Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 14:25
Debsje
Debsje is offline
Als ik mijn havo af heb (zit nu in de 4e), wil ik een jaartje even niks gaan doen qua school. Waarschijnlijk woon ik dan al samen met mijn vriend en wil ik me daar even op gaan storten en aan trouwen en een kindje denken. En een bijbaantje zoeken en lekker van het leven genieten. En het jaar daarna beginnen aan Hbo... of misschien later... vinden jullie dat een goed idee?
__________________
I love you Barry
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2005, 14:42
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Debsje schreef op 31-10-2005 @ 15:25 :
Als ik mijn havo af heb (zit nu in de 4e), wil ik een jaartje even niks gaan doen qua school. Waarschijnlijk woon ik dan al samen met mijn vriend en wil ik me daar even op gaan storten en aan trouwen en een kindje denken. En een bijbaantje zoeken en lekker van het leven genieten. En het jaar daarna beginnen aan Hbo... of misschien later... vinden jullie dat een goed idee?
samen gaan wonen, trouwen, kinderen, bijbaantje en van het leven genieten... en dat allemaal in 1 jaar?
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het geen goed idee dat je eerst een jaar 'niets' wil gaan doen en daarna nog van plan bent om te gaan studeren. Vaak ben je er dan al zo uit, uit het leren dat je het als maar uitstelt zodat het er niet meer van komt. Het klinkt allemaal wel leuk enzo hoor maar als je straks je Havo-diploma hebt dan heb je eigenlijk nog niets in handen waar je echt iets mee kan gaan doen. Het lijkt mij verstandiger dat je eerst je studie afmaakt (en dan niet alleen de havo maar ook bijvoorbeeld hbo) en daarna eens gaat denken aan trouwen en kinderen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 15:13
black pear!
Avatar van black pear!
black pear! is offline
Citaat:
Eerised schreef op 31-10-2005 @ 15:42 :
samen gaan wonen, trouwen, kinderen, bijbaantje en van het leven genieten... en dat allemaal in 1 jaar?
__________________
so... are you gay or straight
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:47
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou eerst een studie doen (of je moet echt nog niet weten wat) en daarna lekker aan kindertjes enzo denken. Je wilt toch niet op je 18de al een kindje?
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:50
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
TROUWEN EN KINDEREN????

en je ouders zijn miljonair
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Debsje schreef op 31-10-2005 @ 15:25 :
Als ik mijn havo af heb (zit nu in de 4e), wil ik een jaartje even niks gaan doen qua school. Waarschijnlijk woon ik dan al samen met mijn vriend en wil ik me daar even op gaan storten en aan trouwen en een kindje denken. En een bijbaantje zoeken en lekker van het leven genieten. En het jaar daarna beginnen aan Hbo... of misschien later... vinden jullie dat een goed idee?
Je woont dan samen en je wil aan een kindje denken. Blijft het alleen bij denken of...? In dat laatste geval: waar ga je alles voor dat kindje van betalen? Van dat bijbaantje?
En de huur/hypotheek van je huis? En je gas water en licht? En de inrichting van je huis? En je eten en drinken? En je verzekering? En je vervoer (auto/openbaar vervoer)? En je kleding? En je telefoonkosten? En de creche? En cadeautjes ed?

Oh wacht, je hebt vast een hele rijke en domme vent getroffen? Want in elk ander geval kan ik me niet voorstellen dat a. dit financieel houdbaar is en b. dat je ervan kan genieten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Debsje schreef op 31-10-2005 @ 15:25 :
Als ik mijn havo af heb (zit nu in de 4e), wil ik een jaartje even niks gaan doen qua school. Waarschijnlijk woon ik dan al samen met mijn vriend en wil ik me daar even op gaan storten en aan trouwen en een kindje denken. En een bijbaantje zoeken en lekker van het leven genieten. En het jaar daarna beginnen aan Hbo... of misschien later... vinden jullie dat een goed idee?
Je bent dan 18 (misschien 19)... dat is geen leeftijd om aan trouwen en kinderen te denken
Ga een jaartje werken ofzo, dat doe ik dit jaar ook, was even goed klaar met school (ook vanwege wat vervelende ervaringen, maargoed).
Je kan ook een wereldreis maken
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:57
Verwijderd
Ik vind het geen goed idee. Ga studeren, zorg dat je een diploma haalt en je je eigen geld kunt verdienen. Zorg dat je een vaste relatie hebt, die al een aantal jaren duurt. Zorg dat je een woning (van jezelf - huur of koop, maar iig niet een kamer bij je ouders) hebt. Zorg dat je een baan hebt of iig een opleiding waarmee je een baan kunt zoeken. Als je dat alles op orde hebt, ga dan aan trouwen en kinderen krijgen denken (of iig begin er dan pas aan, met name dat kinderen krijgen). En stel je niet te afhankelijk op van je vriend door er van uit te gaan dat hij alles wel betaald en je zelf dus geen opleiding nodig hebt, ed.

P.S. Als je net een kind hebt begin je niet meer zo één, twee, drie aan een hbo-opleiding.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:57
Fizzle
Fizzle is offline
gewoon zonde, je kan al op havo niks doen en nog slagen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 21:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
gewoon lekker doen wat je zelf denkt dat het beste is. dat antwoord wordt me vast niet in dank afgenomen, maar ik heb me nog nooit iets aangetrokken van de mening van anderen in belangrijke zaken - en zeker niet van de dingen die op een scholierenforum gezegd worden - en ben prima op mn pootjes terechtgekomen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 31-10-2005 @ 22:46 :
gewoon lekker doen wat je zelf denkt dat het beste is. dat antwoord wordt me vast niet in dank afgenomen, maar ik heb me nog nooit iets aangetrokken van de mening van anderen in belangrijke zaken - en zeker niet van de dingen die op een scholierenforum gezegd worden - en ben prima op mn pootjes terechtgekomen.
Als dat ook de instelling van TS was geweest dan had ze de vraag hier überhaupt niet gesteld, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 08:58
Verwijderd
Ja, ga maar trouwen op je 18de, zien we je over 5 jaar wel bij de opvoedpolitie of bij een of ander programma over schuldensanering.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 09:35
Verwijderd
Het is misschien wat negatief gedacht, maar ik hoop ten eerste dan al dat je dan nog samen bent met je vriend. Daarnaast ben ik het met de overige reacties wel eens. Zorg eerst voor een goede basis voor de wensen die je hebt en fantaseer er intussen gewoon vrolijk op los, maar weet wel dat deze wensen bijna onmogelijk zijn op dit moment (en over een jaar).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 10:42
Wawl
Wawl is offline
Kalverliefde, wat lief.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:04
Elder lycan
Avatar van Elder lycan
Elder lycan is offline
pabo ^^
__________________
True Lycans at arcania
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:06
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
je wilt dus in dat jaar aan een kind gaan denken? dus aan het eind van dat jaar wordt dat kind geboren en kort daarna begin je aan een hbo opleiding?
lijkt me een uitstekend idee
enig idee trouwens wat samenwonen kost? dat red je niet met een bijbaantje hoor, dus je zult gewoon 5 dagen in de week moeten gaan werken en met alleen een havo diploma kun je bijna nergens aan de slag waardoor je een of ander kutbaantje moet gaat doen en dat is niet echt genieten van het leven.
maarja, zelf weten
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:45
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Debsje schreef op 31-10-2005 @ 15:25 :
Waarschijnlijk woon ik dan al samen met mijn vriend en wil ik me daar even op gaan storten en aan trouwen en een kindje denken. En een bijbaantje zoeken en lekker van het leven genieten. En het jaar daarna beginnen aan Hbo... of misschien later... vinden jullie dat een goed idee?
Je bent pas 17 en denkt al hier aan?

Nee, geen goed idee. Naar mijn weten doe je het in de verkeerde volgorde. Een gezin onderhouden (kind en een man) is niet niks en juist dan pas wil je HBO gaan doen. Zou je er niet beter aan doen om eerst een goede opleiding te doen om daarna aan een leuke baan te beginnen (tenzij je helemaal niet weet wat je wil gaan doen)? Tijdens die opleiding kan je nog altijd gaan samenwonen met je vriend.
En dat trouwen en kinderen... doe dat maar na de opleiding. Kijk, na de opleiding heb je papiertje en uitzicht op een goede baan (dus meer inkomsten, is ook heel belangrijk bij samenwonen) en is je vriend misschien ook al afgestudeerd (als hij üperhaupt studeert). Dan kun je denken aan kinderen... en dus kijken wie er gaat werken en wie er dan het huishouden doet (of allebei werken) en het gezin onderhoudt.

Dit had je je eigenlijk toch wel zelf kunnen realiseren?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 31-10-2005 @ 22:46 :
gewoon lekker doen wat je zelf denkt dat het beste is. dat antwoord wordt me vast niet in dank afgenomen, maar ik heb me nog nooit iets aangetrokken van de mening van anderen in belangrijke zaken - en zeker niet van de dingen die op een scholierenforum gezegd worden - en ben prima op mn pootjes terechtgekomen.
Dat lijkt me ook. Iedereen hier doet wel heel panisch over dat HBO-diploma. Je moet gewoon nadenken wat je plannen zijn, ga er rustig een jaar tussenuit. Leren en werken kan altijd nog. Zorg wel dat je niet een jaar verneukt met niks doen. Waarschijnlijk verveel je je alsnog zo dat je volgend jaar weer begint met een opleiding (of andere baan).

Mensen die zeuren over geld? Studeren kost je ook tien ruggen per jaar. Wat te denken van scholieren die na hun VWO voor 15000 dollar een jaar lang op een Amerikaanse high school of college uit hun neus vreten? Als haar vriend goed verdient hoeft die financiering geen probleem te zijn. Kinderen is wat vroeg, maar maak er niet zo'n issue van. Het grootste deel van de Nederlandse bevolking heeft geen WO of HBO afgerond en komt toch prima rond.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 08:55
Rippin Kittin
Avatar van Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
Debsje schreef op 31-10-2005 @ 15:25 :
Als ik mijn havo af heb (zit nu in de 4e), wil ik een jaartje even niks gaan doen qua school. Waarschijnlijk woon ik dan al samen met mijn vriend en wil ik me daar even op gaan storten en aan trouwen en een kindje denken. En een bijbaantje zoeken en lekker van het leven genieten. En het jaar daarna beginnen aan Hbo... of misschien later... vinden jullie dat een goed idee?
1. ik hoop dat je vriend/man een hoog inkomen heeft want een kind is erg duur en zonder verdere diploma's verdien jij bijna niets met je part-time baan.
2. Dan hoop ik voor je dat je vriend/man bij je blijft, want mocht het foutlopen dan heb je helemaal niets!
3. hoop niet dat je vriend/man een ongeluk krijgt en doodgaat of arbeidsongeschikt wordt zal het ook moeilijk zijn om rond te komen.

conclusie: ik vind het niet bepaald een slim plan om niet verder te studeren en nu al een gezin te stichten. Al ga je MBO doen, zorg ajb dat je iets achter de hand hebt!!!
Daarnaast... je bent nogal jong om dan al aan een gezin te beginnen naar mijn mening.
__________________
I'm insane, what's YOUR excuse?!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 08:56
Rippin Kittin
Avatar van Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
Snees schreef op 01-11-2005 @ 20:32 :
Dat lijkt me ook. Iedereen hier doet wel heel panisch over dat HBO-diploma. Je moet gewoon nadenken wat je plannen zijn, ga er rustig een jaar tussenuit. Leren en werken kan altijd nog. Zorg wel dat je niet een jaar verneukt met niks doen. Waarschijnlijk verveel je je alsnog zo dat je volgend jaar weer begint met een opleiding (of andere baan).

Mensen die zeuren over geld? Studeren kost je ook tien ruggen per jaar. Wat te denken van scholieren die na hun VWO voor 15000 dollar een jaar lang op een Amerikaanse high school of college uit hun neus vreten? Als haar vriend goed verdient hoeft die financiering geen probleem te zijn. Kinderen is wat vroeg, maar maak er niet zo'n issue van. Het grootste deel van de Nederlandse bevolking heeft geen WO of HBO afgerond en komt toch prima rond.
Er een jaar tussenuit is iets heel anders dan een gezin gaan stichten
__________________
I'm insane, what's YOUR excuse?!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Rippin Kittin schreef op 02-11-2005 @ 09:56 :
Er een jaar tussenuit is iets heel anders dan een gezin gaan stichten
Daar heb je gelijk in. Maar let op: TS dénkt "aan trouwen en een kindje". Bovendien ziet de overheid een HAVO-diploma als een startkwalificatie: daarmee zou je duurzaam werk kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:57
Verwijderd
Ik zie eigenlijk niet in wat er nu precies in dat tussenjaar moet gaan gebeuren- moet er al daadwerkelijk een koter geproduceerd worden of blijft het bij denken en oefenen? Want dat kan natuurlijk prima. Waar het om gaat is dat je wel vóór je aan kinderen begint de vervolgopleiding hebt gedaan die je wilt, anders komt er nooit meer iets van terecht (ik kan je verzekeren dat het lastig is met die rondrennende koters in huis nog een avondstudie te doen).

Tenzij je natuurlijk tevreden bent met een HAVO-diploma, dat kan ook. Wat Snees zegt is waar: er zijn genoeg functies waar je met een HAVO-diploma al terechtkunt, alleen je doorgroeimogelijkheden zijn natuurlijk een stuk beperkter dan wanneer je een volwaardige HBO op zak heb.t
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:59
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 12:57 :
Tenzij je natuurlijk tevreden bent met een HAVO-diploma, dat kan ook. Wat Snees zegt is waar: er zijn genoeg functies waar je met een HAVO-diploma al terechtkunt, alleen je doorgroeimogelijkheden zijn natuurlijk een stuk beperkter dan wanneer je een volwaardige HBO op zak heb.t
Ik zou juist denken andersom. Je komt terecht in een lage functie en je kunt wel langzaam doorgroeien?
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:05
Verwijderd
Nou, ik zou het VWO-WO-traject volgen, tenzij je denkt dat je dat niet aankan, dan HBO. Maar geen jaar wachten, daar zie ik het nut niet van in. Van uitstel komt afstel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 02-11-2005 @ 12:59 :
Ik zou juist denken andersom. Je komt terecht in een lage functie en je kunt wel langzaam doorgroeien?
Als er meerdere mensen werken op je afdeling, en een deel heeft een HBO-diploma, wie kiezen ze dan?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Je doet maar. Zelf had ik er niet voor gekozen omdat het algemeen bekend is dat mensen die langer dan een jaar niet naar school gaan/studeren er ook niet meer zo snel mee beginnen. Je bent gewend te werken, dus de stap naar een studie is vrij groot. Ookal omdat je dan veel minder inkomen hebt, maar veel veel tijd kwijt bent.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 22:13
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Dat hangt ervan af. Als jij nu naar jezelf kijkt, zeg jij dan: Ja ik ga zeker weer naar school over een jaar?
Ik heb het ook gedaan, het was een van de beste beslissingen ooit. Ik heb nooit zoveel zin in school gehad. Overigens verschilt dit natuurlijk per persoon, sommige mensen willen niet meer naar school terug.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 14:01
Renzk
Renzk is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-10-2005 @ 18:40 :
Je woont dan samen en je wil aan een kindje denken. Blijft het alleen bij denken of...? In dat laatste geval: waar ga je alles voor dat kindje van betalen? Van dat bijbaantje?
En de huur/hypotheek van je huis? En je gas water en licht? En de inrichting van je huis? En je eten en drinken? En je verzekering? En je vervoer (auto/openbaar vervoer)? En je kleding? En je telefoonkosten? En de creche? En cadeautjes ed?

Oh wacht, je hebt vast een hele rijke en domme vent getroffen? Want in elk ander geval kan ik me niet voorstellen dat a. dit financieel houdbaar is en b. dat je ervan kan genieten.
Ik vind het anders wel een goed idee, ik ga ook na mijn havo een jaartje niets doen, lekker naar New Zealand of Curacao. Gewoon een jaartje ertussen uit! Je hoeft niet een hele domme rijke vent te hebben om zo snel alles te kunnen betalen, als je ouders hebben die achter je staan en van je houden helpen ze heus wel en anders heb je gwoon rare of natuurlijk armere ouders....

doeiii

p.s. houd het ff gezelliej he
__________________
Onderschriftloos.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Renzk schreef op 06-11-2005 @ 15:01 :
als je ouders hebben die achter je staan en van je houden helpen ze heus wel
Ja, want liefhebbende ouders willen van hun kind een luie profiteur maken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 14:47
tourmalijn
Avatar van tourmalijn
tourmalijn is offline
Zou je niet eerst is een hbo-opleiding gaan doen? en en voor een goede toekomst voor je kindje zorgen? Meestal komt het er toch niet van nog gaan studeren met een kindje, denk is aan de opvang en aan de kosten daarvan? dat kun je met zo'n bijbaantje niet bekostigen, lijkt me zo..
__________________
poe hé!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 15:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Renzk schreef op 06-11-2005 @ 15:01 :
Ik vind het anders wel een goed idee, ik ga ook na mijn havo een jaartje niets doen, lekker naar New Zealand of Curacao. Gewoon een jaartje ertussen uit! Je hoeft niet een hele domme rijke vent te hebben om zo snel alles te kunnen betalen, als je ouders hebben die achter je staan en van je houden helpen ze heus wel en anders heb je gwoon rare of natuurlijk armere ouders....

doeiii

p.s. houd het ff gezelliej he


sommige ouders hebben echt wel wat beters te doen met hun geld dan het spekken van hun kind. Bovendien ben je dan ook gewoon oud genoeg om zelf voor je inkomsten te zorgen; helemaal als je er een jaar tussenuit gaat.
En wat dacht je dat een kind kost? Daar heeft de TS dus wél een rijke vent voor nodig, anders gaat ze dat niet trekken van d'r 'bijbaantje'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:04
Mariekje*
Mariekje* is offline
Bijster verstandig. Lief kind; samenwonen kost geld, boodschappen doen is niet gratis, gas- , licht- , elektra- en water kosten geld, KPN/telfort doen het ook niet voor niets, IKEA mag dan wel goedkoop zijn maar in dit geval misschien niet eens goedkoop genoeg, huisbazen zijn meestal ook niet vriendelijk als je huurschulden hebt, en de verzekeringen zijn je vast ook niet goedgenadig... En ow ooit nagedacht over het aantal luierverpakkingen, crechés, potjes babyvoeding, fruithapjes, boterhammen in ministukjes, flesjes met aanmaak melk, speelgoed, kleertjes, babykamertjes en de hele mikmak?

Of die vriend van je moet nu al een inkomen hebben dat (boven)modaal is, maar je gaat mij niet vertellen dat jij in de overtuiging leeft dat je met je bijbaantje in de plaatselijke pizzaria als afwasser met 3 euro per uur - maar natuurlijk wel een havo-diploma op zak - een heel gezin te kunnen runnen. En ook nog eens weet te genieten van het schoonschrobben van toiletten of het doen van de vaat. Wees wijs en maak gewoon eerst je vervolgopleiding af, zoek een baan en zie daarna maar verder!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-10-2005 @ 22:58 :
Als dat ook de instelling van TS was geweest dan had ze de vraag hier überhaupt niet gesteld, denk ik.
ja, goed punt. daarnaast, ik heb nooit gedacht 'hey, nu ga ik eens lekker NIKS DOEN of zo...', dat werkt ook niet echt goed denk ik.

(en mijn ouders hebben me op hun manier gesteund, maar niet door me financieel van alles toe te stoppen of zo. en ondanks een vrij goede baan, ben ik toch van plan alsnog een studie te gaan doen. Ik heb er geen spijt van dat ik dat niet eerder gedaan heb, maar ik ben wel blij dat ik nu alsnog de mogelijkheid heb om dat te doen. Op het moment dat ik besloot geen hbo-studie te doen, had ik overigens wel al zicht op een goede baan, de TS vrij duidelijk niet, volgens mij)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 19:03
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-11-2005 @ 18:31 :
en mijn ouders hebben me op hun manier gesteund, maar niet door me financieel van alles toe te stoppen of zo.
Mijn ouders zijn net zo en daar ben ik blij mee, zo leer je tenminste voor jezelf zorgen en dat lijkt me wel zo handig als je volwassen bent, helemaal wanneer je een kind hebt...

@Renzk: Achter iemand staan en van iemand houden kan je ook op heel andere manieren tonen dan met geld. En ik denk dat die andere manier voor de meeste mensen veel meer waarde heeft dan ieder jaar een nieuwe fiets/brommer/auto/... voor zijn of haar verjaardag. Ik hoop iig dat dat voor veel mensen meer waarde heeft, anders kijk ik met zorgen 'de toekomst tegemoet'.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Debsje schreef op 31-10-2005 @ 15:25 :
Als ik mijn havo af heb (zit nu in de 4e), wil ik een jaartje even niks gaan doen qua school. Waarschijnlijk woon ik dan al samen met mijn vriend en wil ik me daar even op gaan storten en aan trouwen en een kindje denken. En een bijbaantje zoeken en lekker van het leven genieten. En het jaar daarna beginnen aan Hbo... of misschien later... vinden jullie dat een goed idee?
riiight

ten eerste: je bent 17, en je denkt aan trouwen en kinderen?



ten tweede: 'n jaar werken schijnt niet slim te zijn als je nog 'n hbo opleiding[ op wat voor opleiding dan ook] daarna wil gaan volgen.

je raakt gewend aan je werk, en vooral aan geld in je portemonnee...


ik wou na de havo ook 'n jaar gaan werken, maar op aanraden van een boel mensen ben ik toch maar 'n HBO opleiding gaan doen.
en ik heb er zeker geen spijt van.

maja, zelf weten enzo
succes met de kindjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken HBO of VWO na de HAVO
Kamelia
1 30-05-2014 20:31
Studeren Na de havo?
Saakje
2 15-05-2014 09:27
Algemene schoolzaken VWO leerling op de HAVO
Remco Reinders
4 27-01-2014 17:19
Studeren jaar werken na de havo?
Riesyy
13 22-12-2010 16:04
Studeren Studeren na de havo
DiarY
5 02-09-2009 15:36
Algemene schoolzaken Na de Havo Vwo gaan doen
Vlooienband
9 09-08-2002 16:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.