Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2005, 17:48
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Dat hier niet al een topic over bestond zeg

Maar goed, morgen vindt dus Milaan - Sanremo plaats. De eerste grote klassieker in de nieuwe UCI Pro Tour.

296 kilometer lang van Milaan naar de mondaine badplaats Sanremo aan de Middellandse Zee. De voorbije jaren draaide het vaak uit op een massaspurt en ook dit jaar lijken de snelle mannen weer favoriet.

De grootste favorieten zijn Oscar Freire en Alessandro Petacchi. Rabobank - kopman Freire won 3 ritten en het eindklassement in de Tirreno - Adriatico, terwijl Petacchi dit seizoen al 10 keer het zegegebaar mocht maken.

Petacchi is intrensiek de snelste spurter van allemaal, maar heeft tot nu toe bijna alleen maar vlakke en relatief korte ritten kunnen winnen. Terwijl Freire juist vaak heeft bewezen lange, zware koersen te kunnen winnen.

Maar er zijn natuurlijk meer kapers op de kust: Tom Boonen, Stuart O'Grady, Mario Cipollini, Paolo Bettini, Danilo Hondo, Erik Zabel.

Zelf gok ik gevoelsmatig op Petacchi, voor Freire en O'Grady, maar stieken hoop ik op een stunt van Erik Dekker.

Wie voorspellen jullie als winnaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2005, 18:28
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Dat het maar een mooie wedstrijd wordt!!! Ik las afgelopen weekend al enkele artikels in de krant met uitspraken van sommige renners, en ben stiekem razend benieuwd wat het gaat geven.

Uiteraard hoop ik op een Belg, zoals Tom Boonen. Hij maakt echt kans, en zijn helpers zijn net zoals hem in vorm. Maar misschien is dat juist niet goed, dat vele de koers zullen afstemmen op hem.

Alessandro Petacchi won volgens mij dit jaar al 11 keer Maar het geeft wel aan dat hij in vorm is! Al is dit uiteraard wel een andere koers dan de meeste andere ritten! Eerst bijna 300km op je fiets zitten voordat ze hun duivels mogen loslaten.
Oscar Freire is denk ik de grootste kanshebber, maar Mario Cipollini sprak ook klare taal in de krant.

Ik som ook nog eventjes Robbie McEwen op als "in het oog te houden" renner.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 18:33
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Boonen maakt voor mij de beste kans. Hij kan denk ik vrij makkelijk mee met de beste renners op de Cipressa en de Poggio. En het eindigt vaak in een sprint, en hij heeft al vaak genoeg bewezen dat te kunnen. Na Boonen tip ik O'Grady of Petacchi.
Oke, het wielerseizoen was al begonnen, maar met Milaan-San Remo heb ik altijd het gevoel dat het seizoen daadwerkelijk is begonnen!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 19:29
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Ik zet in op Kirchen, die als waakhond van Petacchi de vluchters in een sprint/jumpt verschalkt.

Maar de logische favorieten zijn natuurlijk de sprinter, hoewel je de alkunner Valverde nooit mag uitschakelen.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 20:56
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 18-03-2005 @ 20:29 :


Maar de logische favorieten zijn natuurlijk de sprinter, hoewel je de alkunner Valverde nooit mag uitschakelen.
Valverde tip ik nu juist niet. Hij zal denk ik geen beslissende aanval kunnen forceren, omdat het parcours niet selectief genoeg is en omdat de sprintersploegen daar de ruimte niet voor laten. En in een massaspurt tegen een Petacchi of Freire moet hij het denk ik toch afleggen.

Maar schrijf Valverde maar gerust op voor de Amstel en Luik - Bastenaken - Luik.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 21:34
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Petacchi. Die man is zo goed in vorm, heeft een goeie ploeg om zich heen, zal nog eens extra gemotiveerd zijn in zijn eigen Italie.
Of Freire. In zijn ProTour-trui. Is natuurlijk ook een grote favoriet.
Ik ben benieuwd. Een verrassing, zoals bijvoorbeeld Kirchen zou leuk zijn, of toch Bettini?
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 21:36
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
ComeOnPilgrim schreef op 18-03-2005 @ 21:56 :
Valverde tip ik nu juist niet. Hij zal denk ik geen beslissende aanval kunnen forceren, omdat het parcours niet selectief genoeg is en omdat de sprintersploegen daar de ruimte niet voor laten. En in een massaspurt tegen een Petacchi of Freire moet hij het denk ik toch afleggen.

Maar schrijf Valverde maar gerust op voor de Amstel en Luik - Bastenaken - Luik.
Ik denk niet dat je naar selectiviteit van het parcours moet kijken om Valverde wel of niet tot favoriet te rekenen. Een logischer argument zou zijn is dat hij nauwelijks heeft aangetoond in koersen over meer dan 200 kilometer (grote klassiekers) mee te kunnen behalve het WK, dat natuurlijk na de Vuelta komt waar hij door het aantal koersdagen met een aantal rustdagen erna zichzelf in uitermate goede vorm heeft gefietst om zo'n klus aan te kunnen.

Freire zal hij niet kloppen in de sprint, dus wint hij sowieso niet, omdat Freire in deze vorm er niet af wordt gereden, maar het lijkt me nog steeds niet onlogisch dat juist omdat er zoveel sprintersploegen in het peleton actief zijn, de ploegen zonder sprinter meer zullen aanvallen en op de Cipressa al serieus aanvallen. Dat is natuurlijk niet genoeg, maar met een klein gaatje kan je bij de afdaling veel tijd erbij pakken. Bijvoorbeeld toen Bettini, Di Luca, Celestino en Freire er tussenuit neusde. Toen werd er echter teveel naar de Seaco mensen gekeken. Als Celestino voorin zit dicht ik hem ook kansen toe, omdat hij enrom goed kan dalen.

Maar als het op een groep of 30 aankomt zullen daar waarschijnlijk ook Freire, Petacchi, Davis en Hondo bij zitten. Die hebben dit jaar al laten zien in vorm te zijn en dit soort cols aan te kunnen. Boonen schat ik kansrijk bij een groep van 40/50 mensen als hij nog 3 man bij zich heeft.

En Valverde bij Amstel weet ik zo net nog niet, omdat hij zich misschien gaat verkijken op Vlaanderen mooiste die ook op zijn programma staat. Daar moet je toch veel parcorskennis voor hebben en kan je je lelijk kapot rijden/vallen (milaan-sanremo ook wel maar dat is een ander soort gedrang).
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 10:55
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 18-03-2005 @ 22:36 :
Maar als het op een groep of 30 aankomt zullen daar waarschijnlijk ook Freire, Petacchi, Davis en Hondo bij zitten. Die hebben dit jaar al laten zien in vorm te zijn en dit soort cols aan te kunnen. Boonen schat ik kansrijk bij een groep van 40/50 mensen als hij nog 3 man bij zich heeft.
Als het aankomt op een groep van 30 man, dan zal Boonen daar toch ook wel bijzitten lijkt me... dan is ook hij niet kansloos, hij moet sowieso wel ploegmaats meehebben.
Maar ik gok vanmiddag toch op Petacchi.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:36
Verwijderd
Freire Petacchi Boonen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:35
baas
Avatar van baas
baas is offline
ik houd het ook op feire petachhi en boonen. petacchi geef ik nog de meeste kans. tis onzin ieder jaar te zeuren over die cipressa en poggio want daar gebeurt meestal geen fuck. t wordt gewoo een massasprint, waarbij alle sprinters er gewoon nog bijzitten.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
baas schreef op 19-03-2005 @ 19:35 :
ik houd het ook op feire petachhi en boonen. petacchi geef ik nog de meeste kans. tis onzin ieder jaar te zeuren over die cipressa en poggio want daar gebeurt meestal geen fuck. t wordt gewoo een massasprint, waarbij alle sprinters er gewoon nog bijzitten.
Fiew, dat moet een moeilijke voorspelling geweest zijn, 4uur na de wedstrijd!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 20:11
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Petacchi. Met overmacht.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 20:12
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline


Het werd dus toch Petacchi. Wat een mooie overwinning!

Ik vond het een mooie koers, maar dat vind ik Milaan-San Remo altijd. En ik had het Bettini ook wel gegund, ik blijf fan van die man.
Ik heb wel op Belgie gekeken want ik werd gek van het Nederlandse commentaar. Dat gelul over Cipollini enzo.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 20:27
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Fraaie overwinning van Petacchi. Had het hem wel gegund. Mooi ook om de ontlading bij hem en de andere Fassa's te zien.

"Alejet" was erg sterk vandaag. Het was duidelijk te zien dat hij beter is gaan klimmen, want hij kon vrij makkelijk met de eersten mee op de Cipressa en de Poggio. En dat hij dan zo ruim de sprint wint zegt genoeg over de machtsverhoudingen vandaag.

Ook Bettini heeft een indrukwekkende koers gereden. Sterk dat hij samen met die Kazak uit kon lopen tot een halve minuut, want achter hem stonden ze echt niet stil. Ook mooi om te zien hoe hij nog de sprint aantrok voor Boonen, maar dat mocht niet baten.

Freire heeft naar mijn gevoel een podiumplaats laten liggen, want hij zat in een goede positie toen Bettini van kop trok. Maar hij had niet in moeten houden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 12:13
baas
Avatar van baas
baas is offline
Citaat:
Spare schreef op 19-03-2005 @ 20:17 :
Fiew, dat moet een moeilijke voorspelling geweest zijn, 4uur na de wedstrijd!
haha ja dat zag ik ook vanochtend (zondagochtend) toen ik op teletekst keek. ik heb het serieus niet gezien, ik dacht dat de wedstrijd op zondag was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [wielrennen] Mario Cipollini stopt definitief met wielrennen
Tofke_H
10 29-04-2005 08:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.