Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2013, 23:53
steffanx3
steffanx3 is offline
Hallo mensen,

Ik zet dit maar bij psychologie, omdat ik toch denk dat het daar ergens zit. Ik ben 15 jaar en ik zit in de puberteit. Je denkt vast...wauw boeie. Maar bij mij ligt het anders. Ik doe geen reet met mijn leven!

SCHOOL:
Ik ben in de 1e schooljaar gestart op havo/vwo. Ik heb het hele schooljaar niks gedaan, letterlijk voor niks geleerd of gemaakt! Natuurlijk afgestroomd naar havo! Oke, 2 have precies het zelfde! Ik doe weer geen reet! Dus ik ben blijven zitten. Zit nu in 2 havo alweer en het is alweer de helft van de school jaar. Weer geen reet gedaan. Maar ik besef dat het nu niet meer kan. Ik moet aan het werk anders moet ik naar een andere school! Ik heb echt de moed om gewoon te leren, heel veel zelfs...maar ik doe het gewoon niet!

THUIS:
Thuis gaat het ook gewoon niet goed, ik doe geen reed thuis. Ik ruim m´n eigen kleren geen eens op omdat ik daar simpelweg te lui voor ben. Me kamer is een zootje, en ik heb het net opgeruimd en probeer het nu zo te houden ( Voorheen was dit nooit zo ) Ik krijg ook steeds meer discussie met me ouders, wat mijn ouders helemaal niet fijn vinden. Dit gaat niet alleen over school maar ook met andere dingen, wil ik niet zo openbaar maken i.v.m privacy.

MIJZELF:
Vroeger was ik wel is depressief en ongelukkig, i.v.m school en het privacy gedeelde. Ik rookte in die tijd ook en was er verslaafd aan geworden. Ik was te lui om er moeite te doen om te stoppen. Een 15-jarige die rookt, eigenlijk vreselijk...Ik begon ook depressief te worden, en te bekijken wat leven nou eigenlijk inhoud. Ik begon steeds meer ruzie met mijn ouders te krijgen. Het leek net of ik alleen maar tegen een heuvel op moest lopen. Ik laat dan ook meestal de problemen van me afglijden. Maar ik begon steeds meer in mijn eigen wereld te zitten. Steeds meer dagdromen...Ik begon ongelukkig te worden...


Ik voel me nu veel beter, ben al een week gestopt van roken waar ik me eigenlijk super prettig bij voelt. Het enige is dat ik hulp van jullie vraag! Ik kan dit niet alleen, dus heb hiervoor tips en antwoorden nodig.
Paar vragen:
1. Hoe begin ik nou eindelijk een keer iets te doen op school, wat het lukt me echt niet terwijl ik echt de wil ervoor heb.
2. Hoe kan ik problemen aangaan, in plaats van alles van me laten afglijden, dit is een groot probleem omdat ik het dan op prop.

Tips over hoe ik dingen beter kan doen altijd welkom!
Ik wil echt verandering in mijn leven, en van elke seconde van de dag genieten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2013, 00:40
Verwijderd
Ik had ook altijd veel problemen en ik was gewend om mijn gevoel weg te drukken en mijn problemen dus ook zoveel mogelijk. Tot dat dat niet meer ging.
ik heb hulp gezocht bij een leraar. Hij heeft me op dat moment met mijn problemen geholpen en ook heeft hij toen geholpen om mijn schoolwerk weer in orde te krijgen.

Misschien kan jou dat ook wel helpen? Je kunt met je mentor hierover praten of als het hele erge problemen zijn met de vertrouwenspersoon misschien..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 02:35
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nou, je hebt zelf al aangegeven wat er aan de hand is: je lijdt in hevige mate aan puberteit! Maar je bent ook bereid om er wat aan te doen zoals stoppen met roken! Heel goed. Wat huiswerk betreft, mss is er een mogelijkheid om dat op school te doen, dan wordt je mss minder afgeleid dan thuis. Je weet zelf dat je kamer een puinhoop is dus geef je zelf af en toe een schop onder je reet! En wat de discussies met je ouders betreft: misschien moet je eens bij je zelf denken dat je ouders het niet per se mis hebben OMDAT het je ouders zijn.! Sterkte!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 20:32
Verwijderd
Hoe dan ook, wie je ook gaat begeleiden, het komt op jou neer. Je moet leren je eigen verantwoordelijkheid leren te nemen. Je hebt geen problemen; het enige wat jou tegenhoudt om wat te doen met je leven zijn de negatieve gedachten dat je vroeger niks heb gedaan en/of dat je lui bent. Laat die gedachten achter je en doe wat.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:37
steffanx3
steffanx3 is offline
Thanks tot nu toen!

Heb al vele gesprekken met mentor gehad, niks werkt -,-"
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:40
Verwijderd
reet
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 01:23
Verwijderd
Citaat:
Heb al vele gesprekken met mentor gehad, niks werkt -,-"
okee das jammer dat dat niet werkt voor jou!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:10
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het is balen dat je zoveel tijd kwijt ben geraakt met niks doen, maar gelukkig ben je nog maar 15!
Bedenk dat je elke dag opnieuw mag beginnen. Dat je gisteren geen reet hebt gedaan, wil natuurlijk niet zeggen dat je dat vandaag weer hetzelfde gaat doen, of morgen. Daar mag je namelijk zelf voor kiezen.
Kijk eens voorbij school: heb je al een beetje een idee wat je wil gaan doen als je later groot bent? Want dat is ook waar je op termijn de havo voor doet: zodat je later een beroep kan gaan doen dat je heel tof vindt.
En als je moeite hebt om jezelf te motiveren iets te doen, zorg dan dat je een stok achter de deur krijgt. Huiswerkbegeleiding bijvoorbeeld. Dan mag je gewoon pas weg als je je huiswerk hebt gedaan, dan is het knap lastig om geen reet te doen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 10:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het klinkt een beetje alsof je gewoon een schop onder je kont nodig hebt van bijvoorbeeld je ouders Bespreek dit met ze en probeer of ze je kunnen helpen met het maken van een goede dag- en weekindeling zodat je iets hebt om je aan vast te houden en minder makkelijk gaat dagdromen en rondhangen omdat je het overzicht niet hebt. Voor mij werkt ook het maken van een to do list goed omdat ik anders in m'n hoofd bezig blijf met alles wat ik moet doen en er dan uiteindelijk juist niets uit m'n handen komt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 16:59
Verwijderd
Seems like my life.

Ik weet niet hoe ik er overheen ben gekomen, gewoon jezelf een trap onder de kont geven en voldoendes scoren. Zesjes zijn al genoeg. Ouders gaan leuker tegen je doen, kom je minder vaak in een discussies terecht met hun.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Beleidszaken Het beleid op psychologie.
Gothic
164 29-12-2004 20:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders wil immigratiestop
Plusmarktboy
271 14-10-2004 12:56
Liefde & Relatie Dit gaat de verkeerde kant op...
E-quesss
1 12-03-2002 15:41
ARTistiek De verkeerde kant
dystopia
16 22-01-2002 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.