Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2006, 17:08
JustMe88
Avatar van JustMe88
JustMe88 is offline
Ik twijfel op dit moment heeeeeel erg of ik nou bedrijfseconomie moet gaan doen of International Business and Languages...

Ik vind de economie heel interessant, maar ook talen. Daarom is IBL meer voor de hand liggend, maar aan de andere kant vind ik wiskunde ook heel leuk en denk ik met bedrijseconomie later verder te komen en een betere kans te hebben op de arbeidsmarkt. Wat zouden jullie mij adviseren nu te doen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2006, 21:01
Barry K
Barry K is offline
Het is jouw keuze, jij moet het uiteindelijk gaan studeren...

Maar als ik in jouw positie was zou ik BE gaan studeren, je kan eventueel ook de studie doen die ik doe: International Financial Management. Dat is een engelstalige variant van bedrijfseconomie; je volgt alles is het engels, en je kan er nog 1 of 2 talen naast volgen.

Succes met je keuze
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 12:25
Buffy
Buffy is offline
Ik doe zelf CE, en bij ons op school is die bijna verwant aan IBL, het enige verschil is dat de IBL-studenten meerdere vreemde talen volgen en verplicht een half jaar in het buitenland moeten studeren. Met CE (en dus ook IBL) heb je een hele brede opleiding in je broekzak, en kan je dus vele kanten op. Wij hebben ook vakken als BE en Management Accounting, maar dat gaat niet veel verder dan de basiskennis zeg maar. En persoonlijk vindt ik dat al knap lastig! Wanneer je BE zou volgen ben je (grof gezegd) gedoemd om je in je latere carriere bezig te houden met de financien van het bedrijf. Als IBL'-er kan dat ook, maar je hebt meerdere mogelijkheden voor functies binnen een bedrijf. Weeg voor jezelf goed af of je perse de financien van een bedrijf wilt beheren, wanneer je dat nog niet zeker weet zou ik IBL kiezen!

Succes ermee!
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 13:12
Verwijderd
Ik studeer IB&L, als je vragen hebt moet je maar even PM'en.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 14:58
Verwijderd
Ik studeer ook IBL (4e jaar al ondertussen), en ik denk dat je hiermee juist een goeie kans maakt op 'n baan na je studie. Als be'er heb je heus ook wel vacatures, maar als IBL'er kun je je nog beter profileren in 'n uitdagende baan vanwege je talenkennis. Ik heb afgelopen week een gesprek gehad bij 'n arbeidsbureau en mij is verteld dat IBL'ers veel gezocht worden door 't bedrijfsleven. Ze kunnen dé link zijn tussen hun bedrijf en het buitenland, en ze doen meer dan alleen vertalen.

Wel vind ik dat je bij IBL veel en best pittig met de talen omgaat, dus ik zou wel alleen aan deze studie beginnen als je vind dat je graag met talen werkt.

Als je toch meer voor de cijfers gaat, zou ik BE kiezen met een of twee vreemde talen erbij. Bij ons op school (hogeschool zeeland) kun je dan vaak ook gewoon 'n half jaar in 't buitenland stage lopen of studeren, zodat je je vreemde taal daar kunt oefenen.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 21:56
DhrVerkade
Avatar van DhrVerkade
DhrVerkade is offline
Citaat:
Buffy schreef op 05-02-2006 @ 13:25 :
Ik doe zelf CE, en bij ons op school is die bijna verwant aan IBL, het enige verschil is dat de IBL-studenten meerdere vreemde talen volgen en verplicht een half jaar in het buitenland moeten studeren. Met CE (en dus ook IBL) heb je een hele brede opleiding in je broekzak, en kan je dus vele kanten op. Wij hebben ook vakken als BE en Management Accounting, maar dat gaat niet veel verder dan de basiskennis zeg maar. En persoonlijk vindt ik dat al knap lastig! Wanneer je BE zou volgen ben je (grof gezegd) gedoemd om je in je latere carriere bezig te houden met de financien van het bedrijf. Als IBL'-er kan dat ook, maar je hebt meerdere mogelijkheden voor functies binnen een bedrijf. Weeg voor jezelf goed af of je perse de financien van een bedrijf wilt beheren, wanneer je dat nog niet zeker weet zou ik IBL kiezen!

Succes ermee!
Het vak is echt heeelanders dan de opleiding en BE is..iig op de hanzehogeschool een van de breedste economie-opleidingen

Helaas wordt het internationale deele en beetje verwaarloosd, maar met de toenemende internationalisering zienz e gelukkig ook hier in dat het belangrijk is en krijg ik al meer 'vreemde' talen. Engels...en binnenkort miss een keuze voor extra vreemde taal

@justme88: Verder verwijs ik je voor een bredere toelichting over BE naar je andere topic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie buitenaards leven?
willypirate
62 03-09-2004 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.