Oud 27-08-2003, 10:01
Verwijderd
Hee mensen

Doen jullie dit nou ook zovaak?
Vaak als ik ga slapen laat ik hem wel aanstaan ivm downloaden maar is dit nou gevaarlijk? Is er een grote kans op brand?
En hoe uur kan een pc achter elkaar aanstaan?
Ik durf de pc ook niet aan te laten staan als er niemand thuis is.
Verder heb ik nog nooit last van mijn pc gehad, er is ook nog nooit iets mee gebeurd. Ik heb nu wel draadloos internet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 10:12
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
mijn computer staat al enkele maanden aan
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:25
pimomes1987
Avatar van pimomes1987
pimomes1987 is offline
Je kunt m zo lang aan laten staan als je wil. Alleen zou k m toch elke dag ff restarten want als mijne zo lang loopt gaat ie toch trager worden. Er zijn met Linux trouwens uptimes van een half jaar of langer gehaald
__________________
Van de maan af gezien zijn we allemaal even groot.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:44
LISM
Avatar van LISM
LISM is offline
ik vindt het zelf ook link om te gaan slapen en stel dat er kortsluiting komt ofzo... je hele huis staat dan in de fik. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt. m'n pc kon wel dagen achter elkaar draaien maar werdt dan ook echt langzamer. ff een herstartje om de dag is altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:17
Verwijderd
Het risico op brand is te verwaarlozen. De kans dat je PC 'snachts zomaar in brand vliegt is nog kleiner dan de kans dat je in slaap valt met een sigaret, zelfs als je niet rookt
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:45
Tahvall
Avatar van Tahvall
Tahvall is offline
die van mij staat al een jaar aan ofzo
(soms is ie weleens gereboot ivm aansluiten nieuwe hardware en upgrades enzo)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:56
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Mijn bak staat vrijwel et hele jaar aan (behalve de 3 weekjes dak op vakantie ben...) Ik reboot em eens in de week ofsow, vanwege updates van de virusscanner...verder staat mn wekker op de computer, dus als ik die 's nachts uitzet, verslaap ik me dagelijks
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:11
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
mijn pc (P3 500 192 voodoo4) staat dus op mn slaapkamer
die staat gewoon 24 uur per dag aan,

het is sowieso geen snelle dus start ik em gemiddeld na 8 uur opnieuw op
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:14
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik zet hem uit als ik hem niet nodig heb. Mijn muziekcollectie staat op mijn workstation dus die staat wel vrijwel altijd aan als ik in huis ben.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:38
Verwijderd
Ik zet hem altijd uit als ik hem niet nodig heb.Beetje zonde van de stroom lijkt mij....
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:58
aap777
aap777 is offline
Mijn server staat al maanden 24 uur per dag aan, nooit problemen mee gehad. Het ding staat op zolder dus van de lawaai die hij maakt heb ik geen last.

Mijn werkstation heeft gemiddeld uptimes van ongeveer 5 dagen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:25
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Eén desktop staat van mij altijd aan, de andere (game pc meer) doe ik uit wanneer ik hem niet meer nodig heb. Verder heb ik veel servers 24/7 aan staan, en nog nooit problemen daarmee gehad.

Zorg wel voor stabiele stroomtoevoer, dus geaard stopkontakt en mogelijk een (goede) overspanningsbeveiliging.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:31
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
pimomes1987 schreef op 27-08-2003 @ 10:25:
Je kunt m zo lang aan laten staan als je wil. Alleen zou k m toch elke dag ff restarten want als mijne zo lang loopt gaat ie toch trager worden. Er zijn met Linux trouwens uptimes van een half jaar of langer gehaald

ken iemand die hem meer dan 1000 dagen aan heeft, das 3 jaar
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Doe 't wel eens als ik iets download van Overnet ofzo. Maar meestal zet ik 'm 's nachts op slaapstand (hibernate).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:31
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Hibernate is suspend RAM to disk en daarna stroom eraf.
Standby is dmv ACPI componenten (Harddisk, processor downthrottlen, PCI, etc) uitschakelen/op slaapstand zetten, maar comp blijft wel aan (maar programma's kunnen niet draaien!).
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:02
Refro
Refro is offline
Mijn "server" staat ook al een jaar of 2 aan inmiddels is de videokaart kapot gegaan maar ja ik ssh toch alleen maar naar dat ding. Natuurlijk krijgt ie wel eens een reboot (voor een nieuwe kernel ofzo) maar verder staat ie altijd aan nooit problemen mee gehad en dat verwacht ik ook niet te krijgen.
__________________
win or loose your all gonna die
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:31
PJ
Avatar van PJ
PJ is offline
Windows 98 heeft een uptime van ongeveer maximaal 42 dagen, windows xp en 2000 liggen al wat hoger, en linux kan veel meer hebben. Aangezien een pc niet veel brandbare onderdelen heeft (silicium enzo) zal hij niet snel gaan branden... Zorg wel voor een firewall, hoe langer en hoe vaker je online bent, hoe meer je het doelwit zult zijn van hackpogingen....
__________________
If you can't beat it: cheat it...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 23:59
unpopular
unpopular is offline
net voor de laatste stroom storing stond er 100dagen op de teller niet super lang maar toch.
Maar houd er wel rekening mee dat je de pc ook goed schoon houd voedingen vol met stof hebben wel een verhoogde kans op brand maar goed ook ik draai rustig een server heb er geen problemen mee gehad en hoop ook niet dat ik het ooit ga krijgen.

Uptime van win98 zowel als win95 is veel hoger dan 42dagen mijn eerste router liep op win95 en daarna op win98 en draaide ruim langer dan 42dagen. Maar een hardware router of linux router is mss wel beter. Ben nu naar een router met firewall gegaan en dat werkt toch ook helemaal niet verkeerd. zeker qua geluid .

(mijn server is vandaag voorzien van een nieuwe voeding en nieuw watercoolertje dus hoop dat het weer lekker lang mee gaat. Ook zonder warmte problemen tijdens de hete dagen van het jaar. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine zoenende saai forummers #983
Verwijderd
500 25-05-2010 22:00
Software & Hardware [Harddisk] Uitschakelen na 30mins.
Verwijderd
25 29-08-2004 15:01
Software & Hardware [PC] Hoe lang kan je 'm aan laten staan?
Veldheer
41 31-05-2004 21:04
Software & Hardware Win32 / Parite
Orion16
25 03-06-2003 15:20
Software & Hardware [Internet]Connection Refused
XCalibur
1 18-11-2002 20:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.