Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2013, 13:04
Verwijderd
Een rokje gemaakt in maat 74:


Ik heb even geen betere foto, de boord is paars, op de stof staan kindjes en konijntjes

En datzelfde rokje, van andere stof, in maat 86:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2013, 13:08
Verwijderd
Uiltjessss <3 Was dat dure stof, want ik zag gelijkaardige stoffen op het stoffenspektakel en die waren zo duur dat ik er niet eens over wou nadenken.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 13:19
Verwijderd
Vandaag heb ik platte ronde stoelkussentjes voor tuinstoelen gemaakt van restjes!

Vouw een stuk bakpapier (of patroonpapier, maar bakpapier is steviger) tot een punt. Knip het af op een lengte die de straal van het kussen moet worden.

Vouw het uit.

Maak op dezelfde manier nog een schijf, waarvan de straal een centimeter groter is.

Trek de grote cirkel om op oude linnen servetten of uit een tafelkleed. Knip het uit met naadruimte.

Voor elk kussen twee keer.

Speld de kleine cirkel op oude handdoeken en knip het uit zonder naadruimte. Doe dat vijf keer per kussen. Je hebt voor twee kussens drie badhanddoeken of vier gewone handdoeken nodig.

Leg de handdoekcirkels per vijf op elkaar en naai ze met een paar steken op elkaar vast.

Leg twee van de linnencirkels op elkaar met de betekende kant naar buiten. Naai het op elkaar, maar laat een handbreedte open.

Netjes de kantjes zigzaggen...

En binnenstebinnen keren.

Rol een handdoekenstapel op en schuif hem de kussenhoes in.

Rol het weer uit en schik het netjes op z'n plaats.

Naai het gat netjes dicht. Ik gebruik een festonsteek.

En tadaa, platte tweekleurige stoelkussentjes!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Uiltjessss <3 Was dat dure stof, want ik zag gelijkaardige stoffen op het stoffenspektakel en die waren zo duur dat ik er niet eens over wou nadenken.
Of zoals Andijvie's dochter het noemt: oitjes! Het was een aanbieding bij stoffen.net.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 13:30
Verwijderd
Oitjes

Oh je kunt daar monsters bestellen, dat is wel handig. Deze site: http://www.bambiblauw.be/ heeft wel hele gave stoffen, maar als mijn klasgenoten met stof aan kwamen zetten, was me dat vaak veel te dun enzo. En de prijs is ook heftig, zeker omdat die per 25cm gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 13:38
Verwijderd
bij stoffen.net staat de dikte van de stof erbij! Ik gebruik voor babykleertjes meestal rond de 130/150 g per vierkante meter, daarboven is het niet meer soepel genoeg, voor volwassenen denk ik dat je beter boven de 150 gram zit.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 13:45
Verwijderd
Mja, wat kleding betreft, maak ik sneller kostuums voor larp en dan weet ik dat dat ik dat echt moet kunnen beoordelen, want het moet linnen of katoen zijn, stevig en ook er ook goed uitzien en bewerkbaar blijven. Ooit katoen gehad dat dan weer veel te stijf was, dus tja.

Maar ik kijk vooral naar leuke stoffen voor tassen en dat moet vrolijk zijn (veel kinderstofjes zijn qua uiterlijk goed geschikt), maar ook stevig blijven. Gordijnstof is meestal een goeie
Ik ben iig blij met die link
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 13:56
Verwijderd
Oudere creaties:

Broek maat 56


Feestjurk maat 68


pyjama maat 68
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 18:36
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Oeh leuke kleertjes!! heb je een site waar je de instructies voor bijv dat kussen vandaan haalt? ik ben nu aan het leren om met de naaimachine te werken maar wil wel makkelijk beginnen voordat ik me aan kleding ofzo ga werpen
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 20:59
Verwijderd
Die gezichten
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Oeh leuke kleertjes!! heb je een site waar je de instructies voor bijv dat kussen vandaan haalt? ik ben nu aan het leren om met de naaimachine te werken maar wil wel makkelijk beginnen voordat ik me aan kleding ofzo ga werpen
Nee het kussen had ik zelf verzonnen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [verzameltopic] Em.
Em.
17 05-08-2013 17:46
ARTistiek Spelen met filmbeelden?
2079
4 26-10-2009 15:20
ARTistiek Nieuwe regels Knutselwerk, Simple Art en Fototopic
Verwijderd
11 13-03-2006 10:13
Beleidszaken Duidelijke onderverdeling in subfora
G.T.C.
22 25-12-2005 10:45
Beleidszaken Binnen topics zoeken, zou dat technisch mogelijk kunnen zijn?
herby
39 11-09-2004 13:06
ARTistiek [beleid] Huis-tuin-en-keuken-foto's
Verwijderd
100 04-06-2004 16:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.