Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2008, 20:15
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
was blijkbaar alweer het vorige topic:
[afbeelding]
3d effecten zijn leuk!
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Advertentie
Oud 11-04-2008, 10:45
Verwijderd
Citaat:
oh ik ben helemaal niet aanvallend, ik vroeg het me gewoon af. waaruit maak je op dat ik aanvallend reageer? dat zou een beetje lame zijn op teh_intornets. maar ohjee, ik zal nooit meer kritisch tegenover je werk zijn, ik zou niet durven. maar als jij ooit iets met je tekeningetjes en shizzle wil bereiken, dan zul je mensen tegenkomen die heel wat meer kritisch zijn dan ik.
Het kwam gewoon even zo over, maar dat zal inderdaad wel meer aan mezelf liggen dan aan jou want ik heb de neiging om dingen negatief uit te leggen. Sorry dus als het niet zo bedoeld was, en natuurlijk mag je wel kritiek leveren .
Oud 11-04-2008, 13:33
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ach ik ben gewoon zulk soort kritiek gewend dus het zal vast nogal bot overkomen. Maar het was meer gewoon een vraag uit interesse. en er zitten een heleboel afbeeldingen bij waar je toffe combinaties van kan maken dus het zal vast nog wel een tof geheel worden. wat is het onderwerp van de collage?
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 11-04-2008, 17:59
Verwijderd
Ik heb er lang over na zitten denken wat het hoofdonderwerp is want eigenlijk zitten er een heleboel onderwerpen in, maar ik denk dat de belangrijkste boodschap is dat je zelf beslist wat je toelaat, waar je je grenzen trekt en wat je wilt bereiken. Hoe ik dat heb geprobeerd uit te werken post ik later nog wel, want het is gemakkelijker uit te leggen als ik een foto kan laten zien van het eindresultaat, maar nu kan dat even niet dus binnenkort.
Oud 11-04-2008, 21:36
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline

Vlugge schets van iets wat ik al langer in mijn hoofd had. Gemaakt met Artrage 2 en mijn tablet.

Hier ben ik langer mee bezig geweest.

Van die website Artpad.com ofzo, voor het Leef je uit topic in de Kantine. Ik weet dat het kopje niet klopt en die achtergrond lelijk is .
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 12-04-2008, 15:11
Verwijderd
Bij deze:

Oud 12-04-2008, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Bij deze:

[afbeelding]
Hm, ik vind 'm wel vet, zou hooguit de plaatjes aan de buitenkant iets vager/donkerder maken... denk ik? Zodat de focus iets meer op het midden ligt, er iets minder een chaos is.
Oud 13-04-2008, 06:27
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik vind 'm wel vet, zou hooguit de plaatjes aan de buitenkant iets vager/donkerder maken... denk ik? Zodat de focus iets meer op het midden ligt, er iets minder een chaos is.
Op de foto vind ik het ook wat storend ja, maar in het echt is dat op de een of andere manier niet? Ik kan niet zeggen waar het aan ligt, maar bij de echte vind ik het in ieder geval niet storend. Overigens zijn de kleuren in het echt een stuk helderder dan op de foto, maar dat zal er wel niks mee te maken hebben.
Oud 13-04-2008, 08:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
*Aandachthoert*

Ik vind Rasmusje's collage tof, mooie beelden, maar als geheel vind ik het storend dat er niet iets is dat eruit springt, niets waar je meteen naar kijkt. Wat Morgan dus eigenlijk zegt.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 13-04-2008, 09:54
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
*Aandachthoert*

Ik vind Rasmusje's collage tof, mooie beelden, maar als geheel vind ik het storend dat er niet iets is dat eruit springt, niets waar je meteen naar kijkt. Wat Morgan dus eigenlijk zegt.
Ik vind het juist wel hebben dat het een ordening heeft en geen duidelijke compositie. Daardoor lijkt voor mij de grootste liggende vrouw door te lopen tot waar de paars oranje strepen doorlopen. De kleuren matchen daar redelijk bij de huib. Dat is denk het al het rustpunt. Van mij hoeft er niet nog meer nadruk op worden gelegd.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 13-04-2008, 15:48
Verwijderd
Ach ja, als je het verhaal erbij weet is het misschien ook wat ordelijker of zo. De opdracht was ook om orde in chaos te scheppen, maar of het ook gelukt is weet ik niet.
Offtopic: Ik heb geprobeerd om de behoeftes van de ik-persoon (die vrouw) centraal te stellen: rust, creatieve vrijheid, bescherming en wijsheid. Tenminste dat is wat ik er uit heb gehaald, want in eerste instantie hadden de plaatjes gewoon niks met elkaar te maken.
Links bovenin waar het woord 'obsessie' staat, is denk ik een soort weergave van streven naar perfectie, en wat dat met je doet.
Daar tegenover (rechts onderin) de vraag: 'hoe ver kun je gaan met betrekking tot schoonheid?'
Links onderin zie je een boom die in brand gestoken wordt, wat voor mij dan weer een soort symbolisering was van grenzen stellen in het leven.
En dan als laatste rechtsbovenin een weergave van tevredenheid/revolutie, en de spanning daartussen.
Mijn idee daarbij was dat al die hoekjes en hun diagonalen langs de ik-persoon gaan, met dus als boodschap dat je je eigen keuzes moet maken.

Maar goed, het lijkt me sterk dat anderen dat er uit kunnen halen en zo wel zou ik het heel knap vinden .
Oud 13-04-2008, 15:52
Verwijderd
Nu ik toch bezig ben post ik deze ook maar even want die heb ik gisteren gemaakt en ik ben er wel leuk aan bezig geweest.

Oud 13-04-2008, 22:47
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
Meestal kijk ik hier alleen maar.. Toch maar besloten zelf iets te posten. Ben alleen de laatste tijd alleen bezig met graffiti. Dus hierbij..snel krabbeltje tijdens scheikunde.. Zijn hier nog anderen bezig met graffiti tekeningen?

__________________
Don't take your organs to heaven. Heaven knows we need them here.
Oud 14-04-2008, 17:11
Verwijderd









zo
Oud 14-04-2008, 18:13
Verwijderd
vette stijl! die laatste is echt dope!
Oud 15-04-2008, 16:53
Liya
Liya is offline
@ Cherry Springs: vind het kopje juist heel mooi, vind dat het iets speciaals in zich heeft, ook al kloppen de verhoudingen niet. Ook de lichtinval op het kopje vind ik wel mooi uitgewerkt.
@ Rasmusje: vind je werk echt knap, vooral door je creativiteit, en er zit altijd veel expressie in, vind ik.

Heb overlaatst nog iets gemaakt met (soft) pastel:

http://img153.imageshack.us/img153/3...ewater2jw2.jpg

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto, is op een slecht tijdstip getrokken (avond, bijna donker).
Oud 15-04-2008, 17:49
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
college





Laatst gewijzigd op 15-04-2008 om 17:55.
Oud 15-04-2008, 22:17
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
college
Je colleges zijn niet zo interessant? Wel leuk. Europa looks funny though
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 24-04-2008, 18:30
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
krabbelcollegekrabbel
Oud 24-04-2008, 20:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bedankt allemaal! Ik moet zeggen dat ik hem zelf ook nogal druk vind, maar voor een keer is dat wel leuk.

Bij deze nog wat schetsen en zo. Kan best zijn dat ik sommige al eens gepost heb, want er zit ook wat oud spul tussen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Citaat:
ff wat foto's gemaakt van werk voor mijn portfolio enzo. (Ik weet niet zeker of ik de eerste twee al eens heb gepost, dat zou zomaar kunnen.)

Ik moest voor school een schilderij in de stijl van Lucebert maken.
[afbeelding]

Locke!
[afbeelding]

Collage-achtig iets .
[afbeelding]

Houdingen natekenen.
[afbeelding]

edit: de rest post ik wel een andere keer want mijn computer is teringlangzaam en ik moet er vandoor.
Rasmusje ik vind je echt heel stoer. Je werk is heel mooi en doe je dat echt met balpen? Ik geef niet graag toe dat ik iemand goed vind tekenen of zo want daar word ik heel onzeker van. Dan ben ik bang dat ik niet goed genoeg zing. (Het zit zo: mijn moeder is ervan overtuigd dat mijn tekenskills duisent keer hoger zijn dan mijn zangskills en ze is het er niet mee eens dat ik conservatorium wil doen. Als er dan iemand veel beter tekent dan ik, haalt dat mijn zang dus nog verder omlaag). Maar ik vind jouw werk toch echt wel heel erg gaaf. Wil je naar de kunstacademie enzo?

Andere hier vind ik trouwens ook vet. Maar Rasmusjes werk spreekt me toch het meest aan.
Oud 25-04-2008, 16:41
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Rooster, ik vind dat het best goed te zien is dat je vooruitgang blijft maken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 25-04-2008, 17:28
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline

heel erg gaaf.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 25-04-2008, 21:45
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Rooster, ik vind dat het best goed te zien is dat je vooruitgang blijft maken.
Oud 26-04-2008, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Rasmusje ik vind je echt heel stoer. Je werk is heel mooi en doe je dat echt met balpen? Ik geef niet graag toe dat ik iemand goed vind tekenen of zo want daar word ik heel onzeker van. Dan ben ik bang dat ik niet goed genoeg zing. (Het zit zo: mijn moeder is ervan overtuigd dat mijn tekenskills duisent keer hoger zijn dan mijn zangskills en ze is het er niet mee eens dat ik conservatorium wil doen. Als er dan iemand veel beter tekent dan ik, haalt dat mijn zang dus nog verder omlaag). Maar ik vind jouw werk toch echt wel heel erg gaaf. Wil je naar de kunstacademie enzo?

Andere hier vind ik trouwens ook vet. Maar Rasmusjes werk spreekt me toch het meest aan.
lastig, maar ik vind dat je zang en tekenen niet erg kunt vergelijken. Bij beide geldt natuurlijk dat als je het veel doet dat je beter wordt. En als jij graag naar het conservatorium wil, moet je dat vooral doen. Je kan altijd nog switchen en als je daar toegelaten wordt ben je alweer een stap verder. Als je passie daar ligt en je werkt er aan word je vanzelf beter.
Oud 26-04-2008, 18:15
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
lastig, maar ik vind dat je zang en tekenen niet erg kunt vergelijken. Bij beide geldt natuurlijk dat als je het veel doet dat je beter wordt. En als jij graag naar het conservatorium wil, moet je dat vooral doen. Je kan altijd nog switchen en als je daar toegelaten wordt ben je alweer een stap verder. Als je passie daar ligt en je werkt er aan word je vanzelf beter.
Ik ben ook van plan om gewoon naar het conservatorium te (proberen te) gaan. Mijn moeder kan nogal dwars zijn soms .
En ik kan inderdaad na het conservatorium nog kunstacademie gaan doen (ik ben immers hooguit 21 als ik klaar ben met mijn zangstudie!).
Oud 26-04-2008, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook van plan om gewoon naar het conservatorium te (proberen te) gaan. Mijn moeder kan nogal dwars zijn soms .
En ik kan inderdaad na het conservatorium nog kunstacademie gaan doen (ik ben immers hooguit 21 als ik klaar ben met mijn zangstudie!).
ok, goedzo! Hoe het bij het conservatorium is weet ik niet, maar bij toelating op de kunstacademie moet je wel zeker van je zaak zijn en laten merken dat je het erg graag wil. Denk dat het bij het conservatorium ook zo is. succes!
Oud 26-04-2008, 19:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ok, goedzo! Hoe het bij het conservatorium is weet ik niet, maar bij toelating op de kunstacademie moet je wel zeker van je zaak zijn en laten merken dat je het erg graag wil. Denk dat het bij het conservatorium ook zo is. succes!
Dat is met alles denk ik wel zo. En een diploma en een goede basis is natuurlijk belangrijk; algemene interesse in muziek, flink aantal jaren les, goeie techniek.. Je moet ook wat kunnen. Mijn moeder vindt dat het me daaraan een beetje ontbreekt.

Maar goed, dit is offtopic, als je verder wilt praten mag je me altijd pm-en maar misschien moeten we het topic een beetje op de tekeningen gericht houden
Oud 26-04-2008, 20:12
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

ik heb even zitten proberen op die pen-aai-techniek van Rasmusje, twee ogen.

Het lijkt een beetje scheel

Het gedichtje eronder is trouwens van DoP, het kettingreactietopic.
Oud 28-04-2008, 17:14
iidar.orp
Avatar van iidar.orp
iidar.orp is offline


Oud 28-04-2008, 23:13
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
ik vind het erg gaaf.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 30-04-2008, 12:43
Verwijderd


work in progress
Oud 01-05-2008, 22:29
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ga ervanuit dat je dat been van die jongen expres zo lang hebt gemaakt? Het is te erg te lang om perongeluk zo te zijn. Ik vind het een beetje raar, persoonlijk.

Ondertussen heb ik een portret getekend met kleurpotlood. Ik had een onscherp voorbeeld dat te donker was om alles goed te zien,zelfs nadat ik het wat bewerkt had waardoor er iets meer detail in naar voren kwam. Dusja:
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 02-05-2008, 10:57
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Echt heel mooi zeg Cherry! Goed met richtingen gewerkt! En daarnaast lijkt het ontzettend veel op een oud klasgenoot van me!
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 02-05-2008, 18:26
luckylenie
Avatar van luckylenie
luckylenie is offline
Mooi gedaan Cherry! Alleen jammer van de omlijnde schaduw onder z'n kin
__________________
als ik zin heb in huiswerk kruip ik stil in een hoekje en wacht tot dit nare gevoel weer weg is
Oud 03-05-2008, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ik ga ervanuit dat je dat been van die jongen expres zo lang hebt gemaakt? Het is te erg te lang om perongeluk zo te zijn. Ik vind het een beetje raar, persoonlijk.
Ik vind het wel wat hebben juist. Geeft een sterker gevoel van afstand/diepte.
Oud 04-05-2008, 17:34
Verwijderd
Gister bij de dierenwinkel foto wezen ophalen van onze hond. Ik kreeg meteen zin om te schilderen, dus heb even wat zitten klodderen. Kleine dingen zijn over het algemeen toch het leukst om te maken

Oud 04-05-2008, 21:18
iidar.orp
Avatar van iidar.orp
iidar.orp is offline
Cherry Springs, thanks.
Rasmusje, ik vind dit veel beter dan je grote, te drukke schilderijen. In dit schilderij werkt de chaos.



Het is nogal veranderd.
Oud 04-05-2008, 21:24
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Cherry Springs, thanks.
Rasmusje, ik vind dit veel beter dan je grote, te drukke schilderijen. In dit schilderij werkt de chaos.
+ jammer van die rand
__________________
www.hipheid.nl
Oud 04-05-2008, 21:38
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Cherry Springs, thanks.
Rasmusje, ik vind dit veel beter dan je grote, te drukke schilderijen. In dit schilderij werkt de chaos.

[afbeelding]

Het is nogal veranderd.
vond hem eerst mooier
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 04-05-2008, 21:44
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Ik ook, veel mooier.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 04-05-2008, 23:10
iidar.orp
Avatar van iidar.orp
iidar.orp is offline
Haha, o. En waarom precies? Omdat het nu meer gedetailleerd is? Ik vind namelijk de huidige versie juist iets beter, omdat ik de afwerking en het contrast mooier vind.
Oud 05-05-2008, 00:27
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
de eerste versie heeft de aantrekkingskracht van john wayne gacy jr, iets heel ziekelijks maar ook heel interessant, de nieuwe versie is voor mij persoonlijk niet meer dan een vriendelijk gezicht. Van de eerste kun je beter zelf een beeld vormen. alhoewel ik ze allebij heel erg goed vind, zeker in vergelijking met wat er verder in dit topic gepost wordt.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 05-05-2008, 00:42
Verwijderd
Citaat:
de eerste versie heeft de aantrekkingskracht van john wayne gacy jr francis bacon, iets heel ziekelijks maar ook heel interessant, de nieuwe versie is voor mij persoonlijk niet meer dan een vriendelijk gezicht. Van de eerste kun je beter zelf een beeld vormen. alhoewel ik ze allebij heel erg goed vind, zeker in vergelijking met wat er verder in dit topic gepost wordt.
Oud 05-05-2008, 00:52
Verwijderd
Oud 05-05-2008, 00:54
iidar.orp
Avatar van iidar.orp
iidar.orp is offline
Ah ok, dat kan ik wel begrijpen. Bedankt voor het nuttige commentaar. Misschien pas ik hem nog wel verder aan, zodat de ziekelijke eigenschappen wat meer terugkomen. Hij is inderdaad iets te vriendelijk geworden.

Ecnelis, dat is echt tof! De armen van het mannetje vind ik om onbekende redenen niet echt passen, maar het hoopje detail in combinatie met de achtergrond is geweldig.
Oud 05-05-2008, 11:50
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Ah ok, dat kan ik wel begrijpen. Bedankt voor het nuttige commentaar. Misschien pas ik hem nog wel verder aan, zodat de ziekelijke eigenschappen wat meer terugkomen. Hij is inderdaad iets te vriendelijk geworden.
Ik denk als je de mond veranderd dat het weer die lugubere uitstraling heeft. Ik vind het echt een hele leuke stijl. Doet mij ook denken aan Francis Bacon. In die eerste werkte je iets met met kleurnuances om diepte te wekken, nu met toets richting. Beetje balans vinden maar dat lukt je wel
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 05-05-2008, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Ik denk als je de mond veranderd dat het weer die lugubere uitstraling heeft. Ik vind het echt een hele leuke stijl. Doet mij ook denken aan Francis Bacon. In die eerste werkte je iets met met kleurnuances om diepte te wekken, nu met toets richting. Beetje balans vinden maar dat lukt je wel
Dat met de mond denk ik ook. Nu heeft de mond een lichte glimlach die het gezicht vriendelijk maakt.
Wat ik in de eerste versie spannend vind is dat de achtergrond een beetje doorschemert in de ogen. De blik is voor mij dan leeg, doods. Ook doet het mij denken dat de figuur in een staat van ontbinding is.
Ook vind ik in de eerste versie de schouders veel spannender. ze staan er nog niet echt waardoor ik het idee krijg dat de figuur een schim is. Bij de nieuwe versie is het voor mijn idee meer een 'gewoon' portret, het staat al vast.
Verder spreekt je kleurgebruik en je toets mij erg aan.
Oud 05-05-2008, 21:18
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Ik vond het tof dat hij eerst met zo weinig zoveel effect bereikte, en hij had een bruter gezicht, rechte nek, brede kaak, en idd de mond. Ook de kleurbalans vond ik eerst beter, kleuren uit de achtergrond in het gezicht.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 06-05-2008, 22:21
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
iemand vroeg me om een schilderij over een poepend persoon
tadaa
Oud 06-05-2008, 22:41
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Ik vind de uitvoering best goed, Rooster. Veel beter dan wat ik eerder van je gezien heb. Wat strak moet zijn, is ook echt strak.
Het onderwerp vind ik verder wat flauw, maar dat is een kwestie van smaak.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Schrappen Simple Art-topic
Cherry Springs
21 08-11-2008 03:26
ARTistiek Rode Panda Art.
Verwijderd
9 14-10-2008 17:39
ARTistiek Simple art-topic
Verwijderd
500 24-05-2007 15:52
ARTistiek [discussietopic] Eigen topic's?
Verwijderd
5 11-05-2006 13:13
ARTistiek Nieuwe regels Knutselwerk, Simple Art en Fototopic
Verwijderd
11 13-03-2006 10:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.