Oud 06-04-2013, 19:37
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Ooit heb ik van mijn vader een plant gekregen in een fles. Hij heeft dit op een beurs meegekregen waar de universiteit van Leiden onder andere aan mee deed. Daarin zitten een paar gaatjes in de dop en in de bodem voeding. De plant heeft niets nodig en groeit vanzelf.

Mijn vraag is hoe dit heet. Ik zou graag nog zoiets willen kopen, dan kan ik het Googlen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2013, 20:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Waarom zitten er gaatjes in de dop? Daar ontsnapt alleen maar waterdamp uit, waardoor je plant kan uitdrogen. En de plant heeft geen zuurstof nodig.

Voor zover ik weet is er geen specifieke naam voor. Probeer eens te googelen op 'ecosystem in a jar/bottle' voor uitslagen. Zoiets is vrij makkelijk zelf te maken, dat hoef je niet kant-en-klaar te kopen. En zelf maken is nog leuker ook! Kwestie van een goed afsluitbare pot of fles kopen, een paar kiezeltjes onderin, goede compost erin en een plant of een paar zaden. Water erbij (niet teveel! De plant kan het teveel aan water niet kwijt, omdat de pot/fles is afgesloten). Kijk het liever even aan hoe de plant het doet, zodat je later eventueel nog een beetje water toe kunt voegen.

Succes! Ik ben zelf bezig met dit soort projectjes en vind het erg gaaf om te zien dat alles het zo goed doet
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 10:16
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Waarom zitten er gaatjes in de dop? Daar ontsnapt alleen maar waterdamp uit, waardoor je plant kan uitdrogen. En de plant heeft geen zuurstof nodig.

Voor zover ik weet is er geen specifieke naam voor. Probeer eens te googelen op 'ecosystem in a jar/bottle' voor uitslagen. Zoiets is vrij makkelijk zelf te maken, dat hoef je niet kant-en-klaar te kopen. En zelf maken is nog leuker ook! Kwestie van een goed afsluitbare pot of fles kopen, een paar kiezeltjes onderin, goede compost erin en een plant of een paar zaden. Water erbij (niet teveel! De plant kan het teveel aan water niet kwijt, omdat de pot/fles is afgesloten). Kijk het liever even aan hoe de plant het doet, zodat je later eventueel nog een beetje water toe kunt voegen.

Succes! Ik ben zelf bezig met dit soort projectjes en vind het erg gaaf om te zien dat alles het zo goed doet
Die term heb ik gegoogled, dankje. Ik heb iets soortgelijks gevonden maar nog niet helemaal wat ik zocht. Zelf maken is niet echt een optie, ik wil het als cadeau geven en ik ben niet zo handig. Er zit een soort gel onderin die als voeding dient.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oh, dan is het meer een wetenschappelijk ding, als er gel in zit. Daarmee kan ik je helaas niet helpen, sorry.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 12:11
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Oh, dan is het meer een wetenschappelijk ding, als er gel in zit. Daarmee kan ik je helaas niet helpen, sorry.
Dat maakt niet uit. Hoe dan ook bedankt.

Weet iemand anders misschien of en waar dit te koop is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol ENQUETE voor mijn eindwerk
Manni_D
26 25-02-2008 14:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken [ANW] bacterie evolutie
midtownmadness2
7 21-12-2004 13:58
Verhalen & Gedichten [Deel verhaal] Schaduw van de Nacht - Het gebroken Land
Raxia
5 08-06-2004 16:55
Flora & Fauna bonsai bomen
bloemkool
22 03-06-2003 15:16
Drugs & Alcohol Het Nut & Het Gevaar van Planten
Hannibal
8 30-01-2002 14:29
ARTistiek Ik kots ook namens jou
Prutsklut
22 23-12-2001 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.