 mensen hebben iets gezegd over mijn nederlands maar wat is er dan zo fout aan het gedicht qua taal ? als het gaat over hoe ik typ in de m'n gewoone post vind ik dat een beetje flauw want dis gewoon mijn 'typ-taal' op msn, forums , games enz
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 19:12
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Het begrip van een treinreiziger
Verwijderd
3 20-10-2006 10:46
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: 2x een polly
Ieke
0 07-12-2003 18:38
Psychologie Eenzaam verhaaltje
Borrogance
7 22-03-2003 11:01
Verhalen & Gedichten nog een verhaaltje: Eenzaamheid...
Verwijderd
3 30-08-2002 14:13
ARTistiek Een poëtisch en vaag verhaal
metzondernix
35 12-08-2001 14:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.