Oud 23-07-2004, 20:49
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
wat vinden jullie van PRAP, plan rent a pet? (verhuur van huisdieren)
klik hier voor meer uitleg
deze site heb ik er over gemaakt, dus als je wilt weten hoe dat in praktijk gaat moet je daar ff kijken. ik ben wel benieuwd naar jullie meningen hierover.
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2004, 22:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik ben het er niet mee eens. Vele beesten zullen niet kunnen wennen aan hun eigenaar, omdat ze telkens verplaatst worden en dat is gewoon slecht voor dieren.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 22:32
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
respect voor dieren staat voorop, aldus je site. Sorry, maar als je zo'n plan hebt kan ik het daar niet mee eens zijn. Dieren zijn LEVENDE wezens die stress goed aanvoelen en aldoor verhuizen is absoluut niet goed voor ze. Ik heb hier bijvoorbeeld een hond van 7 jaar oud waarvan wij de 7de eigenaar zijn en dat dier heeft verlatingsangst, niet als hij thuis is, maar als we bijvoorbeeld met de trein gaan. Hier in de opvang zit een ratje die al bij 5 verschillende mensen heeft gewoond, en geloof me zijn gedrag is daar niet prettiger van geworden.
Big dus
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 08:16
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik ben het er ook niet mee eens, op zich is het concept best aardig, en je wilt wel dat de dieren goed verzorgd worden enzo, maar aangezien dieren niet zoveel willen verhuizen (zoals hierboven al vermeld) lijkt het me niet al te goed.
De beesten zullen stress krijgen, verlatingsangst, en zich niet aan iemand willen of kunnen binden. Vertrouwen gaat ook veel minder zijn denk ik..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 09:21
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik las net op die site dat de beestjes die jullie gebruiken al eens achtergelaten zijn door mensen..
May I add dat deze beestjes dus nog meer last zullen hebben van verlatingsangst?
Lijkt me dus helemaal geen goed idee..

Verder zou het eventueel nog kunnen als je de mensen die 'het beestje huren' nog de kans zou geven om het beest eventueel later te kopen..maar dan nog..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 13:08
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Dit idee is in één woord walgelijk. Huisdieren zijn levende wezens! je kunt ze niet als videospelletjes verhuren zodat de huurder kan kijken of het wat is, of voor welke reden dan ook! Dieren zijn er niet voor om van de ene eigenaar naar de andere te slepen. ze hebben recht op een warm thuis waar ze hun leven kunnen doorbrengen zonder steeds maar weer in een vreemde omgeving gedumpt te worden. Ik ben fel tegen en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit legaal zou zijn
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 17:25
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Goh, huisdieren zijn blijkbaar te vergelijken met videospelletjes, boeken of auto's, je kunt ze gewoon verhuren zonder ernstige gevolgen.



Disrespect ten top

Laatst gewijzigd op 24-07-2004 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 18:55
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-07-2004 @ 18:25 :
Goh, huisdieren zijn blijkbaar te vergelijken met videospelletjes, boeken of auto's, je kunt ze gewoon verhuren zonder ernstige gevolgen.



Disrespect ten top
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 20:35
Verwijderd
ergens best een goed idee als je het bekijkt, mensen kunnen wennen aan een dier en weten of ze echt geschikt zijn. En er is een veelzijdigheid, elke maand een nieuw huisdier. De dieren vinden het ook nog leuk.
Maar ik ben tegen, het zijn geen speelgoedbeesten, je kan ze niet zomaar huren en verhuren. Als het nou nog voor houden is zoals een asiel okee, maar dit gaat tever.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 22:15
11568
11568 is offline
Verschrikkelijk tegen, echt afschuwelijk.
Respect voor de dieren voorop.....dus niet, die gaan op gegeven moment kapot aan die stress en onzekerheid.
Ik heb bij die enquete ook heel wat ingevuld, zou iedereen even moeten doen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 11:39
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Respect voor het dier houdt dus niet in dat de dieren er op lange termijn niet totaal gestoord van worden. Hmm...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 11:40
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-07-2004 @ 21:35 :
ergens best een goed idee als je het bekijkt, mensen kunnen wennen aan een dier en weten of ze echt geschikt zijn. En er is een veelzijdigheid, elke maand een nieuw huisdier. De dieren vinden het ook nog leuk.
o ja... reuze goed idee om mensen te leren dat dieren blijkbaar als voorwerpen behandeld kunnen worden.. heb je er genoeg van? neem je toch lekker volgende week een ander dier? verantwoordelijk heid... het feit dt als jij een dier neemt dat je dan verplicht bent om deze voor de rest van zijn/haar leven te verzorgen omdat het nou eenmaal levende wezens zijn waar je respect voor dient te hebben... hahaha!!! wat een onzin zeg! En natuurlijk zullen die dieren het absoluut te gek vinden om steeds maar opniew en opnieuw en opnieuw van eigenaar te wisselen totdat ze doordraaien van de stress en allerlei klachten krijgen zoals verlatingsangst, apathie, aggressie en wie-weet-wat-nog-meer

Je bent tegen, dat weet ik. maar ik kan me niet voorstellen dat je ook maar één positief dingetje hieraan weet te ontdekken en die onzin vervolgens hier gaat posten
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 14:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb dit ingevuld:

Wat vindt u van PRAP?
Geen goed idee

Waarom vindt u dat?
Omdat dieren in tegenstelling van pc-spelletjes gevoel hebben. Honden bouwen verlatingsangst op, cavia's worden enorm schuw, konijnen worden vals, enz. Dieren hebben een structuur nodig om duidelijk te krijgen wie hun eigenaar is.

Wat zou er beter kunnen?
Gewoon niks doen. Mensen die niet zeker weten of een dier bij ze past, moeten dat dier gewoon niet nemen. Ik ben hier heel makkelijk in, maar ik werk bij de dierenambulance en kom genoeg dierenleed tegen waar ik kwaad om kan worden. Laatst weer een langharige cavia, die gedumpt was. Het dier zat onder de maden en teken en de vacht was 1 grote klit. Wij hebben de haren af moeten knippen en ik heb het diertje nu geadopteerd.

Wilt u verder nog iets kwijt?
Dat idee van die diploma's is leuk! Gewoon voor op scholen of zo. Biedt het aan voor een project. Er zijn zoveel kinderen die dierenleed veroorzaken en niet altijd met opzet. Laat ze opdrachtjes maken en later een toetsje afleggen. Wij gaan met de dierenambulance ook altijd langs scholen om dingen uit te leggen en zo. Heel leuk is dat
Maar alsjeblieft, maak van dieren geen ruilhandel. Ik bedoel; jullie kunnen het legaal gaan doen zeg maar, maar dan heb je weer mensen die denken dat ze het ook kunnen en die gaan het illegaal doen. Je kent het wel.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:02
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Wat een idioot plan.

Je neemt óf een dier en accepteert de gevolgen, óf je neemt helemaal geen dier. Je huurt toch geen dier, dat is waanzin. Het enige dat gestoorder is dan het huren van een dier is het verhuren van een dier.

Van mij mogen ze de zwakzinnige die dit heeft bedacht aan zijn haren het tehuis uit slepen en hem gaan verhuren. "Nu een weekje een mongool in huis voor slechts 50 euro, mét gratis kooi!"
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 25-07-2004 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:10
Verwijderd
Absoluut tegen. Wat een belachelijk plan, kunnen we de bedenker niet heropvoeden ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:39
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-07-2004 @ 12:40 :
o ja... reuze goed idee om mensen te leren dat dieren blijkbaar als voorwerpen behandeld kunnen worden.. heb je er genoeg van? neem je toch lekker volgende week een ander dier? verantwoordelijk heid... het feit dt als jij een dier neemt dat je dan verplicht bent om deze voor de rest van zijn/haar leven te verzorgen omdat het nou eenmaal levende wezens zijn waar je respect voor dient te hebben... hahaha!!! wat een onzin zeg! En natuurlijk zullen die dieren het absoluut te gek vinden om steeds maar opniew en opnieuw en opnieuw van eigenaar te wisselen totdat ze doordraaien van de stress en allerlei klachten krijgen zoals verlatingsangst, apathie, aggressie en wie-weet-wat-nog-meer

Je bent tegen, dat weet ik. maar ik kan me niet voorstellen dat je ook maar één positief dingetje hieraan weet te ontdekken en die onzin vervolgens hier gaat posten
ik bedoelde het begin ook meer sarcastisch......
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:36
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-07-2004 @ 15:37 :
Ik heb dit ingevuld:

Wat vindt u van PRAP?
Geen goed idee

Waarom vindt u dat?
Omdat dieren in tegenstelling van pc-spelletjes gevoel hebben. Honden bouwen verlatingsangst op, cavia's worden enorm schuw, konijnen worden vals, enz. Dieren hebben een structuur nodig om duidelijk te krijgen wie hun eigenaar is.

Wat zou er beter kunnen?
Gewoon niks doen. Mensen die niet zeker weten of een dier bij ze past, moeten dat dier gewoon niet nemen. Ik ben hier heel makkelijk in, maar ik werk bij de dierenambulance en kom genoeg dierenleed tegen waar ik kwaad om kan worden. Laatst weer een langharige cavia, die gedumpt was. Het dier zat onder de maden en teken en de vacht was 1 grote klit. Wij hebben de haren af moeten knippen en ik heb het diertje nu geadopteerd.

Wilt u verder nog iets kwijt?
Dat idee van die diploma's is leuk! Gewoon voor op scholen of zo. Biedt het aan voor een project. Er zijn zoveel kinderen die dierenleed veroorzaken en niet altijd met opzet. Laat ze opdrachtjes maken en later een toetsje afleggen. Wij gaan met de dierenambulance ook altijd langs scholen om dingen uit te leggen en zo. Heel leuk is dat
Maar alsjeblieft, maak van dieren geen ruilhandel. Ik bedoel; jullie kunnen het legaal gaan doen zeg maar, maar dan heb je weer mensen die denken dat ze het ook kunnen en die gaan het illegaal doen. Je kent het wel.
Ik denk er ook zo over!!
En dit is wat ik op die site heb gezet en heb ingestuurd bij de enquete:

Belachelijk idee, verzin maar iets wat wel werkt...
Dieren huren hoe kom je erbij! Zullen we jou eens verhuren, iedere week, 2 weken of 3 weken of maand een ander huis en andere ouders...
Jeetje, hoe diep kan je zinken.

Dit zal de dierenbescherming ook niet leuk vinden want dit plan vraagt om nog meer problemen.

Begin een eigen asiel, dat is veel beter. Dan ben je tenminste nuttig!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:03
Zonsopgang
Avatar van Zonsopgang
Zonsopgang is offline
Die diploma kan je met je ogen dicht maken. Geen goed idee!! Allen argumenten zijn eigelijk al genoemd.

Groeten
Wat gebeurd er met de dieren die niet verhuurd worden? Die blijven dus gewwon in hun hok zitten en zo word dat hele verhuur plan een asiel met commeriele insteek!
__________________
Hard to see whit so many around, you know I don't like to be stuck in the crowd -G'nR-
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-07-2004, 11:28
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 25-07-2004 @ 22:39 :
ik bedoelde het begin ook meer sarcastisch......
dan is het goed

P.S. voor sarcasme hebben we deze: . iets zegt me dat we die nog wel meer zullen gaan zien in dit topic...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 25-07-2004 @ 23:36 :

[I]Belachelijk idee, verzin maar iets wat wel werkt...
Dieren huren hoe kom je erbij! Zullen we jou eens verhuren, iedere week, 2 weken of 3 weken of maand een ander huis en andere ouders...
I]
jaaa!!! Rent-a-child! denkt u erover om ouder te worden, huur dan nu een kind! u kunt dan kijken hoe het ouderschap u bevalt en als u vervolgens besluit om zwanger te worden dan kan u kind later een echt supermakkelijk opvoed diploma halen! natuurlijk hebben wij echt vel respeckt voor de levenloze voorwerp... eh...schattige kindertjes die we voor dit project gebruiken dus maakt u zich vooral géén zorgen! Ze vinden het waarschijnlijk nog leuk ook
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:50
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-07-2004 @ 12:28 :
P.S. voor sarcasme hebben we deze: . iets zegt me dat we die nog wel meer zullen gaan zien in dit topic...
Hoezo dat dan?


Voila!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-07-2004 @ 12:28 :
dan is het goed

P.S. voor sarcasme hebben we deze: . iets zegt me dat we die nog wel meer zullen gaan zien in dit topic...
gelukkig maar

ik vind rent-a-grandfather or grandmother ook wel goed... kan je die opa's en oma's lekker vermaken
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-07-2004 @ 12:31 :
jaaa!!! Rent-a-child! denkt u erover om ouder te worden, huur dan nu een kind! u kunt dan kijken hoe het ouderschap u bevalt en als u vervolgens besluit om zwanger te worden dan kan u kind later een echt supermakkelijk opvoed diploma halen! natuurlijk hebben wij echt vel respeckt voor de levenloze voorwerp... eh...schattige kindertjes die we voor dit project gebruiken dus maakt u zich vooral géén zorgen! Ze vinden het waarschijnlijk nog leuk ook
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:09
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Zonsopgang schreef op 26-07-2004 @ 11:03 :
Die diploma kan je met je ogen dicht maken. Geen goed idee!! Allen argumenten zijn eigelijk al genoemd.

Groeten
Wat gebeurd er met de dieren die niet verhuurd worden? Die blijven dus gewwon in hun hok zitten en zo word dat hele verhuur plan een asiel met commeriele insteek!
Volgens mij is dat ook het idee...het wordt een asiel waar de dieren af en toe eens uit kunnen...
Maar blijkbaar zijn de huidige asiels beter...ik weet het niet...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:10
Verwijderd
Terres des Hommes heeft ook zo'n geweldige actie: "Win een kind."

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2004, 16:22
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 26-07-2004 @ 16:09 :
Volgens mij is dat ook het idee...het wordt een asiel waar de dieren af en toe eens uit kunnen...
Maar blijkbaar zijn de huidige asiels beter...ik weet het niet...
de huidige asiels zijn inderdaad beter. daar zitten uiteraatd altijd wel probleem gevallen, maar ook een hele hoop "normale" honden/katten/pakistaanse dwerghamsters. Als ze er op deze manier "af en toe eens uit kunnen", dan zullen ze na een stuk of 5 á 10 (waarschijnlijk zelfs minder) verschillende eigenaars allerlei problemen ontwikkelen (verlatingsangst, apatisch gedrag, agressie, enz) waardoor de kans dat iemand ze permanent in huis wil nemen natuurlijk niet bepaald groter word
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:24
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Als je het over de gewervelde dieren hebt, vind ik het een bijzonder slecht plan. Ze zijn namelijk nogal stress-gevoelig. Voor ongewervelde dieren zou dit echter een goed plan kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 14:24
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 27-07-2004 @ 23:24 :
Als je het over de gewervelde dieren hebt, vind ik het een bijzonder slecht plan. Ze zijn namelijk nogal stress-gevoelig. Voor ongewervelde dieren zou dit echter een goed plan kunnen zijn.
huur-een-slak
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 18:23
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 23-07-2004 @ 21:49 :
wat vinden jullie van PRAP, plan rent a pet? (verhuur van huisdieren)
klik hier voor meer uitleg
deze site heb ik er over gemaakt, dus als je wilt weten hoe dat in praktijk gaat moet je daar ff kijken. ik ben wel benieuwd naar jullie meningen hierover.
Nop, slecht idee,
Ten eerste: de dieren krijgen verlatingsangst kunnen zich niet binden en vertrouwen dus niemand zoals boven al staat. De dieren kunnen misschien bijten omdat ze zo bang zijn dan denken die mensen ook; nou, neem nooit een cavia die bijten. En een dier is dus levend en géén product! Aangezien er niemand is die voor je plan is zou ik het maar stoppen aangezien het voor de dieren erg veel nadelen heeft. Misschien kan je voor mensen die op vakantie gaan dieren opvangen?
Groetjes, Kauw
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.