Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2005, 10:45
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Ik heb net mijn nieuwe afhaalbericht gehad voor mijn studentenkaart maar ik vroeg me af of je je oude kaart in moet leveren wanneer je de nieuwe kaart ophaalt?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2005, 10:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nee, die mag je houden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:23
black pear!
Avatar van black pear!
black pear! is offline
Nee, anders zit je toch tot januari zonder ov!
__________________
so... are you gay or straight
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:14
Verwijderd
Die is vanaf januari niet meer geldig, dus die mag je gewoon houden, aangezien je er niets fout mee kan gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:31
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
mijn pasfoto's zijn weer eens op, dus die moet ik eerst maar laten maken.

dat vrouwtje op het postkantoor zei vorige keer trouwens dat als ik een babyfoto zou geven, zij hem nog steeds wel wilde maken
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:38
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 27-10-2005 @ 14:31 :
mijn pasfoto's zijn weer eens op, dus die moet ik eerst maar laten maken.
Je hebt er nu twee nodig.
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:41
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja stom heh, waarom is dat?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:42
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
black pear! schreef op 27-10-2005 @ 12:23 :
Nee, anders zit je toch tot januari zonder ov!
Ja, dat vond ik dus al vreemd. Maar ik had het iemand in de bus horen zeggen dus ik denk ik vraag het voor de zekerheid even na. bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:43
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Femic schreef op 27-10-2005 @ 14:41 :
Ja stom heh, waarom is dat?
Omdat je halverwege 2006 een OV-chipkaart opgestuurd krijgt, en daarvoor hebben ze die 2e foto nodig.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Thirsa schreef op 27-10-2005 @ 14:43 :
Omdat je halverwege 2006 een OV-chipkaart opgestuurd krijgt, en daarvoor hebben ze die 2e foto nodig.
Een wat?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:00
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 27-10-2005 @ 20:55 :
Een wat?
Een OV-chipkaart. Ja, iets nieuws. Deze kaart gaat alle treinkaartjes en soortgelijke dingetjes en zo vervangen. Weet ook niet 100% hoe het in systeem in elkaar zit, maar zoiets had ik in die folder bij het afhaalbericht gelezen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:07
sdekivit
sdekivit is offline
alweer een hoop weggegooid geld --> waarom verhogen ze de studiefinanciering niet gewoon? Of nog beter: verlagen ze het collegegeld ! Ik vind het maar niks al die chipdingen enzo, als het achteraf nog geen eens blijkt te werken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 27-10-2005 @ 22:07 :
alweer een hoop weggegooid geld --> waarom verhogen ze de studiefinanciering niet gewoon? Of nog beter: verlagen ze het collegegeld ! Ik vind het maar niks al die chipdingen enzo, als het achteraf nog geen eens blijkt te werken.
dat chipding is niet alleen voor studenten hoor.

en de studiefinanciering wordt al verhoogd komend jaar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 27-10-2005 @ 22:19 :
dat chipding is niet alleen voor studenten hoor.

en de studiefinanciering wordt al verhoogd komend jaar.
maar dat is alleen om de prijs van de zorgverzekering te kunnen betalen (en dat kan je daarmee nog steeds niet volgens mij).
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 21:59
Verwijderd
Is die chipkaart ook niet om de bus/metro/tram strippenkaart te vervangen. Zodat je die door een hekje heen haalt en je dus naar binnen kan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:10
Global
Avatar van Global
Global is offline
spituren -> treinkaarten duurder?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 23:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Global schreef op 27-10-2005 @ 23:10 :
spituren -> treinkaarten duurder?
Dat zou krom zijn. Dan moet ik dus meer gaan betalen in de periodes dat ik moet staan in de trein en is het goedkoper in de periodes dat ik kan zitten?

@me blackrose: klopt, dat is daarvoor. Maar er wordt dus al wel geld uitgetrokken om het de student minder duur te maken. Ik denk niet dat er nog meer geld over is om ons te spekken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 02:19
koelieboelie
koelieboelie is offline
ja ik hoor van meer mensen die al een ophaal-bericht hebben gehad, maar ik heb nog niks gehad !
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2005, 06:07
Verwijderd
dat ophaalbericht heb je niet per se nodig.
op Mijn IB-groep staat ook of je kaart al klaarligt, dan schrijf je ff het kaartnummer op, kun je m ook afhalen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 06:08
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Anneka schreef op 27-10-2005 @ 22:59 :
Is die chipkaart ook niet om de bus/metro/tram strippenkaart te vervangen. Zodat je die door een hekje heen haalt en je dus naar binnen kan.
Ja klopt inderdaad. In Rotterdam worden die poortjes bij de metro al volop gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 07:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Worden dan alle conducteurs ontslagen?

Of lopen ze dan alleen nog maar door de trein voor de veiligheid enzo?
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 07:55
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Miracle schreef op 28-10-2005 @ 08:49 :
Worden dan alle conducteurs ontslagen?

Of lopen ze dan alleen nog maar door de trein voor de veiligheid enzo?
Ik zou eigenlijk niet weten hoe dat straks in de treinen gaat, ik denk dat ze uiteindelijk niet echt meer nodig zijn. Maar dat weet ik echt niet zeker hoor!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 28-10-2005 @ 08:49 :
Worden dan alle conducteurs ontslagen?

Of lopen ze dan alleen nog maar door de trein voor de veiligheid enzo?
Er komen wel minder conducteurs, volgens mij alleen voor het houden van gezag en het beantwoorden van vragen (van mensen die niet weten waar ze moeten overstappen etc).
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 09:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Op de meeste trein- en metrostations staan poortjes waar personen zonder geldig vervoerbewijs niet doorheen kunnen. Op andere trajecten moeten reizigers in- en uitchecken via kaartlezers zonder poortje. Op deze trajecten blijven controles door chauffeurs, conducteurs en controleurs nodig.
Er moet dus nog steeds gecontroleerd worden op zwartrijders.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 09:58
Verwijderd
Als je nog studeert, maar geen studiefincanciering meer krijgt (stel, je bent 5de, 6de of nog hogere-jaars), heb je dan wel nog recht op je OV?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2005, 10:01
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-10-2005 @ 10:08 :
Er moet dus nog steeds gecontroleerd worden op zwartrijders.
Ze zijn hier in Rotterdam nog niet eens overal dicht, dus kan makkelijk. Maar ik moet zeggen dat ik zelfs met die poortjes nog het gevoel hebt dat je toch aardig zwart kan rijden. Hij gaat open als je een strippenkaart afstempelt. Heb het niet geprobeert, maar met elk leeg hokje kan je dat ding open laten gaan volgens mij.
Denk dat pas met een chipkaart het beter wordt, op dit moment is het echt nog niet goed. Daarbij lopen de proeven slecht: Al in maart hadden ze hier willen beginnen, maar nu pas zijn de eerste stations ook daatwerkelijk dicht. Daarbij is het alleen metro, tram en trein hebben nog helemaal niks.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:23
Verwijderd
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor alle stations het hebben..
En hoe moeten toeristen dan eigenlijk reizen? Kunnen die een wegwerp-kaart kopen ofzo? (Als zij ook zo'n verharde chip-kaart moeten kopen vind ik het een beetje klantonvriendelijk...)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:30
Verwijderd
ik denk dat toeristen en mensen die maar soms met de trein reizen gewoon kaartjes kunnen kopen van het soort dat je bij zwembaden enzo wel krijgt...? Zo'n kartonnen wegwerp kaartje met een zilveren stukje waar dan precies genoeg op staat.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 28-10-2005 @ 11:30 :
ik denk dat toeristen en mensen die maar soms met de trein reizen gewoon kaartjes kunnen kopen van het soort dat je bij zwembaden enzo wel krijgt...? Zo'n kartonnen wegwerp kaartje met een zilveren stukje waar dan precies genoeg op staat.
Ja, zoals je ook bij de metro in Londen en Parijs hebt, dat zal wel slim zijn. Maar dat chip-systeem klinkt erg ingenieus, je hoeft volgens mij alleen maar door de poortjes te lopen (met voldoende geld op je kaart) en dan gaat de rest vanzelf. (Ok, je moet je kaart wel ergens voor houden geloof ik, maar nergens doorhalen, je kan in principe zo doorlopen.) (Je kan ook een reis op je kaart zetten voor je door de poortjes loopt, geloof ik.) Met bussen lijkt me dat erg handig; geen gedoe meer met hoeveel zones, je stapt gewoon in en uit en het geld verdwijnt vanzelf wel
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:34
ganralph
ganralph is offline
totdat je in de bus blijft zitten terwijl je geld op is. wat dan?
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Maar dan wordt je OV-kaart ook strenger. Echt niet meer gratis reizen terwijl je eigenlijk een uurtje zou moeten wachten etc. Niet meer iemand van het perron halen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 11:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-10-2005 @ 00:35 :
Dat zou krom zijn. Dan moet ik dus meer gaan betalen in de periodes dat ik moet staan in de trein en is het goedkoper in de periodes dat ik kan zitten?
Dat opzich is natuurlijk al waar, maar je moet het juist stimuleren dat mensen in de spits de trein pakken. Dan kunnen ze langere treinen inzetten, eventueel meer treinen laten rijden en haal je iets van de druk van het wegennet af. Natuurlijk is het vervelend dat de trein vol zit, maar niet op tijd op je werk kunnen komen is nog veel slechter voor de economie.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 28-10-2005 @ 11:54 :
Maar dan wordt je OV-kaart ook strenger. Echt niet meer gratis reizen terwijl je eigenlijk een uurtje zou moeten wachten etc. Niet meer iemand van het perron halen.
Gratis reizen terwijl het niet mag is ook gewoon zwart rijden, dat mag nooit en mja, 't lijkt me dus logisch dat dat niet meer kan straks (en nu hoort 't ook niet te kunnen, imo). Iemand niet van het perron halen lijkt me echt geen ramp, dan wacht je toch gewoon in de hal?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 28-10-2005 @ 11:34 :
totdat je in de bus blijft zitten terwijl je geld op is. wat dan?
Hmm, ja, of dat ik van Maastricht naar Groningen ga, maar eigenlijk maar vier euro op die kaart heb staan.. Misschien staat er dan een mannetje bij de poortjes waar je moet gaan betalen? En bij de bus... geen idee
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 12:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Miracle schreef op 28-10-2005 @ 11:54 :
Maar dan wordt je OV-kaart ook strenger. Echt niet meer gratis reizen terwijl je eigenlijk een uurtje zou moeten wachten etc. Niet meer iemand van het perron halen.
Dat klopt, maar in principe is dat ook best eerlijk. Je kunt mensen ook bij de hoofdingang of een verzamelpunt opwachten, je hoeft niet per sé op het perron te zijn als je niet hoeft te reizen. En daarnaast verbetert het uiteindelijk de kwaliteit van de treindiensten. De NS heeft nog best veel last van zwartrijders, zo minimaliseer je wel de mogelijkheden om zwart te reizen. Ik ben wel voor. Het bespoedigt mijn reis en ik ben toch een redelijk eerlijke reiziger, ben bereid te betalen voor de trein als ik kies om die te nemen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 12:06
Verwijderd
Dit speelt zwartrijden juist in de hand. Met zo'n chipkaart ga je namelijk het perron op en vervolgens pak je de trein ergens heen, dan zoek je naar een illegale manier om van het perron af te komen (die zijn er zat) en vervolgens ga je ook zo het perron weer op en reis je terug naar huis. Afgelegde weg 0. Behalve als ze natuurlijk instellen dat je als je langer dan een kwartier weg bent dat je er niet meer uit kan. Maar dan ga je naar het eerst volgende station.
Niet zo'n goed systeem, dan hebben ze dat in St. Petersburg toch beter aangepakt, daar is het hele station geisoleerd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-10-2005 @ 13:06 :
Dit speelt zwartrijden juist in de hand. Met zo'n chipkaart ga je namelijk het perron op en vervolgens pak je de trein ergens heen, dan zoek je naar een illegale manier om van het perron af te komen (die zijn er zat) en vervolgens ga je ook zo het perron weer op en reis je terug naar huis. Afgelegde weg 0. Behalve als ze natuurlijk instellen dat je als je langer dan een kwartier weg bent dat je er niet meer uit kan. Maar dan ga je naar het eerst volgende station.
Niet zo'n goed systeem, dan hebben ze dat in St. Petersburg toch beter aangepakt, daar is het hele station geisoleerd.
Kan me niet voorstellen dat er straks nog makkelijke manieren zijn om van een station af en komen zonder langs een poortje te moeten. Volgens mij moet je voor die methode he (dus geld op je kaartje zetten en reizen maar) een persoonsgebonden pas hebben; wanneer je dus vaak een perron op gaat en je een paar uur later op het zelfde perron weer aan lijkt te komen, zullen ze wel iets ondernemen. Als je géén persoonsgebonden pas hebt, dan moet je de reis vooraf op je kaartje zetten (dus voordat je door de poortjes gaat), daar valt dus niet mee te sjoemelen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 16:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-10-2005 @ 13:06 :
Dit speelt zwartrijden juist in de hand. Met zo'n chipkaart ga je namelijk het perron op en vervolgens pak je de trein ergens heen, dan zoek je naar een illegale manier om van het perron af te komen (die zijn er zat) en vervolgens ga je ook zo het perron weer op en reis je terug naar huis. Afgelegde weg 0. Behalve als ze natuurlijk instellen dat je als je langer dan een kwartier weg bent dat je er niet meer uit kan. Maar dan ga je naar het eerst volgende station.
Niet zo'n goed systeem, dan hebben ze dat in St. Petersburg toch beter aangepakt, daar is het hele station geisoleerd.
Als je je kaartje door een poortje haalt, dan wordt er een startbedrag afgeschreven. Op het moment dat je hem later ergens anders weer door een poortje haalt, krijg je dat bedrag terug. Een soort borg dus. Maar als jij je chipkaart vervolgens niet ergens anders door een poortje haalt, dan geven ze je die borg niet terug. Dan ben je dus alsnog geld kwijt als je een paar uur later je chip door hetzelfde poortje haalt als waar je erin was gegaan (ze zullen vast een max. aan tijd instellen waarin je nog van het perron af mag. Bij een aantal uur geloven ze echt niet meer dat je 0km hebt gereisd). Dan ben je dus duurder uit dan met je gewone rit.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 17:03
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Ieke schreef op 28-10-2005 @ 11:01 :
Ze zijn hier in Rotterdam nog niet eens overal dicht, dus kan makkelijk. Maar ik moet zeggen dat ik zelfs met die poortjes nog het gevoel hebt dat je toch aardig zwart kan rijden. Hij gaat open als je een strippenkaart afstempelt. Heb het niet geprobeert, maar met elk leeg hokje kan je dat ding open laten gaan volgens mij.
Denk dat pas met een chipkaart het beter wordt, op dit moment is het echt nog niet goed. Daarbij lopen de proeven slecht: Al in maart hadden ze hier willen beginnen, maar nu pas zijn de eerste stations ook daatwerkelijk dicht. Daarbij is het alleen metro, tram en trein hebben nog helemaal niks.
Ja dat is ook zo, ook kan je de poortjes nog openmaken met een bankpasje of een leeg papiertje o.i.d. Het werkt dus nog niet echt heel goed.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 19:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik rij ook nooit zwart, maar soms gaat het echt om een paar minuten (bij anderen dan) dat vind ik gewoon miereneuken. Maar goed, op deze manier wordt er wel een eerlijke lijn getrokken.

Van het station afhalen vind ik echt wel jammer als dat niet meer kan. Of iemand wegbrengen, dat hoort er gewoon bij, zeker als je op vakantie gaat en dat soort dingen. Dat is gewoon nostalgie.
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 28-10-2005 @ 20:52 :
Ik rij ook nooit zwart, maar soms gaat het echt om een paar minuten (bij anderen dan) dat vind ik gewoon miereneuken. Maar goed, op deze manier wordt er wel een eerlijke lijn getrokken.

Van het station afhalen vind ik echt wel jammer als dat niet meer kan. Of iemand wegbrengen, dat hoort er gewoon bij, zeker als je op vakantie gaat en dat soort dingen. Dat is gewoon nostalgie.
Officieel moet je op het perron in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs, anders heb je er niets te zoeken. Dat staat op al die kleine blauwe bordjes die vrijwel overal op het perron hangen en 't wordt ook wel eens omgeroepen. (Dit vooral omdat er graag danklozen op 't perron in zo'n wachthokje gaan liggen slapen en geld lopen te bedelen, maar goed.)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 28-10-2005 @ 17:17 :
Als je je kaartje door een poortje haalt, dan wordt er een startbedrag afgeschreven. Op het moment dat je hem later ergens anders weer door een poortje haalt, krijg je dat bedrag terug. Een soort borg dus. Maar als jij je chipkaart vervolgens niet ergens anders door een poortje haalt, dan geven ze je die borg niet terug. Dan ben je dus alsnog geld kwijt als je een paar uur later je chip door hetzelfde poortje haalt als waar je erin was gegaan (ze zullen vast een max. aan tijd instellen waarin je nog van het perron af mag. Bij een aantal uur geloven ze echt niet meer dat je 0km hebt gereisd). Dan ben je dus duurder uit dan met je gewone rit.
Ok dat wist niet
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 21:15
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 28-10-2005 @ 10:58 :
Als je nog studeert, maar geen studiefincanciering meer krijgt (stel, je bent 5de, 6de of nog hogere-jaars), heb je dan wel nog recht op je OV?
Dit vraag ik me eigenlijk ook af. Iemand daar antwoord op?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 21:26
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 28-10-2005 @ 10:58 :
Als je nog studeert, maar geen studiefincanciering meer krijgt (stel, je bent 5de, 6de of nog hogere-jaars), heb je dan wel nog recht op je OV?
De regeling is als volgt: Doe je een vierjarige opleiding (HBO of WO), dan heb je nog 3 jaar recht op je OV, dit kun je doen icm een lening of een 0-lening.
Bij opleidingen van 5 en 6 jaar, kun je ook nog 3 jaar lenen (en OV krijgen) maar weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 21:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-10-2005 @ 20:55 :
Officieel moet je op het perron in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs, anders heb je er niets te zoeken. Dat staat op al die kleine blauwe bordjes die vrijwel overal op het perron hangen en 't wordt ook wel eens omgeroepen. (Dit vooral omdat er graag danklozen op 't perron in zo'n wachthokje gaan liggen slapen en geld lopen te bedelen, maar goed.)
Ja dat snap ik, maar die bordjes is wat anders dan er helemaal niet meer opkomen. Het mag nu niet, maar dat is vooral voor de goede orde op het station. Zodat ze mensen kunnen wegsturen. Maar goed...
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 28-10-2005 @ 22:29 :
Ja dat snap ik, maar die bordjes is wat anders dan er helemaal niet meer opkomen. Het mag nu niet, maar dat is vooral voor de goede orde op het station. Zodat ze mensen kunnen wegsturen. Maar goed...
Misschien kan je er wel op, als er een soort maximale tijd is dat je op hetzelfde perron kan zijn en weer 'uit kan checken', dan kan je in principe even met een pasje erdoor, mensen uitzwaaien en dan weer terug... Ach, en als mensen echt lang weg gaan, dan koop ik gewoon een enkeltje naar een dorp vlakbij en loop ik mee naar het perron. Ben je een keer twee euro kwijt, kan je wel mensen uitzwaaien
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 23:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-10-2005 @ 20:56 :
Ok dat wist niet
nou zoiets was het dan. Ik heb een stukje gelezen van de site over de nieuwe chipkaart waar zoiets in stond.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 07:10
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 28-10-2005 @ 22:26 :
De regeling is als volgt: Doe je een vierjarige opleiding (HBO of WO), dan heb je nog 3 jaar recht op je OV, dit kun je doen icm een lening of een 0-lening.
Bij opleidingen van 5 en 6 jaar, kun je ook nog 3 jaar lenen (en OV krijgen) maar weet ik niet zeker.
aah, okee
dankjewel!

en als je gewoon je ov hebt laten doorlopen na de 4 jaar, en je bent nog niet boven die 3 jaar uit, is er verder geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 17:26
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Miracle schreef op 28-10-2005 @ 08:49 :
Worden dan alle conducteurs ontslagen?

Of lopen ze dan alleen nog maar door de trein voor de veiligheid enzo?
Er wordt nog wel gewoon gecontroleerd, de conducteur heeft dan een soort van scanner bij zich waardoor er gescand kan worden of je bent ingecheckt of niet. Verder heeft een conducteur natuurlijk nog meer functie's dan alleen plaatsbewijzen controleren.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 17:28
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-10-2005 @ 20:55 :
Officieel moet je op het perron in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs, anders heb je er niets te zoeken. Dat staat op al die kleine blauwe bordjes die vrijwel overal op het perron hangen en 't wordt ook wel eens omgeroepen. (Dit vooral omdat er graag danklozen op 't perron in zo'n wachthokje gaan liggen slapen en geld lopen te bedelen, maar goed.)
Vroeger kon je daar voor een paar cent een perronkaartje voor kopen. Die heb je nu volgens mij niet meer en je moet dus officiteel een kaartje hebben. Overigens stond (nog geen OV) ik veel zwart op het perron. Nooit problemen mee gehad, vooral omdat er vaak alleen maar ingangscontroles zijn. Ik val wel op, als ik 'zwart' op het perron sta, want ik sta nogal afgezonderd van de rest.

/opavertelt

@Andere Andijvie post, eigenlijk is dat heel krom. Koop jij een kaartje naar plaats B, terwijl er op dat perron nooit treinen vertrekken naar plaats B.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."

Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 17:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Werk, Geld & Recht OV Studentenkaart - Probleem?!
JustM700
3 08-06-2011 22:08
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51
Algemene schoolzaken OV - studentenkaart
rits
5 16-06-2007 17:58
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo)
ekki
500 14-03-2007 21:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.