Oud 10-12-2006, 19:15
Saarah
Saarah is offline
Hoi,
Ik heb twee weken geleden koortsblaasjes gehad. Nu zit er op die plaats nog altijd een 'verdikking'. Ik heb ondertussen al wel gezoend enzo, maar ik neem aan dat het nu niet meer besmettelijk is? Er ligt niks meer 'open' ofzo.

Maar ik had een paar vraagjes.
Deze vorm (koortsblaasjes dus) noemt (dacht ik) herpes simplex. Maar als je dan orale seks hebt, kunnen die koortsblaasjes dan ook genitale herpes veroorzaken?
Zo ja: hoe groot is die kans? En moet ik wachten met (orale) seks tot het blaasje echt helemaal verdwenen is? Zoals ik al zei, nu is het nog wel te voelen, maar het is al helemaal dicht en bijna onzichtbaar.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 19:22
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Als je orale seks hebt met herpes kan je partner dat ook van jou krijgen. Die kans bestaat altijd, ook zonder blaasjes, maar is dan wel erg verwaarloosbaar klein. Of de kans op herpes genitalis verhoogd is bij alleen een verdikking weet ik eigenlijk nie.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 20:57
Verwijderd
Als het blaasje helemaal dicht is, is de kans dat je iemand besmet inderdaad verwaarloosbaar.

Het is inderdaad herpes simplex. Er zijn twee vormen van herpes simplex, namelijk herpes simplex 1 en herpes simplex 2.
Herpes simplex 1 veroorzaakt meestal een koortslip, herpes simplex 2 veroorzaakt meestal herpes genitalis. Maar HS1 kan ook herpes genitalis veroorzaken en HS2 kan ook koortslip veroorzaken. Je kunt dus met een koortslip er voor zorgen dat iemand herpes genitalis krijgt door orale seks, maar die kans is minder groot dan dat hij/zij ook een koortslip krijgt door zoenen. Ik zou toch maar niet het risico nemen als ik jou was, want herpes genitalis is nog vervelender dan een koortslip.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 21:00
Saarah
Saarah is offline
Bedankt voor de reacties!

Citaat:
Sarah schreef op 10-12-2006 @ 20:57 :
Ik zou toch maar niet het risico nemen als ik jou was, want herpes genitalis is nog vervelender dan een koortslip.
Wat bedoel je hier juist mee? Het blaasje is dus helemaal dicht, er is alleen nog een verdikking. Dus dan kan het toch geen kwaad als ik orale seks heb, hé?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 21:01
Verwijderd
Nee, nu niet. Maar als je een open blaasje zou hebben wel, dat bedoelde ik
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 21:39
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-12-2006 @ 21:01 :
Nee, nu niet. Maar als je een open blaasje zou hebben wel, dat bedoelde ik
Aha oké.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid lymfeklier of herpes?
skaka01
1 28-05-2011 23:04
Lichaam & Gezondheid Herpes Koortslip
men123
2 06-12-2009 04:20
Lichaam & Gezondheid zoenen bij herpes?
anoniempje22
5 24-08-2005 20:21
Lichaam & Gezondheid SOA herpes
ikke niet
11 06-07-2004 17:44
Seksualiteit Herpes
fruitvliegje
16 05-11-2003 16:14
Lichaam & Gezondheid Herpes
prikkeldraad19
6 12-02-2002 22:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.