Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2010, 22:10
Verwijderd
Hey .

Ik heb sinds kort heel erg het gevoel dat ik nooit een vriendin zou krijgen. Aangezien ik heel verlegen en ook heel onzeker ben. Meiden zien mij nooit staan en als ik iets tegen meiden zeg lachen ze me uit en zetten mij voor schut . Ik durf daarom nooit meer op een meisje af te stappen omdat k bang ben weer een blauwtje te lopen.
Ik zit hier heel erg mee omdat ik al 10 jaar geen verkering meer heb gehad. Dus ben bang dat het nooit goedkomt . Ben ik dan niet knap of zo? Of wat is het?
Foto van mij bijgevoegd..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 972778907_5_oHGj_1.jpeg (15.1 KB, 544x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2010, 22:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Neuh, het ligt niet aan je uiterlijk. Vrouwen letten sowieso minder op uiterlijk dan mannen, dacht ik me te herinneren.

Maar volgens mij weet je zelf ook wel wat het probleem is. Je bent véél te onzeker. En als je bovendien wanhopig wordt (omdat je zo graag een vriendin wilt) blokkeer je alleen maar nog meer. Jij moet niet op zoek gaan naar een vriendin, meneer, jij moet eens opzoek gaan naar wat zelfvertrouwen! Als je van jezelf houdt, dan komt de rest ook wel.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:18
Verwijderd
Naja hoe doe ik dat? Want ik zit er echt mee.. ligt het aan mijn autisme? Want ik ben 1 jaar lang gebruikt door een meisje.. die hield mij aan het lijntje .. Daarom ben ik zo onzeker .. En doordat geen meisje me aankijkt en ik dichtsla als een meisje iets zegt .. Want ik durf niks meer..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:24
Girl-Lara
Avatar van Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Waarschijnlijk ben je bang voor echt meisjes die je kent of vaak ziet...

Dus probeer dan meisjes te versieren die je niet vaak ziet....
BV een vakantie vriendin als het niks word maakt niet uit dan zie je haar nooit meer, als het wel iets word kun afspreken
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:24
Magaline
Magaline is offline
Probeer anders eerst weer wat zelfvertrouwen op te bouwen. Ga bijvoorbeeld op een (groeps)sport, een hobbyvereniging oid. Zo 'train' je jezelf als het ware een beetje in sociale situaties.
Zelfverzekerd overkomen is mijns inziens bij een jongen veel belangrijker dan zijn uiterlijk. (ook daar is bij jou overigens niets mis mee).
Mijn eigen vriend is 24, we hebben ongeveer 1,5 jaar iets en ik ben ook zijn eerste vriendin. Hij heeft mij ook verteld dat hij op een gegeven moment dacht nooit meer iemand tegen te komen, maar juist toen hij het hele idee van 'een vriendin willen' liet varen zijn wij elkaar tegen gekomen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:25
Verwijderd
Naja versieren kan ik dus echt niet.
Verlegen en durf er ook niet op af stappen als ik ze niet ken..
Ik ga ook nooit stappen omdat ik weinig vrienden heb..
En op straat kan ik geen meiden versieren
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:28
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Stoppen met zeuren en gewoon doen. Je kan wel blijven zeggen dat je niet durft maar dan gebeurt er dus niks. Als jij meisjes wil leren kennen zul je over die onzekerheid en angst heen moeten stappen en je mond opendoen. Ik weet ook wel dat het pijnlijk is om op je bek te gaan, maar als je het tenminste probeert kun je daar in ieder geval trots op zijn. Het zal vast niet meteen allemaal goed gaan, maar na een tijdje krijg je vast wel door hoe het werkt en wordt het vanzelf minder eng. In een aantal andere topics die je hebt geopend staan goeie tips, waarom doe je daar niks mee?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:30
Verwijderd
Naja ik durf niks.. En weet gewoon niet meer wat ik moet.. Omdat ik het niet durf.. heb zoveel blauwtjes gelopen en durf het nu niet meer.. bovendien ben ik onzeker..omdat ik nog nooit gezoend heb of wat dan ook.. als ik een meisje aanspreek wordt ik rood of sla ik dicht..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:34
Magaline
Magaline is offline
Anders probeer je met zo veel mogelijk meisjes een praatje te maken, zonder de directe bijbedoeling een relatie met hen aan te knopen. Hoe vaker je met meisjes praat, hoe minder onzeker je je zal gaan voelen.
Het zal vanzelf beter gaan. En vooral ook wat Lente zegt: gewoon doen.

Laatst gewijzigd op 19-08-2010 om 22:35. Reden: typo
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:58
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Naja hoe doe ik dat? Want ik zit er echt mee.. ligt het aan mijn autisme? Want ik ben 1 jaar lang gebruikt door een meisje.. die hield mij aan het lijntje .. Daarom ben ik zo onzeker .. En doordat geen meisje me aankijkt en ik dichtsla als een meisje iets zegt .. Want ik durf niks meer..
Het ligt niet allemaal aan je autisme, en ik denk dat je ook wel onzeker was geweest zonder dat meisje. (Je bent achttien, schrijft 'ik al 10 jaar geen verkering meer heb gehad', dus was je acht toen ze je gebruikte of wtf? Was die 10 symbolisch?)

Je moet echt eerst aan je zelfvertrouwen werken, probeer je niet te focussen op die vriendin. Die komt wel! Juist als je het niet verwacht... dus richt je aandacht op andere dingen. Zelfvertrouwen, bijvoorbeeld.

En het grappige van zelfvertrouwen is eigenlijk ook dat het gaat om 'los laten'. Of tenminste, zo ervaar ik het. Waarschijnlijk loop jij nu rond met een hoofd vol stemmetjes 'je kan dit niet!' 'je durft dit niet!' 'je bent stom!'. Stemmetjes die je voortdurend vertellen dat dat meisje je vast stom vindt, dat die jongen daar om jou lacht en dat die mensen kijken omdat je idioot loopt. Maar stel je voor dat die stemmetjes dat nu eens níet tegen je zouden zeggen, je het eens níet zouden vertellen, zou je dan wel op dat meisje af durven stappen? Dán zou je die belemmering, die onzekerheid, niet meer hebben.

Je zult voor jezelf een manier kunnen vinden om jezelf te leren accepteren. Om die angsten los te laten. Ik was zelf ontzettend onzeker ik ben er een klein beetje overheen en ik was voortdurend báng voor wat andere mensen van mij vonden. Omdat ik niet van mezelf hield, moest ik voortdurend bevestiging van andere mensen. Maakte je een complimentje dan was ik weer even blij, maar als iemand iets gemeens zei dan voelde ik me nog dagen rot. Ik verstopte mezelf, want als mensen me niet zagen, dan konden ze me ook geen pijn meer doen. Ik zei niets meer, ik fluisterde bijna altijd, en ik had fantastische gedachten en ideeën voor gesprekken, maar ik sprak ze niet uit. Er was waarschijnlijk niemand die me echt haatte (waarom zou je me haten? ik gaf niemand er aanleiding toe) maar er was ook niemand die echt om me gaf.

Er zijn precies drie mensen waarvan ik wéét dat ze me leuk vonden. De eerste twee vond ik zelf ontzettend stom, met de laatste had ik in de eerste altijd ruzie. Waarom juist die me leuk vonden? Simpel: ze behoorden tot de zéér weinig mensen van wie ik geen bevestiging hoefde. Ik HOEFDE ze niet, ik kon vrijuit praten. Als ze mij stom zouden vinden, /care, want ze waren zelf stom. Ik vond mezelf lelijk, maar die eerste twee gasten waren zo mogelijk nog veel lelijker dus dubbel /care. En daarom praatte ik gewoon tegen hun en ik lachte en ik was volledig zelfverzekerd en ik wílde ook helemaal niets van hun. Kom op zeg.

Het was in ieder geval allesbehalve toevallig dat zij me leuk vonden. Zelfvertrouwen, positief zijn, opvallen, een eigen mening hebben... dat maakt mensen vaak zoveel aantrekkelijker. Of misschien maakt het ze niet eens aantrekkelijker, maar zorgt het ervoor dat hun aantrekkelijkheid opgemerkt wordt. En dáárom moet jij je dus ook niet op die vriendin focussen, het beste is als je kunt denken /care.

Whut, lang weer. Ik ga een andere keer wel verzinnen of ik nog weet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. Behalve een zeer simpele, snelle tip: schrijf elke avond drie dingen op die je goed gedaan hebt. Daar alléén red je het waarschijnlijk niet op, maar het is een klein begin van eigenliefde. Je hebt vandaag namelijk al drie dingen goed gedaan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 23:08
Girl-Lara
Avatar van Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Citaat:
Naja versieren kan ik dus echt niet.
Verlegen en durf er ook niet op af stappen als ik ze niet ken..
Ik ga ook nooit stappen omdat ik weinig vrienden heb..
En op straat kan ik geen meiden versieren
Versieren hoeft niet altijd echt in het begin Als je dat meisje voor een Langere tijd ziet. Je kan gewoon veel met haar om gaan en je zelf zijn als het goed klikt kun je gewoon jha... Ervoor gaan
versieren vind ik niet de
"beste" manier dus ik leer iemand liever kennen hoe die normaal is
__________________
Let niet op mijn spelfouten ik heb dislectie.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 23:13
Verwijderd
Tsja.. maar hoe maak je contacten met meisjes als je echt nooit gaat stappen? Omdat ik ook weinig mannelijke contacten heb om mee te stappen.. Dan heb je ook weer zoiets .. wat zeg je..?
Ook heb ik snel dat ik depri wordt als ik weer is afgewezen wordt.. vandaar dit topic omdat ik al 18 ben..
En tevens kan ik mezelf moeilijk oprapen.. Ben ik weer zeker van mezelf en krijg je van een meisje te horen dat je lelijk bent .. En hup.. weg zelfvertrouwen. En @em wat heb ik vandaag goed gedaan? 3 dingen?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 23:24
FluffyKitten
Avatar van FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
Tsja.. maar hoe maak je contacten met meisjes als je echt nooit gaat stappen? Omdat ik ook weinig mannelijke contacten heb om mee te stappen.. Dan heb je ook weer zoiets .. wat zeg je..?
Ook heb ik snel dat ik depri wordt als ik weer is afgewezen wordt.. vandaar dit topic omdat ik al 18 ben..
En tevens kan ik mezelf moeilijk oprapen.. Ben ik weer zeker van mezelf en krijg je van een meisje te horen dat je lelijk bent .. En hup.. weg zelfvertrouwen. En @em wat heb ik vandaag goed gedaan? 3 dingen?
Je moet niet leven voor anderen, maar voor jezelf.
Jongens die zelfverzekerd zijn of eruitzien hebben sowieso meer succes.
en anders doe eens iets anders met je haar
Als je van lang naar kort of van kort naar lang gaat kan je veel positieve reacties krijgen! anders ook eens kledingkast verversen!
__________________
''Idem velle, idem nolle, id vera amicitia est''
~ "Hetzelfde willen en hetzelfde niet willen, dát is ware vriendschap"
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 23:31
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Tsja.. maar hoe maak je contacten met meisjes als je echt nooit gaat stappen? Omdat ik ook weinig mannelijke contacten heb om mee te stappen.. Dan heb je ook weer zoiets .. wat zeg je..?
Ook heb ik snel dat ik depri wordt als ik weer is afgewezen wordt.. vandaar dit topic omdat ik al 18 ben..
En tevens kan ik mezelf moeilijk oprapen.. Ben ik weer zeker van mezelf en krijg je van een meisje te horen dat je lelijk bent .. En hup.. weg zelfvertrouwen. En @em wat heb ik vandaag goed gedaan? 3 dingen?
Dát moet je dus zelf verzinnen.
Dingen als 'ik heb dit topic geopend' of 'ik heb de kat te eten gegeven'. Doordat je zélf moet zoeken wat je vandaag goed hebt gedaan, leer je erover na te denken, snap je?

En dat je zo erg hangt aan 'afgewezen worden' of 'een vriendin krijgen' komt doordat je niet van jezélf houdt. Begin daar nu eens mee. Dan heb je al die meisjes niet meer nodig. (En juist dan zullen ze komen.)

Dus, Chris, wat heb je vandaag goed gedaan? Noem eens drie dingen. En wat vind je mooi aan jezelf? Wat zijn dingen die je heel goed kunt? Maak er eens een lijstje van.

En als je jezelf weer eens betrapt op dat stomme stemmetje, stel er iets postiefs tegen over. Denken 'dat meisje ziet me toch niet staan' of 'dat meisje ziet vast wat voor een mooie ogen ik heb' verandert niets aan wat dat meisje denkt, wél aan hoe jij op dat meisje af zal durven stappen, en hoe ze uiteindelijk over je zal denken. Een beetje liegen mag, overdrijven, prima, jij bent toch de enige die het hoort.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 23:41
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Dát moet je dus zelf verzinnen.
Dingen als 'ik heb dit topic geopend' of 'ik heb de kat te eten gegeven'. Doordat je zélf moet zoeken wat je vandaag goed hebt gedaan, leer je erover na te denken, snap je?

En dat je zo erg hangt aan 'afgewezen worden' of 'een vriendin krijgen' komt doordat je niet van jezélf houdt. Begin daar nu eens mee. Dan heb je al die meisjes niet meer nodig. (En juist dan zullen ze komen.)

Dus, Chris, wat heb je vandaag goed gedaan? Noem eens drie dingen. En wat vind je mooi aan jezelf? Wat zijn dingen die je heel goed kunt? Maak er eens een lijstje van.

En als je jezelf weer eens betrapt op dat stomme stemmetje, stel er iets postiefs tegen over. Denken 'dat meisje ziet me toch niet staan' of 'dat meisje ziet vast wat voor een mooie ogen ik heb' verandert niets aan wat dat meisje denkt, wél aan hoe jij op dat meisje af zal durven stappen, en hoe ze uiteindelijk over je zal denken. Een beetje liegen mag, overdrijven, prima, jij bent toch de enige die het hoort.

dus wat ze er mee zegt zet dat negatieve in positieve dingen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Ik durf daarom nooit meer op een meisje af te stappen omdat k bang ben weer een blauwtje te lopen.
Je kunt beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 00:16
Girl-Lara
Avatar van Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Citaat:
Je kunt beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Zo erg is een "groentje" blijfen toch ook niet
maar na als je meerdere xren word afgezet snap ik dat je op een duur minder snel vraagt :]
__________________
Let niet op mijn spelfouten ik heb dislectie.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 00:28
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
je bent niet bijzonder lelijk
nee, grapje, als je je zeker voelt straal je dat ook uit en is het makkelijker
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2010, 00:28
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1809426
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 00:29
FluffyKitten
Avatar van FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Oh dat is een fijne dubbel post
__________________
''Idem velle, idem nolle, id vera amicitia est''
~ "Hetzelfde willen en hetzelfde niet willen, dát is ware vriendschap"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 10:16
Verwijderd
Oh shit.. Naja ik ga in deze verder!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 14:35
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Ik ken genoeg 18 jarige die nog nooit een serieuze relatie hebben gehad. Zo uitzonderlijk is dat ook weer niet. Ik zou me pas zorgen maken als ik over een decennium nog nooit liefde had gekend.

MVG,
Henck
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 22:41
Verwijderd
Als jij zelf onzeker bent straal jij dit uit. Klaar. Werk daar dus eerst aan en ga op een teamsport, ga sporten als de tering en maak vrienden. Iedereen kan uiteindelijk vrienden maken. Waar jij nu in zit is een cirkeltje waar je door je eigen redenering niet uit gaat komen. Het is zaak om die cirkel te doorbreken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 23:10
Sjembekshine
Avatar van Sjembekshine
Sjembekshine is offline
Ik was vroeger ook behoorlijk onzeker, en ik had ook iets van ik durf niet af te spreken blablabla en toen heb ik het toch maar gedaan ( niks te verliezen toch ) en nu heb ik geen moeite om met meisjes te praten en ik ben niet meer onzeker. Je moet je angst overwinnen door het gewoon te doen. En zeg niet makkelijk gezegd dan gedaan want iets doen is net zo makkelijk. En iedereen loopt blauwtjes
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 19:15
TH1JS
TH1JS is offline
Als ik het mij goed herinner heb ik je enkele goede tips gegeven in één van jouw andere topics, heb je dat al geprobeerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2010, 21:13
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Stoppen met zeuren en gewoon doen. Je kan wel blijven zeggen dat je niet durft maar dan gebeurt er dus niks. Als jij meisjes wil leren kennen zul je over die onzekerheid en angst heen moeten stappen en je mond opendoen. Ik weet ook wel dat het pijnlijk is om op je bek te gaan, maar als je het tenminste probeert kun je daar in ieder geval trots op zijn. Het zal vast niet meteen allemaal goed gaan, maar na een tijdje krijg je vast wel door hoe het werkt en wordt het vanzelf minder eng. In een aantal andere topics die je hebt geopend staan goeie tips, waarom doe je daar niks mee?
jij zegt dat wel zo makkelijk gewoon doen, maar dat is echt enorm moeilijk hoor... ken het zelf ook wel een klein beetje maar... wat ze al zeiden, een teamsport of werk in teamverband kan enorm helpen, ik zou het dan gewoon niet bij jou in de buurt doen, en nja als je over zelfverzekerder wilt zijn, ik weet dat dat bij mij altijd wat makkelijker gaat als ik wat drank op heb. en wie weet misschien kan je er later wel wat aan hebben qua zelfverzekerd zijn..
sorry als mijn nederlands op het moment niet zo goed is maar ik ben heel veel dingen tegelijk aan het doen, vandaar
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 00:31
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Wat je al stelde is dat je in zijn algemeenheid moeite met contact hebt. Ik ken best wat mensen in mijn omgeving die door sport-, studie- of studentenvereniging zelfverzekerder zijn geworden. Simpelweg omdat je opeens een band hebt met mensen, een gezamenlijk doel of een gezamenlijke hobby.
Zonder pretext je mond opentrekken is moeilijk, dus probeer er een te scheppen.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 17:18
SheldonCooper
Avatar van SheldonCooper
SheldonCooper is offline
Ook autisme? Dat is bij mij mijn grootste probleem. Ik heb gehoord dat mensen mij arrogant vinden, maar dat komt omdat er op mijn gezicht geen expressie zit. Ze kunnen niet uitlezen hoe ik mij voel, met als gevolg dat niemand mij snapt
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 20:19
Verwijderd
KLopt.. Ik ben trouwens chriswissink19 ... heb alleen ff mijn naam gepimpt ivm privacy overwegingen..

Maar heb er geen vertrouwen in dat het ooit nog goedkomt
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 20:52
TH1JS
TH1JS is offline
Waarom niet, heb je al iets geprobeerd van de reeds vermelde zaken ? En heb je daar resultaten van ?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 21:06
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Inderdaad, met opgeven kom je nergens. En genoeg mensen die onzeker waren en die er overheen zijn gekomen. Kwestie van een knop omzetten, iedereen kan dat, maar je moet het wel dóen. 't Is niet makkelijk misschien, maar wel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 18:21
Verwijderd
Ik lees dat je weinig (stap) Vrienden hebt. Ga die eerst eens maken. Het nieuwe schooljaar is weer begonnen en waarschijnlijk zit je weer bij nieuwe personen in de klas. Ga bij ze zitten in de pauze en vertel bijvoorbeeld iets over je vakantie.

Dat zal je zelfvertrouwen ten goeden doen denk ik.

En bij een meisje hoef je niet meteen aan een relatie te denken. Help een willekeurig meisje bijvoorbeeld met haar huiswerk enz. Je zult zoals je zelf al aangeeft eerst zelfvertrouwen terugwinnen. De tip van Magaline vond ik ook een zeer goede. Ga op een teamsport. Bij teamsporten moet je wel communiceren.

Doe gewoon je ding en gedraag je gewoon "normaal". En schuif zeker niet alles op je autisme af. Dat doet je zelfvertrouwen ook niet ten goede.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie ik mag mijn vriendin niet meer zien...
heelo
35 21-10-2015 14:06
De Kantine Ik heb me versaaid in mijn knakworst #1094
Verwijderd
500 28-08-2010 00:03
Liefde & Relatie verliefd op ex van een vriendin
sweetie_87
11 03-06-2007 10:50
Psychologie pesten
ikkuh15
48 16-06-2006 16:18
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #5!
Snufje
200 23-09-2002 20:59
Liefde & Relatie Hoe krijg ik ooit een vriendin ----> ik ben als een broer voor hun ...... :(
Verwijderd
11 29-07-2002 08:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.