Oud 26-12-2012, 13:25
Mr. Jerriël
Mr. Jerriël is offline
Hallo,

Ik zit in de 4e klas van de HAVO.
Het is nu al 2 dagen vakantie en ik heb na deze vakantie om precies te zijn op 10 januari mijn eerste SE.
Ik vind het allemaal best wel vervelend aangezien het wel wat werk is om te leren.
Dit zijn de vakken die ik heb en wat ik ervoor moet leren:

Economie: 6 Hoofdstukken. 10 januari
Godsdienst: 3 Hoofdstukken. 10 januari
Geschiedenis: 4 Hoofstukken 11 januari
Nederlands: Poëzie (beeldspraak, rijmen, klank en ritme ect.) 11 januari
M&O: 6 Hoofdstukken 14 januari
Duits: 30 zinnen vertalen met naamvallen en al. (woordenboek mag gebruikt worden) 14 januari
WiskundeA: 4 Hoofdstukken. 15 januari
Maatschappijleer: 2 Hoofstukken. 16 januari

Mijn zwakte is bij deze vakken toch echt Wiskunde omdat ik dit vak aardig lastig vind.
Mijn probleem is dat ik niet weet hoe en waar ik moet beginnen.
Moet ik beginnen bij het lastigste vak wiskunde maar dat lijkt me niet verstandig aangezien dit een van de laatste toetsen is.
Hoe zou ik dit kunnen plannen?

Tips zijn ook altijd welkom.
Ik hoop op een snel antwoord.

Groetjes, Jerriël.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2012, 17:12
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Met alles minstens een week van tevoren beginnen. En hoezo is het niet verstandig om met wiskunde het eerste mee te beginnen? Als je het moeilijk vindt moet je er juist meer tijd in besteden.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 20:07
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Je kunt het best zo snel mogelijk beginnen. Dan maakt het niet uit waarmee precies, want ik neem aan dat je niet eerst helemaal één vak doet en dan een volgende? Maak een planning waarbij je op één dag bijvoorbeeld 5 sommen wiskunde maakt, een hoofdstuk economie samenvat en zoveel woordjes/zinnen/whatever leert voor Duits. Je kan waarschijnlijk zelf het best inschatten waar je veel voor moet doen (wiskunde?) en wat sneller kan (maatschappijleer?). Ik zou zorgen dat je a) niet teveel inplant op één dag, je overschat snel wat je kan leren en als je het niet haalt, word je moedeloos en b) dat je klaar bent vóór de toetsweek begint en niet dat je in de toetsweek nog uren boven je boeken moet hangen. Je kan in je toetsweek best nog elke dag eventjes een sommetje voor wiskunde maken of samenvattingen doorlezen waarvan je zorgt dat je ze eerder al gemaakt hebt, maar dan nog allerlei dingen moeten léren is niet handig.

Ik kan geen planning voor je maken, want ik weet niet wat de stof is en wat je al weet, hoe snel je erdoorheen kunt gaan enzovoort.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Schoolexamens
Mindfields
47 10-02-2006 10:29
VWO Hoe ver zijn jullie met de examenstof?
Nomen Est Omen
42 07-05-2005 18:33
Algemene schoolzaken prw week
ModePopje
55 04-07-2004 12:21
Algemene schoolzaken De laatste toetsweek
Verwijderd
51 24-06-2004 20:25
Eindexamens 2004 Hoe kijk jij terug op je examenjaar?
Daantje_0705
32 21-06-2004 01:39
Algemene schoolzaken Hoe bereidt jij je Centraal Examen voor?
ironflower
82 04-04-2004 02:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.