Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2013, 16:39
NYM
NYM is offline
Vechten voor je vrijheid?

Bevrijdingsdag, de dag dat alle Nederlanders hun vrijheid vieren. Bevrijdingsdag is in Nederland een nationale feestdag, een dag dat er in het hele land van alles wordt georganiseerd om onze vrijheid te vieren. Er worden grote festivals georganiseerd, maar ook kleinere concerten en rommelmarkten. In de Drentse stad Assen vond dit jaar ook een festival plaats. Er traden verschillende bekende artiesten op, waaronder Go Back To The Zoo. Zelf heb ik genoten van deze dag en sta ik er bij stil dat we dankbaar mogen zijn voor zoveel vrijheid in Nederland. Echter, ik denk dat een heel groot deel van de bevolking, en dan vooral de jongere generatie, er niet bij stilstaat dat ze hier dankbaar voor mogen zijn. Zoals eerder gezegd trad Go Back To The Zoo op. Ik genoot van het optreden en er was een gezellige sfeer met veel mensen, totdat de zanger opeens stopte met zingen en naar één vast punt bleef kijken. De muziek stopte en de zanger zei: ‘Ik weet niet hoor, maar daar wordt een jongen finaal in elkaar geslagen, misschien moet er even iemand naar toe komen?!’. Terwijl hij dit zei had hij een vragende en bezorgde blik op zijn gezicht. Er deed niemand iets om de jongen te helpen, terwijl hij door een groep in elkaar werd geslagen.
De zanger van de band besloot om verder te zingen, maar stopte opnieuw met zingen en zei vragend: ’Waarom komt er geen hulp voor deze jongen? Jongens, het is 5 mei en er wordt gewoon gevochten?!’. De zanger ging vervolgens weer zingen, maar de sfeer was weg. Na nog één nummer te hebben gezongen, verliet de band het podium. Ik vind het gewoon niet normaal dat er op een dag als 5 mei beveiligers aanwezig moeten zijn om vechtende groepen uit elkaar te halen. Er zijn miljoenen mensen omgekomen tijdens de Tweede Wereldoorlog en daarbij zaten ook veel Nederlandse slachtoffers die hebben gestreden voor de vrijheid van ons land.

Voor mij is dit een morele kwestie. Wat is er gebeurd met onze waarden en fatsoensnormen? Het lijkt wel of men deze begrippen niet eens meer kent. Iedereen kan toch wel bedenken dat je op zijn minst op vijf mei niet met elkaar gaat vechten op een dag van bevrijding? Mijn punt hierin is dat mensen die zulk gedrag vertonen absoluut geen waardering laten zien voor alle mensen die gevochten hebben voor onze vrijheid.

Ik mag hopen dat mensen deze mening met mij delen…
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2013, 16:55
Verwijderd
Wat een gedrocht van een tekst.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 17:21
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat is je punt precies? Vind je dat men op andere dagen van het jaar wel zou moeten vechten?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 17:24
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Ik ben sowieso tegen mensen in elkaar slaan, ongeacht of het 5 mei is.

Wat een lul trouwens, die zanger. Beetje doorzingen. Bel dan de politie.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 18:27
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Precies wat de rest zegt, het is sowieso niet normaal om iemand in elkaar te rossen.
Of het nou 5 mei is of niet.
__________________
Muziek maken is zeg maar zo'n beetje echt mijn ding... en Kaaspepsels... dat ook...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 19:03
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Wat is je punt precies? Vind je dat men op andere dagen van het jaar wel zou moeten vechten?
Ja natuurlijk. Ik vind dat je wat meer respect zou moeten hebben voor degenen die voor ons gevochten hebben.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 20:58
Verwijderd
Wat een slap emotioneel gelul. Waarom heb je zelf niets gedaan om het gevecht te onderbreken?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 07:21
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat een slap emotioneel gelul. Waarom heb je zelf niets gedaan om het gevecht te onderbreken?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 09:49
Verwijderd
Kutverhaal.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Wat een gedrocht van een tekst.
Citaat:
Wat is je punt precies? Vind je dat men op andere dagen van het jaar wel zou moeten vechten?
Citaat:
Ik ben sowieso tegen mensen in elkaar slaan, ongeacht of het 5 mei is.

Wat een lul trouwens, die zanger. Beetje doorzingen. Bel dan de politie.
Citaat:
Wat een slap emotioneel gelul. Waarom heb je zelf niets gedaan om het gevecht te onderbreken?
Citaat:
Kutverhaal.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 11:42
Verwijderd
Ik denk dat die jongen Joods was en er zelf om vroeg.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2013, 14:37
Yasse.
Yasse. is offline
Welke vrijheid precies?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten gedicht
Verwijderd
16 27-09-2010 20:55
Verhalen & Gedichten Spel IV
flyaway
198 09-04-2010 20:43
Verhalen & Gedichten Korte gedichtentopic #2
vidaaa
500 01-01-2009 18:16
Verhalen & Gedichten Mijn gedichten!
Verwijderd
1 16-10-2008 13:30
Lifestyle Lonsdale bezorgd om neo-nazi imago
Snat$bat$
90 24-11-2004 19:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moslims opgeroepen A'dam te mijden op Koninginnedag
Gatara
200 01-05-2004 02:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.