Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2014, 13:47
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik bedoel te zeggen; geen respect voor gezag.
Het gevolg; negeer wat een agent zegt, lach hem desnoods uit en zie wat de gevolgen zijn.
Hetzelde met die stoeptegel, kom op jongens, we zitten niet in Afghanistan of zo (met alle respect voor de afghanen uiteraard..)

Ook verkeersagenten dragen trouwens een wapen voor als ze plotseling voor een "situatie" worden opgeroepen.Bonnenschrijvers met een reservetaak, waarvoor ze net zo goed getraind moet worden.

Ik moet op m'n werk soms ook commerciële en logistieke taken verrichten terwijl ik puur voor een technische baan solliciteerde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2014, 14:52
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Negeer wat een agent zegt? Moet je er dan voor het gemak maar vanuit gaan dat iedereen met een capuchon op zijn hoofd en een wapen in zijn hand een agent is? Omdat hij roept dat je stil moet staan?

Ik denk overigens dat de mensen die in ons mooie land zo respectloos zijn naar de mannen van de wet in het buitenland zwijgen als ze langs een agent lopen. Omdat ze daar wel respect voor hebben. Waarom zou dat nou toch zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 18:32
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik denk overigens dat de mensen die in ons mooie land zo respectloos zijn naar de mannen van de wet in het buitenland zwijgen als ze langs een agent lopen. Omdat ze daar wel respect voor hebben. Waarom zou dat nou toch zijn?
Dat is wel een onderzoekje waard lijkt me, misschien moeten in Nederland weer een beetje terug naar lijfstraffen en zo..
Over die bouwvakker gesproken, als deze roept "aan de kant!" bij het passeren van een graafmachine wordt er over het algemeen wel geluisterd, ik zou persoonlijk niet de uitdaging aangaan. Net als bij te hard rijden is het risico dan voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 00:01
HistoryMan
Avatar van HistoryMan
HistoryMan is offline
Ik snap niet dat jij deze agent beschuldigt van moord.
Deze agent doet zijn werk en als een jongen (die daar überhaupt niet mocht zijn) zijn orders negeert en met zijn hand in de zak grijpt lijkt het me nogal duidelijk.
De agent had in zijn been moeten schieten maar hij kwam in zijn hals.. Tja.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 13:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Over die bouwvakker gesproken, als deze roept "aan de kant!" bij het passeren van een graafmachine wordt er over het algemeen wel geluisterd, ik zou persoonlijk niet de uitdaging aangaan. Net als bij te hard rijden is het risico dan voor jezelf.
En als er dan toch een baksteen op iemand zijn hoofd valt die daardoor komt te overlijden terwijl het baksteenvastbindprotocol niet naar de letter gevolgd is door meneer de bouwvakker, denk je dat het OM dan zegt ja meneer de bouwvakker u heeft alles prima gedaan, eigen schuld van de dode. Want dat is waar we het over hebben toch?

Als ik te hard rijd en ik ga dood omdat de fabrikant mijn stuur niet goed vastzet is het dan mijn eigen schuld omdat ik te hard rijd? Heb je ook een goede vergelijking?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 15:39
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Een betere vergelijking: Je.loopt op een bouwterrein waar je niet mag zijn, en draagt ook geen helm, en dan valt er een baksteen op je hoofd. De bouwvakker volgde allicht een protocol niet goed, maar als je je aan de regels hield was er niets gebeurd.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 16:04
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Klopt helemaal, maar de vraag is dus wat het OM nu met de bouwvakker doet in deze situatie, niet wiens schuld het is. En als het protocol toch niet gevolgd wordt geef dan gewoon elke agent een wapen en zeg schiet er maar op los, jij bent een integer en betrouwbaar iemand want je bent agent dus alles wat je doet is toch wel goed. Zoals hookee wil.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 20:12
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Hij zal op kantoor wel een grote "foei" hebben gehad en ik vermoed dat elke agent de komende dagen nogmaals het geweldsprotocol ingewreven krijgt. Je had willen zien dat hij geschorst werd?
Je kan elke agent wel schorsen die een onbedoelde fout heeft begaan maar dan komt er een nog minder ervaren broekie voor in de plaats.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 16:54
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wat mij betreft mogen ze die man ook executeren, maar anders zou ik graag zien dat ze zijn wapen afpakken. Blijkbaar kan hij er niet op een verantwoorde manier mee omgaan dus beter laten we hem er niet meer mee lopen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 17:38
-Hellshooter-
Avatar van -Hellshooter-
-Hellshooter- is offline
De agenten zijn ook daar naar toe gestuurd na de melding van een vuurwapen gevaarlijk persoon. Dan is het logisch dat een agent ook op scherp staat... Ik ben het oneens met de stelling. De jongen had ook gewoon kunnen blijven staan. Aan de andere kant. De agent had wel stil moeten staan tijdens het schieten.
Maar goed, moord kan ik het sowieso niet noemen.
__________________
*Blub*
Met citaat reageren
Oud 17-02-2014, 10:18
mercurius70707
mercurius70707 is offline
Moord is een groot woord en ik vind het moeilijk om te beslissen of deze agent juist gehandeld heeft. Helaas hoor je ook in onze samenleving dat agenten verharden en dat er mensen mishandelt worden door politie agenten is erg. Ik hoop alleen dat onze samenleving ook niet gaat veranderen in een politiestaat, waarbij de politie een soort van leger wordt en de mensen gaan onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2014, 13:17
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Agenten zijn onvoldoende getraind op stressvolle situaties waarbij ze hun vuurwapen gebruiken. Niet alleen trekken agenten hierdoor eerder hun dienstwapen, ze schieten ook vaker onnodig en onnauwkeurig. Dit blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit dat gisteren (oud bericht! DV) verscheen.
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archi...situatie.dhtml

Citaat:
De agent die vorig jaar november de 17-jarige Rishi doodschoot op het Haagse station Hollands Spoor, was op dat moment doodsbang. Hij zag dat Rishi met zijn rechterhand een zwart voorwerp pakte en dacht dat dit een wapen was. Dat verklaarde hij maandag bij de rechtbank in Den Haag.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/09-1...-was-doodsbang

Citaat:
Politieagenten zijn niet voldoende voorbereid op het werk in probleemwijken. Ze voelen zich onveilig en beoordelen daarom situaties vaak verkeerd. Dat blijkt uit promotieonderzoek van Artie Ramsodit-de Graaf.
http://www.bnr.nl/nieuws/407199-1402...nt-weerbaarder


Maar deze ene agent was vast bijzonder goed getraind en maakte ook erg goede afwegingen terwijl hij doodsbang was. Heus. En vervolgens schaart het OM zich aan de kant van de moordenaar ipv de samenleving te beschermen. En dat is blijkbaar ok
Met citaat reageren
Oud 17-02-2014, 17:00
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Misschien is hem over Dirk Haveman of Gabrielle Cevat verteld tijdens de trainingen en is het protocol een ietwat aangepast.
Ach, ze zullen het toch nooit goed doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Idiote teksten bij hedendaagse muziek
EvilConduct
108 17-07-2007 20:31
Verhalen & Gedichten lief dagboek
xDifferent
5 07-12-2006 19:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proces Mohammed B.
Levitating Nun
500 26-07-2005 19:11
Verhalen & Gedichten Begin van verhaal
Peace
10 22-03-2005 19:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap STELLING: advocaten hebben geen geweten
Verwijderd
98 07-08-2003 19:25
Levensbeschouwing & Filosofie De waarheid:
WijfMan
35 30-08-2002 17:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.