Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2010, 00:36
WallsGlenview
WallsGlenview is offline
Voor degenen die het niet weten: holebi's = homo, lesbi, bi

Hoe gaat het er bij jou op school aan toe met deze acceptatie?

Op internet zijn er eigenlijk al genoeg fora waarin homoseksualiteit onder jongeren wordt besproken. Waarom dan nóg een? Heel simpel, omdat geen ervan bespreken hoe de acceptatie in praktijk te werk gaat.
Ik erger me nogal aan het hoog utopie-gehalte van fora, waarin iedereen het 'absoluut geen probleem' vindt als iemand homoseksueel is. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar waarom merk je dit in de 'echte wereld' dan nauwelijks? Het kan natuurlijk liggen aan mijn omgeving, maar ik betwijfel serieus dat ik op de enige school van Nederland zit waar men zo neerbuigend doet over homoseksuelen.

De reden dat ik dit op scholieren.com plaats en niet een willekeurig ander tienerforum die daar speciale subfora voor hebben, is omdat ik graag (acceptatie van) homoseksualiteit wil bespreken zoals dit er op scholen aan toe gaat. Zoals eerder vermeld dus niet die - in mijn ogen - twijfelachtige overacceptatie. Maar de realiteit, waarin homofobie (of in ieder geval homo-onvriendelijke uitlatingen) wél aan de orde van de dag is. Ik zou graag ook het perspectief van mensen willen horen die ook (wel eens) homofobisch gedrag vertonen. Zonder kritiek natuurlijk, want iedereen generaliseert wel 's in het nadeel van bepaalde 'groepen'.

Ik zou wel 'ns een eerlijk antwoord willen horen (of eigenlijk; lezen).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2010, 01:31
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik 'scheld' idd wel 'ns met 'homo', terwijl ik geen enkel probleem heb met homoseksuele mannen . Als ik van mensen in m'n omgeving te weten kom dat ze homo, lesbisch of bi zijn, vallen ze me voortaan op zonder dat ik me daar bewust van ben . Stiekem ga ik er dan op letten of ik vrouwelijke trekjes bij ze kan ontdekken , maar verder verandert 't niets aan de manier waarop ik over hen denk. Bij ons op de uni heb ik in ieder geval nog nooit iets over dit onderwerp gehoord of gemerkt en dat lijkt me 'n goed teken .
Tot slot denk ik van mezelf ook wel 'ns dat ik bi ben, aangezien ik toch wel even achterom moet kijken of 'n opmerking moet maken als er 'n mooie dame langsloopt . Ook heb ik vaker discussies met mannen over welke vrouwen 'hot' zijn en welke juist niet. Maar ja, das ook wel vrij normaal, denk ik .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 07:31
Verwijderd
Hier is je eerlijke antwoord.

En verder zijn fora gebonden aan een bepaalde doelgroep. Je zal daarom nooit een goede doorsnee van de algemene mening kunnen krijgen als je om meningen vraagt op fora die jij graag bezoekt, omdat dat doorgaans fora zullen zijn waar mensen zitten die een beetje op jou lijken qua politiek/(afwezigheid van) geloof/opleidingsniveau/etc. Als je een goed overzicht wil moet je diezelfde vraag ook stellen op GeenStijl, StormFront, christen-forum.nl, PartyFlock, de TMF chat, etc. En dan nog mis je de grote hoeveelheid mensen die überhaupt geen fora bezoekt maar het internet vooral gebruikt voor MSN en Hyves. En dan ben ik nog niet eens begonnen over de groep (overwegend oudere) mensen die überhaupt niet echt op internet zitten. Van die verzuurde CDA-stemmers met een stoffig vaag-Christelijk moraal, mm?

Als je dat in ogenschouw neemt dan zal je merken dat er inderdaad nog een flinke hoeveelheid mensen is met meningen variërend van 'ik heb er niks tegen maar ze moeten ook niet zomaar overal hand in hand gaan lopen' tot 'ik vind het gewoon vies en raar en het hoort niet'. En zulk soort mensen zitten natuurlijk ook gewoon in grote getale op jouw school, want inderdaad, spijtig genoeg is dat nog best een gangbare mening. Dus daar ga je.

Op dit forum zul je niet veel mensen aantreffen met een duidelijk negatieve mening. Dat heeft niet zoveel te maken met (schijnheilige) overacceptatie, maar meer met de gangbare politieke overtuiging en het gemiddelde opleidingsniveau hier.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 07:39
Verwijderd
Oh, ikzelf scheld trouwens ook weleens met 'homo', tegen vrienden die niet mee willen naar een concert, bijvoorbeeld. Dat vind ik losstaan van acceptatie. Verder zal het me worst wezen wie iemand wenst te neuken, als ze maar geen PVV stemmen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 08:20
Verwijderd
meh,ik heb het idee dat iedereen moet kunnen zijn wat ze willen zonder dat iemand een inspraak moet hebben in hun leven
tenzij ze schadelijk zijn voor de ander
ik vind het achterlijk dat er op neergekeken wordt, maarja daar kan je de kerk voor bedanken.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 08:28
Verwijderd
Mwauh ik denk niet echt dat je er open voor uit kunt komen op mijn school dus het boeit me niet zo veel aangezien ik er zelf niks mee heb.
Hoewel ik het wel belachelijk vinden als mensen op ze neerkijken.

en dit kan prima op liefde en relatie denk ik?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 10:04
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Op mijn oude middelbare school werd een vriend van mij, die er erg 'metro' uit zag en ook een beetje verwijfd over kwam, vaak voor homo uitgemaakt. hij is hetero, maar hij kleedde zich gewoon graag niet zoals de boerenlullen uit dat dorp in een voetbalshirt en verwassen spijkerbroek.
Ik merkte wel dat de homo's en lesbo's op onze school altijd een kleine vriendengroep hadden, maar dat andere jongeren (vooral jongens) hen leken te ontwijken.
Maar ergens...dit was hetzelfde met de alto's, de nerds, de kakkers, etc.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 14:20
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Bij ons op school doet niemand er moeilijk over tot zover ik heb gemerkt, ik ga wel met meerdere homo's om op school. Ik weet wel dat mensen het moeilijk vinden om uit de kast te komen omdat het eng is. Maar als ze er eenmaal uit zijn worden ze met open armen ontvangen. Vooral omdat de persoon dan ook een stuk minder gesloten is. Ik scheld wel eens met homo (alleen tegen niet-homo's) en dat is eigenlijk gewoon een grapje. Als een homo zich daar beledigd om voelt moet hij maar ergens anders gaan staan. Mijn ervaring is dat homo's zelf het hardst anderen uitmaken voor homo en nicht. Ook als grapje. Het lijkt misschien heel utopisch zoals ik het beschrijf, maar ik heb in de praktijk in heel mijn leven nog nooit echt homofobe mensen gezien. Misschien mensen die het een raar idee vonden. Maar als ze er dan achter kwamen dat iemand waar ze mee omgingen opeens homo bleek te zijn was dat nooit een probleem. Er kwamen misschien de eerste 2 maanden wat meer homo-grapjes maar het was allemaal vriendelijk bedoeld.

Oh, mensen die er verwijfd uitzien zullen vast wel voor homo uitgescholden worden. Maar volgens mij heeft dat niks met de acceptatie van homo's te maken. Als ik mensen uitscheld voor homo heeft dat in ieder geval niks met homo's te maken.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 16:46
WallsGlenview
WallsGlenview is offline
Bedankt voor de reacties mensen. Misschien moet ik ook maar 'ns verhuizen waar jij woont Volk .
Ik doelde eigenlijk ook niet zozeer naar het gebruikmaken van het woord 'homo' als scheldwoord ('dat is zo gay', of 'wat een flikker'), maar daadwerkelijk haat naar homo's toe ('alle homo's moeten branden in hel'). Ja dat laatste zijn niet wereldvreemde opmerkingen in mijn omgeving. Ik ken ook mensen die daadwerkelijk verstoten zijn door vrienden en zelfs familie na een 'coming out'. En berichten van homo's die in elkaar geslagen en soms zelfs vermoord worden lijkt ook een rage te worden. Wat ik me dan afvraag is of die mensen daadwerkelijk homo's zo verafschuwen, of dat het gewoon stoerdoenerij is. Angst voor het vreemde? Onzekerheid? Het lijkt misschien een hele simpele vraag, maar ik heb echt geen flauw idee wat er rondgaat in de hoofden van deze mensen. Er zijn ook subculturen waar ik niets mee heb, maar dat laat ik gewoon met rust. Waarom zou ik me er over lopen opfokken?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 18:56
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik vraag het me ook af. Ik denk dat die mensen er (door onwetendheid?) echt bang voor zijn. Ik kan me niet voorstellen waarom je je anders zo zou gedragen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 19:33
Verwijderd
Mannen die lachen met homo's, zijn gewoon bang dat de vrouwen zouden denken dat ze zelf homo zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 23:09
silentbob
silentbob is offline
maak erg vaak homograppen(we zeggen bijv. altijd van 1 vriend dat hij een holbewoner/uitwoner is, aids heeft/is, het verkeerde gat/ingang gebruikt etc), maar heb niks tegen homo's, acceptatie is bij ons op schol zowieso wel goed denk ik, we hebben 4 homoleraren waarvan 2 er heel openlijk voor uitkomen(zijn ook de 2 die zich wel wat nichterig gedragen, en zijn ook 2 van de chilste leraren op school), de andere 2 hebben het er niet echt over(de ene is een chille leraar, de andere een klootzak met paars haar)
en een vriendin van me is bi

en er zit een nogal openlijke homo bij me in de klas(gedraagt zich behoorlijk nichterig), hoewel veel 'm niet zo mogen btw maar dat komt door zn gedrag(hoorde laatst dat ie manischdepressief is en daarvoor antidepressiva slikt en daardoor is ie dus eigenlijk constant manisch)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 19:19
*flawless*
*flawless* is offline
Een jongen in mijn klas is homo, maar ik geloof niet dat hij gehaat wordt oid. Maargoed, iedereen wist het dan ook al, nog voordag hij het zelf wist

Er is wel iemand weggepest die homo was, herinner ik me nu.

Maar over het algemeen worden ze bij ons wel geaccepteerd. Tenzij het hele vreemde snuiters zijn.
__________________
A word is dead when it is said, some say. I say it just begins to live that day.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 15:05
Verwijderd
Ik heb er niks tegen hoor, maar die hetero's hoeven ook niet voor mijn neus te gaan zoenen!

Nee grapje. Ik val zelf op hetzelfde geslacht, en ik heb natuurlijk best wel eens onvriendelijke dingen naar mijn hoofd gehad. Maar over het algemeen is het goed geaccepteerd
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 16:23
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik heb er niks tegen hoor, maar die hetero's hoeven ook niet voor mijn neus te gaan zoenen!
Ja precies. Gadverdamme!
Ik hoef echt van niemand te zien hoe ze elkaars huig opeten hoor.

Verder maakt het me echt geen hol uit op wie of wat iemand valt. Het gaat om de persoon en wat iemand in z'n slaapkamer uitspookt heeft daar niks mee te maken.
Ik heb wel een aantal homoseksuele vrienden en vriendinnen en die zijn allemaal tof. En sterotiep 'valse nicht' gedrag vind ik alleen maar grappig.

Een lesbische vriendin van me vertelde wel dat ze in Engeland werd nageroepen toen ze met haar vriendin over straat liep.
"Ewww, Pussy-munchers!"
"Yeah, damn right baby!"
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 18:20
something..
something.. is offline
ik zal echt heel eerlijk zijn..
ikzelf heb niks tegen homos
en scheld er ook weleens mee (kan je al;s homo ook doen gewoon andere homos lesbos voor hetero uitschelden )
dat zegt niks over acceptatie
ikzelf heb qua gedachten niks tegen homos
maar (heel erg sorry) ik zit er ook niet graag bij weet niet waarom
een soort fobie denk ik dat ze op mij vallen
hoop dat het niet erg vind
want ik respecteer die mensen wel
en zal ze ook niet voor iets uitmaken of ze gaan pesten als ze ervoor uit komen
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 18:47
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
een soort fobie denk ik dat ze op mij vallen
hoop dat het niet erg vind
want ik respecteer die mensen wel
Dit snap ik dus nooit. Denk je dat een homo je zomaar in je kont gaat pakken als 'ie je aantrekkelijk vind? Nee toch?
Want net zoals heteromannen hebben ook homo's het verstand om niet zomaar alles te bespringen wat ze aantrekkelijk vinden en als ze verliefd zijn kunnen ze ook zelf wel bedenken dat de ander mss geen interesse heeft.
(Goh, het zijn net mensen!)
En dan vraag ik me af of je dan soms ook bang bent voor onaantrekkelijke meisjes, want misschien vallen die ook wel op je en wil je er niks mee...

Ik wil je trouwens niet aanvallen hoor. Ik vind het heel goed dat je eerlijk bent, maar ik vraag me echt af waar die angst nou vandaan komt. Als je bang bent voor iets accepteer je het niet, imo.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 01:13
Kou Shibasaki
Avatar van Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
maar (heel erg sorry) ik zit er ook niet graag bij weet niet waarom
een soort fobie denk ik dat ze op mij vallen
Alsof alle homo's iedere vent van achteren wil nemen. Hoe zou jij het eigenlijk vinden wanneer vrouwen/meiden om die reden liever niet bij jouw in de buurt zijn?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2010, 19:33
Verwijderd
Wat mij betreft mag something.. homo's best eng vinden. Het is een beetje zoals met kleuren: ik vind lila niet mooi en gebruik het maar heel weinig in tekeningen. Maar ik wil geen wereld zonder lila, want dat lijkt me zo saai.
Misschien is het voor het evenwicht maar goed dat er mensen zijn die het niet klakkeloos accepteren. Misschien ook niet. Het maakt niet zoveel uit; zolang hij niemand kwaad doet, mag hij het zelf weten. Al lijkt het me erg jammer als nu zijn beste vriend uit de kast komt; maar dat is de consequentie.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 21:51
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Ikzelf heb echt, écht geen problemen met homo- of biseksuele mensen. Als iemand tegen mij zou zeggen dat hij/zij homo/lesbisch/bi is, zou ik het juist enorm waarderen en het respecteren. Maar bij mij op school is het over het algemeen geloof ik wel wat anders. Er gaat echt geen dag voorbij dat er níét met 'homo' wordt gescholden, en volgens mij zou iemand die uit de kast zou komen volledig weggepest worden. Vooral bij de jongens is dit het geval. Bij mij zijn er, voor zover ik weet, ook helemaal geen 'groepjes' die alleen uit holebi's bestaan. Ik vraag me überhaupt af óf ze er wel zijn (het kan natuurlijk niet anders, maar volgens mij durft echt niemand er bij mij op school voor uit te komen uit angst afgewezen te worden). Ikzelf ben er trouwens nog niet helemaal over uit hoe het nou met mij zit, maar stel dát ik bi ben, dan zou ik er nog even héél lang over na gaan denken of ik het wel met mijn omgeving wil delen. Roddels gaan rond als een lopend vuurtje, en binnen de kortste keren ben je een nieuw pestslachtoffer. Bovendien zou ik geen vriendschappen kapot willen maken, je weet maar nooit wat mensen denken. Ze zeggen inderdaad wel dat ze er 'geen problemen' mee hebben, maar ondertussen...
Een leraar bij mij op school is trouwens homo (wel een vreemde kerel, maar dat staat hier los van), hij overleeft het maar net. Leerlingen pesten hem gewoon echt weg.

(sarcasm) Maar oh oh oh, wat wordt er toch enorm weinig gepest bij mij op school. (/sarcasm) Zo staan we bekend.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 14:55
Levensbeschouwing & Filosofie Ethiek
Mr.Mark
71 08-12-2010 18:52
Seksualiteit wat vinden jullie van homo's?
-MBI-
500 03-11-2008 20:33
Psychologie Is homoseksualiteit geaccepteerd?
Faerie
75 27-10-2005 17:17
Liefde & Relatie lesbisch?, wil het niet weten!
Ann
38 18-10-2005 12:03
Liefde & Relatie holebi/homoseksualiteit
framboosje
29 27-04-2003 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.